LaStaVaZa Familie S

Je hebt alles al uitgeschreven en het bandje ingesproken? Alleen nog maar 1 knop indrukken en voila :D

Bericht is richting de makelaar, de verfkwasten zijn alweer druk geweest.
De laatste puntjes met spoed en dan weg!!
We hebben een mini hypotheek vergeleken bij de waarde van de woning, maar de container ed moet ook betaald. :|
We hebben een berekening gemaakt en hopen dat we hem voor die prijs snel kwijt raken, kan niet wachten om in dat vliegtuig te stappen. :lol:
OZ, here we come!! :cool:

Goed bezig!
afro.gif
afro.gif

Hoop dat het snel verkocht mag worden! Wachten jullie de verkoop af voor valideren?

Groeten Steven

Gelukkig hebben jullie een keus kunnen maken! Ook wij zijn aan het schilderen, en ook wij hoeven de hoofdprijs niet voor ons huis maar we hebben niet zo een deadline als jullie. Wij hebben tot nu het huis zelf te koop aangeboden( JAAP.nl) en we hebben as zaterdag onze derde bezichtiging.Met goede foto's, goede en eerlijke beschrijving en realistische prijs kom je een eind. Makelaar schakelen we pas in de winter in.
Ik zal voor jullie duimen dat jullie het mooie huis snel kunnen verkopen en jullie snel een nieuwe thuis op Tassie vinden!!! :smile: :smile:

Greetz, Mien

Thanks beide!! :up:

@ Steven: We gaan niet meer valideren waarschijnlijk, voor 1 november proberen we weg te wezen. :smile:

Schrale 'troost', wij zitten in precies hetzelfde schuitje... dito huis, nog van alles te doen in huis, moet nog in de verkoop onder de prijs en bidden dat het verkoopt voor november. Misschien zitten we in hetzelfde vliegtuig :) Succes jongens!!

Pfff, letterlijk van 24 juli tot het moment dat de makelaar kwam aan het klussen geweest.
Ik ben kapot!! Fokko mocht nog niet veel doen, dus deed ik bijna alles zelf.
Wel hulp gehad van een kameraad, mijn paps en ingehuurde mensen.
Nu nog een paar ditjes en datjes en hij is af.
Nu een goede prijs erop zodat hij snel verkoopt.
Doet wel pijn, dit huis is alles voor me. Mijn thuis.
9 jaar bloed zweet en tranen, de geboorte van de kids, alle herinneringen.
Het liefste nam ik mijn leven hier mee.
Niet zozeer de mensen, maar gewoon; de vaste baan, regelingen waar ik 4 jaar voor gevochten heb voor de kids.
Na 9 jaar vechten voor de toekomst het toch achterlaten.
Voelt zo dubbel: straks niet meer hoeven vechten, maar ook niet genieten van de dingen waar je voor gevochten hebt.
Het zal de slaap wel zijn. :wink:

Nee hoor, is de slaap niet (okay, helpt niet mee als je moe bent). Dit hoort erbij... emigreren is een nieuwe start, maar ook een afscheid. Dat afscheid valt niet te onderschatten. Sterkte joh, leef met je mee. Ik zie ook met een brok in mijn keel het 'te koop' bord op ons heerlijke huis prijken... bah!

Ook ik voelde me zo, we hadden na 11 jaar ons huis eindelijk zoals we het wilden en toen gingen we weg. Maar als ik nu zie hoe de jongens hier genieten en hoe fijn we het hebben, is het het dubbel en dwars waard geweest.

Heel veel sterkte,
Groetjes,
Sacha

Je laat straks heel veel achter, maar je zal er zoveel voor terug krijgen. Heb vertrouwen :)

Bedankt voor de lieve woorden.
Ik merk dat het nu "echt" wordt, goed visum aanvragen, je kan hem altijd nog laten verlopen.
Het is maar tijd en geld. :wink:

Maar!!! als iemand het huis straks koopt is het definitief. :|
Ik bleef het gesprek met de makelaar maar voor me uit schuiven, het huis stond veel te duur op internet.
"zie je wel, het huis verkoopt niet, allemaal fantasie"

Deze stap maakt het definitief en dat valt zwaar.
Net alsof ik nu de ontkennende fase achter me laat....
Het was allemaal nog een fantasie, het voelde niet realistisch. :roll:

Sinds gisteren voel ik de fasen van boosheid en onderhandelen.
Wat kunnen we nog doen om te kunnen blijven?
Willen we blijven?? Hoe kunnen we dat doen??
Verdorie, waarom kan Nederland niet zijn zoals Australië??
Waarom doen Nederlanders niet zo als Australiërs??
Waarom is de wetgeving hier niet anders.:mad:

Straks zal ook zeker de depressie fase nog volgen, als het huis verkocht is zullen er zeker veel tranen zijn.
cry.gif

En ook in Australië zal er een fase van heimwee zijn.
Een gevoel van "waar zijn we mee bezig?!?!?!?!?!"

