LaStaVaZa De twijfelaars

Goed om weer eens wat positief nieuws te horen @Tamarind! En we zien jullie graag komen :)

Er zijn visa (trajecten) die zo goed als van zelf gaan, andere hebben een hobbel her en der, en sommige zijn bloody complex. Jullie zit in die laatste categorie (wat in de medische hoek meer standaard is dan uitzondering trouwens)

Op zich is haar incentive (snelle plaatsing) in principe in lijn met jullie. Want zonder visum geen plaatsing lijkt me ;)

Hoop dat het snel goedkomt!
 
Oh ja, naast Goulburn en Cooma heb je ook nog Yass (provincie plaatsje) als uitvalsbasis buiten Canberra binnen een uur rijden.

Maar Goulburn is verreweg de grootste van die drie. 25000 versus zo’n 6 à 7000 souls in Cooma en Yass. Maar zoals eerder gezegd geloof ik, Cooma heeft een regio functie voor de Snowy Mountains regio met ziekenhuis en alles. Yass ken ik niet echt. Daar ben ik maar 1x geweest 7 jaar terug.
 
@afterbang voor alle duidelijkheid: het is geen visumzorg meer, want PR is er al. Dit is gewoon een kwestie van als arts aan het werk te gaan in Aus. Sowieso is dat inderdaad een hele klus om alles in orde te krijgen, maar spijtig genoeg nu nog trager en ingewikkelder door de veranderingen bij RACGP. Nu snap ik je eerdere berichten wel beter, over waar je mag wonen, want dat speelt hier dus niet ;).

In die zin is het best cynisch, want ik heb dus een PR visum en een job offer, het is de administratie die in de weg staat. En zeker gezien ik het hele proces ben gestart in februari, waar 10 weken verwerkingstijd werd beloofd...
 
@afterbang voor alle duidelijkheid: het is geen visumzorg meer, want PR is er al. Dit is gewoon een kwestie van als arts aan het werk te gaan in Aus. Sowieso is dat inderdaad een hele klus om alles in orde te krijgen, maar spijtig genoeg nu nog trager en ingewikkelder door de veranderingen bij RACGP.

Ah! :D

Dus B. Kan als de ANU hem zou willen hebben gelijk overkomen?

Zou dan zeker de arriveer datum niet zelf prikken in sollicitaties. Maar gewoon op de datum die zij willen ;)
 
Last edited:
En de wederhelft heeft de job application ingediend! Toch altijd een heel werk, deze keer moest er ook een portfolio bij om te laten zien wat hij al allemaal gebouwd heeft -- beetje uitpakken met projecten eigenlijk. Niet zo'n makkelijke opdracht.
Hij heeft nu expliciet benoemd in de cover letter dan hij verdere vragen wil beantwoorden via mail/videochat maar ook ev. wil overvliegen voor een face-to-face gesprek. Waarschijnlijk belt hij volgende week nog eens, om toch de interesse extra te benadrukken. Altijd een moeilijk evenwicht -- je wil ook niet teveel stalken ;).

Bij mij blijft het intussen stil aan de overkant. De aanvraag via de medical recruiter loopt, en de assessment -- tja, daarvan is er nog geen nieuws, ik hoop nu toch binnenkort eens iets te horen van RACGP... En anders volgt er weer een mailtje begin volgende week ;).
 
Nog eens tijd voor een update! De laatste job applicatie van de echtgenoot was weer niks, nu doet hij er nog eentje in Perth (gaat morgen binnen, en ja, weer een paar dagen werk natuurlijk). Intussen heeft hij er sessies loopbaanbegeleiding opzitten, wat wel nuttig was voor kleine aanpassingen CV en manier van opstellen van een cover letter, maar verder toch wel bevestigd heeft dat hij in de goeie branche zit. Altijd leuk ;).

Ik heb intussen een antwoord gekregen van RACGP, met excuses voor de 'slight' delay (apart gevoel voor humor daar), en de mededeling dat ik begin november een antwoord mag verwachten op het curriculum assessment. Ik mag ook alvast starten met de individuele assessment, dus daar ben ik maar gretig op ingegaan, fee betaald, en nu heb ik een link gekregen voor de eigenlijke applicatie. Daar kruipt toch nog even tijd in vrees ik, ik moet nog een paar documenten verzamelen, misschien ook nog een vertaling, en dan moet het ook langs de notaris voor een statutory declaration. Sommige dingen moet ik nog eens ophelderen ook, om goed duidelijk te krijgen wat ze nu eigenlijk willen. Maar goed, we beginnen eraan. Eenmaal dat binnen is, wordt er een wachttijd van maximaal 10 weken voorspeld.

Het is me ook nog steeds niet duidelijk waar ik dan al dan niet mag werken. Volgens de website hangt dat af van de outcome van de assessment, maar ik mag wel al een job offer doorgeven bij de applicatie. Wordt lollig dan, als je als respons krijgt dat je daar niet mag werken. Maar goed, ik schakel de recruiter ook nog wel in voor extra hulp waar nodig, en als ik er een job offer aan toevoeg (mag maar moet niet), wordt het wel knopen doorhakken over de bestemming. Ik denk dan eerder richting Canberra, omdat daar meer opties zijn om buiten de stad te werken indien nodig, dan in Perth.

We laten ons dus niet ontmoedigen door de lange wachttijd en ongelooflijke inspanning die zo'n assessment vraagt, maar missen wel een richtdatum en bestemming. Hopelijk komt dat er in de komende tijd toch aan!
 
Hoop dat je sneller bericht hebt dan deze persoon.... ;)

tumblr_inline_nb1ktbj1Sp1qckgq9.jpg
 
En dan komt er gisteravond een vacature in Perth online aan de universiteit (Curtin) die kei-interessant lijkt. En dan lig je een hele nacht te denken wat je ermee aanvangt. En dan ben je heel erg moe de volgende dag ;).
 
