LaStaVaZa Madocke

Deal nog steeds niet rond.

Potentiële koper wil ook graag de weide achter ons pand aankopen. Dus we zijn dus nog aan die eigenaar moeten gaan vragen of hij zijn weide wil verkopen. Eerst was het een neen, maar hij blijkt nu toch te willen verkopen. Alleen heeft hij zijn prijs nog niet bepaald en hij gaat de komende 2 weken met vakantie. Zal dus voor medio april worden. En prijs zal hoogstwaarschijnlijk hoger liggen dan de marktwaarde (uiteraard).
Wil dus ook zeggen dat de koper nog effe afwacht van die beslissing of hij ons pand gaat nemen of niet. Hij wil namelijk graag enkele paarden onderbrengen hier. Dus wij blijven nog in spanning afwachten.
Maar hij wil het, denk ik toch, graag kopen, alleen liefst met de weide er nog bij.

Hopelijk snel meer nieuws dus!
 
Kleine update ivm onze 2 bassets honden waarover ik eerder al sprak.

Helaas hebben we vorige vrijdag afscheid moeten nemen van 1 van de 2 (de bovenste van de 2 op profielfoto).
Milttumor, weinig kans op genezing. Zeer plots en slechts 2 dagen ziek geweest,... niet leuk. Mede ook omdat we middels de eigen zaak aan huis, ze 24/24 bij ons was, maakte het voor ons extra zwaar.

Maar we houden ons sterk aan het feit dat Pebbles er zelf heeft voor gekozen om alsnog mee te gaan naar Australië.
Haar zieltje is al vertrokken naar daar om het pad vrij te maken voor ons en om dan, wanneer de tijd rijp is en we ietwat gesetteld zijn opnieuw in ons gezin te komen als zijnde een nieuwe pup.
Onze Babette is ondertussen al een dagje bij haar toekomstige adoptiegezin geweest ter afleiding (er is daar al een Basset, zo zat ze niet alleen) en ze gaat het daar super hebben. Daar zijn we nu eens te meer van overtuigd.

Soit, afscheid nemen in eender welke vorm is niet leuk, maar jongens, het was effe wel een wake-up call over het nakende emigreren. Het zal eerst een poosje zwaar emogreren worden denk ik.

Hopelijk deze week definitief antwoord over ons huis... dan kunnen we eindelijk doorzetten.
 
Effe update:
Huis in de running voor ondertussen een 2de kandidaat... Laat dit hem nu alstublieft zijn...!!! We willen echt wel vertrekken eind juli.
1ste kandidaat nog niet afgesprongen, maar daar valt pas beslissing einde mei.
Please Please Please, op hoop van zegen!

Tickets al aan het bespreken trouwens, blijkt dat 10 weken op voorhand boeken voor one-way tickets even duur is als 6 maand op voorhand boeken voor heen en terug vluchten.
Iemand ervaring met Last Minute tickets for all the way Down Under?
 
WHOOP WHOOP WHOOP!!!
Ons huis is verkocht!!! Was geen eenvoudige klus, omwille van de prijs en omvang... maar het is verkocht!!!
Zaterdag de overeenkomsten getekend!!!

Tickets zijn ondertussen ook geboekt.
Dus: 3 augustus - one-way-tickets to Brisbane!!!
We vertrekken uit Amsterdam, stopvoer in Singapore (3u30) en dan richting Brisbane.

Zo een raar gevoel, langs ene kant euforisch en aan de andere kant best wel verdrietig. Nu komt het afscheid echt wel dichtbij....
Feestjes moeten nog gepland worden, allerlei administratieve taken in orde brengen, het zullen nog drukke weken worden!!

Iemand zicht op een (BE) to-do lijstje voor laatste zaken af te handelen voor vertrek?
 
Wow, gefeliciteerd! bereid je inderdaad maar voor op drukke en emotionele weken. Het hoort er allemaal bij. Mocht je nog hulp of vragen hebben als je hier bent, wij wonen in de buurt van Brisbane. Feel free to pm :)
 
Hey, dank jullie wel allemaal! Inderdaad, spannende tijden.
Ik hoop echt dat het allemaal de moeite waard was / is en zal zijn!

Ikzelf en de kinderen staan er voor de overvolle 200% achter, mijn man ook wel, maar hij heeft hier toch de meeste vrienden van ons allemaal en dat doet hem soms toch wel ietwat twijfelen. De vrienden zijn dan ook van die slag dat ze proberen hem te overtuigen om hier te blijven, en soms, héél soms lukt dat hen ook wel een beetje. Dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op natuurlijk. Hij is ook meer een realist, ietwat pessimist, is meer op het financiële welslagen gericht, maar staat daartegenover wel enorm open voor de uitdaging en de daarbijhorende onzekerheden.

