LaStaVaZa De twijfelaars

afterbang

XPdite Sponsor
Goed om weer eens wat positief nieuws te horen @Tamarind! En we zien jullie graag komen :)

Er zijn visa (trajecten) die zo goed als van zelf gaan, andere hebben een hobbel her en der, en sommige zijn bloody complex. Jullie zit in die laatste categorie (wat in de medische hoek meer standaard is dan uitzondering trouwens)

Op zich is haar incentive (snelle plaatsing) in principe in lijn met jullie. Want zonder visum geen plaatsing lijkt me ;)

Hoop dat het snel goedkomt!

afterbang

XPdite Sponsor
Oh ja, naast Goulburn en Cooma heb je ook nog Yass (provincie plaatsje) als uitvalsbasis buiten Canberra binnen een uur rijden.

Maar Goulburn is verreweg de grootste van die drie. 25000 versus zo’n 6 à 7000 souls in Cooma en Yass. Maar zoals eerder gezegd geloof ik, Cooma heeft een regio functie voor de Snowy Mountains regio met ziekenhuis en alles. Yass ken ik niet echt. Daar ben ik maar 1x geweest 7 jaar terug.

Tamarind

Active Member
@afterbang voor alle duidelijkheid: het is geen visumzorg meer, want PR is er al. Dit is gewoon een kwestie van als arts aan het werk te gaan in Aus. Sowieso is dat inderdaad een hele klus om alles in orde te krijgen, maar spijtig genoeg nu nog trager en ingewikkelder door de veranderingen bij RACGP. Nu snap ik je eerdere berichten wel beter, over waar je mag wonen, want dat speelt hier dus niet ;).

In die zin is het best cynisch, want ik heb dus een PR visum en een job offer, het is de administratie die in de weg staat. En zeker gezien ik het hele proces ben gestart in februari, waar 10 weken verwerkingstijd werd beloofd...

afterbang

XPdite Sponsor
@afterbang voor alle duidelijkheid: het is geen visumzorg meer, want PR is er al. Dit is gewoon een kwestie van als arts aan het werk te gaan in Aus. Sowieso is dat inderdaad een hele klus om alles in orde te krijgen, maar spijtig genoeg nu nog trager en ingewikkelder door de veranderingen bij RACGP.
Ah! :D

Dus B. Kan als de ANU hem zou willen hebben gelijk overkomen?

Zou dan zeker de arriveer datum niet zelf prikken in sollicitaties. Maar gewoon op de datum die zij willen ;)

Last edited:

Tamarind

Active Member
En de wederhelft heeft de job application ingediend! Toch altijd een heel werk, deze keer moest er ook een portfolio bij om te laten zien wat hij al allemaal gebouwd heeft -- beetje uitpakken met projecten eigenlijk. Niet zo'n makkelijke opdracht.
Hij heeft nu expliciet benoemd in de cover letter dan hij verdere vragen wil beantwoorden via mail/videochat maar ook ev. wil overvliegen voor een face-to-face gesprek. Waarschijnlijk belt hij volgende week nog eens, om toch de interesse extra te benadrukken. Altijd een moeilijk evenwicht -- je wil ook niet teveel stalken ;).

Bij mij blijft het intussen stil aan de overkant. De aanvraag via de medical recruiter loopt, en de assessment -- tja, daarvan is er nog geen nieuws, ik hoop nu toch binnenkort eens iets te horen van RACGP... En anders volgt er weer een mailtje begin volgende week ;).

OFX