zijsprongetje... ergens las ik dat er soms ook woorden gespeld worden bij luisteren? dat maakt het spannend, dat kan ik gek genoeg ook amper in het nederlands (bizar he? ik kan er geen soep van trekken als mensen in "code" proberen te praten met mij als er bijv. kids in de buurt zijn)
Hoezo belachelijk?belachelijke Ozzie plaatsnamen
Belachelijk? Nee, geweldige namen! Het blijft leuk om gasten/toeristen te horen stuntelen en zelf de soms lange en ingewikkelde namen in een adem uit te spreken.belachelijke Ozzie plaatsnamen
Klopt, dat spellen is bloody hard om te horen. Vooral om dat e=i a=e is in de spelling en je dus gelijk in de war bent. In Nederlands vind ik het ook lastig hoor
In mijn woordenboek komt geen positieve betekenis van belachelijk voor.Hahaha oei, gevoelig punt belachelijk kan ook leuk of schattig zijn hoor, was niet negatief bedoeld
Belachelijk leuk?In mijn woordenboek komt geen positieve betekenis van belachelijk voor.
@Janneke61 de uitstapjes maken een deze gesprekken juist zo leuk!
Maar volgens mij moet ik blij zijn dat het geen Australiërs zijn die de IELTS afnemen Hahaha!
En 'belachelijk' plaatsnamen. Vooral lastige namen soms. Ze klinken voor verse Nederlanders erg vreemd in de oren. Gok omdat veel namen aboriginal afkomstig zijn? Warracknabeal, natimuk, ngakat, longerenong....
Inderdaad zijn veel plaatsnamen afkomstig van aboriginals, zoals in @FritsC zijn lijstje te zien is, die overigens nog niet helemaal compleet is volgens mij, want ik mis een paar namen waarvan ik zeker weet dat ze een aboriginal achtergrond hebben, zoals bv. Dural (Sydney), Goodna (Brisbane) en Booval (Ipswich). Maar mijn vriendin die oorspronkelijk uit Melbourne komt had in het begin ook moeite om de namen van sommige suburbs van Sydney uit te spreken toen ze daar pas woonde, dus wij Nederlanders zijn niet de enigen!@Janneke61 de uitstapjes maken een deze gesprekken juist zo leuk!
Maar volgens mij moet ik blij zijn dat het geen Australiërs zijn die de IELTS afnemen Hahaha!
En 'belachelijk' plaatsnamen. Vooral lastige namen soms. Ze klinken voor verse Nederlanders erg vreemd in de oren. Gok omdat veel namen aboriginal afkomstig zijn? Warracknabeal, natimuk, ngakat, longerenong....
Patonga kan je daar ook bijvoegen. Overigens zijn er ook Maori plaatsnamen zoals Waitara.Inderdaad zijn veel plaatsnamen afkomstig van aboriginals, zoals in @FritsC zijn lijstje te zien is, die overigens nog niet helemaal compleet is volgens mij, want ik mis een paar namen waarvan ik zeker weet dat ze een aboriginal achtergrond hebben, zoals bv. Dural (Sydney), Goodna (Brisbane) en Booval (Ipswich). Maar mijn vriendin die oorspronkelijk uit Melbourne komt had in het begin ook moeite om de namen van sommige suburbs van Sydney uit te spreken toen ze daar pas woonde, dus wij Nederlanders zijn niet de enigen!
Nooit geweten dat Waitara Maori was.Patonga kan je daar ook bijvoegen. Overigens zijn er ook Maori plaatsnamen zoals Waitara.