Lastavaza Skippie's: terug in NL

Hi leuk om jullie ervaring te lezen,zelf start ik over 1 mnd in Perth, mijn man werkt sinds dec al in Perth.

Ben zeer benieuwd of ik zelf aan de bak ga komen. Is er geen mogelijkheid voor je man om weer zzp te worden? En als het goed gaat jou in dienst nemen natuurlijk?

Grappig ik mozaiek ook, maar ik denk dat je met workshops misschien wel wat kan verdienen of is daar al veel aanbod in?Of was dat al wat je voor jezelf wilde beginnen?

Heb zo een zin in langdurige blauwe luchten, de zomer hier is waardeloos. Slechter dan de winter nu in Perth, dus dat maakt het extra aantrekkelijk. Ik heb zelf ook geen kinderen, maar zie wel veel advertenties op gummtree, heb je oppaswerk ook geprobeerd te vinden? Of is dat hetzelfde liedje?

Nou heel veel succes!!!

Simone
 
Hee!

Super voor de update en goed te horen dat jullie het naar jullie zin hebben! Jammer alleen dat het werktechnisch niet werkt.

Maar volgens mij wordt er ook nog een goede tip gegeven: omscholen tot iets in de zorg. Volgens mij is daar echt een tekort aan in OZ en is het ook als buitenlander makkelijk werk in te vinden. Ideeetje??

Anders.. schrijf je in bij supermarkten (I know, niet echt super werk, maar je leert er wel mensen door kennen en who knows wat daar dan weer uit komt rollen)

Heel veel succes in ieder geval!! (ik stuur je eendezer dagen nog even een pm)
 
Hey Ingrid!

Leuk jullie verhaal te lezen en zeker goed voor iedereen om te horen dat het niet altijd makkelijk gaat. Mocht het zo zijn, dan is er hier in Canberra zeker werk voor jou!!! Waar ik werk zoeken ze regelmatig mensen om in de club te werken en de hotel kan mensen aan de receptie gebruiken. Je kan bij ons logeren en zo je spaarpot aanvullen. Weet dat je dat liever niet doet, maar mocht het zover komen.. je bent welkom!

XXX
Kath
 
Hey Betty,

Leuk dat je ons op de hoogte houdt, ook al is het niet alleen maar goed nieuws. Je bent wel een doorbijter en houe zo, die baan komt er wel!

Het verbaast mij nu nog hoe 'makkelijk' ik werk heb gevonden, al na een paar maandjes hier geweest te zijn. Goed mijn leeftijd (was 24 toen ik hier kwam) zal ook wel in m'n voordeel hebben gespeeld, maar toch, ik had weinig werkervaring überhaupt en alleen een Working Holiday Visa. M'n eerste baantje was via via, casual, maar wel fulltime, daarna een permanent parttime wat overging in fulltime baan en 7 maanden terug van baan gewisseld en nu permanent fulltime.

Die laatste twee banen waren het resultaat van minstens 100 sollicitaties via Seek.com.au. Van al die sollicitaties maar een handjevol positieve reacties gehad waarvan er 2 wel meteen raak waren. Ik werd er op het end wel gestoord van hoor, al dat gesolliciteer... maar de aanhouder wint! En de baan die ik nu heb is heel fijn, ook al is het niet waar ik voor gestudeerd heb. Maar ik heb wel plannen om later fysiotherapie te gaan studeren, who knows.

Oh en dat je ervaring nodig hebt... niet teveel van aantrekken! Dat stond mij in het begin ook een beetje tegen, maar m'n man zei hup gewoon solliciteren, en dat heeft wel geholpen. Ik had zoiets van "ja maar ja maar, ik heb toch helemáál geen ervaring hierin...", maar manlief zei dat het niet zoveel uitmaakte. En inderdaad, ik ben gewoon aangenomen voor een baan waar ze minstens 2 jaar ervaring voor eisten...

Heeeeel veel succes met het job zoeken!!! Fingers crossed!

Groetjes, Kooka
 
Het was een gekkenhuis toen ik eenmaal aan het werk was. Werd helemaal gek gebeld door de agencies waar ik mezelf had ingeschreven. Zelf de agency die me aan mijn eerste baan had geholpen belde me de tweede dag op dat ze iets anders voor me hadden.

Ik heb me bij Hays recruitment ingeschreven en bij Wizard people. Ik weet dat Hays ook in Brisbane zit. Hay had me zo aan het werk.

XXX
K
 
Ah Kathren, zo lief jou berichtje!! Thanks girl :flowers: Wat jammer toch dat je niet wat dichterbij woont, zou graag weer ff een drankje met je doen.
Hopefully kan ik snel hier een positiever berichtje plaatsen, want we hebben nog wat "on hold" staan, fingers crossed!! :happy:

@ Kooka, goed te horen dat de ervaring dus niet altijd nodig is! Ik houd het in gedachten als ik weer een advertentie zie die iets zou kunnen zijn.

