We zijn echt niet van plan om de deur plat te lopen bij de buren, maar vinden het wel prettig om te weten wie er vlak naast je woont. Of is dat echt Hollands?
Ja...
Maar ik hou daar wel aan vast, want net als jullie vind ik het belangrijk te weten wat er naast me woont. Ik heb hier nu in total op vier verschillende adressen gewoond (in principe allemaal binnen anderhalf jaar tijd) en maar op een adres kwam de buurman naar mij toe om zich voor te stellen.
Hier in Whyalla besloot ik om een BBQ te organiseren als bedankje naar m'n verhuizers toe (potige kerels van de judo-club waar ik net een jaartje lid van was) en meteen ook de buren uit te nodigen. Een stel zegde op de dag zelf af. De anderen kwamen en heb ik sindsdien niet meer gesproken... (ze zijn ondertussen ook verhuisd).
Collega's vonden het heeeel raar, dat ik m'n buren uitgenodigd had. Een collega gaf aan, dat het niet Australisch was en dat zij dat nou echt nooit zou doen, want je wist niet wat je je over de vloer haalde.
Tja, daarom had ik de judo-kerels erbij
Verjaardagen net zo. M'n collega's vonden het heel raar, dat ik zelf wat lekkers mee nam. Het heeft even geduurd, maar ik sta nu op de kalender en zij zorgen nu voor wat gebak e.d..
Ik organiseer ook een BBQ voor m'n verjaardag. Is ook raar. Verjaardagen lijken alleen op de bijzondere 'jaren' (= 21, 25, 30, 40 dat idee) gevierd te worden met mensen anders dan familie. Ik heb hier geen familie, dus heb m'n vrienden als dusdanig geadopteerd. Ze wennen eraan
Het gevolg is dat sommigen mij nu ook uitnodigen voor de 'gewone' verjaardagen
De Nederlandse manier van BBQen, ach, het maakt mij niet zoveel uit. Hier is de BBQ meer een vervanger van het fornuis. Persoonlijk vind ik dat wel OK. Maar sommigen vinden de Nederlandse manier gezelliger, dat zijn dan ook Nederlanders... (die hier al 40 jaar wonen ofzo).
Fietsen en wandelen... is inderdaad meer tijdverdrijf of sport. Voor Nederlanders is het een transport middel. Toen ik nog geen auto had, deed ik mijn boodschappen lopend of op de fiets. Ook al raar...
Ben heel blij van dat 3-zoenen-gebeuren af te zijn! De enigen die dat doen zijn Nederlandse vrienden, hoewel die nu ook op het knuffelgebeuren overgaan. He,
@Lamarck ?!