LaStaVaZa De twijfelaars

Tamarind

Active Member
Onzekerheid en Wachten zijn wel de keywords van jullie migratie hè? 😉
Blij dat je het ook ziet :p .Blijkt het zelfs in een Dr. Seuss boekje te staan, Oh, the places you'll go: the Waiting Place. No, it's not for you. Inderdaad. Aftellen dus om eindelijk eens uit die Waiting Place te geraken! Maar als we dan ooit in Dunedin wonen, zijn jullie heel welkom daar!

afterbang

XPdite Sponsor
Blij dat je het ook ziet :p .Blijkt het zelfs in een Dr. Seuss boekje te staan, Oh, the places you'll go: the Waiting Place. No, it's not for you. Inderdaad. Aftellen dus om eindelijk eens uit die Waiting Place te geraken! Maar als we dan ooit in Dunedin wonen, zijn jullie heel welkom daar!
The Waiting Place :) Dat is wel een goede naam voor een visum traject!

Laatst het tweede seizoen van Stephen King's Castle Rock series gekeken. Daar ging het over de Laughing Place. Ik zou het dan toch bij de Waiting Place houden ;)

We kijken al uit naar onze NZ trip tzt!

Tamarind

Active Member
Nog eens een update hier, hoewel het dus richting Nieuw-Zeeland is. De wederhelft heeft werk gevonden! Als ingenieur/technologist in een lab dat probeert een snelle point-of-care test voor o.a. covid 19 te ontwikkelen, dus wel on topic dezer dagen. Hierdoor kon hij een aanvraag doen om binnen te mogen als critical health worker en die is net aanvaard -- het papierwerk moet natuurlijk nog goedgekeurd worden en ik durf pas opgelucht ademhalen als we dat visum ook echt in handen hebben, maar het is eindelijk een deur die opengaat. De aanvraag die de universiteit voor mij indiende als other critical worker werd op ongeveer dezelfde moment afgekeurd, dus er is momenteel geen plan B. Morgen staat mijn IELTS test nog eens gepland, na 2 annulaties. In deze gekke tijden was het geen evidente voorbereiding, het moet hopelijk zo dan ook maar lukken. Zo niet, kan ik het opnieuw doen eens in NZ.

Hopelijk kunnen we in de tweede helft van augustus vertrekken, dat is voorlopig het plan. Als visum, geregel voor de hond en vluchten voor ons allemaal netjes samen in orde komen toch. En hopelijk intussen de grenzen niet weer gesloten zijn in Europa! We blijven duimen en werken ;).

Emulate

Well-Known Member
Gefeliciteerd! Vast een stomme vraag, maar heeft NZ de grenzen open voor niet-citizens en niet-residents? Oz heeft namelijk alles potdicht.

Tamarind

Active Member
@Emulate Geen stomme vraag hoor, de grenzen zijn in NZ ook gesloten. Hoewel we onder normale omstandigheden met ons Aus PR bij aankomst een Aus residency visa krijgen (waarmee je na twee jaar NZ PR kan aanvragen) is dat nu niet voldoende om binnen te mogen. Vandaar de aanvraag als essential/critical health worker. Je mag NZ enkel binnen als citizen/PR, en voor een aantal uitzonderingen waaronder die health worker categorie. Mocht het niet zo zijn waren we begin juni al vertrokken, maar dat kon dus niet 😅.

We konden wel naar Aus komen, maar dat brengt ons dan nog niet in NZ -- en de fameuze transTasman bubble zal nog wel even toekomstmuziek blijven vrees ik, zeker gezien de covid surge in Victoria...

Tamarind

Active Member
Emigreren in coronatijden, ongeveer twee weken voor vertrek (als die vertrekpoging doorgaat tenminste): de vlucht voor de hond is nog niet bevestigd. Zoologistics zegt dat ze verwachten dat het wel nog binnenkomt -- ik zou liever zien dat ze er wat meer druk achter zetten, maar goed, het is daar blijkbaar nogal een heksenketel dus we hopen op het beste. Onze vluchten zijn ook nog niet bevestigd, en omdat de naam van mijn wederhelft fout was gespeld is dat een bijkomende (en blijkbaar ernstige) hinderpaal. Hopelijk hebben we morgen meer nieuws of dat toch opgelost is geraakt, het moest via Singapore Airlines zelf gaan. En dan wachten we nog altijd op een visum... Als dat er vrijdag niet is, wordt het voorziene inpakmoment volgende maandag hoogstwaarschijnlijk uitgesteld. En zo is het wel een heel stresserende tijd van wachten, veel opruimen en voorbereiden, maar nooit zekerheden hebben. En ja, zekerheid is altijd relatief, maar ik zou veel geven voor minstens de illusie van zekerheid 😅 . Ik denk altijd: volgende week weten we vast meer. Maar dat valt meestal tegen. Ik ga pas opgelucht kunnen ademhalen als we ginder landen denk ik -- en dan nog de hond in goeie vorm terugkrijgen. Het motto blijft: we zullen zien...

afterbang

XPdite Sponsor
Ik heb al veel bijzondere visum trajecten voorbij zien komen hier in de laatste 10 jaar. Maar die van jullie... die is een boek waard :eek:

Zoals de Boeddhisten zeggen; Everything is transient, everything will pass ;)

OFX