Wel nog een belangrijke vraag waar ik ECHT niet uitgeraak:
Ziekenzorg en hoe te regelen? Here we go again, yep, veelbesproken topic, maar voor mij nog geen duidelijk antwoord gevonden.
Wij, als Belgen, zijn middels de Europeese ziekteverzekeringskaart nog steeds verzekerd volgens dat Repicol Health agreement (of zoiets, ga nu effe niet opzoeken hoe dat juist geschreven is) tot ZOLANG er géén één dag gewerkt wordt. Dat heet "uitlooprecht" en is geldig tot 31/12/2017 bij ons (of tot zolang er NIET gewerkt wordt dus). Wat er inbegrepen zit is : opname publiek ziekenhuis, consultatie dokter, gesubsidieerde medicijnen.
Indien er gewerkt wordt, vallen we zo ie zo rechtstreeks onder Medicare. Alhoewel met onze 489 visum dat maar beperkt zou zijn. Wat dan wel en niet inbegrepen is, daar ben ik nog altijd niet wijs uit!! AAARGHH...
Soit, wij moeten ons dus in Australië ASAP privaat bijverzekeren voor al datgene wat Medicare ons dus niet aanbied op de 489 visum. OK, dat valt te regelen. Of we nu al werk hebben of nog niet, want die Europeese ziekteverzekeringskaart is duidelijk ook vrij beperkt.
Ik denk dan bij te verzekeren voor: ambulancevervoer, tandheelkunde, orthodontie, private opname ziekenhuis, fysio/chiropractor. Maar dit is persoonlijke voorkeur van lijstje.
MAAR welke verzekering moeten we nu tussentijds hebben? Vanaf het moment dat we uitgeschreven zijn uit België tot aan het moment dat we ingeschreven zijn bij Medicare én onze private verzekering erbij genomen is, zitten we zowaar in "onverzekerd niemandsland."
In België zijn er hier weinig die hier een oplossing kunnen voor aanbieden, Europ assistance niet, mutualiteit niet,... WIE DAN WEL?
In Nederland heb je Oom Verzekeringen en nog vele anderen, maar die doen het niet voor Belgen.
Ik denk dan nodig te hebben:
Reisverzekering (voor onderweg)
Aansprakelijksheidsverzekering (tot als we een aansprakelijkheidsverzekering in Australië hebben kunnen afsluiten (gezinspolis BE)
Rechtsbijstand (voor whatever)
Ongevallenverzekering
Iemand een oplossing? Of aanvullingen?