LaSTaVaZa Karolawo

Ok, al lang geleden dat er nog eens een update kwam dus hier istie!

We hebben een huurhuis gevonden. We wonen er super graag. Heel blij dat alles weer een plekje heeft en ik voel me er helemaal thuis.

Wout en Laura zijn heel gelukkig op school. De school in SA vonden we geweldig want Wout was er gelukkig, maar hier is hij zeker zo gelukkig en maakt hij veel meer vooruitgang.
De mama's, papa's en oma's en opa's aan de "schoolpoort" zijn allemaal super vriendelijk. Onze week is altijd volgeboekt met verjaardagsfeestjes, bbq's, playdates en koffie drinken. Ik ken hier al veel meer mensen en doe veel meer dingen na school dan in SA. We voelen ons hier echt meer thuis en beter op ons gemak.
We vinden het hier ook veel mooier dan in SA. De natuur is mooier, de stad is mooier... Er is veel meer te zien en te doen.
Ronnie heeft een nieuwe job gevonden, maar andere bedrijven blijven hem bellen en proberen hem via via te contacteren. Hier is veel meer werk en hij kon dus flink onderhandelen over loon.
De huur is meer dan in SA, maar toch komen we toe met ons geld, ook nog met het SA loon. Er is meer aanbod en ik ga enkel in de Aldi winkelen en een fruit and veg die goedkoop is. We proberen wel extra op ons geld te letten omdat we niet goed weten hoe ver het ons brengt hier in Sydney, maar voorlopig komen we ruim toe.
We zijn hier dus heel gelukkig, maar of we hier voor altijd blijven? Voor die beslissing is het nog te vroeg. We zijn hier nog maar drie maanden.
Ik heb wel al een reisje geboekt naar België/Nederland. Ik ga alleen met de kids want Ronnie heeft net een nieuwe job en heeft het erg druk. Ook interesseert het hem niet om terug te gaan en wil hij het geld er dus niet aan geven. Het kostte mij wel slapeloze nachten om te beslissen of ik alleen wou gaan met twee kleine kids, maar het was nu of een jaar wachten en dat wou ik niet. Simpel dan.

Ik wil met mijn update SA niet afbreken, maar het was gewoon echt niks voor ons. Dat is gewoon heel persoonlijk, hoe je je ergens voelt en wij voelen ons hier veel beter en veel meer thuis. Daar is dat gevoel weer he!
 
Ok, het is alweer een tijdje geleden dat ik terug ben van mijn tripje met de kids naar België, maar zoals beloofd een update!

Ik wilde heel graag iedereen nog eens zien en voelen of ik België toch niet mis of liever terug zou gaan voorgoed.
Ik had mijn hele trip gepland en met iedereen afspraken gemaakt met hier en daar een gaatje om nog aanpassingen te doen.
Het was enorm druk. Van hier naar daar op schema proberen te blijven en je schuldig voelen als je weg moest.
Ik heb wel iedereen gezien en dat was dus wel de bedoeling. Chocolade ingeslaan ( waar ik al even doorheen ben) en lekker gaan winkelen, vooral schoenen en sandalen voor de kids!
Wat me vooral opviel was dat iedereen blij was om ons te zien, maar iedereen had ook zijn leven dat gewoon verder ging. Kids moesten naar school, ouders naar oudercontacten, er moest gewerkt en gepoetst worden... Papa zei ook dat we ons niet schuldig moesten vielen dat we zo ver wonen. Iedereen heeft zijn leven. Iedereen heeft zijn verplichtingen en hobby's... en zo voelde ik het ook. Het was heel leuk, maar ik zou zeker niet voor iemand teruggaan, wel voor mezelf als ik die behoefte ooit voel.
Ik voel me ondertussen hier helemaal thuis. Doe veel meer dingen die ik in België niet deed en heb al veel meer vrienden gemaakt. Elke week is er wel iets te doen, maar het is geen verplichting en ik ga enkel als ik er zelf zin in heb. Deze week is er een etentje voor alle year 1 mums en daar ga ik graag naartoe. Volgende week weer bookclub...
Tja, het is moeilijk uit te leggen. Ik voel me hier heel erg gelukkig en besef dat elke dag. Dit is het leven waarvoor we verhuisd zijn en ik ben er zeer dankbaar voor!
 
Wat me vooral opviel was dat iedereen blij was om ons te zien, maar iedereen had ook zijn leven dat gewoon verder ging. Iedereen heeft zijn leven. Iedereen heeft zijn verplichtingen en hobby's... en zo voelde ik het ook. Het was heel leuk, maar ik zou zeker niet voor iemand teruggaan, wel voor mezelf als ik die behoefte ooit voel.

Nicely spoken!

OK, ik ben niet in de positie (helaas) om heimwee te voelen naar vrienden/familie maar ben daar ook niet het type naar. Ik waardeer de verhalen die de laatste maanden voorbij komen over terugkeren naar NL (of BE) En waardeer ook jouw weer net iets andere bijdrage, die dan wel iets dichter ligt bij wat ik zelf verwacht (hoop) te ondervinden.

Het leven gaat verder in je geboorteland en nergens ben je onmisbaar zeg maar. Goed dat je terug geweest bent en zelf hebt kunnen ervaren of je de 'juiste' keus gemaakt hebt. Gelukkig voor je lijkt dat zo te zijn.

