LaStaVaZa Max en Katja

Dan moet je Australia in een rugzak maar eens lezen, van Dolf de Vries. Die verblijft tijdens zijn reizen regelmatig in dat hotel!
En hij is er blij mee :up:
 
Brandweer kwam net al voorbij @Mountains o_O of het wat minder kon met de kaarsjes....1 tip, gewoon jezelf zijn, want dat is toch echt wat ze het meeste aanspreekt hier (is mijn bescheiden mening).
Ik heb het boek een tijd geleden gelezen, heb dat niet opgeslagen, maar als Dolf voorbij komt, laat ik het weten! @afterbang
 
Brandweer kwam net al voorbij @Mountains o_O of het wat minder kon met de kaarsjes....1 tip, gewoon jezelf zijn, want dat is toch echt wat ze het meeste aanspreekt hier (is mijn bescheiden mening).
Ik heb het boek een tijd geleden gelezen, heb dat niet opgeslagen, maar als Dolf voorbij komt, laat ik het weten! @afterbang
Wat ben je toch ook een schatje!

Ik ben inderdaad mezelf gebleven, zou niet weten hoe anders met mensen om te gaan in mijn vak. What you see is what you get. Gesprek ging best goed, hoor morgen meer.
 
11 maanden geleden kwam ik hier in Sydney aan, om eindelijk samen met Max ons avontuur te beginnen. En dat is het wel moet ik zeggen, een avontuur.
Ons plekje hadden we toen al, maar het huisje in Stanmore voldeed niet helemaal aan onze "gezondheidseisen" en dus was in september de eerste verhuizing in Oz een feit. En superblij zijn we met ons hagelnieuwe appartementje in Waterloo. Oval aan de overkant, parken in de omgeving, shops all over the place en een top koffietentje om de hoek. Lekker centraal ook, qua werk voor mij; eerst Sydney Harbour en mijn tweede baantje brengt mijn fiets dagelijks door Centennial Park naar Woollahra. Max sjeest inmiddels al een paar jaar richting Quay vanuit de verschillende tijdelijke onderkomens, maar nu staat er weer iets nieuws te gebeuren.
http://www.pressreader.com/australia/the-sunday-telegraph-sydney/20150607/283570924102956/TextView

Max is gevraagd om head chef te worden bij Vincent French een restaurant met een Frans tintje. Als kok is hij all jaren aan het ploeteren om hogerop te komen en het is geweldig als je op deze manier erkenning krijgt voor wat je tot dusver bereikt hebt.
We are stoked! Echt supertrots, het is een geweldige kans voor Max. Hij heeft er heel veel zin in. Deze week afronden bij Quay, het restaurant wat altijd een bijzonder plaatsje in ons hart zal houden, aangezien zij ons het ticket to paradise hebben gegeven.
Cannot be more grateful really. Ook dankbaar zijn we voor de mogelijkheid die de nieuwe eigenaar hem geeft door dit aanbod.
Grappige bijkomstigheid: dit is het hotel waar ik werk in de ontbijtservice en de feestjes en partijen doe. Dus binnenkort hebben wij dezelfde baas.

Alles hosanna? Nee. Want in ons geval, 457, houdt dat wel in, dat PR er voorlopig nog niet inzit. Daarvoor moet je 2 jaar bij je werkgever werken en die tijd is nog niet volgemaakt. Dus wat te doen?
Met al het gerommel omtrent visa, de rare dingen die uit Canberra komen, Tony A die van links naar rechts kan springen en weer terug......dat gaf ons geen fijn gevoel.
Dus hebben we besloten om een Skilled Independent aan te vragen. We willen blijven, we willen zekerheid en dit is de "gemakkelijkste" weg in ieder geval wel de meest directe weg om uit de tijdelijke hoek te geraken.
Dat proces zetten we nu in gang met hetzelfde bureau dat ons door de 457 rompslomp gesluisd heeft.

