Verhuizing is achter de rug! We hebben op geen enkele manier gezien dat customs naar onze spullen heeft gekeken. Wel was onze hele container overgeladen in een andere container. Paar kleine beschadigingen, maar dat mag geen naam hebben. Een van de medewerkers van het verhuisbedrijf zei: ze kijken als eerste naar je fiets. Als die schoon is, geloven ze het wel. Die hadden we door de fietsenmaker laten poetsen en in een fietsdoos laten doen, dus dat was in orde. Inmiddels in huis alles redelijk op zijn plaats, alleen schuurtje staat nog bommetje vol. Daar komende week maar eens orde scheppen. De planning: op woensdag 28 mei container ingepakt, op 10 juni per schip vertrokken, 20 juli aangekomen in Sydney en 7 augustus afgeleverd. Allemaal aardig volgens schema.
Vandaag laatste spullen opgehaald van ons eerste logeeradres. Dat voelde echt als het einde van de vakantie, hoewel manlief al paar weken werkt en ik ook flink aan de weg timmer. Nu kan het echte leven hier beginnen. Een stationnetje dichterbij Sydney, wandel- en hardlooproutes beetje aanpassen. Weer elke avond zelf eten koken en boodschappen doen etc. Pfff wel wennen dat elektrisch koken. Maar begonnen bij de Aldi met alle boodschpapen, dat scheelt toch flink en voor de rest naar Coles. Mijn eetgewoonten zijn al beetje aangepast. Ontbijt nu met cornflakes en grapefruit, want die hingen hier nog volop aan de boom. en zonde om te laten liggen. Woef had er vandaag ook een te pakken, maar durfde er blijkbaar toch geen hap van te nemen. Ook hele serie veggieburgers ingeslagen om eens flink te testen wat eetbaar is. Met dank aan Ingrid weet ik inmiddels dat je bij Coles quorn kunt kopen (voor de liefhebbers). Nog tips van de vegetariers onder ons?