Lastavaza Familie D.

Goe bezig!!! Het is inderdaad een proces van stapjes en stapjes... tot je plotseling effectief voor grote sprong staat en dan hup...naar de grote 'over/onder-kant'. But time flies when having fun! Niet gefrustreerd geraken van de lange processen waar je door moet, maar genieten van alle momenten met familie en vrienden ondertussen.
 
Beetje uit de buurt @FritsC, wij wonen in het zuiden :D

@Madocke inderdaad en vooral voor m'n wederhelft is dit hele proces erg spannend maar hij us er steeds meer mee bezig in positieve zin!
 
In Nijmegen zit/zat Billabong. Is dat beter in de buurt? Het is wel een tijdje geleden dat ik daar ben geweest hoor.
 
@Katjavdl daar ben ik vroeger wel eens gaan stappen :) good times. (maar toen woonde ik ook in Nijmegen) nu is dat een uur rijden. Dus helaas pindakaas :(
 
@Katjavdl nu is dat een uur rijden. Dus helaas pindakaas :(

Hahaha! Sorry, daar moet ik om lachen :) Als je hier komt wonen, dan verandert je blik op afstand en tijd :)
Voor mij niet ongewoon om 'even' een weekendje (vrijdagmiddag weg, zondagmiddag terug) naar Adelaide te gaan = 400 km verderop en voor mij zo'n 5 - 5,5 uur rijden :)
Of voor een etentje naar Pt Augusta (45-60 min rijden, afhankelijk van de vrachtwagens).

Toegegeven, de wegen hier (waar ik zit) zijn lang niet zo vol als in NL. Eerste keer dat ik hier tussen Pt Augusta & Whyalla in de file stond was vanwege een overstekend militair convooi. Wist niet wat me overkwam! :D
 
@beekeeping: jaja een easy drive 400km, ik hoor het de Ozzy's nog zeggen :D

Alleen op dit moment kan dat voor mij niet, ivm kleine baby en voedingstijden. Dan zou ik aankomen, even ruiken en weer kunnen terugrijden. Dus toch maar de lokale kookkunsten gaan uitproberen ( want uit eten voor en goed gesprek is toch echt zonder baby hahah)
 
@Katjavdl daar ben ik vroeger wel eens gaan stappen :) good times. (maar toen woonde ik ook in Nijmegen) nu is dat een uur rijden. Dus helaas pindakaas :(


haha humor, hier werkt dat niet hoor. We gaan even bij mijn aussie mum langs, die woont een dikke 1000 km verderop, ach ja, gaan met die banaan. Afstand zegt hier helemaal niks, @Beebmeep legt het je al uit. Zeker als je niet in de stad woont, is een uur voor wat dan ook, helemaal niks. En dat is voor de gemiddelde Nederlander toch moeilijk te snappen!
 
Vind het rijden in Australie wel heel anders dan in Nederland.. Dus het vergelijk van een uur hier met een uur daar is toch wel wat moeilijker vind ik. Ik vind vooral het rijden in Nederland heel vermoeiend. Op elke 10 meter staat er iets (windmolen, gebouw, viaduct, windmolen, billboard, windmolen en weer een windmolen (I hate those things;)) en in Australie had ik het idee dat dat minder is. Tourlijk, in de stad is het ook druk, maar een afstand van de stad naar de buitenwijken vond ik toch relaxte daar. Maar dat kan ook aan mij liggen;)

Neemt overigens niet weg dat afstanden nog steeds anders gezien worden dan hier. Weet nog dat een vriendin zei dat ze dicht bij het strand woonde, was maar 4 uur rijden! Haha. Dan woont heel Nederland dicht bij het strand geloof ik;)
 
Last edited:
Vind het rijden in Australie wel heel anders dan in Nederland.. Dus het vergelijk van een uur hier met een uur daar is toch wel wat moeilijker vind ik. Ik vind vooral het rijden in Nederland heel vermoeiend. Op elke 10 meter staat er iets (windmolen, gebouw, viaduct, windmolen, billboard, windmolen en weer een windmolen (I hate those things;)) en in Australie had ik het idee dat dat minder is. Tourlijk, in de stad is het ook druk, maar een afstand van de stad naar de buitenwijken vond ik toch relaxte daar. Maar dat kan ook aan mij liggen;)

