Nog eens tijd voor een update! De laatste job applicatie van de echtgenoot was weer niks, nu doet hij er nog eentje in Perth (gaat morgen binnen, en ja, weer een paar dagen werk natuurlijk). Intussen heeft hij er sessies loopbaanbegeleiding opzitten, wat wel nuttig was voor kleine aanpassingen CV en manier van opstellen van een cover letter, maar verder toch wel bevestigd heeft dat hij in de goeie branche zit. Altijd leuk
.
Ik heb intussen een antwoord gekregen van RACGP, met excuses voor de 'slight' delay (apart gevoel voor humor daar), en de mededeling dat ik begin november een antwoord mag verwachten op het curriculum assessment. Ik mag ook alvast starten met de individuele assessment, dus daar ben ik maar gretig op ingegaan, fee betaald, en nu heb ik een link gekregen voor de eigenlijke applicatie. Daar kruipt toch nog even tijd in vrees ik, ik moet nog een paar documenten verzamelen, misschien ook nog een vertaling, en dan moet het ook langs de notaris voor een statutory declaration. Sommige dingen moet ik nog eens ophelderen ook, om goed duidelijk te krijgen wat ze nu eigenlijk willen. Maar goed, we beginnen eraan. Eenmaal dat binnen is, wordt er een wachttijd van maximaal 10 weken voorspeld.
Het is me ook nog steeds niet duidelijk waar ik dan al dan niet mag werken. Volgens de website hangt dat af van de outcome van de assessment, maar ik mag wel al een job offer doorgeven bij de applicatie. Wordt lollig dan, als je als respons krijgt dat je daar niet mag werken. Maar goed, ik schakel de recruiter ook nog wel in voor extra hulp waar nodig, en als ik er een job offer aan toevoeg (mag maar moet niet), wordt het wel knopen doorhakken over de bestemming. Ik denk dan eerder richting Canberra, omdat daar meer opties zijn om buiten de stad te werken indien nodig, dan in Perth.
We laten ons dus niet ontmoedigen door de lange wachttijd en ongelooflijke inspanning die zo'n assessment vraagt, maar missen wel een richtdatum en bestemming. Hopelijk komt dat er in de komende tijd toch aan!