Of zoals een goede vriendin tegen mij zei: "Kijk niet te ver vooruit, maar ga stap voor stap en dan komt het vanzelf goed".
Het is ook een kwestie van niet al te hoge verwachtingen hebben. Dat klinkt raar misschien, maar het bekende verhaal, dat niemand hier op je zit te wachten, dat je weer van vooraf aan moet beginnen e.d..
Het 'Australie gevoel' krediet, zoals Afterbang dat zo mooi zegt, dat jullie helaas nog niet op hebben kunnen bouwen en in het nu leven. Vind ik soms ook erg moeilijk, dus dank voor de wijze woorden, Afterbang
Vergelijk jezelf ook niet teveel met anderen die het 'beter' lijken te hebben. De een heeft snel(ler) een (goede) baan, de ander sneller een leuke(re) woning, etc.. Probeer tevreden te zijn met wat je hebt en onthou, dat jullie nog aan het opbouwen zijn en dat dat tijd kost.
De ervaring leert (in mijn omgeving althans), dat het de meesten ca. een half jaar kost om qua werk wat vastigheid te hebben. Let wel: zelf heb ik daarvoor naar Whyalla moeten verhuizen (400km bij Adelaide vandaan) en ik ken iemand die naar Bordertown verhuisd is. En niet om het een of ander: niet iedereen wil dat.
En de stap hier naartoe kost veel geld, dus wanneer je een baan hebt, is het voor de meesten vooral een kwestie van spaarpot spekken. Een kennis van mij zei destijds (ik zat net een paar maanden in Adelaide), dat je het eerste jaar van je emigratie verlies draait, tweede jaar draai je quite, derde jaar maak je 'winst'. Dat klopt vrij aardig.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je in NL/BE gewend was. Als je gewend was 3x per jaar op reis te gaan, mag je wellicht blij zijn, wanneer je dat hier 1x per jaar kunt. Zelf ben ik na bijna een jaar hier gezeten te hebben, met een stel meiden voor een week naar Kangaroo Island geweest. Heerlijk!
Tot die tijd waren het af en toe een dagtocht met kennissen of collega's. Ook een manier om wat van de directe omgeving van Adelaide te zien.
Dus wellicht daar wat op richten? Een dagje erop uit of wellicht een weekendje weg? Ik begrijp dat jullie graag wat meer van jullie nieuwe thuisland willen zien, maar realiseer je, dat ook Australiers zelf niet altijd veel van hun land zien. Ik ken genoeg mensen die elk jaar ver en relatief lang op vakantie kunnen. Ken ook genoeg mensen die nog nooit South Australia uitgeweest zijn.
Dus...
Ik snap de dip overigens. Er is daar een draadje over: wat te doen tijdens een dip
Richt je op de positieve dingen, stap voor stap, dan komt het goed!