1 JAAR NA DATO (vooruit + een paar dagen wegens gebrek aan tijd)!!!!
Ons 1e volle jaar zit erop en zoals ik in een andere post al had gezegd, hadden we geen mooiere afsluiting van ons life-changing 2013 kunnen hebben dan met het vuurwerk bij Sydney Harbour Bridge. Dat was een heel bijzonder en ook emotioneel moment.
Wat kan er in een jaar tijd veel gebeuren en veranderen.
Ik zou er pagina's over vol kunnen schrijven, maar daar ga ik jullie niet mee vermoeien. In onze Lastavaza staat al best veel en anders vallen we in herhalen. Boring
!
Na dit 1e jaar hebben we de balans opgemaakt en we zijn allemaal ontzettend blij, dat het zo goed is gegaan. Dat we hier kansen hebben mogen krijgen die we in NL niet hadden (ook niet konden krijgen). Dat we ontzettend trots zijn op onze 2 dochters, die zich uiteindelijk moesten schikken naar de wens van papa en mama en alles achter moesten laten om met die 2 naar de andere kant van de wereld te gaan. Alle twijfels die we hadden over het emigreren met kinderen hebben zij persoonlijk naar het land der fabelen verwezen.
Ze hebben zich in enkele maanden weten in te burgeren op school, hebben nieuwe vriendjes gevonden, wisten hun nieuwe ervaringen een plaats te geven en kletsen en giebelen een jaar later in het Engels alsof ze nooit anders hebben gedaan.
Petje af voor deze 2 dames!
En wij? Wij zijn enorm gelukkig dat we de stap hebben durven zetten om ons hart en gevoel te volgen. Een gevoel wat al jaren sluimerde en niet weg wilde gaan, hebben we om kunnen zetten in deze alles-veranderende stap.
We zijn ons er enorm van bewust dat onze emigratie tot nu toe op vrijwel bijna alle punten is gegaan zoals we alleen maar konden hopen. Een paar dipjes, maar over het algemeen vol met hoogtepunten.
Dit jaar zal heel anders gaan worden.
De grootste veranderingen zijn achter de rug nu we gesettled zijn.
Nu gaan we ons concentreren op het inrichten van ons (die paar meubels uit NL zijn nu echt aan vervanging toe) en op het opbouwen van een nieuw sociaal leven.
We hebben er zin in en hopen dat we nog heel veel jaren van dit geluk mogen genieten!
Wij wensen iedereen dit jaar net zoveel geluk met de stappen die ze gaan zetten. Of dat nu de start van de visum procedure is, alle voorbereidingen en de werkelijke stap, maakt niet uit.
Succes iedereen!
Tot de volgende keer!