Lastavaza Skippie's: terug in NL

Wat lief jullie reacties allemaal!fijn zo'n hart onder de riem, jullie weten allemaal hoe het voelt.Thanks! :up:

Zo raar ja, we hadden verwacht dat schrijven niet zou lukken , omdat dat thuis echt nooit binnen de tijd lukte.Nog nie bijna zeg maar.
Maar het onderwerp was fijn, over tv kijken,en die hadden we al geoefend thuis dus dat was wel te doen.
Bij het lezen zei Rimko al dat ie het laatste niet goed begreep.Dus waarschijnlijk had ie het hele laatste deel ( 10 vragen ) gegokt. En dat is natuurlijk wel veel over 40 vragen.
Ik had hem wel tips gegegeven voor lezen, en thuis ging dat redelijk goed. Zoals eerst vragen bekijken , dan hoef je niet altijd het hele struk te lezen. Maar bij dit stuk had ie juist deel voor deel ( a,b,c,d etc ) moet lezen en dan bepalen welke zin op het artikel van toepassing was.
Het had dus wel weer te maken met tijdgebrek.
Op zich zou je zeggen dat gaat vlg x gewoon makkelijker.... Maar Rimko is wel bang dat ze nu met een moeilijker onderwerp zullen komen voor het schrijf gedeelte ( tja.... vind ze maar eens makkelijker dan tv kijken ? )  :|

Trouwens voor de rest had Rimko een 6 ! en zelfs een 6,5 ( listing ) . Dus overall een 6. Maar daar heb je dus inderdaad geen f@k aan.

@ Wenkah : daar heb ik nog nooit van gehoord, maar zou mooi meegenomen zijn. Was jij die 7 febr ook in Amsterdam?

@ Marika : toch moet je niet banger worden hoor.Op zich vonden we het beide redelijk meevallen,niveau is niet zo hoog maar het is de tijd die je nekt.Dus goed oefenen zou je veel helpen. ( Rimko is een beetje een uitsteller, dus heeft ie net te weinig tijd gestoken in het leren eerlijk gezegd.Hij heeft wel veel gedaan , maar is te laat begonnen.1,5 maand van te voren )
Had je de juiste oefen site nog gevonden?

@ Dijnas: klopt, hij hoeft maar een 5 omdat ie een tradie is.( die praten straks toch niet veel  :grin: dus hoeft het maar een 5 te zijn)
Maar maakt het niet minder erg dat we maar een half punt missen.

Rimko heeft zelf al gezegd, vlg keer gaat het gewoon goed.Ik zelf ben er volgens mij meer verdrietig van dan hij  :cry:  Maar ja, ik ben dadelijk weer degene die tegen een sjagerijn aan moet kijken als ie weer gaat oefenen  :wink: hahaha
Ik zal hem dat Harry Potter boek maar als kado geven.
 
Ik zat die 7 feb ook in Amsterdam ja.
Normaliter is het voldoende als ik zeg dat ik chinees ben, maar het was een chinese invasie daaro :)

ik zat overigens bij dat grietje in het linker-lokaal (precies in het midden)
 
[quote author=skippie link=topic=9531.msg132782#msg132782 date=1235213379]
@ Dijnas: klopt, hij hoeft maar een 5 omdat ie een tradie is.( die praten straks toch niet veel  :grin: dus hoeft het maar een 5 te zijn)
Maar maakt het niet minder erg dat we maar een half punt missen.
[/quote]

Blijft natuurlijk erg beroerd, maar het is makkelijker om van een 4,5 naar een 5 te gaan ipv naar een 7. Was positief bedoeld  :up:
 
Reading is eigenlijk tekstverklaren, Harry potter is wel goed voor je engels, maar niet voor tekstbegrip.

De beste truuc bij een non fiction tekst is; iedere alinea lezen, en onderstrepen wat de belangrijkste zin is. ofwel; waar gaat deze alinea over? Dat is heel vaak de eerste en/of de laatste! Je kunt ook snel aantekeningen maken in de kant. Als je dan een vraag krijgt, weet je waar je het antwood moet zoeken.
Omdat het niet over engels gaat, maar over tekstbegrip is het voor veel beta's het moeilijkste onderdeel. Gelukkig is het iets wat je kunt oefenen, en het begrip kun je ook gewoon op nederlandse teksten oefenen. De krant kopen dus, en maar tekst verklaren.
En als je het een beetje door hebt, dan in het engels doen.
Dit soort teksten begrijpen is gewoon een vaardigheid. Ik heb het eindeloos gedaan, en uiteindelijk weet je precies waar je op moet letten. Dan hoef je inderdaad niet meer alles te lezen.

veel succes,

aukje
 
[quote author=skippie link=topic=9531.msg132782#msg132782 date=1235213379]
die praten straks toch niet veel  :grin: dus hoeft het maar een 5 te zijn
[/quote]

Even op een vrolijke noot: Nou, dat valt nog te bezien hoor... Ze praten elkaars oren van de kop als ze aan het werk zijn .. ;-) ;-) En dan hebben we het nog niet over het uit volle borst meebleren met de radio..

Zonder gekheid: veel succes met de volgende keer, en het gaat vast lukken!!
 
