LaStaVaZa Max en Katja

woehoe ja wij hebben het super naar onze zin in het pittoreske Blackheath, klein gezellig dorp met de meest geweldige lookouts, wandelingen en oh en ah momenten. We hebben een aardige landlord, waarvan we gewoon schilderijen mogen ophangen, de boel mogen schilderen en zo en onze kat is niet meer illegaal maar staat gewoon op de huurovereenkomst :D De tuin is huge en wordt voorzien van gardenbeds dus we kunnen ons hartje ophalen. de eerste zaadjes staan al; in potjes in the greenhouse naast de enorme notenboom, we genieten van de stilte en van de vogels (kookas, wattlebirds, kockys, rosellas en nog heel veel meer) Heerlijk, Het weer is zeer veranderlijk hier. Zo kan het heerlijk 25 graden zijn overdag en binnen een half uur is er mist en regen. We zitten op 1065 meter hoogte hier. Aan water geen gebrek.
Ach dit is gewoon wat we altijd al graag wilden en van hieruit kunnen we gaan bekijken waar we over een paar jaar permanent ons tentje willen gaan opslaan. Vooralsnog is het hier heerlijk kneuterig, houtvuurtje aan 's avonds en wie doet je wat;
zoals wij in Brabant zeggen :) achterom is kermis, zojuist een nieuwe smokedetector geinstalleerd, sta je toch weer een half uur met die man te kletsen over van alles, daar hou ik van. Hier doen mensen nog gewoon :D I love it
 
Wat klinkt dat goed Katja! Heel veel geluk in jullie nieuwe huis!!
Geniet van de mooie omgeving en de natuur, het is heel wat anders dan hier in Sydney wonen!
Prettig dat ook het werk daar is, dan hoef je niet elke dag het drukke vreselijke verkeer in...
Succes met 'settelen', en blijf genieten! :)
 
tijd voor een update....
sinds begin november vertoeven wij in het mooie Blackheath or bleekheet for locals, wachtend op de transfer van ons 457 visum. Tjonge heeft dat nog voeten in de aarde zeg o_O
Toen Max wegging bij Vincent had ie binnen een week een nieuwe baan, maar toen begon het. Om lang kort te maken ahum vandaag hebben we contact gehad met bedrijf en advocaat/agent en wat blijkt ze hebben nooit bedacht dat ik zei de gek, ook op dit visum zit. En eigenlijk doen ze daar niet aan :mad: en dat na 10 weken.....
Maar goed, we hebben toegezegd dat ze geen tickets voor ons beide hoeven te betalen, want we willen graag hier blijven en niet terug vliegen binnen afzienbare tijd. En hebben de intentie om jaren voor deze werkgever te werken (Max dan)
Dus nu denken ze dat het met 2 weken geregeld is, halleluja. Kunnen ze in Nederland ook stoppen met al die kaarsjes opstoken. De boel gaat nog in de fik daar zo ;)

Ik heb weer eens wat meegemaakt hier. Ik heb vrij snel werk gevonden in de plaatselijke bakkerijwinkel. Leuk werk, aardige collega's en leuke locals en toeristen. Dat is nu zo'n 7 weken geleden en prompt werd mij gisteren een job aangeboden als manager van een andere vestiging :p das toch niet te geloven. Ja alles leuk en aardig, maar daar trap ik dus niet in, marionetje worden van de HR manager to, I quote: spy for me and report back. Gekkenhuis, ik weet nog maar amper wat er verkocht word en hoe de procedures zijn, dus ik heb netjes bedankt. En gevraagd om meer uren.

Never a dull day in this house :D
 
wat blijkt ze hebben nooit bedacht dat ik zei de gek, ook op dit visum zit.

Maar als je ook op het visum van Max zit, heb jij dan nooit problemen gehad met alle wisselingen in je werk van de afgelopen maanden? Of mag je als partner op een 457 gewoon werken waar je wil?
 
  • Like
Reactions: IDS
Maar als je ook op het visum van Max zit, heb jij dan nooit problemen gehad met alle wisselingen in je werk van de afgelopen maanden? Of mag je als partner op een 457 gewoon werken waar je wil?

Yep, de partner mag gaan en staan waar hij/zij wil.
 
Stiekem is een baan als spion toch ook wel aantrekkelijk?:cool:>:D

Natuurlijk! Maarrrrr geen extra geld en in mijn geval om 5 uur in de ochtend naar mijn werk vertrekken. Nee sorry, dat is te veel van het goede. Bovendien heb ik geen zin om boze baas te spelen, die tijd heb ik gehad :p
 
BINNEN!!!!
Jawel gisteren kwam het verlossende emailtje. Uw transfer is akkoord.
Het begint nu pas binnen te komen, kan ik melden. Omdat het al maanden duurde (uiteindelijk een kleine 4 maanden), namen we er een beetje afstand van. Je hebt het niet in de hand, het ligt bij immi, je kunt niet informeren hoe of wat.
Dus dan kloot je maar aan en doe je maar door. Toen Max gisteren zei, er is email, kijk even. Dacht ik nog dat het voor het gratis haardhout was, dat ik op Gumtree had gevonden. Dus het was écht een verrassing.
Gelukkig maar, nu kan hij weer doen waar hij goed in is (en moet ik gewoon weer zelf koken :eek:) en kunnen we verder met ons PR verhaaltje. Volle kracht vooruit maar weer! :D:up:
 
Yeah, gefeliciteerd! Waar gaat Max ook alweer werken? Dan schrijf ik het op mijn 'To Do' lijst voor wanneer we weer in de Blue Mountains zijn. Vanavond een borreltje erop drinken, dit moet gevierd worden :)
 
Super! Ja, fluister even het resto door. Als we dan in Sydney landen kunnen we daar even een snack halen hahahaha (geintje!)
 
Gefeliciteerd Kat & Max! Bewondering voor jullie vermogen om de moed erin te houden! Balen dat we die Champagne gemist hebben ;-) Eindelijk weer back to normal, gewoon lekker werken. Kan wel weer heel fijn zijn.!
 
Lilianfels in Katoomba waarschijnlijk, maar de Escarpment groep gaat een nieuw restootje openen en ze hebben ook Hydro Majestic in Medlow Bath en Parklands in Blackheath en Echo's in Katoomba. We zullen zien hoe het loopt.
Alle locaties zijn super mooi en dat terwijl ie destijds bij Quay is begonnen, wauw das pas een uitzicht Opera House en Harbour Bridge :D
 
Back
Top