Cheers :up:
 
Voelde dat ik weer eens een bijdrage moest doen omdat het al lang geleden was, maar veel is er niet veranderd eigenlijk...
We wonen hier nog steeds graag, kids zijn hier nog steeds gelukkig op school, doen super leuke dingen in het weekend, hebben lieve vrienden, lekker weertje, mooie omgeving,...
Voor ons dus nog steeds het beloofde land, op de huizenmarkt na dan, maar dat is waarschijnlijk algemeen geweten dat het insane duur is in Sydney!
 
Leuk van je te horen! Het gaat goed allemaal, de overstap van Adelaide naar Sydney is een goede gebleken.
Tja de huizenmarkt, af en toe komt er nog wel wat "betaalbaars" voorbij. Ik weet natuurlijk niet wat je zoekt en waar en voor hoeveel. Maar bij ons in Waterloo is afgelopen zaterdag een opgeknapte 2 bedder verkocht voor 825.000.
Tuurlijk, veel geld. Maar 15 minuten van de CBD, trein en bus om de hoek. En parken en shopping ook. Goede investering denk ik. Was trouwens ook best leuk om eens mee te maken, zo'n auction :)
 
Tja de huizenmarkt, af en toe komt er nog wel wat "betaalbaars" voorbij. Ik weet natuurlijk niet wat je zoekt en waar en voor hoeveel. Maar bij ons in Waterloo is afgelopen zaterdag een opgeknapte 2 bedder verkocht voor 825.000.
Tuurlijk, veel geld. Maar 15 minuten van de CBD, trein en bus om de hoek. En parken en shopping ook. Goede investering denk ik.

Alleen de toekomst zal uitmaken of de huizenmarkt realistisch is in Sydney, maar als er nu 1 plek in Australië is waar een property bubble gevaar is dan denk ik toch aan Sydney....
En als die bubble explodes dan zullen er veel huiseigenaren in Sydney opeens negatief kapitaal hebben (waarmee ik bedoel dat als ze alles verkopen dat ze "bezitten" ze met schulden overblijven) en dus zelfs slechter af zijn dan mensen die altijd huurden en een spaarpotje hebben....
http://www.news.com.au/finance/real...bble-pop-in-2017/story-fndban6l-1227365483287
 
En daar wachten wij op :D die bubble barstte ook in NL en toen zat ik aan de verkeerde kant, wellicht heb ik (hebben wij) nu geluk. De tijd zal het leren.
 
huizenmarkt....het is een wereld apart...
We huren nu wel heel goed! Niet te duur voor wat het is, mooi uitzicht, dichtbij school en tijdens onze eerste inspectie de owners ontmoet die super vriendelijk waren en onze privacy echt wel respecteerden. Ze wilden enkel een reparatie nakijken en waren voor de rest echt niet aan het rondneuzen.
Blijven sparen en hopelijk komt onze tijd ook om ons droomhuis te kopen!
 
Ok, weer eens tijd voor een update!
Ondertussen hebben we een huis gekocht! Woo hoo! We dachten dat het nooit zou gebeuren hier in Sydney! Het is wel in een strata complex maar we hebben een vrijstaand huis met vier slk. 2 bdk. 2 living rooms en een redelijke tuin! Dit huis was het eerste van het complex dus staat alleen en bovenaan dus mooi uitzicht!
Wel 60 trappen om er te geraken maar daarom konden we het dan ook betalen! Niemand anders zo gek! ( of zo fit! Lol)

En............ we zijn allemaal Australiers! Vandaag Australish paspoort gekregen!
Raar om te zien bij nationaliteit: Australian!

Kids nog steeds happy hier met veel vriendjes en naschoolse activiteiten!
Wij ook happy maar nu we een eigen huis hebben gaat er veel van onze vrije tijd naar klusjes in en om het huis!

Ik ben ondertussen twee keer in België geweest en we zullen in 2019 waarschijnlijk nog een bezoekje brengen.

Dus: aan iedereen die aan het avontuur begint: volhouden en je komt er wel! Voor je het weet staat er Australian op je paspoort!
 
D
Ok, weer eens tijd voor een update!
Ondertussen hebben we een huis gekocht! Woo hoo! We dachten dat het nooit zou gebeuren hier in Sydney! Het is wel in een strata complex maar we hebben een vrijstaand huis met vier slk. 2 bdk. 2 living rooms en een redelijke tuin! Dit huis was het eerste van het complex dus staat alleen en bovenaan dus mooi uitzicht!
Wel 60 trappen om er te geraken maar daarom konden we het dan ook betalen! Niemand anders zo gek! ( of zo fit! Lol)

En............ we zijn allemaal Australiers! Vandaag Australish paspoort gekregen!
Raar om te zien bij nationaliteit: Australian!

Kids nog steeds happy hier met veel vriendjes en naschoolse activiteiten!
Wij ook happy maar nu we een eigen huis hebben gaat er veel van onze vrije tijd naar klusjes in en om het huis!

Ik ben ondertussen twee keer in België geweest en we zullen in 2019 waarschijnlijk nog een bezoekje brengen.

Dus: aan iedereen die aan het avontuur begint: volhouden en je komt er wel! Voor je het weet staat er Australian op je paspoort!
Dubbel gefeliciteerd! Was ook wel weer eens tijd voor een update ;-) Blij dat alles nu klopt en jullie je plekje gevonden hebben. Wij hebben 2 jaar geleden ook een huis gekocht en voor ons heeft het flink bijgedragen aan het thuisgevoel! Kom je ook borrelen binnenkort ? Zie Sydney uitje...
 
Fijn dat jullie in Sydney (wel) geland zijn! Nu je eigen huis (fototje?) en OZ paspoort. Lekker hoor! Awesome job!
 
Back
Top