En dan komt er gisteravond een vacature in Perth online aan de universiteit (Curtin) die kei-interessant lijkt. En dan lig je een hele nacht te denken wat je ermee aanvangt. En dan ben je heel erg moe de volgende dag ;).
Your rollercoaster ride only just started :)
 
@Tamarind. Ik zat vanavond een programma te kijken over de stand van de gezondheidszorg in Australia, en daarin werd iemand gevolgd die 'rural generalist' genoemd werd. Een huisarts superplus, omdat je in afgelegen rurale gebieden veel meer kennis en vaardigheden nodig hebt dan in de city. Ik neem aan dat je hier alles van af weet, en ik weet niet waar jullie staan in de besluitvorming. Maar ik vond er een link over en ik geef het maar mee. Sorry als deze informatie overbodig of niet van toepassing is.

 
@Emulate Zeker niet overbodig, ik heb deze piste ook al bekeken! De inhoud van het huisartsenvak is inderdaad veel ruimer rural en dus is het zeker een aantrekkelijke optie -- ik zou er ook veel makkelijker aan de slag kunnen in principe, toch qua papierwerk, de aanpassing aan rural medicine zou wel wat tijd vragen.
Anderzijds zou ik het ook wel missen om op een ander niveau, wat diepgaander, na te denken, wat ik op een unief dan weer wel vind (of kan vinden, want 'dagelijkse sleur' kan daar natuurlijk ook), en universiteitswerk combineren met rural werk is niet zo evident... Het legt wel de vinger op mijn eigen keuzeproces en de vraag waar ik in de komende jaren de nadruk op wil gaan leggen ;). Dat is geen makkelijke. Maar intussen probeer ik er niet te hard meer mee te vechten maar het gewoon te laten gebeuren. Dat lukt niet altijd hoor lol.
 
Intussen wacht ik nog steeds op een antwoord op deel 1 van RACGP (early November is een rekbaar begrip vrees ik). Voor deel 2 heb ik ongeveer alle papierwerk bij mekaar, behalve 10 casussen die ik nog moet maken (als alternatief voor een audit, die volgens de recruiter vaak geweigerd wordt omdat het niet voldoet aan de Australische regels, dus neem ik maar het zekere voor het onzekere). Die 10 casussen vragen best wat werk en ik schat dat ik ze ten vroegste begin januari klaar heb -- een doctoraat afleggen krijgt nu toch even voorrang ;).

Daarnaast heb ik ook gesolliciteerd voor die job in Perth, want een neen heb je, een ja kun je krijgen. Het lastigste blijft toch het niet weten: geen vertrekdatum, geen bestemming, geen idee dus wat het wordt. Spannend en lastig tegelijk. Maar we klagen niet en we laten het maar op ons afkomen ;).
 
En jawel... RACGP laat weten dat de beslissing voor deel 1 nog op zich zal laten wachten tot ergens eind dit jaar. Langs de ene kant geeft dat wat minder schuldgevoel over het uitstellen van het casuswerk, langs de andere kant komt 2020 nu wel echt dichtbij en wordt het gebrek aan duidelijkheid ook praktisch lastig. Hoelang blijven we nog hier, op ons werk? Engageer je je nog voor vergaderingen en afspraken in maart, april, mei? Wie weet gaat het ook sneller, mocht ik iets horen van de job in Perth. Ik zag vandaag ook een nieuwe aanbieding aan ANU Canberra waar ik voor geïnformeerd heb (weet niet of het een goeie match is, maar kan geen kwaad om wat meer info te vragen).

Maar goed, intussen is het dus nog even (ik kan het bijna niet meer zeggen) afwachten ;).
 
Toch tijd voor een kleine update. Ik heb intussen deze week mijn PhD gehaald, best overweldigend en ook een beetje een feestweek voor de feestdagen. De job in Perth is niets geworden, heb ook nog geappliceerd op een job aan ANU maar was nipt te laat (door te wachten op meer info, wel stom) dus vermoed dat dat ook niets wordt. En nog steeds geen nieuws van RACGP, zeer frustrerend.

Dus ik heb de laatste paar weken geprobeerd alles eens op een rijtje te zetten, met name dan: wat voor werk wil ik verder zetten? Komt daar toch uit dat ik liefst de combinatie aanhoud van een stukje GP en een stukje research/teaching, universiteit dus. Momenteel zit het GP stuk vast in Australië en komen er best wat hurdles bij op dat vlak (onder meer de hele 'waar mag je werken' discussie, en dat is als alles goed gaat met de assessment).

Toevallig kwam ik deze week uit op een interessante jobaanbieding (ook 50%) aan de University of Otago -- Nieuw Zeeland dus. Dat stond niet meteen op ons lijstje, maar we zijn een paar dagen denken verder en ik denk dat ik wel ga appliceren. Sowieso is de kans niet groot dat ik het haal, maar ja, dat geldt voor alle jobs in Aus en NZ denk ik. Met onze Aus PR kunnen we ook wonen en werken in NZ als ik dat goed heb begrepen, en je moet ook door wat hoepels springen om er als GP aan de slag te gaan, maar dat geldt in Aus ook en is daar duidelijk het laatste jaar exponentieel verergerd.

Misschien wel een voordeel: ik heb anderhalf jaar geleden al eens wat mailverkeer gehad met een prof aan die universiteit, toen ik dacht over een tijdelijke research stay daar, en ik ken ook een onderzoeker uit Zweden die er een paar maanden heeft verbleven.

Dus we zetten bij deze ook NZ op de kaart, en we zien wel waar het universum ons brengt ;).
 
Last edited:
Back
Top