LaStaVaZa Madocke

Wel nog een belangrijke vraag waar ik ECHT niet uitgeraak:
Ik denk dan nodig te hebben:
Reisverzekering (voor onderweg)
Aansprakelijksheidsverzekering (tot als we een aansprakelijkheidsverzekering in Australië hebben kunnen afsluiten (gezinspolis BE)
Rechtsbijstand (voor whatever)
Ongevallenverzekering

Iemand een oplossing? Of aanvullingen?

Volgens mij zie ik wat overlap in bovenstaande verzekeringen.
Je moet goed navragen of bovenstaande verzekeringen ook dekking bieden als je niet meer woonachtig bent in Belgie.

Je zou dat kunnen oplossen door je tijdelijk te laten inschrijven bij een familielid en dan uit te schrijven per een datum die bijvoorbeeld twee maanden na je vertrek naar Australie is. Dan ben je dus nog wel 'zogenaamd' woonachtig in Belgie en zal de verzekering uitkeren. Maar vooral zeggen dat je op vakantie gaat, en niet gaat emigreren! Misschien een beetje niet netjes, maar ach....
 
@FritsC, Ik heb ondertussen contact genomen met de ambassade van België in Canberra. Ik kreeg daags nadien al antwoord, wat uiteraard zeer fijn is. Ze raadden me toch aan om ons uit te schrijven uit België en een reisverzekering af te sluiten om de periode te overbruggen. En alle gekheid op een stokje, na lang lang zoeken heb ik dan toch een Belgisch bedrijf gevonden die dit kan aanbieden. Nog effe de details bekijken en bespreken en dan zien of ik een goede recensie kan schrijven op dit forum.
 
Ondertussen Garageverkoop gehad om de laatste kleine meubeltjes en afdankertjes te verkopen. Het werd hier georganiseerd in het dorp, dus er deden meerdere gezinnen aan mee, maar eerlijk... het was bij ons over de koppen lopen. Ik kreeg niet anders dan de reactie: "Amai, overal is het kei rustig, maar hier, bij jullie is zoooo druk, we moesten gewoon even komen kijken of er ook nog iets voor ons tussen zat!!'. En ja, zo goed als alles is de deur uit... en een super opbrengst gehad (mede ook omdat we iedereen die langskwam en iets kocht ook wel een drankje aanboden hoor, helpt echt) . Heel de dag hetzelfde gekende praatje van 'ja, we vertrekken,...' maar het was heel leuk om te doen. Een echte aanrader om te organiseren.
Op naar de volgende mijlpaal!
 
Ondertussen Garageverkoop gehad om de laatste kleine meubeltjes en afdankertjes te verkopen. Het werd hier georganiseerd in het dorp, dus er deden meerdere gezinnen aan mee, maar eerlijk... het was bij ons over de koppen lopen. Ik kreeg niet anders dan de reactie: "Amai, overal is het kei rustig, maar hier, bij jullie is zoooo druk, we moesten gewoon even komen kijken of er ook nog iets voor ons tussen zat!!'. En ja, zo goed als alles is de deur uit... en een super opbrengst gehad (mede ook omdat we iedereen die langskwam en iets kocht ook wel een drankje aanboden hoor, helpt echt) . Heel de dag hetzelfde gekende praatje van 'ja, we vertrekken,...' maar het was heel leuk om te doen. Een echte aanrader om te organiseren.
Op naar de volgende mijlpaal!

Extra centjes in de portemonnaie. Dat is mooi meegenomen!

Wij nemen veel mee. Zelfs schroefjes, pluggen, haakjes en spijkers.
Om het uiteindelijk al die kleine dingetjes nieuw te moeten kopen is duurder dan in de container proppen. Wel blijven uiteraard tuingereedschap en barbecue achter, maar daar hebben we andere mensen blij mee kunnen maken. Komend weekend worden de laatste dozen ingepakt en de dagen erna komt de container.
 
Extra centjes in de portemonnaie. Dat is mooi meegenomen!

Wij nemen veel mee. Zelfs schroefjes, pluggen, haakjes en spijkers.
Om het uiteindelijk al die kleine dingetjes nieuw te moeten kopen is duurder dan in de container proppen. Wel blijven uiteraard tuingereedschap en barbecue achter, maar daar hebben we andere mensen blij mee kunnen maken. Komend weekend worden de laatste dozen ingepakt en de dagen erna komt de container.

@FritsC , we nemen ook nog veel mee hoor, de 20t container zal nog steeds volgeladen zijn! (Gisteren Hazeleger over de vloer gehad), maar omdat we inmiddels zo vaak verhuist zijn, zo veel spulletjes opgebouwd hebben, was dit de uitgelezen kans om ons van de overtollige bagage eens te ontdoen. Feels good!
 
@FritsC , we nemen ook nog veel mee hoor, de 20t container zal nog steeds volgeladen zijn! (Gisteren Hazeleger over de vloer gehad), maar omdat we inmiddels zo vaak verhuist zijn, zo veel spulletjes opgebouwd hebben, was dit de uitgelezen kans om ons van de overtollige bagage eens te ontdoen. Feels good!