Neemt overigens niet weg dat afstanden nog steeds anders gezien worden dan hier. Weet nog dat een vriendin zei dat ze dicht bij het strand woonde, was maar 4 uur rijden! Haha. Dan woont heel Nederland dicht bij het strand geloof ik;)
Helemaal mee eens! Ik kan me nog herinneren dat we de eerste keer van Melbourne in een dag naar Sydney reden. Rond de Kerst dus vakantie tijd, belangrijke snelweg (tussen de twee grootste steden van het eiland) en geen kip op de weg. Toen we thuis waren, waren we allebei nog zo fit als een hoentje. Dat was op onze vakanties naar Frankrijk wel anders na een dag rijden.
 
haha humor, hier werkt dat niet hoor. We gaan even bij mijn aussie mum langs, die woont een dikke 1000 km verderop, ach ja, gaan met die banaan. Afstand zegt hier helemaal niks, @Beebmeep legt het je al uit. Zeker als je niet in de stad woont, is een uur voor wat dan ook, helemaal niks. En dat is voor de gemiddelde Nederlander toch moeilijk te snappen!
Als je in de stad in een buitenwijk woont is een uur ook niets hoor! Ik moet toch zeker 40 min. rijden voor fatsoenlijke winkels om kleren oid te kopen. Naar Brisbane, 40 km, is het ook 50 min. rijden (ook bijna een uur). En dan is het verkeer nog niet eens te vergelijken met dat van Sydney :)
 
(windmolen, gebouw, viaduct, windmolen, billboard, windmolen en weer een windmolen (I hate those things;))

o_O

Er is niets Nederlandser als een windmolen toch? En die nieuwe stalen variant is gewoon evolutie van die oude houten.
Daarbij is het een manier van omdenken. Wellicht vindt je ze puur esthetisch niet fraai (smaken verschillen) maar dat is een kolencentrale ook niet. Als je een voorwerp associeert met het (goede) doel verandert je smaak :)

Zo beter? ;)
 
o_O

Er is niets Nederlandser als een windmolen toch? En die nieuwe stalen variant is gewoon evolutie van die oude houten.
Daarbij is het een manier van omdenken. Wellicht vindt je ze puur esthetisch niet fraai (smaken verschillen) maar dat is een kolencentrale ook niet. Als je een voorwerp associeert met het (goede) doel verandert je smaak :)

Zo beter? ;)

Ziet er goed uit idd. Verandert mijn mening niet, maar het is wel een leuk filmpje;)
Maar klopt wat je zegt. Ik vind gewoon de looks van die dingen niet mooi. Vind het persoonlijk een lelijke toevoeging aan een toch al zo volgebouwd landschap. But, you're right. Smaken verschillen;)
 
Dan woont heel Nederland dicht bij het strand geloof ik
Ik denk dat het grootste deel van Australië ook wel binnen 4 uur rijden op het strand zit!

En over het uit eten gaan: Wij hebben laatst gegeten bij 'Nunu', een Australisch restaurant in de buurt van Deventer: http://www.naarnunu.nu/
Hebben wij echt heel lekker gegeten! Gezellig en leuke bediening :)
 
o_O

Er is niets Nederlandser als een windmolen toch? En die nieuwe stalen variant is gewoon evolutie van die oude houten.
Daarbij is het een manier van omdenken. Wellicht vindt je ze puur esthetisch niet fraai (smaken verschillen) maar dat is een kolencentrale ook niet. Als je een voorwerp associeert met het (goede) doel verandert je smaak :)

Zo beter? ;)

Mij storen de windmolens nooit, mooi is een groot woord maar maar lelijk nou ook weer niet , grappig genoeg vind ik dit met de lampjes niet mooi eerder licht vervuiling hahaha
 
Nou de keuze van het eten is gevallen op een lokaal eetcafé met erg goede spare-ribs, het was lekker!
ook een goed gesprek gehad. Manlief blijft qua mening in het midden zitten. twijfels om te gaan. twijfels om te blijven. (ach het midden is beter dan nee, toch?)
We hebben nog wat vragen gesteld aan Tamara (justmigrate) en gaan eens kijken naar de IELTS testen. Eens oefenen en kijken wat haalbaar is (ik moet 7,7,8,8 scoren op acedemic maar liever 4x8 want dan ben ik meteen klaar voor mijn onderwijsbevoegdheid)

zijsprongetje... ergens las ik dat er soms ook woorden gespeld worden bij luisteren? dat maakt het spannend, dat kan ik gek genoeg ook amper in het nederlands (bizar he? ik kan er geen soep van trekken als mensen in "code" proberen te praten met mij als er bijv. kids in de buurt zijn)
 
Back
Top