LaStaVaZa van Lamarck

Lamarck

Well-Known Member
Dag allemaal

we schuiven even op van het voorstellen naar deze draad. En zoals gezegd, misschien wordt het een hele korte draad, maar misschien ook niet.

Vanochtend hadden we een skype-gesprek met Rob, over onze kansen om op een visum. Het bleek flink tegen te vallen, uiteindelijk. Dus misschien gaat het hele feest niet door, maar er is een puntje wat we nu aan het onderzoeken zijn.
Even kijken hoor, of ik het goed opschrijf. Mijn huidige functie heet Project Manager. De skill ICT Project Manager staat ook als zodanig in de ANZSCO lijst, maar niet in de SOL en daarmee kom ik dus niet in aanmerking voor een visum.
In de praktijk ben ik echter niet alleen project manager, maar komen mijn taken voor een groot deel overeen met die van de ICT Business of Systems Analyst (en die skill is goed voor 60 punten).
Vanochtend had ik het hier met onze directeur over. Ik heb haar de ANZSCO omschrijvingen laten zien, en zij heeft daarna gezegd dat ze eens gaat kijken naar overeenkomsten met taken en taakomschrijvingen van mijn functie. Als zij van mening is dat het werk wat ik doe voor 75% Business of Systems Analyst is, dan zal ze dat zo opschrijven. Volgens haar zou dat (samen met de werkervaring van de afgelopen 10 jaar in de ICT) genoeg moeten zijn voor een visumaanvraag.

Lieve directeur he :rolleyes:. Ze heeft zelf enkele jaren in de VS gewerkt dus ze kent het fenomeen van visa aanvragen en hoe spannend dat is.

Ik ben erg benieuwd waar ze op uitkomt, en of het dan ook voldoende is om die skill erkend te krijgen. Als ze iets op gaat schrijven dan laat ik dat eerst aan Rob zien en als hij er dan nog een gat in ziet, dan gaan we ervoor. Zo niet, dan zou het hier wel eens op kunnen houden :|.
 
Goh, gelukkig is het nog geen echte nee, wel heel spannend. Ik hoop maar dat jullie een heel lang draadje mogen krijgen :up: :up: :up: :up: :up:

groet,
Annemarie
 
En hier noog een aantal... :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

Fingers crossed dat het allemaal positief uitpakt en jullie zo een kans maken op een visum!

Betty
 
Welkom,

Dat is erg aardig van je baas :up:.
Vind eigenlijk wel dat als je een beetje goed contact hebt met je werkgever en daardoor je droom waar kan maken is het een kleine moeite om aan te passen..
Hoop dat het goed uitpakt voor jullie, succes verder!

Groeten Steven
 
Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen! :up: Het maakt een groot verschil als je baas in de meewerk stand staat.
 
Wow met zoveel duimen kan het niet meer mis gaan :grin: bedankt.

de volgende afspraak met de directeur is op 12 oktober. Dan hoor ik of ze een referentie wil schrijven! We houden jullie op de hoogte....
 
update: mijn direct leidinggevende is nu ook op de hoogte en is het met me eens dat mijn werk meer ICT Business Analyst is dan Project Manager. Dus van hem kan ik ook een referentie krijgen als dat nodig is. Wat een lieve mensen allemaal!

na wat heen en weer mailen geeft Rob ons 90% kans op succes wat betreft het erkend krijgen van de skill. Dus we hebben nu het contract getekend bij M2A. Wie weet gaat het toch allemaal nog lukken :)

Ik weet zeker dat al die :up: geholpen hebben :grin: bedankt!
 
Super !!


Wat een opluchting Lamarck.Wat fijn ook dat je direct leidinggevende ook meewerkt, dat maakt alle verschil...Dat moet toch een voorteken zijn :smile: .Nu is je afspraak op de 12e ook minder spannend waarschijnlijk, nogmaals heel veel succes met alle paperassen, komt goed :up: .



Chantal1
 
Helemaal geweldig!

Een aantal jaar terug maakten wij ook helemaal geen kans. We hebben nooit opgegeven en zijn er nog lang niet maar er is hoop.

When the world says 'Give it up', hope whispers: 'Try is ONE more time'!

Dit las ik hier op het forum en heeft ons vaak toch weer over die hoge muren heen getrokken... We komen er allemaal wel ook al is het inderdaad soms (meestal) erg moeilijk maar af te wachten en heeel veeeel geduld te hebben!