Mijn vrouw heeft een handige regel: als er iets zes maanden lang niet is gebruikt gaat het in de opslag (berging, zolder), en als het zes maanden later nog steeds niet is gebruikt, dan wordt het weggegooid. Ik heb wel zes dozen met oude (man-cave) meuk die vrijgesteld zijn van deze regel :D . Dat geeft wel een opgeruimd huis!
 
Ha! Maar die regel hanteren we ook hoor, wel met alle gevolgen daarvan.
Om een wel heeeel lang verhaal heeeel kort te maken.... we zijn al zoo vaak verhuist (ooit eens 8x op 8 jaar tijd, waarbij langste periode 3 jaar was, dus ook eens meerdere keren per jaar) met heel ons hebben en houden dat er nog spullen zijn gevonden die nooit meer uitgepakt sinds verhuis nummer zoveel en nog steeds als volle doos op een zoldertje stonden daar waar we nu zitten, al 8 jaar.
Soit, was dus behoorlijk grappig wanneer die dozen bovenkwamen en de complete inhoud nog netjes verpakt zat. Niet dat ik niet wist dat die dozen er nog stonden hoor, maar waren als 'nu nog niet nodig' bestempeld. Maar gewoon de nostalgie die bovenkomt en wat voor veel mensen als 'kan ik niet wegdoen want...' wordt bestempeld gaat bij ons van: "Oh, kijk, weet je nog... dat was van toen bij.... en oké dan... mooie herinnering en hupsakee...in de verkoop of in de huisvuilzak...daaaaar komt ie!!!" En die herinnering gaat mee in het hart.
 
Dank je wel @Sjasje !

Gisteren zei iemand, die ondertussen sinds 3 maand naar Australië geëmigreerd is, dat iedereen eens zou moeten emigreren. Of het proces tot emigratie toch eens moet meemaken. Alleen al voor het feit omdat je in aanloop periode je 'jezelf als vriend voor een ander' echt leert kennen. Heel belangrijk!!

Tijdens de aanloop naar het vertrek (waar we nu ook inzitten, nog 6 weken te gaan), kom je 'jezelf' tegen.
Al die vrienden die alleen maar mooie woorden voor je hebben, mensen die spontaan tranen in de ogen krijgen omdat ze je zullen missen. Heel confronterend voor jezelf. (Of mijzelf dan toch in mijn geval, omdat ik best wel hard kan overkomen, ben dan ook lang 'zakenvrouw' geweest en dan moet je soms toch echt wel op je strepen staan en/of naar buiten brengen. Ik wil zeker niet veralgemenen hoor, maar voor mij is dit wel zo. Harde buitenkant/blijkbaar dan toch zachte binnenkant)
Soit, ik leerde dat mensen mijn binnenkant echt wel waarderen en dat ik die harde buitenkant gerust wat meer mag laten varen.
Heel mooi om mee te maken, én om mee te nemen Down Under in de opmaak van de nieuwe vrienden.
Iedereen heeft wel zijn kantjes, maar je bent wie je bent en er zijn meer mensen die je lief hebben dan dat je werkelijk dacht.
Héél bijzonder!!
 
Zozo, even minder op Xpdite gezeten en opgemerkt dat er ondertussen enkele vertrokken zijn Down Under!! Super!!!
Momenteel zijn wij volop aan het inpakken en gek gek gek, maar onze datum komt ook steeds dichterbij. Volgende week dinsdag en woensdag komen ze de container laden, en 3 augustus is het aan ons. Wat een gedoe en geregel allemaal.
Komt er nog bij dat we gisteren onze Basset Babbette naar haar adoptiegezin hebben gebracht... minder leuk natuurlijk, maar het lukt gelukkig allemaal wel emotioneel gezien. Heel fijn gezin waar ze terecht komt, en binnen enkele dagen mag ze trouwens al ineens mee op vakantie. Wat moet je meer hebben?
En dan de superdrukke agenda van de feestjes en etentjes en afscheidjes. Kei gezellig allemaal!!! Maar druk druk druk!!!
 
Container is vertrokken vandaag! 20ft container en deze zit stamp stamp vol, elke cm3 is benut. Wasmachine en zetels zijn helaas niet mee kunnen gaan, moesten keuzes maken... maar eindelijk, de container is vertrokken. Alle credits gaan naar het superteam van Hazeleger Verhuisservice!!!
 
:up: top!! Nog even en dan hopla op naar Oz! Spannend zo'n laatste week, afscheid nemen, spullen al weg... Maar vast ook vlinders gok ik :D

Ach een wasmachine met Australische stekker is wel handig toch;)
Welke spullen waren bij jullie de grootste twijfels?

Alvast goede reis volgende week!! :cool:
 
Herkenbaar Madocke, bij ons zat de container ook tjokkie vol en hebben ze hem dichtgedrukt. Bij aflevering in Oz kwamen ze zelfs met een extra pickup want bij het overpakken kregen ze het niet meer zo netjes in de container.
 
Succes met alles Maddock! Leuk idee bierbrouwerij beginnen, moet meteen denken aan Katjelam en Oersoep. Leuke initiatieven zijn dat
 
Alweer 9 maanden geleden vetrokken:)
Ik zat mij af te vragen hoe het met jullie gaat Down Under!

Geen nieuws is hopelijk goed nieuws :up:
 
Back
Top