Lastavaza Red dust

Fijn nieuws van het huis, lekker genieten straks van jullie spullen als die straks aankomen. Hoe hebben de honden het?
 
Fijn nieuws van het huis, lekker genieten straks van jullie spullen als die straks aankomen. Hoe hebben de honden het?
Met honden gaat het prima, die genieten van de zon en de wandelingen en de extra tijd die we nu voor ze hebben. Ze moeten straks natuurlijk wel weer verkassen naar hun nieuwe stek, maar tot onze spullen er zijn blijven we in onze granny flat. Is toch op 10 minuten lopen van onze nieuwe stek. Durf het bijna niet te vragen, maar hoe is het met jou na het slechte nieuws van het verdwijnen van social work van de lijst. Al weer beetje licht aan de horizon?
 
Hi Red Dust, goed om te lezen! Heerlijk lekker wandelen in Australië met de honden. Ik was toevallig vandaag in jullie oude woonplaats, had daar een cliënt.
Ja, mijn nieuws is nog steeds erg hard. Beroep is trouwens dietitian ;). Ik vind het nog steeds moeilijk, het zal tijd kosten en wie weet geeft die tijd ook weer nieuwe kansen!
 
Al weer 8 weken in de Blue Mountains. Huurhuis is gepoetst, dat was ook echt nodig want het was gigavies!. De container staat sinds zaterdag ergens in de haven van Sydney, dus nu wachten op het telefoontje van de verhuizer wanneer ze de container komen brengen. Kan niet wachten om weer in mijn eigen bed te liggen! Want besloten om pas bij onze vrienden te vertrekken als onze spullen er zijn. Anders moeten we alles lenen/kopen, terwijl over een of twee weken onze spullen er zijn. Dit is wel zo relaxt, alleen beetje jammer van de huur, maar huis was te leuk om te laten schieten. Inmiddels cert. IV in training en assessment begonnen en al weer een paar weken als vrijwilliger aan de slag. Elke week een dag op kantoor en om de week een dag naar het museum. Daar afgelopen zondag drie rondleidingen van 45 minuten gegeven. Dat was wel even spannend, maar ook heel leuk om te doen. Dus samen met de cursus begint de week zich aardig te vullen. Moet er wel op letten dat ik ook blijf solliciteren. De eerste twee afwijzingen zijn binnen, op één baan hadden ze 300 sollicitanten! En ondertussen genieten we volop van het winterweer; 18 graden 's middags, 's ochtends koel. Daar zijn we al snel aan gewend, op naar het voorjaar! Intussen rijdt manlief trots rond in de Hilux (inmiddels met dakje) en heeft hij een opvouwbaar trapje gemaakt om de honden in en uit te laden. Super cool!
 
He Katja, je bent welkom! Hier zijn we helemaal blij want morgen komt de container met al onze spulletjes. Dus morgen of zeker overmorgen slapen we weer in ons eigen bedje. Jippie! Geen gedoe met customs, ben benieuwd wat er opengemaakt is. Container zat tsjokkievol, dus misschien hebben ze alleen de deur opengetrokken en gedacht...laat maar...? We zullen zien. Moesten nog wel even 660 dollar extra aftikken omdat huis niet goed toegankelijk is (was voorwaarde in offerte). Tja, daar hebben ze gewoon gelijk in, ze moeten morgen flink omhoog sjouwen want huis heeft steile oprit waar je alleen met normale auto opkomt. Dus maar direct betaald om de boel niet te vertragen, houdt natuurlijk wel in dat ik morgen alleen maar ga zeggen waar wat heen moet. :)
 
Oooh hilux....jaloers!

Veel plezier morgen. Zo fijn om je eigen spullen weer te hebben :) en natuurlijk met het intrekken in je eerste huis Down Under.
 
potver moet ik zo maar 3 dagen werken anders was ik je komen helpen :up:
succes en fijn om al je dingetjes weer om je heen te hebben!
 
Verhuizing is achter de rug! We hebben op geen enkele manier gezien dat customs naar onze spullen heeft gekeken. Wel was onze hele container overgeladen in een andere container. Paar kleine beschadigingen, maar dat mag geen naam hebben. Een van de medewerkers van het verhuisbedrijf zei: ze kijken als eerste naar je fiets. Als die schoon is, geloven ze het wel. Die hadden we door de fietsenmaker laten poetsen en in een fietsdoos laten doen, dus dat was in orde. Inmiddels in huis alles redelijk op zijn plaats, alleen schuurtje staat nog bommetje vol. Daar komende week maar eens orde scheppen. De planning: op woensdag 28 mei container ingepakt, op 10 juni per schip vertrokken, 20 juli aangekomen in Sydney en 7 augustus afgeleverd. Allemaal aardig volgens schema.
Vandaag laatste spullen opgehaald van ons eerste logeeradres. Dat voelde echt als het einde van de vakantie, hoewel manlief al paar weken werkt en ik ook flink aan de weg timmer. Nu kan het echte leven hier beginnen. Een stationnetje dichterbij Sydney, wandel- en hardlooproutes beetje aanpassen. Weer elke avond zelf eten koken en boodschappen doen etc. Pfff wel wennen dat elektrisch koken. Maar begonnen bij de Aldi met alle boodschpapen, dat scheelt toch flink en voor de rest naar Coles. Mijn eetgewoonten zijn al beetje aangepast. Ontbijt nu met cornflakes en grapefruit, want die hingen hier nog volop aan de boom. en zonde om te laten liggen. Woef had er vandaag ook een te pakken, maar durfde er blijkbaar toch geen hap van te nemen. Ook hele serie veggieburgers ingeslagen om eens flink te testen wat eetbaar is. Met dank aan Ingrid weet ik inmiddels dat je bij Coles quorn kunt kopen (voor de liefhebbers). Nog tips van de vegetariers onder ons?
 
Pfff wel wennen dat elektrisch koken.

Daar zie ik ook tegenop. Hoop dat we een huis gaan treffen tzt met gas. Of anders een moderne kookplaat....

Nog tips van de vegetariers onder ons?
Ze hebben bij Coles/Woolies ook wel lekkere tofu met smaken (satay, honey, etc.) Wij eten zelf veel Aziatisch/Indonesisch dus kom je met die tofu meestel goed uit de voeten.
 
In elke Coles hebben ze telkens andere soorten Quorn dus is de moeite om in het volgende dorp ook eens te gaan winkelen. Koelkast en diepvriesvak!
 
Bij de coles hebben ze veggie burgers. Na 3 weken vertelde Follin dat het vegetarische burgers waren ipv echte. Anders had ik het nu nog niet geweten. Veel beter dan die Valles meuk uit Nederland!!
 
@FOL bij de AH in Nl heb je ook Quorn, zelfde merk en zelfs nog meer smaken.

@reddust bij coles in t vriesvak heb je heel veel Quorn en had vandaag n ander merk vega worstjes uit de vriezer ook erg lekker. (Net vandaag doosje leeg gemaakt dus weet merk even niet)

Ook heerlijk om te ontbijten vind ik: bij coles kan je van cardaman (oid) Bircher muesli kopen,vers fruit er door heen doen s ochtends en smullen maar!
 
Back
Top