Lastavaza Skippie's: terug in NL

Wat fijn dat het meeviel!
Ik weet bijna zeker dat ze geen 1 gaan geven. De cijfers zijn niet als op school. Een 5 of 6 betekend een bepaald niveau. Ik heb de beschrijving weleens gelezen welk niveau bij welk cijfer hoort. Maar ik kan niet zo gauw bedenken waar, als ik het voor de 10 dagen om zijn gevonden heb laat ik het weten.
Ook in het IELTS-boek kun je achterin zien wat voor soort brieven een bepaald bandscore krijgen en waarom.

Sterkte met wachten en hopen op een goede uitslag :up:

Marika
 
Opdracht niet helemaal af is geen probleem volgens mij. Ik meen me te herinneren dat ik die ook niet helemaal afgeschreven kreeg (wat wil je ook, tegenwoordig zijn we helemaal niet meer gewend om snel EN LEESBAAR te schrijven).... Sterkte voor de volgende 10 dagen in ieder geval ;-) ;-)
 
Voor zover ik kan bedenken zijn die hoeveelheid woorden "bedacht" om een goede indicatie te krijgen van je geschreven engels. Met een paar zinnetjes kun je dan vrij weinig. Ik kan me niet voorstellen dat je "strafpunten" krijgt als je 10 woorden o.i.d te weinig geschreven hebt. Dit is mijn eigen redenatie en of dit ook echt zo is weet ik niet.

@Marika: de score en het bijbehorende niveau kun je volgens mij op de achterkant van je IELTS uitslag vinden, dus mits je deze gescand hebt kun je daar eens op kijken. Geen idee eigenlijk of wij ze toendertijd gescand hebben.

In ieder geval goed om te horen dat het meeviel. Ik zal voor jullie duimen ;)

Edit:

9 Expert User
Has fully operational command of the language: appropriate, accurate and fluent with complete understanding.

8 Very Good User
Has fully operational command of the language with only occasional unsystematic inaccuracies and inappropriacies. Misunderstandings may occur in unfamiliar situations. Handles complex detailed argumentation well.

7 Good User
Has operational command of the language, though with occasional inaccuracies, inappropriacies and misunderstandings in some situations. Generally handles complex language well and understands detailed reasoning.

6 Competent User
Has generally effective command of the language despite some inaccuracies, inappropriacies and misunderstandings. Can use and understand fairly complex language, particularly in familiar situations.

5 Modest User
Has partial command of the language, coping with overall meaning in most situations, though is likely to make many mistakes. Should be able to handle basic communication in own field.

4 Limited User
Basic competence is limited to familiar situations. Has frequent problems in understanding and expression. Is not able to use complex language.

3 Extremely Limited User
Conveys and understands only general meaning in very familiar situations. Frequent breakdowns in communication occur.

2 Intermittent User
No real communication is possible except for the most basic information using isolated words or short formulae in familiar situations and to meet immediate needs. Has great difficulty understanding spoken and written English.

1 Non User
Essentially has no ability to use the language beyond possibly a few isolated words.

0 Did not attempt the test
No assessable information provided.


Toch nog gevonden Marika :)
 
Thanks allemaal voor jullie berichtjes! Geeft toch een geruster gevoel.

Ik heb hetzelfde gevoel als jullie, dat ze niet zo flauw zullen zijn als je net niet genoeg woorden hebt dat je dan een 2 krijgt ofzo.Maar je kunt het nergens na lezen.
We hadden veel aan de site ielts-exam en daar staan veel voorbeeld brieven/essays en antwoorden op. Dan zie je welk punt er gegeven wordt en soms met commentaar.
 
Hi, bijna de uitslag..spannend!
Ik had even een vraagje, ik probeer voorbeelden te vinden van examens met bandscore 5 om een beetje het niveau te vergelijken. Maar via de site ielts-exam kom ik alleen maar op links en meer links en wat site's die examentrainingen verkopen maar nergens voorbeelden? Kan je misschien aangeven hoe jij/jullie daarop gekomen zijn? Ik zie dat je nu online bent... :smile:
 
Heee Marika... kei spannend ja! Ik ben al de site aant checken of onze uitslagen al bekend zijn, maar nog te vroeg helaas.

Nu ben ik op mijn werk , maar zal eens een blikje werppen op die site. Vanaf de hoofdpagina het volgende:
- klik op writing task 1-G (general) of op
- writing task 2.
Dan zie je allerlei ( stuk of 150?) voorbeelden Ielts writing sample nr 115 etc etc
je moet ze even openen om de brieven te lezen, dan zie je of er een commentaar op gegeven wordt.Dit is maar bij een klein aantal het geval.( dus ben je even zoet om alle brieven te bekijken)
Helaas kun je bij task 2 niet achterhalen of het een general of academic betreft.

Succes!
 