Maar natuurlijk voert het weg willen gevoel de boventoon, maar de rouw fasen zijn ook zeker aanwezig!
Ach, zoals Betty het zo mooi zegt: "De warme deken van de spulletjes om je heen gaat mee."
Mijn eigen lekkere bank, mijn eigen bedje, mijn eigen tv en tafel.
Ze staan straks tussen 4 andere muren, maar die blijven.
Net als mijn (inmiddels weer) lachende kinderen en mijn lieve man.
Dat is het belangrijkste, we redden het straks ook wel weer.
Ooit ben ik op mijn 19 begonnen in een nieuw dorp, met een kast gemaakt van oude planken en stenen.
Alles tweedehands gekregen. Met alleen een mini uitkering.
Helemaal alleen waar ik slechts een paar kennissen had.
Toen heb ik het ook alleen gered, nu red ik het ook wel weer.
Gewoon open staan voor de mensen en genieten van de omgeving.
Komt vast goed. :up:

Als hier toch eens een woonhuis aan vast zat voor die prijs..... :wub:

Kop op! Het is voor een goed doel!
afro.gif
afro.gif

Als jullie straks een jaar of 2 in Oz wonen vraag je je af waarom je het niet eerder hebt gedaan
wink.gif

Groeten Steven

:grin: Dat is 1 ding dat zeker is!! :grin: :up:

We hebben ook heel veel zin aan hoor, maar dit rouwproces hoort er blijkbaar ook bij.
Vandaag goed nieuws van de makelaar, hij ziet de verkoop wel zitten.
Wij de vraagprijs!! :up:
Nu de koper nog. Eind oktober naar de notaris en weg!!! :lol:
Duim, duim, duim!!! :up: :up: :up:

Ik duim met jullie mee! :D

En sterkte met het rouwen! Maar vergeet ook de mooie dingen in het verschiet niet! ;)

Dank je! :up:

We vergeten zeker niet te genieten, maar het is ook niet raar dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is om te emigreren. :wink:
Dat mag ook best hier op het forum staan. :up:

Absoluut! Laat iedereen maar weten dat het verschrikkelijk is en... there's no way back!!! ;)

(als je na het lezen daarvan nog wil, ben je een goede emigrant :) )

Oh lieve Margot,

Tja deze emoties moeten we doorheen! Ieder op zijn eigen manier. Stop het niet weg, schrijf het lekker van je af, deel het me ons of wie dan ook en 'voel' het, accepteer dat je veel gaat missen, dat je afscheid moet gaan nemen, dat wil niet zeggen dat je er genoegen mee neemt, maar als je het accepteerd kun je het een plekje geven en voelen.

Leef bij de dag, vandaag ben je verdrietig! Zo is het... morgen kan het allemaal anders zijn! Zo is het... One day at a time, ga nu nog niet voelen wat je denkt te gaan voelen als er iemand je mooie huisje koopt, als je in dat vliegtuig stapt... Dan is de tijd om door dat process te gaan. Nu is nu, denk niet aan wat je achter gaat laten, maar voel wat je nu hebt, die lieve vrolijke mannen, je lieve Fokko! :up:

One day at a time, leef met je mee, Betty :smile:

Dat is het fijne van dit forum, iedereen snapt je, bijna iedereen gaat er doorheen.
Bij mij was het een combi van vreselijk moe zijn van 9 dagen lang bijna 24 uur per dag klussen.
Het huis eindelijk af na zoveel jaar klussen, zo blij en zo verdrietig dat we hem nu weg doen.

En dan staat de makelaar op de stoep die het helemaal geweldig vind.
Een vraagprijs waar we van achterover sloegen!!
En dan zitten we nog onder de daadwerkelijke waarde zodat hij misschien sneller verkocht wordt!!!
Dat is een hele grote troost, als we echt deze vraagprijs krijgen, hebben we een start kapitaal.
We hebben niet voor niets verbouwd, niet voor niets 9 jaar ziel en zaligheid gegeven.
We hebben gezwoegd voor een goed begin in Australië en dat voelt GOED!! :D

Dat is het fijne van dit forum, iedereen snapt je, bijna iedereen gaat er doorheen.
Bij mij was het een combi van vreselijk moe zijn van 9 dagen lang bijna 24 uur per dag klussen.
Het huis eindelijk af na zoveel jaar klussen, zo blij en zo verdrietig dat we hem nu weg doen.

En dan staat de makelaar op de stoep die het helemaal geweldig vind.
Een vraagprijs waar we van achterover sloegen!!
En dan zitten we nog onder de daadwerkelijke waarde zodat hij misschien sneller verkocht wordt!!!
Dat is een hele grote troost, als we echt deze vraagprijs krijgen, hebben we een start kapitaal.
We hebben niet voor niets verbouwd, niet voor niets 9 jaar ziel en zaligheid gegeven.
We hebben gezwoegd voor een goed begin in Australië en dat voelt GOED!! :D

Goed zo... vast houden dat gevoel! :up:

Back