Lastavaza Red dust

Gefeliciteerd! Wat een opluchting! Veel geluk in jullie nieuwe huis en succes met poetsen, schilderen en verhuizen!
 
feest, slingers, taart.....we komen eraan! Gefeliciteerd we will be around shortly to check out the goods :D
 
Gefeliciteerd!! Succes met het opknappen. We komen jullie nieuwe stulpje volgende maand bewonderen!!
 
Time flies when you're having fun! Alweer 4 maanden geleden dat ik hier postte. Lees dan ook net dat ik foto's zou posten, ga ik binnenkort doen.

Net terug uit Nederland voor ons eerste bezoekje in krap 2 jaar. Bij vertrek uit Nederland hadden we gezegd na ongeveer 2 jaar ons hoofd weer eens om de hoek te steken. Zo gezegd, zo gedaan, alhoewel het van manlief niet had gehoeven. Veel familie en vrienden gezien, mams verjaardag meegevierd en een verrassingshuwelijk van vrienden. Maar veel tijd heb je niet echt om bij te kletsen, een paar uurtjes, op een enkele uitzondering na. Na Nederland nog 5 dagen bij vrienden in Noorwegen doorgebracht en dat was het een goed idee. Even echt vakantiegevoel, ander landschap en ruim tijd voor our BFF's. Het was goed, maar ben blij weer thuis te zijn. Wat heerlijk om op Schiphol je winterjas in een doos te doen en terug naar je moeder te sturen :) Die hebben we hier echt niet nodig, met een windstopper of fleece heb je genoeg. Vandaag kwam ook manliefs pakketje aan met: 4 kilo drop, 2 dozen hagelslag en 2 flessen schenkstroop (maple syrup smaakt niet zegt hij). Wel even gecontroleerd door de douane (maar blijkbaar vinden ze drop niet lekker). En die frikadel waar hij het de hele vakantie over had, heeft hij nooit gegeten.

Inmiddels is ons huis echt ons thuis geworden. Alle foto's hangen en er is zelf al flink geklust aan het deck en binnenkort krijgen we nog wat tradies voor nieuwe goten en een watertank en dan kunnen we zelf weer verder buiten. Vlak voor ons tripje naar Nederland arriveerden ook wat nieuwe meubels, om 6 uur 's ochtends.! Dus dat ziet er wat gezelliger uit. Bij onze house warming kwam een derde van de uitgenodigde buren opdraven, nog een derde meldde zich af met oa bloemen en champagne en van de rest hebben we niets gehoord. Blijkt hier nogal ongebruikelijk te zijn, sommigen ontmoeten elkaar bij ons voor het eerst terwijl ze al echt jaren in onze straat wonen. En dat is in een dorp toch wel bijzonder. Andere buren die hier ook nog maar kort in de straat wonen zeiden dat ze zelf niet zo stoer waren geweest. maar het wel heel leuk vonden. We zijn echt niet van plan om de deur plat te lopen bij de buren, maar vinden het wel prettig om te weten wie er vlak naast je woont. Of is dat echt Hollands?
Geeft niets, die Hollandse trekjes zullen we toch wel houden. Zo verbazen we ons nog steeds vrolijk over de ongeorganiseerdheid maar genieten nog volop van zon, landschap en de Ozzie lifestyle. Op naar ons 2-jarig jubileum!
 
Leuke update @Red dust :)
Wat leuk dat jullie zo stoer zijn geweest een house warming te geven daar, om zo je neighbours wat beter te leren kennen! Ik vraag me ook af of het echt Hollands is, maar andere andere kant lees ik ook dat Aussies regelmatig bbq 'feestjes' geven, is dat ook echt zo? Of is dat meer zoals er gezegd wordt dat Nederlanders op klompen lopen en kaas eten? :D
Ben sowieso wel benieuwd naar verschillen in gebruiken (zat laatst de site van stuffdutchpeoplelike.com uit te pluizen en toen merkte ik op dat ik best wel Nederlands in gebruiken en gewoontes ben hahaha!! Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Hebben jullie Nederlandse gewoontes meegenomen waar Ozzies om moeten lachen of leuk vinden? Of stom vinden :p
 
Time flies when you're having fun! Alweer 4 maanden geleden dat ik hier postte. Lees dan ook net dat ik foto's zou posten, ga ik binnenkort doen.

Gauw even mijn eigen foto's terug gekeken van jullie little piece of paradise. Hij blijft fijn! Benieuwd hoe het nu is met eigen meubels en het nieuwe deck. Komen volgend jaar even kijken!
 
naar verschillen in gebruiken
Hi Heleen, waar ik zeker nog aan moet wennen dat je bij verjaardagen alleen de jarige feliciteert. Daar ga ik nog weleens mee de mist in (maar geeft uiteraard niets, moet het alleen uitleggen waarom ik iemand feliciteer die niet jarig is ;-) Tracteren op het werk is ook ongebruikelijk. Ja er wordt hier veel gebarbecued (met vrienden dan), maar dan gooien ze wel al het vlees ineens op de BBQ. toen ik mijn vrienden vertelde over de Hollandse manier van barbecuen keken ze me ongelovig aan. Dus we hebben ze een echte Hollandse BBQ beloofd: zelf je stukje vlees bakken :) met veel stokbrood en salades. En er wordt hier veel gesport voor het werk, 's ochtends om 6 uur stikt het van de wandelaars op straat. Maar lopen of fietsen om gewoon ergens te komen is dan weer ongebruikelijk. Een 10-jarige vroeg ons onlangs nog: wat is er met jullie auto? Gewoon omdat we 15 minuten hadden gelopen om bij hun een borrel te drinken. Dat vond ze maar raar. Zit er dus al vroeg in om overal voor in je auto te stappen. En zo zijn er vast nog meer dingen, waar ik nu even niet aan denk. Maar sommige dingen moet je ook gewoon lekker Nederlands blijven doen, vinden Ozzies ook weer leuk.
 
