LaStaVaZa Move123

Ojeeej wat vervelend! Hopelijk haalt de remark wat uit... Jij moet ook een 7 voor het schrijven halen?
Even een vraagje... je moet toch deze scores op de IELTS halen voor je assessment bij AITSL? Hoe kan het dan dat je de skills assessment al op de bus hebt gedaan, heb je daar je IELTS resultaat niet voor nodig?
 
Zo, even een 'kleine' update aan onze kant!
We hebben vorige week onze skills assessment op de post gedaan! Dus nu is het eerste wachten begonnen. Ondertussen zijn we bezig met andere dingen regelen en heb ik inmiddels voor de tweede keer mijn IELTS gedaan, en weer niet gehaald. Niet goed voor je 'eigenwaarde' als docent Engels notabene, maar schrijven is altijd mijn valkuil geweest op de opleiding, en dat blijkt ook maar weer in de IELTS. Alle andere onderdelen zijn altijd 8 of hoger, maar dat stomme schrijven elke keer..
Nu deze week het officiele certificaat binnen gekregen, dus we gaan deze keer een remark toch proberen. Kijken of er wat uitkomt..

Ik ben splinternieuw op dit forum, maar zocht op AITSL en kwam bij jouw berichtjes uit. Ik ga na 3 vakanties down under en 2 jaar WHV nu vanuit NL proberen voor een 189 visum te gaan. Ik verwacht morgen mijn IELTS resultaat en ben inmiddels bezig alle documenten voor de skills assessment te verzamelen. We hebben veel gemeen: ook ik heb door te weinig werkervaring een hoge IELTS score nodig en ook ik heb gezien de hoge kosten van Visa4you besloten om de aanvraag zelf te doen. Omdat jij je skills assessment ook bij AITSL hebt moeten doen (als docent Engels? ik als docent Frans) heb ik een vraag: waar en hoe heb jij je documenten laten certificeren?
 
Volgens mij moet je voor early childhood, primary school èn secondary school bij AITSL zijn...

Van je diploma maakt nuffic de officiële certificatie.
AITSL is de organisatie waar die certificatie en overige papierwerk heen moet.... In iedergeval zo had ik het begrepen.:)
 
@FritsC wat waarschijnlijk wordt bedoeld is als je als docent in het basisschool onderwijs wilt werken je diploma's bij deze instanties moet/kunt laten certificeren :)
 
Niet goed voor je 'eigenwaarde' als docent Engels notabene, maar schrijven is altijd mijn valkuil geweest op de opleiding, en dat blijkt ook maar weer in de IELTS.

Misschien een schrale troost, misschien helpt het wat relativeren, maar er zijn heel wat native Engelsen die de test niet halen...
 
Zo, even een 'kleine' update aan onze kant!
We hebben vorige week onze skills assessment op de post gedaan! Dus nu is het eerste wachten begonnen. Ondertussen zijn we bezig met andere dingen regelen en heb ik inmiddels voor de tweede keer mijn IELTS gedaan, en weer niet gehaald. Niet goed voor je 'eigenwaarde' als docent Engels notabene, maar schrijven is altijd mijn valkuil geweest op de opleiding, en dat blijkt ook maar weer in de IELTS. Alle andere onderdelen zijn altijd 8 of hoger, maar dat stomme schrijven elke keer..
Nu deze week het officiele certificaat binnen gekregen, dus we gaan deze keer een remark toch proberen. Kijken of er wat uitkomt..

Was benieuw of je al wat van AITSL hebt gehoord en of je remark nog iets uitgehaald heeft? Ik heb hetzelfde probleem met schrijfvaardigheid. Heb tot nu toe 2x Academic IELTS gedaan, en beide keren maximum score voor alle andere vaardigheden, maar een 7.5 voor schrijven. En omdat ik niet voldoende werkervaring heb, heb ik de 20 punten voor Engels echt nodig! Daarom doe ik zaterdag een general IELTS, hopen dat het dan wel lukt! Ik heb notabene zelf IELTS trainingen gegeven als ESL docent, dus ik begrijp je frustratie...
 
Was benieuw of je al wat van AITSL hebt gehoord en of je remark nog iets uitgehaald heeft? Ik heb hetzelfde probleem met schrijfvaardigheid. Heb tot nu toe 2x Academic IELTS gedaan, en beide keren maximum score voor alle andere vaardigheden, maar een 7.5 voor schrijven. En omdat ik niet voldoende werkervaring heb, heb ik de 20 punten voor Engels echt nodig! Daarom doe ik zaterdag een general IELTS, hopen dat het dan wel lukt! Ik heb notabene zelf IELTS trainingen gegeven als ESL docent, dus ik begrijp je frustratie...

Hoi @ozzienic We hebben nog geen reactie van AITSL gekregen helaas. Maar dat is onderdeel van emigreren he;) het eindeloze wachten.
De remark heeft niks uitgehaald helaas dus ik ga op 24 Juni nog een keer. Wel balen dat er elke keer zoveel tijd tussen zit, maar goed, kan ik nog even extra oefenen.
Ik heb inderdaad hetzelfde als jij, moet de 20 punten halen omdat ik geen werkervaring heb die meetelt. Als het nou echt niet gaat lukken kan ik altijd een state sponsorship proberen (ik kom maar 5 punten te kort dus kan ook via die weg), maar wij willen naar SA en daar staat secondary school teacher niet op de lijst. Maar wie weet op de nieuwe SOL in Juli wel.
Ga jij ook als teacher? Heb je al een skills ingediend?
 
@Move123 Ik heb vandaag de ontvangstbevestiging van AITSL ontvangen, dus de 10 weken verwerkingstijd gaan nú in ;) Uiterlijk 20 juni hoop ik dus wat diploma betreft uitsluitsel te hebben. En exact dezelfde situatie inderdaad, zonder 20 punten voor Engels 5 punten tekort, en vanaf a.s. november 10 punten tekort, omdat ik dan 33 wordt en dus 5 punten qua leeftijd verlies. Dus wel soort van een race tegen de klok en weinig geduld ;) State sponsorship overweeg ik ook nog, NSW heeft de voorkeur en die lijken geen aanvullende eisen qua werkervaring te hebben... En afgelopen zaterdag general IELTS gedaan, daar verwacht ik 21 april de uitslag van... weer even afwachten dus :)
 
Yes! Beroep erkend! Ik ben 'suitable for nomination'!
Nou die stomme IELTS nog en dan EOI indienen!
Ik hield deze thread al angstvallig in de gaten! Huge congrats are in order! Gefeliciteerd! :))) En toi toi toi wat IELTS betreft! Voor mij andersom, ik moet nu AITSL afwachten :)
 


OFX
Back
Top