Bedankt, voor je snelle reactie!
De uitslagen zijn echt precies op tijd, althans bij mij. Op de tweede vrijdag na de test ( de dag dat de uitslag online bekent zou moeten zijn ) lag de brief met de uitslagkaart in de bus..

Wat betreft die site, als ik naar www.ielts-exam.com ga dan krijg ik echt alleen ( gesponsorde) links, die verwijzen naar nog meer links ?  :|
 
:x :x :x :x

@#$&@##*$@&$&(%

de uitslag is er, niet goed.

Rimko heeft het schrijven ( waar we bang voor waren ) wel goed gedaan, maar reading heeft ie een 4.5
Zo kl.te want nu moet ie heel die ellende weer opnieuw doen.

Shit zeg dat hadden we niet verwacht.

Oh ja, ik heb overall een 7. Maar dat was ook niet waar we bang voor waren.
 
Inderdaad shit zeg! Ik weet niet hoe 'reading' vorm gegeven word bij IELTS examens.. maar kijk anders ook eens naar de gewone centrale eindexamens voor Engels.. dat is ook leesvaardigheid.. maar zoals ik al zei.. ik heb geen idee hoe 'reading' bij IELTS wordt vormgegeven.. dus het kan best zo zijn dat je niks aan de oude examens hebt... (even intoetsen in google.. examens havo engels oid, je krijg dan teksten, opgaven en ook de antwoorden erbij..)
 
Hoi Rimko en Ingrid,
Da´s balen van de Ielts-uitstal van Rimko. Net ´n half puntje te min. Jammer maar de volgend ekeer beter. Hou in ieder geval wel de moed erin!!!
Gr uit een regenachtig zuiden.
Jacky en Loek
 
ik had ergens iets gelezen dat als je binnen een paar weken de test opnieuw doet, en je een betere score haalt, je flinke korting krijgt...
pin me er niet op vast, maar het is de moeite waard om ff uit te zoeken.

wel stom dat je de hele test opnieuw moet doen.....

succes met de volgende keer!
 
Wat ontzettend balen!! :-( Dit had ik echt niet verwacht! Dat maakt de hoop dat het bij ons gaat lukken er niet beter op. :|
Een half puntje, dat is echt @#$%&&!!!
Ik moet zeggen dat ik reading ook pittig vond. Als je de draad even kwijtraakt is 't moeilijk weer oppakken. Je moet luisteren, lezen, nadenken, vooruitkijken en schrijven tegelijk. :?

Baal even flink, blijf optimistisch: hee, schrijven ging immers goed!
Flink oefenen op luisteren, met klok erbij, en dan gaat het de volgende keer lukken :smile:

Marika :up:
 
JOH! wat ongelofelijk *&^$#@!!!!!
Maar wel onwijs goed dat het writing gedeelte zo goed is gegaan. Helaas heb je er niets aan )(*^%$#@@@@!!!!!

Moest Rimko een 5 halen voor alle onderdelen, dat iedereen het over een half puntje spreekt. Geen 7? Als dat het geval is is het wel makkelijker om er een half puntje bij te krijgen.

Ik vind het echt ECHT heel erg kaauutee voor jullie  :cry:
 
Potverdorie... Da's jammer zeg!

Het is in ieder geval wel fijn dat je tegenwoordig niet meer 3 maanden moet wachten voordat je weer opnieuw mag. Ik zou zeggen... Probeer wat engels te lezen bijvoorbeeld een Harry Potter boek. Als je er van houdt is dat heel goed te doen en nog leuk ook :) of engelse nieuwssites o.i.d.

Bij mij was het zo dat ik er de tweede keer veel relaxter naartoe ging, omdat ik nu wist wat er van me verwacht werd en hoe alles werkte. Ik had toen ook in totaal 2.5 punt meer gescoord dan het jaar ervoor. Kop op Rimko! Je komt er wel! :up:
 
Da's wel balen, maar naar mijn idee is Rimko wel voor het vervelendste stuk (schrijven) geslaagd.
De volgende keer iets meer tijd nemen voor het lezen en het komt helemaal goed :up:

Bart
 
[quote author=Marika link=topic=9531.msg132716#msg132716 date=1235157337]
Ik moet zeggen dat ik reading ook pittig vond. Als je de draad even kwijtraakt is 't moeilijk weer oppakken. Je moet luisteren, lezen, nadenken, vooruitkijken en schrijven tegelijk.  :?
[/quote]

Dit was listening waar ik het over heb :oops:

Maar dat ging dus wel goed!

[quote author=Annemiek link=topic=9531.msg132743#msg132743 date=1235180504]

Het is in ieder geval wel fijn dat je tegenwoordig niet meer 3 maanden moet wachten voordat je weer opnieuw mag.
[/quote]

Beetje off- topic maar hoelang mag er maximaal voor staan als je opnieuw examen moet doen. Als je de boel al opgestuurd zou hebben?

Groetjes!
Marika
 
Back
Top