Gauw even mijn eigen foto's terug gekeken van jullie little piece of paradise. Hij blijft fijn! Benieuwd hoe het nu is met eigen meubels en het nieuwe deck. Komen volgend jaar even kijken!
Je weet de weg, van harte welkom! Zorgen wij dat de badkamers dan gerenoveerd zijn...
 
Leuk om te lezen dat jullie het helemaal naar jullie zin hebben in de Blue Mountains! Grappig die verschillen tussen de Ozzie en de Dutchies; dat gaan we binnenkort zelf ook ervaren. Kannie wachtuh
 
haha das grappig @Red dust ik vond het altijd al raar, dat je de hele familie af moet op een verjaardag....ik feliciteer al jaren alleen de jarige :)
 
haha das grappig @Red dust ik vond het altijd al raar, dat je de hele familie af moet op een verjaardag....ik feliciteer al jaren alleen de jarige :)
Same here! Ik ben blij dat ik van die rare gewoonte af ben. Net als die drie stijve nepkusjes op de wangen. Een 'hug' vind ik veel knusser en oprechter. Alleen mijn hubbie is na zes jaar wat dat betreft nog niet helemaal aangepast, wat altijd weer een wat ongemakkelijk moment meebrengt (vind ik tenminste).
 
Ja, helemaal vergeten. We huggen wat af hier! Daar was ik al zo aan gewend van eerdere vakanties hier in Oz dat ik dat niet eens meer als anders ervaar. Maar je hebt gelijk, 'den Hollanders' keken er wat raar van op toen ze een knuffel kregen in plaats van drie zoenen toen we even in Nederland waren. Kwam er meestal op neer dat het een hug werd met drie zoenen. Nou vooruit.. soort bonusvoordeel.:)
 
We zijn echt niet van plan om de deur plat te lopen bij de buren, maar vinden het wel prettig om te weten wie er vlak naast je woont. Of is dat echt Hollands?

Ja... :D

Maar ik hou daar wel aan vast, want net als jullie vind ik het belangrijk te weten wat er naast me woont. Ik heb hier nu in total op vier verschillende adressen gewoond (in principe allemaal binnen anderhalf jaar tijd) en maar op een adres kwam de buurman naar mij toe om zich voor te stellen.

Hier in Whyalla besloot ik om een BBQ te organiseren als bedankje naar m'n verhuizers toe (potige kerels van de judo-club waar ik net een jaartje lid van was) en meteen ook de buren uit te nodigen. Een stel zegde op de dag zelf af. De anderen kwamen en heb ik sindsdien niet meer gesproken... (ze zijn ondertussen ook verhuisd).
Collega's vonden het heeeel raar, dat ik m'n buren uitgenodigd had. Een collega gaf aan, dat het niet Australisch was en dat zij dat nou echt nooit zou doen, want je wist niet wat je je over de vloer haalde.
Tja, daarom had ik de judo-kerels erbij :D :D

Verjaardagen net zo. M'n collega's vonden het heel raar, dat ik zelf wat lekkers mee nam. Het heeft even geduurd, maar ik sta nu op de kalender en zij zorgen nu voor wat gebak e.d..
Ik organiseer ook een BBQ voor m'n verjaardag. Is ook raar. Verjaardagen lijken alleen op de bijzondere 'jaren' (= 21, 25, 30, 40 dat idee) gevierd te worden met mensen anders dan familie. Ik heb hier geen familie, dus heb m'n vrienden als dusdanig geadopteerd. Ze wennen eraan :)
Het gevolg is dat sommigen mij nu ook uitnodigen voor de 'gewone' verjaardagen :)

De Nederlandse manier van BBQen, ach, het maakt mij niet zoveel uit. Hier is de BBQ meer een vervanger van het fornuis. Persoonlijk vind ik dat wel OK. Maar sommigen vinden de Nederlandse manier gezelliger, dat zijn dan ook Nederlanders... (die hier al 40 jaar wonen ofzo).

Fietsen en wandelen... is inderdaad meer tijdverdrijf of sport. Voor Nederlanders is het een transport middel. Toen ik nog geen auto had, deed ik mijn boodschappen lopend of op de fiets. Ook al raar... :D

Ben heel blij van dat 3-zoenen-gebeuren af te zijn! De enigen die dat doen zijn Nederlandse vrienden, hoewel die nu ook op het knuffelgebeuren overgaan. He, @Lamarck ?! :)

:)
 
Leuke reactie Beepmeep! Australie is juist zo leuk door de mix van culturen! Aanpassen is prima, maar het is ook leuk om een paar andere gewoonten vast te houden en je ziet het, jouw vrienden pikken het op. Super!
 
Niet alles gaat altijd naar het zin: onze allerliefste en meest eigenwijze bloedhond ooit is afgelopen maandag overleden. Hij begon woensdag te hinken, vrijdag nog injectie gehad van de vet in zijn elleboog, maar dat pakte verkeerd uit. Zijn hele poot was ontstoken en hij zag het zelf ook niet meer zitten. Na een weekend vol tranen, maandag de knoop doorgehakt. Hij kreeg de diagnose artrose vijf maanden voor wij naar Australie vertrokken. We zijn trots op hem dat hij het al die tijd zo goed gedaan heeft, en blij dat hij met ons zo heeft genoten van het zonnetje, veel fijne wandelingen en kampeeruitjes. RIP Nilsson.
 
he wat een vervelend nieuws! heel veel sterkte met het verlies van jullie maatje....
Fijn dat hij nog mooie momenten in OZ heeft kunnen meemaken.
 
Back
Top