LaStaVaZa Christoffel en Annemarie

Verder zijn we nu wel alvast bezig met alle mogelijke abonnementen/contributies stop te zetten, wat een klus is dat zeg! En wat verzamelt een mens in korte tijd een hoop van die dingen: hier 5 euro, daar 6 euro, daar 100 euro per jaar, het telt wel lekker op. Handig als je gaat emigreren: iedereen accepteert die reden direct (aantal natuurlijk wel tot einde jaar laten lopen maar dat is prima).

Groet,
Annemarie
Vond ik altijd leuk met die telemarketeers; lekker laten lullen en dan "nee, ik heb geen belangstelling"
"Waarom dan niet?"
"Ik woon over een paar maanden in Australie."
En stil was het, KICKEN!!!!

Bart
 
Hihihi, Bart,

Die gebruik ik ook! Ook al hebben nog niet eens onze visum! Maar het werkt wel, snel van ze af en ze vallen je daarna niet meer lastig! :up:
 
We worden langzamerhand toch wel zenuwachtig van dit wachten, waarom duurt het zo ontzettend lang??? Soms zijn ze wel met ons file bezig: op 30/4 werden de medicals als 'ontvangen' ingevoerd, op 17/5 zijn alle documenten op 'met' gezet. Maar die grant letter komt maar niet :|

Iedere dag kijk ik weer met spanning op de site met het idee: nu moet hij er toch wel zijn maar op de een of andere manier is er blijkbaar toch wat aan de hand? Ik heb ruim een week geleden al een bericht gestuurd met de vraag of alle documenten goed ontvangen zijn etc. Daarna zijn ze van 'requested' naar 'met' gezet en daarna wederom radiostilte.

Moet ik ook gaan bellen? Zijn er anderen die ook zo lang gewacht hebben na de CO en medicals/VOG? In het algemeen zie ik dat dit 1 tot 1,5 maand duurt.

Groet,
Annemarie

PS Gisteren getekend voor ons stukje land in Australië!
 
Hey Annemarie,

Bellen kan nooit kwaad toch? Aan de andere kant..het is nog maar 1,5 maand!
grin.gif
Jullie zijn denk ik vast als 1 van de eerste waar we straks VISA GRANTED van horen!
wink.gif


Hou vol...ik duim voor jullie
afro.gif
afro.gif
 
Annemarie,

dankjewel nog voor je medeleven naar aanleiding van mijn stand van zaken!

Om een beetje op te volgen of je nog binnen een min of meer normale wachttijd valt, kun je eens een kijkje nemen op aussietimeline.com. Je voert er een aantal filters in (zoals CSL en eventueel online application) en dan krijg je zicht op de wachttijden. Zoals ik het nu zie, zitten met jullie nog een aantal mensen die de aanvraag ongeveer gelijktijdig ingediend hebben. Zij hebben een CO en hun Meds en VOG opgestuurd en wachten inderdaad ook op verder nieuws (lees: op de grant...). Objectief gezien zou ik dus zeggen: niets abnormaals aan de hand bij jullie op dit moment. Tuurlijk, als je vergelijkt met de eerste maanden van het jaar, dan was de wachttijd tussen de vraag om Meds en VOG en de mededeling van de Visa Grant inderdaad een stuk korter. Maar zoals we allemaal weten, is het de tendens dat het nu weer wat sneller en dan weer wat langzamer gaat.

Subjectief gezien, begrijp ik jullie zenuwachtigheid maar al te goed! Als ik je goed begrijp heb je zo een post-lodgement enquiry form ingevuld? Heb je daar al antwoord op gekregen? Zoniet zou je best eerst dat antwoord afwachten. Als wel, kun je inderdaad misschien eens bellen (zie in mijn stand van zaken voor het telefoonnummer; Sacha is zo lief geweest het daar neer te zetten). Ikzelf heb een mail gestuurd naar het andere adres (dat waar je documenten naartoe moet sturen) en daar vrijwel meteen anwoord op gekregen. Maar goed, ik weet ook niet of dat in jullie geval het beste is om te doen. Aan de andere kant: proberen kan geen kwaad...

Hé Annemarie, evenveel sterkte teruggewenst. Nog even volhouden. Ik ben het met Steven eens dat jullie wellicht als 1 van de eersten aan de beurt zullen zijn!! My thumbs are up!

Groetje,
Angeline
 
Thanks allemaal, ik ben waarschijnlijk te ongeduldig.