Alhoewel ik ook wel besef dat je beter met een 'gezond realistisch beeld' kan vertrekken in plaats van alle door een roze bril te bekijken, wat ik nu doe op dit moment. Ik denk dat ik misschien nog wel degene ga zijn die het meeste moeite gaat hebben om zich aan te passen, net omdat mijn verwachtingen waarschijnlijk té hoog zullen zijn.
Brrr, lastig.... dat koude voeten gevoel....

Ach, uiteindelijk komt het er op neer dat je vooral samen met je gezin sterk moet staan, denk ik, en waar of hoe je dan woont dat maakt dan niet veel meer uit. (Zolang er maar een dak boven je hoofd is!)
 
Hey, dank jullie wel allemaal! Inderdaad, spannende tijden.
Ik hoop echt dat het allemaal de moeite waard was / is en zal zijn!
Ja hoor, het is allemaal echt de moeite waard!
Ach, uiteindelijk komt het er op neer dat je vooral samen met je gezin sterk moet staan, denk ik, en waar of hoe je dan woont dat maakt dan niet veel meer uit. (Zolang er maar een dak boven je hoofd is!)
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat als er een ding is waar een emigratie goed voor is, dan is het wel de gezinsband. En een dak boven je hoofd is overal wel te vinden.
 
Gefeliciteerd! Dat worden drukke en spannende weken. Laat je niet gek maken. Eenmaal in Brisbane en je man trekt vanzelf bij. Succes!
 
Een dikke proficiat :p
laat het maar gewoon gebeuren, in de toekomst kijken kan niemand en daar is ook niks aan.
Geniet nog even van België en spring in het avontuurzwembad, zonder bandjes, maar met je volle verstand en alles komt op zijn pootjes terecht.
 
Haha, het zal inderdaad "zonder bandjes" worden hoor! Geen zicht op woning, werk of whatsoever. Alleen een super toffe tante en oom die ons graag een bedje willen geven voor de eerste (max. 3) weken. De rest? Dat zien we dan wel weer!
 
Gefeliciteerd Madocke met de verkoop! Augustus is al best snel, je zult merken dat de tijd vliegt! En een beetje balans in het gezin, de een met een roze bril, de andere met een wat realistischer kijk, kan vast geen kwaad. En iedereen beleeft zo'n emigratie toch anders, dat lees je hier wel op het forum :)
 
Wel nog een belangrijke vraag waar ik ECHT niet uitgeraak:

Ziekenzorg en hoe te regelen? Here we go again, yep, veelbesproken topic, maar voor mij nog geen duidelijk antwoord gevonden.

Wij, als Belgen, zijn middels de Europeese ziekteverzekeringskaart nog steeds verzekerd volgens dat Repicol Health agreement (of zoiets, ga nu effe niet opzoeken hoe dat juist geschreven is) tot ZOLANG er géén één dag gewerkt wordt. Dat heet "uitlooprecht" en is geldig tot 31/12/2017 bij ons (of tot zolang er NIET gewerkt wordt dus). Wat er inbegrepen zit is : opname publiek ziekenhuis, consultatie dokter, gesubsidieerde medicijnen.

Indien er gewerkt wordt, vallen we zo ie zo rechtstreeks onder Medicare. Alhoewel met onze 489 visum dat maar beperkt zou zijn. Wat dan wel en niet inbegrepen is, daar ben ik nog altijd niet wijs uit!! AAARGHH...

Soit, wij moeten ons dus in Australië ASAP privaat bijverzekeren voor al datgene wat Medicare ons dus niet aanbied op de 489 visum. OK, dat valt te regelen. Of we nu al werk hebben of nog niet, want die Europeese ziekteverzekeringskaart is duidelijk ook vrij beperkt.
Ik denk dan bij te verzekeren voor: ambulancevervoer, tandheelkunde, orthodontie, private opname ziekenhuis, fysio/chiropractor. Maar dit is persoonlijke voorkeur van lijstje.

MAAR welke verzekering moeten we nu tussentijds hebben? Vanaf het moment dat we uitgeschreven zijn uit België tot aan het moment dat we ingeschreven zijn bij Medicare én onze private verzekering erbij genomen is, zitten we zowaar in "onverzekerd niemandsland."

In België zijn er hier weinig die hier een oplossing kunnen voor aanbieden, Europ assistance niet, mutualiteit niet,... WIE DAN WEL?
In Nederland heb je Oom Verzekeringen en nog vele anderen, maar die doen het niet voor Belgen.

Ik denk dan nodig te hebben:
Reisverzekering (voor onderweg)
Aansprakelijksheidsverzekering (tot als we een aansprakelijkheidsverzekering in Australië hebben kunnen afsluiten (gezinspolis BE)
Rechtsbijstand (voor whatever)
Ongevallenverzekering

Iemand een oplossing? Of aanvullingen?
 
Back
Top