Lastavaza Familie D.

De whip & bellbird zitten meer in de bossen van QLD en NSW? Vind het een geweldig geluid, maar ken ze geloof ik niet van SA.
 
Ha Sas,
Wij duimen en lezen met jullie mee in dit proces.
Ik zal mijn lsvz ook eens updaten, zoveel gebeurd in 3 jaar Australië!
Hopelijk kunnen wij straks zeggen: welkom in Adelaide , een fijn vangnet idee is dat wij hier zijn om jullie te ondersteunen!
 
Wat leuk Sjasje, wordt er helemaal blij van! Ook ik lees soms nog wel eens op Xpdite, omdat ik hier sinds 10 jaar geleden vaak heb gelezen en gezwijmeld, en ik het nog steeds leuk vind om andere verhalen te lezen. Wij wonen inmiddels alweer 2,5 jaar in Australie. De onzekerheden die jullie hebben, kunnen we niet wegnemen, dat is inherent aan het proces. Ik kan alleen zeggen dat dit voor ons de beste keuze is die we ooit gemaakt hebben. We zijn heel gelukkig in Perth en koesteren elke dag dat we hier mogen wonen. In 2014 hebben jullie ons bezocht tijdens jullie trip, wat trouwens erg gezellig was. Wij waren nog pas 'vers' in Australie, we hadden nog geen baan (behalve dan mijn supermarkt baantje), maar verder nog heel veel onzekerheden (en hele hoge kosten, want al die gespaarde Eurootjes verdwenen als sneeuw voor de zon $$). Maar, alles is goed gekomen. Binnen een half jaar waren we goed gesetteld, inmiddels een fijn huis gekocht in de Hills, de kids zijn happy en doen het goed op school, we hebben beiden een leuke baan, sociale leven begint al aardig vorm te krijgen... kortom: wij vinden het fantastisch! Mochten we jullie ergens mee kunnen helpen, dan laat het ons gerust weten. Succes!! Fingers crossed!! (ps. we weten hoe het is om 'stiekem' een emigratieprocedure te doen, dus wees gerust, mondje dicht ;))
 
  • Like
Reactions: FOL
Hoi Daniella,

Ik weet ons bezoek nog goed, het was heel gezellig! En de jongens super lief voor die kleine meid van ons.
Ik spiek op Fb nog wel eens mee hoe het met jullie gaat. En al die blije gezichten en mooie omgeving, dan denk ik: Ik wil ook!

Perth (en rottnest island) hebben een bijzonder plekje in m'n hart. Maar als we gaan zullen we naar Adelaide vetrekken. Ook erg mooi, Fijn klimaat en het belangrijkste familie. Want dat geeft toch een geruststelling als je niet helemaal alleen bent met 3 kleine Kids in een 'vreemd' land. En het is natuurlijk gezellig Hahaha

Groetjes !!
 
Ienie miene update

En verder....
Wie weet hoe ons avontuur gaat lopen. Soms is het moeilijk voor te stellen dat we weg gaan uit ons huis ( W. Heeft flink lopen klussen het afgelopen jaar) en net als iedereen heb ik soms ook mijn twijfels.
Maar die houdt ik voor mijzelf thuis. Want als ik twijfel dan gebeurt er zeker weten niks meer.
Maar daardoor voelt het soms wel dubbel. Je wil dit avontuur samen doen maar op dit moment zijn we nog niet zo ver. En voel ik mij soms bijna schuldig dat ik iedereen hier uit het vetrouwde wil verhuizen naar het onbekende.
Maar gelukkig helpt Skypen. En laatste sprak ik met mijn andere schoonzus erover (mijn kant v d. Familie) dat het soms nog wel klaagde dat we het 2jaar geleden niet gedaan hebben.?
En ik verbaasde mijzelf eigenlijk enthousiast ik werd over dit hele avontuur. Ach als Manlief mij eens had kunnen horen hihi, dan was hij vast overstag gehaald :D

En verder Ik heb iig visa4you al mijn info gemaild maar wacht nog op de beschrijving van Manlief zijn werkzaamheden. ( ik heb geen idee wat hij precies uitspookt op kantoor, oeps:p)

Maar voorzichtig eens vragen waar het blijft ...
 
En dan ineens uit het niks, tussen het toetje en de koffie. Met luid het Zandkasteel (Kids tv) op de achtergrond begint hij te praten over Australië... Á miracle has happened :eek::D
Mijn grootste vraag. Zie jij jezelf in Oz wonen, zou je kunnen aarden en er gelukkig zijn? (alle beren op de weg even vergetend)
En het antwoord was. Ja!!!! big leap forward YAY!!! ( secretly dancing around the living :p)

Oké nog steeds duizenden haken, ogen en beren op de weg. En we blijven met kleine stapjes voort bewegen. Stoppen, als iemand het toch niet, wil blijft een optie. Maar... Er in hoop hihi
 
Klinkt goed Sjasje, maar tussen mijmeren terwijl het buiten met bakken omlaag komt en daadwerkelijk alles achterlaten zit nog een grote gat. Maar zet 'm op, dromen zijn er om waar te maken!
 
@FritsC zeker weten waar! Gelukkig was het meer dan mijmeren. Hij was open, lijkt een keus genomen te hebben.
Maar inderdaad we zitten nog lang niet in Oz. de eerste stap in gezet :)
 
Wachten op reactie van visa4you... Moet mij inhouden hun niet te gaan spammen met mailtje hahaha :p
'heb je alles ontvangen?' 'al gelezen? ' 'nu wel?' 'wat denk je?' hahaha :D
 
Leuk dat enthousiasme, erg herkenbaar!

(p.s. sorry maar magpies blijven stupid :p)
 
Update! Visa4you had meerdere positive opties. Ik kan de hoofdaanvrager zijn. Maar (er is natuurlijk altijd een maar) mijn werkervaring is net niet genoeg om zo de aanvraag te doen, ik moet punten erbij krijgen. Hoge score ielts, state sponsored.
W. Zijn beroep staat op de 2e lijst. Hij kan ook hoofdsponsor worden. State sponser.
Voordeel is dat hij ook familie punten krijgt.

Het is wel fijn om te horen dat zijn beroep 'gewild' is in SA.
Dat geeft iets meer een gevoel van zekerheid :)

We kregen veel info. En moeten gaan nadenken welke optie het beste past bij ons.

We hebben bij Justmigrate ook een check aangevraagd. Gewoon als een second opinion. En als we besluiten om door te gaan dan neigen we nu naar Justmigrate als migratie bureau. Reden? Stukje geld en stukje gevoel.
Daar wachten we nu even op ( kleine stapjes... Steeds kleine stapjes)

Al wordt de volgende stap waarschijnlijk de IELTS test. Kijken hoe hoog we scoren.

Maar daarvoor moeten we eerst weer eens lekker uiteten gaan en voorzichtig een keus gaan maken. ( Wij bespreken de belangrijke dingen altijd in een restaurant Hahaha, de namen van de Kids bijv. We grappen steeds dat we dan geen scène kunnen schoppen :p:D)
 
Back
Top