@ Alie, de zorg...tja als medisch receptioniste wil ik werken,maar daar is dus niet tussen te komen. En ik weet dat er zat werk is voor verpleegkundige/verzorgende, maar das echt niks voor mij.

@ Scooby, workshops wil ik heel graag geven, mensen vragen me het zelfs al op de markt.Ik zou wel willen, maaar op dit moment geen ruimte om mensen te plaatsen ( we wonen in een appartementje) ,en geen geld om daarin te investeren ( materiaal en dergelijke )
 
hai over workshops, materiaal: heb je vast al eens gedacht aan restanten die tegelwinkels weggooien? Of die uit assortiment gaan. Ik heb ook wel ns gehoord, van iemand die de mensen bezocht en daar de workshop ter plekke opzette. Moet je wel n auto hebben natuurlijk. Bij mensen thuis, of clubhuizen, of zo.

wens je veel succes, dat je gauw wat vindt.

groeten Simone
 
Goh, wanneer de nood het hoogst is... is de redding nabij!
Ik heb een baan!! :happysun: een echte! :grin:
Nee, dat zeg ik fout.....WE HEBBEN EEN BAAN!! :lol:

Rim zat al weken thuis,omdat de baas geen tegelwerk had voor hem. En ik had ook geen echt inkomen. Dus dit komt op het perfecte moment. ( good things comes to those who wait ? )
Via via had ik gehoord dat er een receptioniste bij een hostel in Byron Bay weg ging. Ik dacht, dat zou ik echt heel graag willen! tja,maar we hebben nog een huurcontract tot december, en Rim heeft zijn werk hier,dus ik kan er niks mee.
Dit heeft een paar dagen in mijn hoofd blijven rond draaien,en ik dacht, ik bel gewoon. Ik zie dan wel.Gewoon ff informeren....
Nou en van het een kwam het ander, en zaten we vorige week gezellig te buurten met de manager van het hostel - in zijn 'kantoor', de picknick bank bij het zwembad ;D
Hij vertelde wat over mijn functie, lekker 6 uur p.d werken, 5 dagen p.w als receptioniste, vroege of late dienst (dus veel vrije tijd!) en met interessante mensen from all over the world.
En voor Rimko had ie een night managers job beschikbaar.Dus we zouden samen onder de pannen zijn!Hoe gaaf is dat!Rim had zoiets van , nou das weer eens wat anders, en dat wil ie wel proberen.De werktijden laten het ook toe dat Rim overdag evt nog zou kunnen tegelen als ie zou willen.Hij hoeft n.l maar te werken van 21.00 tot 0.00 en dan weer van 6.00 tot 9.00. Relaxt toch!
We krijgen gratis inwoning, ( geen hostel kamer maar 'n 2 bedroom appartment ) want we moeten on-site wonen. Nou, das niet erg. Lekker makkelijk,hoeven we zelf niets te regelen.Misschien oordopjes aanschaffen ;D

We gaan nu eindelijk wat geld verdienen ( en niet eens slecht, want dat had nog gekunnen met gratis inwoning ), kunnen gaan sparen, geen geldzorgen meer want dit is een vaste baan ( niet casual) en met Super,vrije dagen, sickies etc etc. Nog ff morgen proberen iets te regelen met de makelaar hier omdat we over 3 weken naar Byron verhuizen...maar dat komt ook vast wel voor de bakker.
Heerlijk heerlijk heeerlijk.En dat in een hele mooie omgeving!Oh het leven is mooi :wub: hihi
 
Hee wat super om te lezen, eindelijk de break waar jullie op zaten te wachten, good things come to those who wait. En ik kan niet anders zeggen verdient. Heeeeeeeeel veel plezier en succes

Groetjes
Yvonne
 
Superrrrr, mooie timing en uitstekend voor elkaar. Gefeliciteerd :up:
 
Heel erg goed van je , toch iets gewaagd wat van te voren niet mogelijk leek. Zo zie je maar. Lijkt me nog harstikke leuk ook. Heel veel succes en plezier!
groeten Simone
 
Gefeliciteerd, zo zie je maar weer, de aanhouder wint. :up: Veel plezier met jullie nieuwe baan.

Groettjes,
Sacha
 
Hey, wat goed dat het eindelijk gelukt is! En dan nog Byron Bay, wauw! Wij plannen om volgende week een daguitstap naar daar te doen.

Ga je de komende weken nog op de markt staan? Volgende week hebben wij een auto en wil ik heel graag eens naar Eumundi. Dan komen we zeker even gedag zeggen!

grtjs, mss tot volgende week!
 
Back
Top