LaStaVaZa Christoffel en Annemarie

Iedereen super bedankt voor jullie reacties! Wat is dat toch een heerlijk gevoel zeg, dat gun ik iedereen die nu al zo lang aan het wachten is.

Onze initial entry date is 12 april 2011, we gaan het visum echter al op 17 juni geldig maken in Australië! En ja Sacha, dan kunnen we het daar al heerlijk vieren! Gaat de verjaardag nog door voor iedereen? Dan houden we die avond vrij, gezellig!

Morgen de paspoorten opsturen naar Berlijn, dan hebben we ze volgende week weer terug met de felbegeerde stempels.

Groet,
Annemarie
 
Morgen de paspoorten opsturen naar Berlijn, dan hebben we ze volgende week weer terug met de felbegeerde stempels.

Groet,
Annemarie

BRRRRRR...paspoorten opsturen :lol: :grin: Hoop dat het bij jullie beter verloopt:grin:

Wanneer gaan jullie voorgoed weg Annemarie?
Jullie huis zal ook wel binnen een paar maanden af zijn denk ik?
 
BRRRRRR...paspoorten opsturen :lol: :grin: Hoop dat het bij jullie beter verloopt:grin:

Wanneer gaan jullie voorgoed weg Annemarie?
Jullie huis zal ook wel binnen een paar maanden af zijn denk ik?
Ja, na jouw paspoortverhaal vond ik het ook wel spannend. En het bleek dat geen enkele koerier paspoorten wil/mag versturen dus uiteindelijk hebben we ze maar aangetekend verstuurd. Ook heb ik een mailtje naar Berlijn gestuurd met de vraag of ze me in willen lichten als ze er zijn.

We weten nog niet precies wanneer we voorgoed weggaan, het zal over ongeveer een jaar zijn. We hebben 2 grote halflangharige katten die meegaan en daar dus 30 dagen in quarantaine moeten. Het fijnste is als dat in de Perth winter kan, dan is het daar ongeveer hetzelfde weer als hier in de zomer :wink: . De hokken hebben een tralie naar buiten en geen airco, dus leek ons dat verreweg de meest diervriendelijke oplossing.

Ons huis in Australië duurt ook nog lang hoor, we verwachten dat het ook volgend jaar mei klaar zal zijn. Dus dat zou allemaal goed uitkomen. En we moeten ons eigen huis hier in NL nog verkopen, vanmiddag komen er makelaars. Dat zal niet makkelijk zijn in deze markt maar we hopen er het beste van, we hebben tenslotte een jaar de tijd.

Het heerlijke gevoel van eindelijk dat visum hebben, blijft gelukkig wel een tijdje hangen! Nu vooral spannend wanneer we de paspoorten terugkrijgen met stempel (op 16 juni stappen we weer in het vliegtuig naar Perth.....).

Groet,
Annemarie
 
Die katten van jullie... Zijn dat buiten-katten? Want in de winter is het hier 's nachts best wel heel koud. We hebben nu al nachttemperaturen van rond de 7 graden en de winter moet nog officieel beginnen.
 
Nee, het zijn echte binnenkatten dus zeker geen kou gewend. Oei, dat wordt toch nog lastiger dus..... Misschien dan toch maar in het voorjaar, dus najaar in Perth? Vind het niet erg om wat eerder te gaan namelijk! We zijn er over een paar weken, kunnen we zelf die winter ook ervaren. Jas en vest mee, begrijp ik?

Groet,
Annemarie
 
Absoluut jas, vest en lange broek mee. Vandaag was het weer zo'n typische winterdag voor WA. Ging vanochtend boodschappen doen om 10 uur en toen was het nog maar 12,5 graden (heel koud dus..). Vanmiddag konden de kinderen gewoon met blote benen en zonder jas aan buiten spelen. Dan heeft de zon nl. de tijd gekregen om alles een beetje op te warmen en is het weer lekker 20 graden. Maar zodra de zon een beetje begint te zakken, is het weer tijd om alle laagjes weer aan te trekken!

Heb je echter een dag met bewolking (en/of regen), dan blijft het de hele dag koud....
 
Gefeliciteerd hoor.

Om alvast in de stemming te komen kun je hier kijken naar wat mensen die verhuizen naar OZ.