Al met al toch wel wat te melden hier. Hoe zit het dan met onze familie en vrienden in NL.....tja daar kan ik vrij kort over zijn. Voor de meesten is het niet meer interessant als de dingen gewoon goed gaan. Klinkt misschien raar, maar zo gaat het. Wij hebben allebei geluk gehad met ons werk en hebben een leuk plekje gevonden om te leven en doen gewoon ons ding. De meeste vrienden zijn afgehaakt. Maar ook familie neemt niet altijd de moeite om contact te houden. Mijn geluk is dat mijn ouders en mijn broer en zijn vriendin in oktober deze kant op komen. Daar kijken we allemaal naar uit en leven we naartoe. We gaan met zijn allen naar Uluru en daar hebben we zin in! We hebben regelmatig contact over skype, top.
Max zijn jongste broer en zijn vriendin spreken we regelmatig op Skype. Oudste broer nooit. Zijn ouders? Amper. Het zijn stroeve, verplichte gesprekken. Jammer, maar goed. Ieder gezin zit weer anders in elkaar.

Vrienden? Ik spreek en mail mijn beste vriendin regelmatig. En een gezamelijk vriend appt regelmatig. Voor de rest zijn het wat losse appjes van mensen. Niks serieus.
Max zijn vrienden hebben het volledig af laten weten. Erg jammer. Uit het oog, uit het hart? Geen idee.
Gelukkig hebben we ondertussen aardig wat contacten gevonden in onze omgeving. Via het forum @Red dust in de mountains, @Janneke61 inmiddels in Brissie en links en rechts wat mensen in onze directe omgeving, Aussies.
Fijn dat je af en toe met mensen kunt kletsen in je moerstaal en fijn dat je nieuwe mensen leert kennen in je nieuwe land. Zo krijg je ook weer tips over van alles en nog wat in je nieuwe thuisland.
We hebben een leuke local pub, lekker een biertje drinken aan de bar, slappe kwats, altijd goed. Af en toe ons clubje aanmoedigen the Rabbitohs en eens een keertje een concert doen.

Al met al denk ik een redelijk herkenbaar verhaal. Ik ben hardstikke blij met dit forum, ik vind er heel veel informatie, maar ook een klankbord. Alhoewel de meeste van ons elkaar nog nooit gezien hebben, zijn we denk ik een hechte club van mensen met 1 en dezelfde passie en dat is dit prachtige land. En we delen onze verhalen, erg nuttig. We helpen waar we kunnen. Ook al blijft dat beperkt tot het stoken van kaarsjes ;) Voorasnog hebben wij geen spijt van onze stap, we genieten zoveel mogelijk. Maar wat is een jaar op een mensenleven. Wij zijn wel bewust vertrokken uit NL om niet meer terug te keren, soms spreek ik mensen die het echt als tijdelijk zien. En dat is gewoon een heel ander uitgangspunt.

En nu op naar nieuw avontuur, ben wel apetrots op mijn vent.....staat ie toch maar mooi in de krant :D Down Under :)
 
Mooie en eerlijke update Katja!

Succes met de Skilled independent aanvraag. We horen wel als de kaarsjes aangestoken moeten worden, hè? :up:
 
Ohh Katja, wat een prachtige kans voor Max!! Gefeliciteerd!! En een mooie kans voor jullie om nu toch aan een PR te komen. Ik geniet van je update, zo te horen hebben jullie het avontuur volledig omarmd en gaan jullie met de flow, heerlijk! :)
 
Gefeliciteerd voor Max, dat is een mooie stap en een zekere erkenning. Je eigen MasterChef, of moet je thuis zelf koken?
 
Mooie update!
Het leest lekker weg en geeft ook een vrij compleet beeld van jullie behaalde successen.
Je beschrijft ook de kracht van dit forum. Ik ben het (van deze kant vd planeet :() helemaal met je eens!
Leuk, dat artikeltje! Inlijsten en ophangen!
 
Wat een leuke update en gefeliciteerd met Max zijn nieuwe welverdiende baan! Ik deel je opmerkingen over het forum. De eerste twee jaar hebben wij bewust geen enkel contact gezocht met andere Nederlanders hier (wij ontweken ze tijdens de vakanties in Frankrijk ook altijd), maar toen we eens andere Nederlanders tegenkwamen merkten we dat het toch wel erg heel lekker is om met mensen met een zelfde achtergrond in je eigen taal te kunnen kletsen. Ik heb dierbare vriendschappen via dit forum gemaakt met heel verschillende mensen, verschillende leeftijden, ieder zijn eigen verhaal en toch deel je zoveel. Dat maakt het zo bijzonder.
 
