Ja ik weet het lang niet meer geupdate
Maar had het gevoel dat ik te veel ging klagen en had daar niet zo veel zin in...
Het vinden van een job is hier namelijk een dikke tegenvaller geworden
We dachten dat ze migranten hier nodig hebben, maar gezien de reactie op sollicitaties (nihil) en het aantal kandidaten voor een functie (enorm), hebben we onze mening daarover herzien; ze hebben ons niet echt nodig dus...
Geen echt leuke tijd: spaargeld dat er door vliegt, beetje kleine jobs hier en daar, maar blijvende onzekerheid.
En dus denk je algauw: wat is er nu zo tof aan Australie? Want je hebt geen geld, dus kunt niks leuks doen. Om over de stress die erbij komt dan nog maar te zwijgen. Waren voordien nooit in Australie, dus willen graag wel wat van het land zien, maar zonder geld, vergeet het maar...
Gunther heeft nu eindelijk een job gevonden, enigszinds in de sector van studie. Niet helemaal want hij is geoloog en werkt nu als environmental scientist. Maar komt toch al dichter in de buurt dan de jobs als verhuizer of schildershulp
Job is via een recruiter, is casual en voorlopig slechts voor 3 maanden. Vandaag zijn eerste werkdag. Momenteel weten we nog niet echt wat hij exact zal moeten doen, en of er mogelijkheid is op verlenging. Dus helemaal stressloos zijn we nog niet, maar even is het terug wat rustiger.
Nu hopen dat ik snel iets vind. Maar dat zal ook niet simpel zijn...
To be continued...