LaStaVaZa van de Witjes

Het is zover, ik heb er al 10 keer naar gekeken maar we hebben de sticker in ons paspoort. Het staat er echt "permitted to remain in Australia indefinitely".

We hebben al veel geregeld vanaf de dag van het bewuste telefoontje, als eerste overnachtingen in het Titanic hotel in Berlijn geboekt. De aanbieding zat toevallig die morgen in de mail dus maar gebruik van gemaakt. Het hotel zit (zonder dat ik er naar gekeken had) om de hoek van de Ambassade en is splinter nieuw.

Ook heb ik alle verhuisbedrijven waar we 2 jaar geleden al contact mee hebben gehad een mail gestuurd om een offerte te laten maken. We hebben er al 2 op visite gehad en nog 2 te gaan. Er zat nu al €1200,- verschil tussen dus dat maakt het makkelijk. Ik denk dat ik al weet met welke verhuizer we vertrekken maar we wachten nog ff af.

Vanaf volgende week gaan we op zoek naar tickets, werk en woonruimte. Ik hoop dat we de eerste maand(en) kunne oppassen op huisdieren. Ik ontvang al enige tijd mails van een site daarvoor en het is eind november, begin december vakantie in Australië dus veel mensen zoeken oppas op huis en huisdier, dus hopelijk gaat dat lukken.

Ik ben volop bezig met lijstjes maken en opruimen dus we zijn ruim op tijd klaar voor vertrek.

Nu nog hopen dat het huis verkocht is voor dat we vertrekken anders gaan we het verhuren hebben we besloten. Terug komen is geen optie dat is te duur en dan kan je nog niet aan de slag daar.

We houden jullie op de hoogte.
Groetjes
Yvonne

Super zeg! Heerlijk om mee bezig te zijn lijkt me en wat een heerlijk gevoel moet dat geven! Geniet ervan! :up:

Lekker hoor
afro.gif

Hoe zijn jullie naar Berlijn geweest, trein, auto? Wij willen volgende weekend misschien naar Berlijn rijden met onze "nieuwe " auto....maar misschien is het goedkoper met de trein? Dat hotel is wel een goede tip!

Lekker dat jullie al echte plannen aan het maken zijn!
afro.gif

groeten Steven

Steven,

Weet niet waar je woont (nu nog in EU iig ;) ), maar wij zijn eens naar Berlijn geweest vanuit Hengelo. De A1 komt hier voorbij en de trip hield eigenlijk niets meer in dan die A1 afrijden tot in Berlijn. Kostte vanaf hier een uurtje of 5 dacht ik, maar geloof dat Yvonne en Johan recentere ervaring hebben :)

Met de trein heb ik geen ervaring, anders dan in 1998 naar Praag met de trein die ook door Berlijn kwam en in die tijd was dat een hele trip.

Groet,

Kim

Dank je Kim,

Wij zijn wel eens eerder naar Berlijn geweest met de auto, maar vroeg me af of er misschien een HSL verbinding is en wat dat kost?
We denken erover om volgende week zaterdag te vertrekken en dinsdag weer naar huis te gaan. Moeten alleen niet verslapen maandag, ze zijn alleen open op maandag van 9-11. Zou zonde zijn van het tripje.

Groeten Steven

wij zijn met de auto gegaan en dat was vanaf Dordrecht ca 8 uur met koffiepauze, was prima te doen. Er zitten hier een boel hotels je kan zoeken in de buurt van de Spittelmarkt dat is de metro halte vlakbij de ambassade. er zit ook een best western en nog een paar andere. Hier om de hoek zit een Australisch winkeltje om er een heel Australisch tintje aan te geven zit er een Australisch restaurant in het Sony Center.

Veel plezier
Yvonne

:grin: Trauma's !! :grin:
Wij hoorden ook van een Australisch restuarantje in Groningen.
Gaan we ook eens bekijken.

Veel plezier in Berlijn!

Heerlijk hè Yvonne, die stikkers?? :wink:

Het is zover, ik heb er al 10 keer naar gekeken maar we hebben de sticker in ons paspoort. Het staat er echt "permitted to remain in Australia indefinitely".

We hebben al veel geregeld vanaf de dag van het bewuste telefoontje, als eerste overnachtingen in het Titanic hotel in Berlijn geboekt. De aanbieding zat toevallig die morgen in de mail dus maar gebruik van gemaakt. Het hotel zit (zonder dat ik er naar gekeken had) om de hoek van de Ambassade en is splinter nieuw.