Last edited:
Wat een lekker te lezen update weer! Hoe jammer van de verlopen contacten in NL zeg, je zou toch heel wat anders verwachten. Maar helaas zal voor het merendeel wel gelden dat uit het oog uit het hart.
In ieder geval kunnen jullie trots zijn op het behaalde in de tijd dat jullie in Australie zijn, een geluk wat niemand je in de weg zal staan.
Ik duim voor jullie mee dat de PR er gaat komen. (De kaarsjes zijn hier inmiddels bijna op zo richting ons vertrek, dus duimen maar...)
 
Een leuke verhaal vol levensvreugde. Jammer van de NL contacten, maar zo gaat dat. De meeste vrienden zijn tijdelijk, je hebt ze in bepaalde fases in je leven; er vallen er wat af, en je krijgt er wat bij. Dat maakt het ook wel weer interessant.
 
Thanks all!
@slatsr met 16 werkuren per dag heeft Max geen tijd meer om thuis te koken, dat doe ik zelf (nou ja het is meer opwarmen :rolleyes:) maar als ie dan een keer tijd heeft, dan is het ook feest hier!
@HardCore hij hangt al op de fridge :p
@FritsC vriendjes worden? ;)
 
Hé Katja, wat een mooie update! En van harte gefeliciteerd met Max zijn welverdiende nieuwe baan! Heel erg fijn voor jullie.
Ook een leuk stukje met een mooie foto in de krant! Terecht dat jullie supertrots zijn, en inderdaad wat een mooie kans!!
Gaat vast een heel groot succes worden, jullie zijn samen zeer vastbesloten er hier een succes van te maken dat zie je aan alle dingen die jullie doen.
Spreekt mij zeer aan, wij zijn hier aangekomen ruim anderhalf jaar geleden en ook wij zijn zeer vastbesloten er een succes van te maken!
Je gaat tenslotte niet voor niets aan de andere kant van de wereld wonen, in dit prachtige land!
Wij zijn net terug van 5 dagen op de Whitsunday islands, het is daar zo ongelooflijk mooi. (Really looks like paradise.. :) :) )
Ons allereerste binnenlandse tripje (wat een fantastisch land is dit toch), voelde ook veel langer dan de 5 dagen.
Het is niet altijd eenvoudig, het leven is hier wel vrij ingewikkeld. En zoals iemand (ik weet niet meer wie) kortgeleden op het forum schreef dat het wel veel energie kost om hier te leven. Daar ben ik het toch ook wel mee eens!
Bij mij komt er een grote hoeveelheid adrenaline los hier.....en dat geeft mij ook weer een boel positieve energie.
En dat van die vrienden en familie klopt wel, veel is uit het oog uit het hart. Wij hebben ook nog wel een paar hele goede dierbare contacten in NL, en inderdaad als het allemaal goed gaat is het opeens voor veel mensen veel minder interessant!
Wij koesteren onze mensen, en voor de anderen jammer dan maar.. gelukkig heb ik hier inmiddels ook wel wat fijne nieuwe contacten.
Ook ik ben nog steeds hardstikke blij met dit forum, kan er van alles vinden en vragen. Alleen dat idee al helpt heel veel!!
Heel erg fijn dat ik nu ook een aantal forumleden heb ontmoet en een beetje heb leren kennen, oa @Janneke61 (een heel fijn contact) en ook @Red dust heb ik inmiddels ontmoet. Erg leuk!! En Katja heel veel succes en geluk met jullie nieuwe avontuur!! Spannend!
 
Lekkere update Katja! Van Max wisten we natuurlijk al, maar al wel snel beginnen zeg, die Ozzies kunnen wel snel, als ze maar willen :). Is dit restaurant wel te betalen voor zunigerds? Dat Max kan koken wisten we natuurlijk al (errug lekker Slatsr!). Hopelijk iets relaxter voor hem, zelf beslissen wat er op het menu komt en wat normalere dagen? Die Fransen in Frankrijk werken tenslotte ook maar 35 uur per week. En ook hier ondervonden: als alles goed gaat, ben je minder interessant. Veel mensen in Nederland verwachten hele drama's met zo'n emigratie. Lijkt er niet op bij jullie, maar het leven gaat hier natuurlijk wel in een stroomversnelling terwijl hun leven doorkabbelt. T'is maar waar je voor kiest! Het is jullie allemaal gegund en jullie hebben er hard voor gewerkt. Geniet ervan!
PS kan Max nog wel zonder sunnies over straat?
 
Back
Top