Tamarind
Well-Known Member
We zijn ongeveer twee weken opzoekwerk verder, en klaar om allebei te solliciteren in Dunedin vandaag. Het is tegelijk spannend, en ook 'maar' een sollicitatie, want zo zijn er al wel wat gepasseerd natuurlijk. Intussen ben ik er ook achter gekomen dat de Belgische huisartsenopleiding wel gewoon op de Group 1 lijst van NZ staat, net als Nederland, Canada en de UK. Ik moet zeggen, het was een welkome afwisseling van de intussen al bijna een jaar aanslepende RACGP miserie. Ik ben nog steeds benieuwd wat ze binnenkort gaan laten weten -- de laatste deadline was einde van het jaar, dus ik vermoed dat er binnenkort toch een bericht moet komen.
Verder heb ik ook geïnformeerd voor een GP job (ook deeltijds) aan Otago University in NZ, om te kijken of ik daar aan de slag zou kunnen voor de tweede 50%. Het is natuurlijk Student Health gericht, maar dat lijkt me nu ook niet per se onaantrekkelijk...
De strategie blijft dus dezelfde: solliciteren, solliciteren, solliciteren . Het heeft in elk geval wat zuurstof gegeven aan ons emigratie-avontuur, want dat waren we de laatste maanden tussen al het wachten door misschien toch een beetje kwijt. En verder voetjes op de grond en stap voor stap verder.
Verder heb ik ook geïnformeerd voor een GP job (ook deeltijds) aan Otago University in NZ, om te kijken of ik daar aan de slag zou kunnen voor de tweede 50%. Het is natuurlijk Student Health gericht, maar dat lijkt me nu ook niet per se onaantrekkelijk...
De strategie blijft dus dezelfde: solliciteren, solliciteren, solliciteren . Het heeft in elk geval wat zuurstof gegeven aan ons emigratie-avontuur, want dat waren we de laatste maanden tussen al het wachten door misschien toch een beetje kwijt. En verder voetjes op de grond en stap voor stap verder.