Lastavaza Red dust

@Red dust , kweet hoe het voelt. Wij afgelopen vrijdag onze 6-jarige Basset Pebbles moeten laten inslapen (bovenste van de 2 op foto). Niet leuk!! Milt tumor, slechts 2 dagen ziek geweest. Veel sterkte!!
 
Ah....

Wat balen. Hij was zo lekker opgeknapt in OZ. Fijn dat hij met jullie deze anderhalf jaar nog mee heeft mogen maken. Geniet van zijn leven dat hij gehad heeft met jullie! Hou dat vast.

Sterkte daar!
 
Dank allemaal voor zoveel lieve woorden! Wij zijn er van overtuigd dat hij hier genoten heeft, als de trailer werd aangehaakt kon je dat een dorp verderop horen, zo enthousiast was meneer. Hij kon uren aan je voeten liggen bij het kampvuur en beetje rondkijken. Daar kon hij het zo druk mee hebben dat je hem moest wijzen op z'n eten. We weten gelukkig dat het gemis slijt en al die leuke herinneringen blijven!
 
Dat is geen leuk nieuws. Hij ging juist zo lekker. En wat was hij groot zeg. Gelukkig nog kunnen genieten van Oz. Sterkte!
 
Tranen gedroogd en weer vooruitkijken! Bedacht me vandaag toen ik op ons balkon zat dat het toch verbazingwekkend is dat je gewoon je boeltje kunt oppakken en aan de andere kant van de wereld verder leeft. Dat klinkt misschien iets te makkelijk, maar ik ben me er steeds bewuster van dat Oz mijn thuis is en ik Nederland niet mis! Yay!
Deze week fijn bijgekletst en gegeten met @Katjavdl en vandaag rondgeshopt voor nieuwe badkamers. Na afloop lekker geluncht waarbij een van onze vrienden ook spontaan even aanschoof. Life is GOOD!
 
Fijne update. Ik vind het altijd leuk om van die 'simpele' nieuwtjes te lezen. Jullie (en de andere xpditers) zijn toch een beetje familie en vrienden. En daarvan hoor je graag ook het 'gewone' nieuws ;)

Badkamer boven of die beneden (oftewel die van jullie of die van ons? :p )
 
Fijn te horen dat er genoeg te genieten valt. Het leven gaat door en je moet genieten van elke moment. Saskia & Serge zongen het al in de vorige eeuw "Het zijn de kleine dingen die het doen". :p
 
Jeetje, ik zie nu dat mijn laatste update al bijna een jaar geleden is. Direct maar besloten dat dit ook mijn laatste update wordt! Er zijn zoveel newbies en dan zijn de belevenissen van iemand die hier alweer bijna 3 jaar zit toch wat minder interessant. Maar voor de 'oudjes': hier komt ie.

Er is onwijs veel gebeurd in het afgelopen jaar! We zijn inmiddels lekker gesetteld in ons huis in the Lower Blue Mountains en genieten nog elke dag van onze bushviews in de achtertuin, de vogels en de rust. Inmiddels toch wel het nodige opgeknapt, waaronder nieuwe badkamers en een nieuw toilet, nieuwe goten, hout van het deck beneden vervangen en sinds december flink geschilderd binnen om de boel wat op te frissen. Nu nog een plan voor de achtertuin maken. Er staat nog een zwembad op het verlanglijstje, maar daar hebben we nu geen geld voor.
Op werkgebied: manlief werkt nog steeds bij zelfde werkgever en dat gaat lekker. Af en toe wordt er wel gemopperd op het non-organisatie talent van de Ozzies, maar daar blijft het dan ook bij. De werktripjes naar China en vorig jaar ook naar India zijn pittig, maar ook een leuke afwisseling.
Ik heb zelf in december ontslag genomen als training manager. Mijn baan leek in de verre verte niet meer op de job waarop ik gesolliciteerd had. Ook de verhouding met mijn bazin bleef een lastige en hele dagen op kantoor was toch echt niet mijn ding (hoewel ik een aantal dagen per week kon thuis werken, want een enorme luxe was). Dus toch maar een oud plan van stal gehaald: kijken of ik bij de politie in NSW binnen kon komen. Nou dat is me wel een traject zeg! Verschillende examens, assignments en certificaten halen voor je uberhaupt maar kunt solliciteren. En daarna ging het hard: medische testen, fysieke test, interview, background checks (referenties, huisbezoek, gesprek met partner) en afgelopen maandag het verlossende woord: ik mag naar Goulburn. Voor de leken: dat ligt een uurtje boven Canberra en daar zit de politie academie. Dus vanaf mei zit ik 7 maanden intern en ben ik alleen in de weekenden thuis. Je begint hier wel 'bij de bodem', geen onderscheid op basis van opleidingsniveau (tenzij je een Australian law degree hebt, maar ik heb een Hollandse...). Mijn opleidingen hebben er wel voor gezorgd dat ik snel naar de academie kan, want je komt in een ranking pool en opleidingsniveau is een belangrijke factor daarin. Dus dat is een flinke verandering, maar ook een fikse uitdaging voor de boeg waar ik onwijs veel zin in heb!

