Ok, al lang geleden dat er nog eens een update kwam dus hier istie!
We hebben een huurhuis gevonden. We wonen er super graag. Heel blij dat alles weer een plekje heeft en ik voel me er helemaal thuis.
Wout en Laura zijn heel gelukkig op school. De school in SA vonden we geweldig want Wout was er gelukkig, maar hier is hij zeker zo gelukkig en maakt hij veel meer vooruitgang.
De mama's, papa's en oma's en opa's aan de "schoolpoort" zijn allemaal super vriendelijk. Onze week is altijd volgeboekt met verjaardagsfeestjes, bbq's, playdates en koffie drinken. Ik ken hier al veel meer mensen en doe veel meer dingen na school dan in SA. We voelen ons hier echt meer thuis en beter op ons gemak.
We vinden het hier ook veel mooier dan in SA. De natuur is mooier, de stad is mooier... Er is veel meer te zien en te doen.
Ronnie heeft een nieuwe job gevonden, maar andere bedrijven blijven hem bellen en proberen hem via via te contacteren. Hier is veel meer werk en hij kon dus flink onderhandelen over loon.
De huur is meer dan in SA, maar toch komen we toe met ons geld, ook nog met het SA loon. Er is meer aanbod en ik ga enkel in de Aldi winkelen en een fruit and veg die goedkoop is. We proberen wel extra op ons geld te letten omdat we niet goed weten hoe ver het ons brengt hier in Sydney, maar voorlopig komen we ruim toe.
We zijn hier dus heel gelukkig, maar of we hier voor altijd blijven? Voor die beslissing is het nog te vroeg. We zijn hier nog maar drie maanden.
Ik heb wel al een reisje geboekt naar België/Nederland. Ik ga alleen met de kids want Ronnie heeft net een nieuwe job en heeft het erg druk. Ook interesseert het hem niet om terug te gaan en wil hij het geld er dus niet aan geven. Het kostte mij wel slapeloze nachten om te beslissen of ik alleen wou gaan met twee kleine kids, maar het was nu of een jaar wachten en dat wou ik niet. Simpel dan.
Ik wil met mijn update SA niet afbreken, maar het was gewoon echt niks voor ons. Dat is gewoon heel persoonlijk, hoe je je ergens voelt en wij voelen ons hier veel beter en veel meer thuis. Daar is dat gevoel weer he!