LaStaVaZa Familie S

Ben het helemaal met Steven eens! Je hebt toch een verwachting wanneer je emigreerd! Een validatie reis kan die verwachtingen erg door de war schudden of juist helemaal niet (zoals bij ons het geval) Maar, lieve Margot, don't give up your dreams! Tis gewoon niet geweest wat je had verwacht, nu ga je het anders bekijken! Mischien is het Tassie wat niet jullie stukkie Oz is? Mischien zijn het de nae ervaringen die je belemmeren het geweldige Oz te zien? Mischien is het het achterlaten van het vertouwde, fijne thuis gevoel wat je laat twijfelen! Dit gevoel ervaren wij nu ook hoor! Het vertrouwde! Die warme deken, dat relaxed languit liggen op de bank en je helemaal, totaal, 100% lekker, thuis voelen! Daar verlangen wij nu ook zo naar! In 3 weken kun je dit nog niet voelen in Oz, in 2 maand ook niet, daarvoor moet je 100% hier zijn, emigreren, gaan! Alles achter je laten en een nieuwe thuis opbouwen! Dat kan niet tijdens een validatie reis!
Have faith! Blijf dromen... Het is goed, het kan alleen nog maar beter worden! Niet twijfelen, geen knopen doorhaken, go with the flow je zult pas vinden wat you are looking for when you stop looking! xxx

De twijfels komen ook doordat er maar geen koper komt... de vaart is eruit. :|
Was er maar iemand die hem wilde (op)kopen..... :cry:
Zelfs de opkoop bedrijven willen geen bod doen.
Doordat er zoveel tijd overheen gaat, krijg je gewoon de kans om te twijfelen.
We hebben ons visum al een jaar en nog zitten we hier vast.
En ik heb niet het idee dat in prijs zakken oid ook maar iets gaan uithalen.
Dat wachten duurt zo lang en dan wil je op den duur verder.
En in Nederland kan je verder als het huis niet verkoopt, in Tassie niet.
Snappen jullie???? :wink:

Ik heb de laatste maanden van je stavaza gelezen. Wat naar joh, dat het nu zo gaat. Zijn er nog kijkers geweest na die ene? Het is ook echt een waardeloze markt he. Ik weet niet waarom jullie validatietrip zo tegenviel. Was het regio gerelateerd? Of juist helemaal Australie? Ik kan me voorstellen dat je nu twijfelt.

Zou je niet alsnog willen verhuren? En misschien ergens lenen voor de container?

Nee, geen kijkers meer gezien.
Over 2 weken weer een gesprek met het ministerie en daarna hakken we de knoop door.
(Momenteel neig ik wel weer naar Australië. Ook omdat die nieuwe onderwijs wet er waarschijnlijk door komt.)
Dat de validatie trip tegenviel was door verschillende dingen, maar heeft ons wel een realistische kant van Australië laten zien.
Maar de familie Martens heeft het in de afgelopen tijd ook weer laten relativeren, omdat zij een aantal dingen net zo ervaren.
Vooral het "niemandsland" waar je in zit als je daar op validatie bent.
Je wilt een huis regelen, een baan, school voor de kids etc, etc.
Maar dat kan niet, je mag er aan ruiken en dan moet je weer weg.
Geen mogelijkheid om je thuis te voelen.
Waardoor het geen vakantie is en ook geen thuis komen.
Dat gevoel waren we niet op voorbereid.
Dat samen met nog een andere vervelende ervaring maakt dat we gingen twijfelen.
(die ik hier liever in het midden laat uit respect voor de betrokkenen.)
Daar kwam bij dat het ministerie ons nu ineens wil helpen met de problematiek waarvoor we in eerste instantie wilden emigreren.