Ik deed tot afgelopen week ook nog steeds vrijwillligerswerk als gids bij het museum, maar daar nu een streep onder gezet. Het was leuk, maar na 3 jaar ook welletjes. Wel erg jammer vind ik het dat ik voorlopig ook geen Engelse les meer kan geven aan migranten. Ik deed dat via Mission Australia en kreeg daar onwijs veel energie van. Helaas wisselden mijn studenten redelijk snel (nee, lag niet aan mij), maar het geeft veel voldoening om hun voortgang te zien en even deel uit te maken van hun leven en inburgeringsproces. Zo had ik een Chinese studente, een oudere dame uit Iran, een man uit de Oekraine en de laatste studente kwam uit Syrie. Er zijn meer organisaties die home tutoring aanbieden en het kost maar 1-2 uur per week, dus absolute aanrader als je iets voor de community wilt doen.

Tussen de bedrijven zijn we ook getrouwd. We zijn al heel lang samen, maar vonden het toch maar eens tijd worden. Alles is hier op zijn plek gevallen en we vonden dat een mooi moment om onze liefde voor elkaar te vieren met vrienden en familie. Dus de afgelopen weken was het druk: het geregel van de bruiloft, veel visite over de vloer waaronder de nodige gasten uit Nederland met tussendoor nog de sollicitatieprocedure. We zijn getrouwd in Bundanoon in The Southern Highlands en gelukkig hadden we een binnenlocatie voor de ceremonie en konden we de borrel en lunch ook naar binnen verplaatsen, want het was die hele week nat (gelukkig niet koud). We hebben 2 weken uitgeblazen in Nieuw Zeeland, maar met een staartje van cycloon Debbie was dat ook een wat druiligere roadtrip.

Slotsom: we voelen ons hier thuis! We zijn ingeburgerd en vooral ons eigen huis heeft daaraan bijgedragen. We kennen steeds meer mensen via werk, vrijwilligerswerk en hier in het dorp. We genieten van de regelmatige kampeeruitjes (jippie, 4 dagen met Pasen!), wandelingen en vooral heel veel buiten zijn. En het belangrijkste: we hebben een heerlijke club met lieve vrienden om ons heen en dat beseften we ons nog eens extra op onze trouwdag. Het forum heeft daar zeker aan bijgedragen met @Katjavdl plus haar lief Max en @afterbang & Ms Bang. Wat ontzettend bijzonder is dat!!

Ik zal vast nog wel eens wat posten hier en daar, maar ga mijn prioriteiten even ergens anders leggen! Het gaat jullie goed!

Cheers, D.

PS ik ben nog steeds te porren voor Xpdite kampeeruitjes!!
 
Jeetje, ik zie nu dat mijn laatste update al bijna een jaar geleden is. Direct maar besloten dat dit ook mijn laatste update wordt! Er zijn zoveel newbies en dan zijn de belevenissen van iemand die hier alweer bijna 3 jaar zit toch wat minder interessant. Maar voor de 'oudjes': hier komt ie.

Jeetje....als je na 3 jaar hier gewoond te hebben al als "oudje" wordt bestempeld, wat is dan de terminologie voor iemand die hier net iets meer dan 9 jaar woont...en ze zijn er nog die daar ook al dik boven zitten......

:p
 
Jeetje....als je na 3 jaar hier gewoond te hebben al als "oudje" wordt bestempeld, wat is dan de terminologie voor iemand die hier net iets meer dan 9 jaar woont...en ze zijn er nog die daar ook al dik boven zitten......

:p

Hahaha! Dat had ik ook ;-)

Zit hier nu ruim 8 jaar en geloof niet dat ik na 3 jaar al zo ingeburgerd was als @Red dust, dus goed gedaan!!
Ik post niet zo vaak, maar lees nog regelmatig mee. Vind het vooral leuk om de Lastavaza te lezen en hoe het mensen hier bevalt als ze hier eenmaal zitten.
 
Ik lees graag de stavas van 'oudgedienden' er zit veel wijsheid en ervaring bij jullie Daar kunnen wij jonkies nog van leren.

Maar super dat jullie zo gesetteld zijn. Er heeft in Nederland een aantal maanden geleden een serie gedraaid over de politie academie in australie! Weet niet of dat de academie is waar jij heen gaat maar was erg interessant on te volgen.

Ik wens jullie succes bij jullie toekomstige avonturen!
 
Back
Top