LaSTaVaZa Karolawo

Een beslissing nemen is altijd beter dan niets doen en dan maar het gevoel blijven houden dat je iets (had) moeten doen.
Gefeliciteerd met het doorhakken van deze knoop. En zoals Lamarck al zei, het valt niet mee om vanuit NL te bepalen waar je naar toe gaat of je thuis zou voelen.
Wijj hebben zelf ook zo'n beetje elke stad gezien die er toe doet en dan kom je tot de ontdekking dat niet elke stad/omgeving bijje past. Jullie ontdekken dat wat later maar acteren er nu wel op.

Succes met de volgende stap!
 
Als het goed voelt, is het een goede beslissing. Het is van te voren altijd lastig te bedenken waar je gaat wonen. Natuurlijk kan je, vanuit het reizen of omdat je ergens een tijdje bent geweest, een sterke voorkeur hebben voor een bepaald gebied/ stad, maar je weet nooit hoe het is om er echt te wonen. Daar kom je sowieso pas achter als je ergens woont. Vaak zal het zo zijn dat als je echt naar een plek getrokken wordt, dat dit de goede plek is, soms echter kom je erachter, dat als je eenmaal ergens woont, het toch niet is zoals je bedacht of gehoopt had. Gelukkig hebben jullie nu de mogelijkheid om een ander stukje Australië te ontdekken. Wellicht niet wat jullie gepland hadden, maar ook weer een nieuw avontuur.
Succes met alles en veel geluk in Sydney.
 
Wow, spannend Karoline! Succes met de move. Uit je post klinkt het als een goed besluit, er dan voor gaan omdat het goed voelt is dan ook de juiste beslissing. Waar gaan jullie wonen/werken?
 
Bedankt allemaal voor de positieve reacties.
We willen in de buurt van Miranda/ Sylvania/ Como gaan wonen.
Als er iemand is die in die buurt woont, mag je me altijd een PM sturen! Alle info is welkom!
 
Hoi iedereen

We zijn aangekomen in NSW! Na drie lange dagen rijden! Tja, met twee kids moet je regelmatig stoppen he, hoewel ze zich goed gedragen hebben. Toen we vorige week hier aankwamen, had Laura wel een dubbele oorontsteking. Misschien van de airco in de auto. Ach ja, de antibiotica is op en hopelijk komt het niet terug.
We voelen ons hier na een dikke week al meer thuis dan elf maanden in SA. Het lijkt alsof we hier al langer zijn en dat hadden we tijdens onze tripjes naar hier ook. Het is dus echt een gevoel dat je krijgt van een omgeving en daarmee moet het klikken.

Ik heb al een school en een daycare centre gevonden voor de kids, na drie intense dagen scholen bezoeken. We hebben er negen bezocht en ik heb er zeker twintig gebeld. Veel opzoekingswerk op voorhand gedaan en hopelijk zullen ze zich er snel weer thuis voelen en vriendjes maken.
Nu nog een huis zoeken in de buurt van de school, maar ik heb het gevoel dat de realestate agents allemaal tot 6 januari vakantie hebben. Toch diegenen die ik gebeld heb.
Ach ja, we kunnen nog housesitten tot elf januari en ik ben ook al op zoek naar een housesit adres voor daarna. We zullen zien! We zijn echt niet aan het stressen en opvallend relax. De kids zijn gelukkig. Wout zei vandaag dat hij een gelukkig leven heeft. Geweldig he! Daar doen we het voor!
 
Leuk, (goed) nieuws van Down Under!

Je plek en de (ongrijpbare) vibe aldaar is enorm belangrijk. Een ieder heeft dat in een gebied of een andere stad.
Bij ons voelde Canberra echt als thuiskomen, voor heel veel mensen is dit absoluut niet zo :D (zal het zelf maar zeggen ;) )
Terwijl wij in sommige andere regio's/steden niet wisten hoe snel we er weer weg moesten komen.

Een zeer persoonlijke keus en ik ben blij dat het voor jullie nu (wel) goed voelt!
 
Thanks afterbang!
Ik las veel reacties van mensen over Sydney en dacht eerst dat het niks voor ons was. Je moet het zelf zien en zelf voelen! Goed dat niet iedereen op dezelfde plek wil wonen!
 
Tof dat het jullie je daar al zo goed thuis voelen!
Het gaat idd om een gevoel. Dat kan je niet echt uitleggen, is zeer persoonlijk.
Maar het gevoel zit nu goed blijkbaar, de rest komt dan ook allemaal op zijn plooi
succes!
 
