Lastavaza Red dust

Wat fijn gefeliciteerd!! Heel veel geluk in jullie nieuwe huis!
En dat uitzicht op de bomen, en de papegaaien zo dichtbij daar kun je alleen maar van dromen...
Geweldig!
 
Wauw wat geweldig!!! Gefeliciteerd guys!
Ben erg benieuwd naar de foto's! Wanneer komt de sleutel?
 
Nou, morgen was de settlement gepland (overdracht) en dan zouden we daarna de sleutel halen. Was, ja.. de verkoper meldde maandag doodleuk dat hij problemen heeft met zijn bank. Ja ho even, wie moet hier betalen, volgens mij zijn wij dat. Blijkt om een of andere bedrijfslening te zijn, gekoppeld aan het huis, vermoedelijk een zekerheidstelling. Kon wel een paar weken langer duren. Dus we hebben direct aangegeven dat we de dag na de settlement datum zullen aanmanen en dan hebben ze nog 14 dagen om eea te regelen, daarna hebben we het recht om ons terug te trekken uit de verkoop (niet de bedoeling maar een beetje druk zetten kan geen kwaad). Probleempje is alleen dat we onze huur (uiteraard) al opgezegd hebben, dus het gaat nog even spannend worden. Hun termijn eindigt in ieder geval na het einde van de huurtermijn. En de verhuurder heeft nog niet ingestemd met een verlenging. Het lijkt er nu op dat we volgende week de overdracht doen, maar het blijft nog even spannend. Alle duimen en kaarsjes welkom! Never a dull moment here.....
 
Nou, morgen was de settlement gepland (overdracht) en dan zouden we daarna de sleutel halen. Was, ja.. de verkoper meldde maandag doodleuk dat hij problemen heeft met zijn bank. Ja ho even, wie moet hier betalen, volgens mij zijn wij dat. Blijkt om een of andere bedrijfslening te zijn, gekoppeld aan het huis, vermoedelijk een zekerheidstelling. Kon wel een paar weken langer duren. Dus we hebben direct aangegeven dat we de dag na de settlement datum zullen aanmanen en dan hebben ze nog 14 dagen om eea te regelen, daarna hebben we het recht om ons terug te trekken uit de verkoop (niet de bedoeling maar een beetje druk zetten kan geen kwaad). Probleempje is alleen dat we onze huur (uiteraard) al opgezegd hebben, dus het gaat nog even spannend worden. Hun termijn eindigt in ieder geval na het einde van de huurtermijn. En de verhuurder heeft nog niet ingestemd met een verlenging. Het lijkt er nu op dat we volgende week de overdracht doen, maar het blijft nog even spannend. Alle duimen en kaarsjes welkom! Never a dull moment here.....

En anders even aangeven dat de verkoper opdraait voor alle extra kosten die jullie gaan maken, denk aan onderdak als je de huurwoning moet verlaten.
 
tja das niet zo fijn, onze hele planning in de soep gelopen, dan hadden wij namelijk de dozen nog niet uit hoeven pakken :mad::confused:;)
 
Het zure is dat je als koper 10% rente moet betalen als je niet overdraagt binnen de termijn en als je binnen de14dagen termijn niet overdraagt, je je 10% aanbetaling kwijt bent. Voor de verkoper gelden die regels helemaal niet, zijn wij inmiddels achter..... Althans in NSW. Volgens onze conveyancer zijn ze van plan om de wetgeving aan te passen, maar daar hebben we nu ff niks aan. Maar we houden goede hoop...
 
tja das niet zo fijn, onze hele planning in de soep gelopen, dan hadden wij namelijk de dozen nog niet uit hoeven pakken :mad::confused:;)

En wij moeten nu een tentje meenemen >:D:mad:;)

:p

Nee hoor, ik hoop voor jullie dat het snel goed komt. Anders komen we een ander keertje langs. Fingers x-ed!
 
Het zure is dat je als koper 10% rente moet betalen als je niet overdraagt binnen de termijn en als je binnen de14dagen termijn niet overdraagt, je je 10% aanbetaling kwijt bent. Voor de verkoper gelden die regels helemaal niet, zijn wij inmiddels achter..... Althans in NSW. Volgens onze conveyancer zijn ze van plan om de wetgeving aan te passen, maar daar hebben we nu ff niks aan. Maar we houden goede hoop...
Dat is wel flink balen zeg! Zo blijf je voor verrassingen komen te staan met het kopen van een huis. Ik hoop met jullie mee op een goede afloop!
 
Dat de settlement wordt uitgesteld omdat de verkoper er niet klaar voor is komt nooit voor.... Nou, bijna nooit.
Maarrrrr ... het lijkt nu toch echt te gaan gebeuren. Gisteren werd er om cheque nr 4 gevraagd en ik kreeg zowaar een afrekening. De overdracht staat opnieuw gepland, nu voor vrijdag de 13e. Hopelijk geen ongelukkige dag voor ons. Huurbaas werkt nu ook mee, we mogen tot de 30e in ons huurhuisje blijven, dus kunnen op ons gemak verhuizen. De verhuizing was nl gepland voor aanstaande zaterdag. Wel zo makkelijk nu manlief deze week opeens met vliegende spoed weer naar China moest voor zijn werk en zaterdagavond weer terugkomt :). Hij was net 3 weken thuis. Helpt niet echt om het stress niveau te verlagen. Dus gisteren als een gek weer alles gaan regelen wat we vorige week moesten afzeggen, zoals stroom & gas, internet, verzekeringen etc. Vandaag dus weer naar de bank voor een cheque en hopelijk ben ik dan niets belangrijks vergeten. Maar ben pas echt gerust als ik vrijdagmiddag de sleutels in handen heb. Weet in ieder geval wat ik in het weekend kan doen: poetsen en een beetje schilderen.
 
Die overdracht komt nu vast wel goed en de sleutel komt vast morgen! Fingers crossed...
Je hebt wel gelijk dat je pas gerust bent als je de sleutels in handen hebt, dat was ook onze ervaring.
Spannend tot het laatste moment, dat kennen wij helemaal niet in Nederland.
Heel veel succes vrijdagmiddag!!
 
Hopelijk hebben nu jullie de sleutels in handen en kunnen jullie genieten van jullie huis! Maar ik wacht toch nog even met feliciteren...;)
 
Arrrgghhhhh!!!!

54427439.jpg
 
JAAAA, het is gelukt. We zijn weer eigenaar van een leuk huis in Blaxland! Heel wat spanning van me afgevallen toen ik het verlossende telefoontje kreeg. Nu eerst maar eens poetsen en beetje schilderen en over 2 weken verhuizen. Hopelijk voorlopig de laatste keer. 4x in anderhalf jaar vind ik wel genoeg! Post binnenkort wel een paar foto's. Dank allemaal voor jullie steun!
@afterbang: je kunt je tentje dus thuis laten!
 
Goed nieuws voor me! Hahaha. Nee hoor, voor jullie. Wij hadden ons wel gered! Dat doen we de overige weken ook.

Wat fijn dat je nu een vaste plek hebt. Met straks je eigen spijkers in de muur!

Congrats!
 
Back
Top