Op zich kunnen we best geld lenen voor de container ed, maar ons huis staat net zo lang te huur als hij te koop staat.
En voor beide zien we geen kijkers.
Ons huis staat inmiddels zelfs op Gumtree! Hahaha!
We gaan het voorstel van het ministerie afwachten en daarna gaan we drastisch knopen doorhakken.
Dan maar het huis met minder "winst" verkopen, jammer, maar dan kunnen we misschien wel gaan.
(hihihihi, of hier blijven natuurlijk, maar ik vermoed niet dat het die knoop wordt. :wink:)

Erg lastig dilemma...
Succes ermee.
Ik hoop dat je toch voor Oz gaat en dat we daar over een jaartje nog een keer goed kunnen lachen aan een bak koffie..(Met uitzicht op Cradle mountain ofzo)

You'll be alright! Relaaaaaaaaaaaax!!! Dat laatste stuk is gewoon een pokkeperiode! Of je nu blijft of gaat, je geeft ook een boel op. Wellicht helemaal niet op zijn plaats, elke situatie is per slot van rekening anders, maar ik heb geleerd dat ik me veeeeeeeeel te druk heb gemaakt om allerlei zaken die toch anders zijn gelopen dan ik had gepland. Drie jaar heb ik me druk lopen maken of gaan/niet gaan, huis verkopen/niet verkopen/verhuren, etc. etc.... allemaal verloren energie, want we zitten hier nu 'toch' en met een boel losse eindjes. En als je dan hier of daar zit, komen er weer andere dingen naar boven die niet leuk zijn, of wel leuk... Oh well, C'est la vie... Wij wensen jullie heeeel veel sterkte toe in deze periode, maar dat wist je al :)

De knoop is inmiddels doorgehakt, we gaan!
Nu nog een calculatie maken wat het huis minimaal moet gaan opbrengen.
Dat is nog best lastig!!
En dan maar hopen dat er snel een koper komt en we weg kunnen.
Gelukkig kunnen we nog een stukje zakken in de prijs, misschien helpt dat. :up:
Maar de twijfel is weg, het is goed zo.
We gaan nog wel een gesprek aan met het ministerie, maar dat is slechts voor de periode dat we hier nog "moeten" zijn.
Als het aan ons ligt vliegen we in augustus, ben benieuwd hoe de toekomstige koper daar over denkt.
Vanmiddag ga ik Jozef opgraven, een hartig woordje met hem spreken oppoetsen en hup de grond weer in. :grin:

Alright, dan gaan de duimen meteen weer de lucht in!:up: :up: :up: :up: :up: :up:
Wat goed dat de knoop doorgehakt is geraakt, dan kan je weer gaan focussen en hopelijk met vernieuwde moed ertegenaan! Blij voor jullie!

Fijn dat jullie je besluit hebben kunnen maken! Zal hoop rust geven en een duidelijk toekomstdoel. Heel veel geluk en geduld. Simone

Thanks, was waarschijnlijk even nodig om straks Tassie te laten slagen. :wink:
Kan niet wachten tot het huis verkocht is! :up:

Vanmiddag ga ik Jozef opgraven, een hartig woordje met hem spreken oppoetsen en hup de grond weer in. :grin:

En... wat zei-die? Hielp het te dreigen met ontslag? Of had-ie zoiets van: Loop me nou niet de grond in te trappen, ik doe m'n best...

Fijn dat de knoop is doorgehakt. Don't worry,... be happy!

Veel succes in ieder geval!

Fijn dat te horen Margot, het moet goed voelen een duidelijk doel te hebben. Heel veel succes met alles en ik hoop dat het met jullie huis ook allemaal goed komt!

Wat goed van jullie om er toch voor te gaan, als het even mogelijk is zullen we jullie begroeten op weg naar Tassie

Groetjes
Yvonne

Wat goed dat jullie besloten hebben om toch te gaan :up: :up: . En heel veel succes met het verkopen van het huis en het ministere :up: :up:

Wow! Wat een vaart in een keer! Super! Ik hoop echt dat jullie huis binnen no time weg is. En dat je dan onbezorgd kunt vertrekken.
Bedankt voor je uitleg over de validatie. Wel goed om op voorbereid te zijn!
Nou, de laatste loodjes nog, en dan genieten van twee keer zomer :)

afro.gif
afro.gif
Goede beslissing!!! Hoop dat jullie snel mogen vertrekken!!

Back