[quote author=wenkah link=topic=9531.msg132789#msg132789 date=1235220386]
Ik zat die 7 feb ook in Amsterdam ja.
Normaliter is het voldoende als ik zeg dat ik chinees ben, maar het was een chinese invasie daaro :)

ik zat overigens bij dat grietje in het linker-lokaal (precies in het midden)
[/quote]
Klopt ja, er waren zoveel Aziatische mensen dat ik dacht, er zal geen Xpdite lid tussen zitten.
Mijn vriend zat bij jou in de zaal, ik zat bij de anderen.

[quote author=Dijnnas link=topic=9531.msg132815#msg132815 date=1235244950]
[/quote]

Blijft natuurlijk erg beroerd, maar het is makkelijker om van een 4,5 naar een 5 te gaan ipv naar een 7. Was positief bedoeld  :up:
[/quote]

I know girl  :wink: zo zie ik het ook, zal makkelijker zijn om een half puntje bij te halen.
 
Tijd voor :drink:, kop op de volgende keer natuurlijk gewoon beter. Je hebt de helft nu afgestreept!

Alvast succes voor de volgende keer!
 
Misschien ben ik heel erg laat met mijn tip, maar wij hebben veel hulp gehad van de site van Scotts English. Je kunt er niet alleen oefenen, maar krijgt er ook online les in de diverse onderdelen. We wisten al dat het lees gedeelte zou zijn als de examens van de middelbare school (HAVO/VWO), maar dat was ook al weer wat jaartjes geleden. Grappig was wel dat ik tijdens het oefenen ook telkens mijn lerares Engels weer tips hoorde geven vanuit mijn geheugen. Dat lag dus nog ergens opgeslagen. We komen haar nog regelmatig bij de Albert Heijn tegen, dus heb na de uitslag ook nog maar even dankjewel gezegd.

Niet opgeven, het komt goed, gewoon doorgaan :up:

Sacha
 
Oh maar we gaan er ook gewoon weer voor hoor.
Rimko heeft zich al weer opgegeven voor Maart. ( of eigenlijk ik heb hem weer opgegeven, Ingrid, want Rimko is nog druk met carnaval vieren. inderdaad zoals EandE zei :  :drink:)
Ik wilde dat hij zo snel mogelijk weer de test ging doen, wnat nu ligt al het oefenen nog vers in het geheugen.En deze keer slaagt ie gewoon! Ja echt waar. makkie.

Maar donderdag eerst even lekker een paar daagjes naar IJsland om te relaxen, voor het harde studeren weer begint.
 
[quote author=skippie link=topic=9531.msg133002#msg133002 date=1235471984]
Oh maar we gaan er ook gewoon weer voor hoor.
Rimko heeft zich al weer opgegeven voor Maart. ( of eigenlijk ik heb hem weer opgegeven, Ingrid, want Rimko is nog druk met carnaval vieren. inderdaad zoals EandE zei :  :drink:)
Ik wilde dat hij zo snel mogelijk weer de test ging doen, wnat nu ligt al het oefenen nog vers in het geheugen.En deze keer slaagt ie gewoon! Ja echt waar. makkie.

Maar donderdag eerst even lekker een paar daagjes naar IJsland om te relaxen, voor het harde studeren weer begint.
[/quote]

You go girl! Of beter: You go boy!
Goed dat je hem hebt opgegeven, anders gaat hij er nog meer tegen op zien. Ik zal de dag weer vrijplannen om te duimen  :up:
 
Vanmorgen had Rimko een leuk telefoontje ontvangen:

TRA goedgekeurd!!!!  :happy:

Deze is wel meteen raak! Nu nog de Ielts, dan gaat kan het in een keer rap gaan  :smile:
 
Da's zeker mooi :up: :up:
En dat voor een eigen baasje, da's al helemaal niet makkelijk, complimenten hoor.

Bart
 
Thanks Bart. Goed he! Je zag best vaak verhalen op dit forum dat het afgewezen was.Rimko vond het wel heel veel werk.Maar we hadden goeie hulp, dat scheelt. ( Rob )
 
:cheer: :cheer: :cheer:
  Zo die is binnen!
    Gefeliciteerd!!

      :smile:
    Marika
 
[quote author=Dijnnas link=topic=9531.msg134316#msg134316 date=1236880238]
Hey Ingrid en Romko

Dijnnas
[/quote]

:grin: :grin: Romko !  :lol: hij is al van alles genoemd , Remco, Remko maar deze is echt goed !

Maar toch thanks Dijnjas
 
[quote author=Dijnnas link=topic=9531.msg134388#msg134388 date=1236960078]
Ow ja, die dikke vingers he ;)
[/quote]

Ben je ook al zwanger in je vingers dan :D
 
[quote author=Maluka link=topic=9531.msg134409#msg134409 date=1236986158]
[quote author=Dijnnas link=topic=9531.msg134388#msg134388 date=1236960078]
Ow ja, die dikke vingers he ;)
[/quote]

Ben je ook al zwanger in je vingers dan :D
[/quote]

:grin: en op nog meer plekken, maar die gebruik ik niet bij het typen (ik zal je de details besparen  :grin:)
 
Back
Top