Angeline, dank voor de link, heb die direct bekeken, heel interessant. Ik zag dat iemand anders zo'n 6 dagen nadat alles 'met' was zijn grant kreeg, dus nog even geduld hebben....
En ja, ik heb zo'n form ingevuld en een mailtje ontvangen dat het naar mijn CO was doorgestuurd en dat ik snel bericht zou krijgen. Dat was 3 dagen terug dus daarop moet ik ook nog even wachten (tenzij de grant letter eerder komt natuurlijk).

Groet,
Annemarie
 
Ik dacht ff dat jullie hier al waren.
Het regent hier namelijk :evil:

Bij ons was de beslissing, nadat we de verdere gegevens hadden aangeleverd, ook heel snel genomen.
Misschien dat het ook nog scheelt, dat we tegen het einde van het fiscale jaar beginnen aan te lopen?

Bart
 
Die laatste dagen zijn het zwaarst, vooral als je je mail opent en er weer niets instaat. Dan heb je op den duur zin om je computer het raam uit te gooien. Eens goed hard schreeuwen helpt :wink:

Maar dan, net als je denkt: het zal vandaag wel weer niks zijn, is ie daar! Echt waar! We duimen allemaal mee! :up: :up:

Jerden
 
@Bart: ha ha en we zijn er bijna hoor, is de regen ons vooruit gegaan.....

@Jerden: je verwoordt exact hoe het voelt, onvoorstelbaar frustrerend!

En iedereen bedankt voor het duimen, hopenlijk komt het dan eindelijk aanstaande week. Hebben ze in Australië eigenlijk 2e Pinksterdag ook vrij?
Weet iemand of je het via het inloggen in je file eigenlijk kunt zien? Wij hebben namelijk een migration agent en zij krijgt vermoedelijk de brief als het zover is. Zij is echter in NL op vakantie en ik weet niet of ze iedere dag haar mail bekijkt. Ik kijk iedere dat op internet maar misschien wordt dat daar niet vermeld? Weet iemand dat?

Groet,
Annemarie
 
Annemarie,

ik ben natuurlijk niet de juiste persoon om je te antwoorden ('k heb mijn aanvraag nog met de ouwerwetse post verstuurd), maar ik meen me te herinneren dat sommige mensen inderdaad online lezen 'applicant approved' en ook dat anderen hun status nog lang na het verkrijgen van de grant op 'met' staat. 'k Denk dus dat het niet meteen de meeste betrouwbare bron is, maar als er staat 'applicant approved' dan weet je het wel zeker.

Wat Pinksteren betreft: ik zal het morgenvroeg eens aan Paul vragen of de officiële instanties daar maandag gesloten zijn.

Maak er toch maar een fijn week-end van, hé!!

Groetje,
Angeline.
 
Applicant approved is wat er bij ons stond, en daar zag ik het als eerste aan. Enkele dagen later kwam de grant letter. Het visum staat inmiddels lang en breed in ons paspoort, maar onze spullen staan nog steeds op 'required' en niet op 'met'. Dat geeft blijkbaar niet de doorslag.
 
Hé Annemarie,

komende maandag is een normale werkdag (tenminste in Sydney). Het eerstkomend verlengd weekend daar is ergens juni waar de Ozzies maandag vrijkrijgen omwille van de verjaardag van de koningin (die eigenlijk in maart verjaart, maar de feestdag in Ozz is half juni). Dus maandag de 14de juni hebben ze daar een vrije dag.

'k Stuur je zo meteen ook dat pm'etje

Groetje,
Angeline.
 
Het eerstkomend verlengd weekend daar is ergens juni waar de Ozzies maandag vrijkrijgen omwille van de verjaardag van de koningin (die eigenlijk in maart verjaart, maar de feestdag in Ozz is half juni). Dus maandag de 14de juni hebben ze daar een vrije dag.

Groetje,
Angeline.
Ho, ho, ho.
Wij, West Aussies, vieren de verjaardag van de Queen op 27 September.

Bart
 
Hè, wat jammer! Ik ben 14 juni jarig en dacht net dat ik dan dus blijkbaar voortaan ieder jaar automatisch vrij ben op die dag.... :wink:

Groet,
Annemarie
 
Maar dat wil niet zeggen dat je een vrijedag mis loopt.... Alleen hier is het iets anders! Hier vieren we dit jaar op 7 juni Foundation Day (Nee dames, heeft niets met make-up te maken)

Foundation Day, officially June 1, but celebrated on the first Monday in June, is a public holiday in Western Australia (WA), commemorating the foundation of the Swan River Colony in 1829. Because of the celebration of Foundation Day, Western Australia is the only State or Territory of Australia which does not celebrate the Queen's (or King's) Birthday Holiday in June — it is held in September or October instead.
(Wikipedia)
 
Back
Top