(aflevering 140, 141 en 142)
http://www.sbs6.nl/web/show/id=469260/langid=43/media=180984/page=1
Erg leuk om te zien, dank je voor de link!

Groet,
Annemarie
 
Hi Annemarie,

Wij hebben vorig jaar ook onze Maine Coon kater meegenomen en hij heeft 30 dagen in Byford gezeten. Vanaf ongeveer 10 april en op 9 mei is hij thuisgekomen. Toen was het 's nachts nog niet zo heel koud en hij heeft het dan ook prima gehad daar. Misschien is het inderdaad een idee om jullie katten vooruit te sturen (hebben wij wel gedaan). Op die manier hebben ze in Nederland ook niet de stress van het hele inpak gebeuren etcetera. En in maart/april/mei is het nog goed uit te houden voor ze. Niet te heet en niet te koud.

Succes met alle voorbereidingen!

Miranda
 
Hi Bart en Miranda, dank jullie wel! En wat fijn dat er straks in ieder geval iemand naar ze komt kijken, dat is ongeveer hetgeen waar ik het meeste tegenop zie: dat ze in dat vliegtuig moeten en daarna, al volledig in stress, een maand in een hokje zonder mensen..... Het zijn net hondjes, was die van jullie dat ook? Ze staan 's avonds bij de deur te wachten, zijn altijd in de kamer waar wij zijn etc. Gezellig maar lastig als je ze zoiets moet laten doen.... Gelukkig hebben ze geen enkel idee van wat komen gaat....

Dank en groet,
Annemarie
 
gelukkig gaan dieren heel anders om met dit soort dingen... they bounce back!

Mijn hond is ook een gevoelige dame en absoluut geen held, wat ik wel weet is dat zodra ze haar bench uit kan ze weer vrolijk rond danst als ze mensen ziet...
 
Onze paspoorten zijn nog steeds onderweg, we hebben ze afgelopen donderdag aangetekend verstuurd. Iemand een idee hoe lang dat duurt heen en weer naar Berlijn? Ik heb ze gebeld maar ze verzekerden me dat het altijd wel goed gaat...... We zitten over 2 weken in het vliegtuig naar Perth, als de paspoorten op tijd terug zijn natuurlijk :wink:

Verder komt morgen de makelaar met fotograaf voor ons huis, dat is ineens razendsnel gegaan. Het is nu mooi weer en dan komt ons huis wel veel mooier uit. Ons huis zal dan ook voor eind juni op Funda staan, wordt spannend.

Groet,
Annemarie
 
gelukkig gaan dieren heel anders om met dit soort dingen... they bounce back!

Mijn hond is ook een gevoelige dame en absoluut geen held, wat ik wel weet is dat zodra ze haar bench uit kan ze weer vrolijk rond danst als ze mensen ziet...
Je hebt gelijk hoor Kathren, dat weet ik wel. Alleen voelt het soms anders. Wij zijn wel eens jaloers op die katten: ze liggen lekker, genieten van knuffels en kijken nooit op tegen de dag van morgen. Kan ik nog wat van leren.... :wink:
 
Lekker hoor Annemarie, alles verloopt gesmeerd bij jullie :up:

Succes met de verkoop van jullie woning en een hele goede reis :up:

Groeten...bijna uit Spanje...Steven :grin:
 
Annemarie,

ik heb gelezen ergens hier op het forum dat het 9 dagen duurt vanaf het moment dat je de paspoorten verstuurd hebt. Dikke kans dus dat je ze vrijdag hebt.
(Ik wellicht dan maandag. Heb het uiteindelijk ook naar Berlijn gestuurd, na eerst overwogen te hebben om de sticker te gaan halen naar Parijs. Ik heb aangetekend verstuurd op vrijdag. 'k Zal het laten weten als het terug is. Toch wel spannend hé?)

Ik zoek nog even en als ik de link vind, voeg ik er hem nog bij. Zo kun je het ook zelf lezen.

Succes maar weer!
Groetje,
Angeline.

Voilá; gevonden: (even naar beneden scrollen tot aan post nummer 51)

http://forum.xpdite.net/topic/9977-visum-granted-maar-waar-halen-we-dat-stickertje/page__hl__visum%20waar%20halen%20we%20dat%20stickertje__st__40
 
Back
Top