Groetjes, Betty
 
Hmm... Ik heb het idee dat als ik dit met mijn baas overleg ik eruit gemieterd wordt.. lol.

In ieder geval erg fijn dat ze zo mee willen werken. Een respectvol en verstandig mens en zakenman gaat zo met zijn medemens en medewerkers om :up:
 
@FOL:
Da's het fijne van aan een universiteit werken. Daar zijn ze gewend aan dit soort dingen: de directeur heeft zelf een aantal jaar in de VS gewerkt en mijn directe baas werkte twintig jaar geleden toen-hij-nog-jong-was een half jaar in ACT (en heeft er nog spijt van dat hij niet gebleven is....). Oja en ik heb een collega die naar de UK gaat dit voorjaar, een ex-collega die sinds kort een baan heeft waarvoor ze de hele wereld over gaat, een collega die in een vorig leven bij buitenlandse zaken werkte en dus ook de hele wereld over ging en een collega die net begonnen is met een didgeridoo-cursus :grin:.
Dat scheelt echt enorm!

@Betty:
je hebt gelijk. Als je op dit forum ziet hoe moeilijk het soms is, en dat het dan vaak toch nog lukt. Dat geeft de burger moed. Ergens sterkt het je ook in je voornemen: toen we echt heel verdrietig waren toen bleek dat het (waarschijnlijk) niet ging lukken, realiseerden we ons hoe enorm graag we het wilden:evil:. Daarvoor was het een droom die we 'ooit' waar zouden gaan maken. Nu is het iets wat we gewoon gaan doen. Als het lukt....

 
dag allemaal

even een update: we zijn bezig met het schrijven van een RPL voor het ACS. Als dat lukt, dan komt het met de rest waarschijnlijk ook wel goed (hoop ik), maar het is een hoop werk. Waarom hebben we al die spullen van vorige banen destijds weggegooid? :| wat een gepuzzel.
Maar goed, er ligt nu een eerste versie bij Rob, ben erg benieuwd wat hij ervan vindt. Ik hoop in elk geval dat hij het niet helemaal af gaat keuren. Of meldt dat het toch niks gaat worden :-(. Ofzoiets.

Het kromme is dat we er nu zo hard mee bezig zijn, dat het bijna niet voor te stellen is dat het zowiezo nog lang gaat duren. Ook als alles in 1 keer goed gaat kost het nog minimaal anderhalf jaar. Twee weken terug hadden we het er met visite over, en dat hebben de kinderen opgepikt. De jongste vertelde op school dat ze binnenkort gaat verhuizen. Oeps! Dus nu gaan we toch maar een beetje beter op onze woorden letten.

Iets heel anders (of toch niet): we zitten er over te denken om de komende zomervakantie op vakantie te gaan naar Oz. Deels omdat we graag willen komen, deels zodat de kinderen al wat gezien hebben als we definitief mogen gaan, en deels om eens te gaan kijken waar we ons zouden willen settlen. Maar het probleem is dat je niet heel Oz in vier weken kunt bekijken dus moeten we nu een voorselectie gaan maken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Is er iemand als eens op verkenning gegaan? Vast wel, toch? En hoe hebben jullie het toen aangepakt?

bedankt en groetjes!
 
Sssst... Vriendelijk verzoek het woord RPL heel zachtjes en met veel respect uit te spreken... Anders krijgen we hier weer slapeloze nachten...
 
Sssst... Vriendelijk verzoek het woord RPL heel zachtjes en met veel respect uit te spreken... Anders krijgen we hier weer slapeloze nachten...

:rolleyes::grin:
voel me vereerd dat ik straks mogelijk bij het bijzondere gezelschap van RPL-schrijvers mag behoren. ;-)
het moet eerst nog maar lukken :evil:

nog tips? Voor zover nodig, want ik begrijp dat Rob hier veel ervaring mee heeft...
 
Een tip... Wees vooral volledig en steek een paar enorme veren waar de zon niet schijnt als je aan je verhaal begint. Daar schijnen ze helemaal gek op te zijn bij het lezen... Snap ook niet waarom <_<
 
hier nog een RPL-er :) Met veel dank aan bepaalde mensen op dit forum, is de RPL geboren en geaccepteerd. Inderdaad heeeeeel volledig zijn en megapostief! Good luck!!!
 
Vanochtend is de aanvraag beroepserkenning voor de ACS voltooid en verzonden! Nu begint het wachten....
 


OFX
Back
Top