LaStaVaZa Gunther & Katrijn

Geen ene moer reactie op sollicitaties...
Zelf interimburo's hebben niks voor ons...

dipje...:(
 
Geen ene moer reactie op sollicitaties...
Zelf interimburo's hebben niks voor ons...

dipje...:(

Bummer... Maar ik kan me nog herinneren toen ik van school afkwam (lang geleden.....) dat ik ook echt mega heb moeten zoeken voor mijn 1e baan. Toen ik deze éénmaal had heb ik daarna nooit meer zonder werk gezeten. Je gaat dan vaak wel ergens anders werken maar altijd vanuit je vorige baan (als je geluk hebt) Maar die eerste baan... Dat is de grootse horde. Dus: geef niet op, zodra die eerste baan er is rol je weer de goede kant op. En die eerste baan; die komt er!
 
Bummer... Maar ik kan me nog herinneren toen ik van school afkwam (lang geleden.....) dat ik ook echt mega heb moeten zoeken voor mijn 1e baan. Toen ik deze éénmaal had heb ik daarna nooit meer zonder werk gezeten. Je gaat dan vaak wel ergens anders werken maar altijd vanuit je vorige baan (als je geluk hebt) Maar die eerste baan... Dat is de grootse horde. Dus: geef niet op, zodra die eerste baan er is rol je weer de goede kant op. En die eerste baan; die komt er!
Wat hij zegt!
 
Hmm, bummer. Misschien toch eens gaan kijken of je niet toch via de mijnen aan de gang wil?
die mijnen, dat is het nu ook net... Daar gaat het blijkbaar slecht, mijnen die dicht gaan, of projecten die worden uitgesteld, of... Enfin, slechte tijden of zoals ze ons overal zeggen "the market is slow" :oops:
 
Bummer... Maar ik kan me nog herinneren toen ik van school afkwam (lang geleden.....) dat ik ook echt mega heb moeten zoeken voor mijn 1e baan. Toen ik deze éénmaal had heb ik daarna nooit meer zonder werk gezeten. Je gaat dan vaak wel ergens anders werken maar altijd vanuit je vorige baan (als je geluk hebt) Maar die eerste baan... Dat is de grootse horde. Dus: geef niet op, zodra die eerste baan er is rol je weer de goede kant op. En die eerste baan; die komt er!
ja toen ik van school afkwam heb ik ook even moeten zoeken, maar toen zat ik nog in hotel mama, dus dat was zo erg niet. Nu gaan de centen er snel onderdoor :oops:
 
En vooral, we zijn naar australie gekomen met het idee dat ze echt migranten nodig hadden.
Blijkt nu hevige concurrentie te zijn voor elke job
Dus zo "nodig" voel ik me niet...

Soit, morgen beter zeker...
 
Tuurlijk, dipjes komen en dipjes gaan. Heel begrijpelijk en goed dat je het even meldt. Australia is ook niet het land van 'milk & honey'. Maar gewoon een plek waar de zon gratis opkomt maar de rest ook gewoon geld kost. Maar daar was je al achter ;)

Waar ik wel benieuwd naar ben is de leuke dingetjes, hoe klein ook. Het is jullie 1e keer daar, dus het lijkt me dat je omkomt in eerste indrukken. Gooi die is in de groep :D Leuk om het land weer eens te zien door nieuwe ogen!
 
Gewoon volhouden, die job komt er vast wel!

alternatief misschien nog om wat 'vakantiewerk' te zoeken? Dan heb je in elk geval een beetje inkomen.
 
Gewoon ff doorbijten.
Toen ik terugkwam in NL na mijn WHV (2004) was er ook geen werk hier. Alleen achter de lopende band in de pannenkoekenfabriek. Nou, dat heb ik dan maar een paar keer gedaan, werd ik niet echt gelukkig van maar het was wel werk. Enorm veel gesolliciteerd. Toen in januari had ik meteen werk en twee weken daarna alweer een betere baan!
 
  • Like
Reactions: kat
Geen probleem om aan de band te staan of zo. Dat is namelijk wat we dachten: och als we niet direct werk in onze skills vinden dan doen we gewoon tijdelijk wat casual werk in fabriek of zo. Maar dat blijkt nu net het probleem te zijn, er is simpelweg geen dergelijk werk momenteel... Enkel in de druivenoogst, maar dat begint pas half januari...
 
Aha, ja dan begrijp ik de tegenvaller. Geen job op je eigen niveau en geen job in andere werkvelden. (note to self: er is niet altijd werk bij de McDonalds...)

Nou zondag toch maar even lekker ontspannen. Het wordt zonnig en niet te warm. Eerst maar een wandeling in Scott Creek CP, vogels en roo's kijken en dan een wijntje drinken bij de oxenberry farm in McLaren Vale :up:

Wie weet kom je je nieuwe werkgever er wel tegen die ook aan een wijntje zit te sippen ;)
 
En vooral, we zijn naar australie gekomen met het idee dat ze echt migranten nodig hadden.
Blijkt nu hevige concurrentie te zijn voor elke job
Dus zo "nodig" voel ik me niet...
Dat zegt mijn vriend ook. Het is idd raar dat je niet (of niet makkelijk ) in je vakgebied aan de slag komt want juist daardoor heb je je visum gekregen!? We weten hoe het is en het is niet anders dan #@#$#%@#
Maar zoals iedereen in NL nogal vaak zegt "het komt wel goed schatje" ;)
Het kost je alleen een deel van je spaargeld helaas.
 
:rolleyes:
Ja ik weet het lang niet meer geupdate :confused:
Maar had het gevoel dat ik te veel ging klagen en had daar niet zo veel zin in...
Het vinden van een job is hier namelijk een dikke tegenvaller geworden
We dachten dat ze migranten hier nodig hebben, maar gezien de reactie op sollicitaties (nihil) en het aantal kandidaten voor een functie (enorm), hebben we onze mening daarover herzien; ze hebben ons niet echt nodig dus...
Geen echt leuke tijd: spaargeld dat er door vliegt, beetje kleine jobs hier en daar, maar blijvende onzekerheid.
En dus denk je algauw: wat is er nu zo tof aan Australie? Want je hebt geen geld, dus kunt niks leuks doen. Om over de stress die erbij komt dan nog maar te zwijgen. Waren voordien nooit in Australie, dus willen graag wel wat van het land zien, maar zonder geld, vergeet het maar...
Gunther heeft nu eindelijk een job gevonden, enigszinds in de sector van studie. Niet helemaal want hij is geoloog en werkt nu als environmental scientist. Maar komt toch al dichter in de buurt dan de jobs als verhuizer of schildershulp :D Job is via een recruiter, is casual en voorlopig slechts voor 3 maanden. Vandaag zijn eerste werkdag. Momenteel weten we nog niet echt wat hij exact zal moeten doen, en of er mogelijkheid is op verlenging. Dus helemaal stressloos zijn we nog niet, maar even is het terug wat rustiger.
Nu hopen dat ik snel iets vind. Maar dat zal ook niet simpel zijn...
To be continued...
 
Back
Top