LaStaVaZa Emulate

Gefeli!

Te lui om terug te scrollen. Hoe lang voor het hele process?
Het hele proces :).

In mijn footnote staat het hele proces. Vanaf mijn eerste 600 Visitor Visa heeft het 3 jaar geduurd tot Permanent Residency. 6 mei 2017 tot 6 mei 2020,
Daarna moest ik wachten want voor citizenship application moet je 1) 1 jaar PR hebben en 2) 4 jaar onafgebroken in Oz hebben gewoond.
Met de Residency Calculator op de Immigration website kon ik uitrekenen dat ik mijn citizenship vanaf 3 september 2021 kon aanvragen.

Vanwege alle documenten die niet gelijk beschikbaar waren heb ik citizenship pas op 17 september 2021 aangevraagd.
De approval is toegekend op 26 oktober 2021. Dat is grofweg 6 weken.

Ik kan niet inschatten hoe lang het duurt tot de beediging. De brief en Immi zegt dat ik binnen 6 maanden een uitnodiging krijg.
 
Last edited:
Sorry, bedoelde het citizen process :)


6 weken is frickin snel. Beediging is nog niet geweest natuurlijk, maar toch! Nogmaals gefeliciteerd!!!
Ik moet er wel bij zeggen dat ik vals heb gespeeld. Vanaf 60 jaar oud hoef je de citizenship test en de language test niet meer te doen voor je citizenship application :).
Dat zal de snelheid wel deels verklaren. Ik was ook beter voorbereid dan voor de PR application.

Ik heb overigens wel een aantal malen de citizenship test gedaan om te kijken waar ik stond. Zoals iedereen hier vond ik die een eitje, heel makkelijk om 100 % te scoren. De language test zou ik eerlijk niet weten. De voertaal in mijn huis is Engels, maar ik heb het gevoel dat spreken mijn zwakste plek is.
 
Eindelijk vandaag mijn Invitation to Citizenship Ceremony ontvangen voor 12 april a.s. Voor de timeline: op 1 maand na heeft het visaproces precies 5 jaar geduurd van allereerste 600 Tourist Subclass, via Bridging A, Subclass 820 Partnership en Subclass 801 Permanent Residency, tot en met Australisch staatsburgerschap.
 
Eindelijk vandaag mijn Invitation to Citizenship Ceremony ontvangen voor 12 april a.s. Voor de timeline: op 1 maand na heeft het visaproces precies 5 jaar geduurd van allereerste 600 Tourist Subclass, via Bridging A, Subclass 820 Partnership en Subclass 801 Permanent Residency, tot en met Australisch staatsburgerschap.
Congratulations. Just in time for the elections :-D
 
Nou, dat hoofdstuk is dan ook afgesloten ;) Tijd voor een nieuw boek!
Emulate, the real green deal? Of een vertaling van "Het regent zoutzuur uit de hemel", maar dan verwerkt naar de hedendaagse tijd?
Ik kan zo nog wel doorgaan voor @Emulate, er zijn te veel goede onderwerpen waar ze een kei in zou zijn! :)
 
Back
Top