Net bijgelezen!
Goede beslissing zo te zien. Je hebt het andere zeker een kans gegeven en als deze beslissing dan zo goed uitdraait moet je niet meer omkijken.
Veel plezier in Sydney.
Wij hebben net nog geboekt voor volgende week dus waarschijnlijk kijken we naar hetzelfde vuurwerk op Oudejaarsavond :)
 
Zo, onze housesit loopt bijna af. We hebben besloten om een tent te kopen en voorlopig te gaan camperen tot we een huis vinden of het camperen moe worden! We vinden geen housesitjob meer en een vakantieappartement huren is nu redelijk duur. Cabins zijn nu ook duur en vaak volzet.
Vandaag al gaan kijken voor een tent en blijkbaar is een goedkope tent hier in oz niet veilig wegens hevige rukwinden en mogelijke hevige regens. Toch nog eens denken over welke tent dus! Toen we hier waren met de motorhome hadden we ook hevige regenbuien en vonden we de mensen met de tentjes wel zielig. We hebben natuurlijk in Europa jaren gecampeerd met een tent in hevige regen en onweer, dus hopelijk zal het wel meevallen. We kruipen wel met zn allen de auto in als het te erg wordt! :)
Voor de rest vinden we het hier nog steeds zoooo mooi, leuk,.. en net als andere leden hier voelen we ons echt bevoorrecht om hier te wonen. Bij zo een indrukwekkende wereldstad! Die ervaring nemen ze ons alleszins niet meer af!
Op naar ons volgend avontuur!
 
Net bijgelezen!
Goede beslissing zo te zien. Je hebt het andere zeker een kans gegeven en als deze beslissing dan zo goed uitdraait moet je niet meer omkijken.
Veel plezier in Sydney.
Wij hebben net nog geboekt voor volgende week dus waarschijnlijk kijken we naar hetzelfde vuurwerk op Oudejaarsavond :)

So did we! Het was geweldig.
 
  • Like
Reactions: Jor
Zo, onze housesit loopt bijna af. We hebben besloten om een tent te kopen en voorlopig te gaan camperen tot we een huis vinden of het camperen moe worden! We vinden geen housesitjob meer en een vakantieappartement huren is nu redelijk duur. Cabins zijn nu ook duur en vaak volzet.
Vandaag al gaan kijken voor een tent en blijkbaar is een goedkope tent hier in oz niet veilig wegens hevige rukwinden en mogelijke hevige regens. Toch nog eens denken over welke tent dus! Toen we hier waren met de motorhome hadden we ook hevige regenbuien en vonden we de mensen met de tentjes wel zielig. We hebben natuurlijk in Europa jaren gecampeerd met een tent in hevige regen en onweer, dus hopelijk zal het wel meevallen. We kruipen wel met zn allen de auto in als het te erg wordt! :)
Voor de rest vinden we het hier nog steeds zoooo mooi, leuk,.. en net als andere leden hier voelen we ons echt bevoorrecht om hier te wonen. Bij zo een indrukwekkende wereldstad! Die ervaring nemen ze ons alleszins niet meer af!
Op naar ons volgend avontuur!

Hè, het klinkt alsof Sydney toch echt jullie plekje gaat worden. We zijn net terug en hebben wederom genoten van Sydney. Druk, jazeker, maar ook erg mooi. We hebben er tijdens onze backpack-jaren 3 maanden gewoond en dit keer een trip through memory lane gedaan (met 2 extra backpackjes in de vorm van een 12 en 14 jarige dame). Het gevoel dat Sydney ons toen gaf, was nog steeds hetzelfde.
En ondanks de drukte zijn er hele mooie wijken waar je heerlijk kunt wonen en met het openbaar vervoer kun je zo de stad in. Niet te duur en hele goede verbindingen.
Wij sliepen bij vrienden in West Pennant Hills. Beetje te dure wijk voor ons, maar vol groen.

Als ik het goed begrijp is de school en day care geregeld, maar zijn jullie nog op zoek naar woonruimte.
Hebben jullie al zicht op vaste woonruimte via een makelaar of zo?

Ik hoop dat dat ook spoedig komt, zodat jullie je lekker kunnen gaan settlen in Sydney.
Ga gewoon lekker verder met genieten, want daar heb je niet veel voor nodig!

Succes hè!
 
We hebben nog geen huis. Morgen eens een paar realestate agents bellen. In de buurt waar we willen wonen is er niet zoveel te huur. Ik ga even polsen of er hoop is en we best wachten, of best uitwijken naar een verder gelegen buurt.
Fingers crossed!

Vandaag een tent gekocht via gumtree. Een Black wolf dus blijkbaar zeer goed merk. Was perfect in orde! We kozen er dus voor om een tweedehandse goede tent te kopen in plaats van een nieuwe die zou gaan lekken of stuk waaien bij een goede regenbui. ( voor hetzelfde geld)
We zijn voor andere spullen naar Anaconda gegaan en daar hadden we veel korting nu met de sale! Komt dat goed uit! We hebben ook nog extra korting gekregen van de store manager! Ja, we proberen overal de 'best price' te krijgen he! In de Ikea ook wat gehaald (kussens, plastieken bordjes en bekertjes,...). Morgen nog naar K mart voor laatste spullen die je daar ook wel goedkoop en goed kan vinden. Wel fijn dat we onze weg hier al een beetje kennen en weten voor welke spullen we waar moeten zijn. Scheelt waarschijnlijk heel wat dollars! Love it!
 
Back
Top