Ook heb ik alle verhuisbedrijven waar we 2 jaar geleden al contact mee hebben gehad een mail gestuurd om een offerte te laten maken. We hebben er al 2 op visite gehad en nog 2 te gaan. Er zat nu al €1200,- verschil tussen dus dat maakt het makkelijk. Ik denk dat ik al weet met welke verhuizer we vertrekken maar we wachten nog ff af.

Vanaf volgende week gaan we op zoek naar tickets, werk en woonruimte. Ik hoop dat we de eerste maand(en) kunne oppassen op huisdieren. Ik ontvang al enige tijd mails van een site daarvoor en het is eind november, begin december vakantie in Australië dus veel mensen zoeken oppas op huis en huisdier, dus hopelijk gaat dat lukken.

Ik ben volop bezig met lijstjes maken en opruimen dus we zijn ruim op tijd klaar voor vertrek.

Nu nog hopen dat het huis verkocht is voor dat we vertrekken anders gaan we het verhuren hebben we besloten. Terug komen is geen optie dat is te duur en dan kan je nog niet aan de slag daar.

We houden jullie op de hoogte.
Groetjes
Yvonne

Spannend, zeg... Het adrenaline peil stijgt serieus nu!
Geniet ervan!!!!! Kunnen wij nie echt, tgaat hard nu...
Nog een maandje te gaan :huh:

Nog even en dan arriveren jullie! Super hoor! Hadden we tijdens de Ozzie avond bij Gwen niet gedacht!

Succes met alle voorbereidingen!

Edit:
Oh en nu jullie richting Victoria gaan kunnen we misschien een keer afspreken? Omgeving Melbourne is voor ons makkelijk in 1 dag te doen!

We hebben de tickets geboekt we vertrekken op 25 November dus dat wordt kerst in Australië zonder kerstboom. De boom is dan nog onderweg die wordt op 15 november door Hazeleger ingepakt en verscheept. Ik ben druk bezig met zoeken naar accommodatie. Vakantiehuisjes zijn nogal prijzig in december dus ik hoop op een guesthouse, ik ben aan het kijken of we ergens in de regio een maandje kunnen oppassen op huis en huisdier.

Het lijkt me super om een keer af te spreken Kathren, het etentje bij Gwen is al weer zo lang geleden, we hebben inmiddels nog een aantal forum uitjes achter ons liggen en een "forum" uitje in Australië lijkt me heerlijk. Je schrijft zo weinig op je blog :wink: ik ga er vanuit dat je het zo druk hebt en zo goed naar je zin hebt dat je daar te weinig tijd voor hebt.

Groetjes
Yvonne

Yoehoe!! Eindelijk!! GEFELICITEERD!!! Ben ik even een paar weken op vakantie, gebeurt er dit!! Helemaal super en zwaar verdiend!!

Tickets op zak, klinkt goed!
Jullie zijn meer dan welkom om een bakkie te komen doen, al wonen we we zo'n 50 km van het CBD (Macedon Ranges).

Groetjes,
Chantal

klinkt goed, we weten nog niet waar we uiteindelijk terecht komen en we willen in ieder geval niet in het CBD wonen. voorlopig hebben we de westkant op het oog maar alles ligt eraan waar we werk vinden. Die koffie komen we zeker halen als we de omgeving gaan verkennen

Groetjes en bedankt
Yvonne

Hee Yvonne,

Zoals het er nu uitziet gaan wij eind Januari richting Melbourne....dan heb jij toch zeker het koffiezetapparaat uitgepakt :D :lol:( hint hint)

Groetjes, Mien

Volgens mij wel, tot half januari zitten we via happy house sitters in een oppas woning in tarneit en in die periode hopen we een woning te vinden en is vermoedelijk eind januari het koffiezetapparaat uitgepakt :lol: dus je bent welkom. Mail maar tegen die tijd dan kunnen we wat afspreken.

Groetjes
Yvonne

Super zeg! En gezellig ook ;)

Wij vertrekken 12 november voor 3 maanden op validatiereis! Misschien leuk om in februari even een bakkie, biertje of bbq te doen :)

En we moeten ook nog op zoek naar een woonplek in of rond Sydney, dus lijkt me leuk om even wat verschillende plekken te zien! :grin:

Back