LaStaVaZa van Lamarck

Yesyesyes!!! De RPL is goedgekeurd!!! Helemaal happy!! :cool: :lol:
Met veel dank aan Rob: vijf maanden geleden leek het allemaal niet te kunnen, negatief advies op negatief advies, en sinds we M2A gevonden hebben gaat het gewoon lukken!

De volgende stap is de keus tussen een independent (175) of state sponsorship (176) <_< ..... daar zijn we nog niet uit. Het ene is sneller maar beperkt tot een staat, het andere duurt langer maar geeft meer vrijheid. Zijn er nog meer verschillen??
 
Misschien het nieuwe punten systeem van 1 juli, wij kunnen geen visum aanvraag indiennen na die tijd, te weinig punten. De tijd wordt voor een 176 dan erg krap. Maar ik denk dat vooral de tijd het grootste verschil is. Al moet ik zeggen als ik geweten had hoe lang we op de SMP lijsten van de staten moesten wachten we misschien ook voor een nieuwe IELTS (0,5 puntje hoger) en een 175 aanvraag hadden gekozen. Een half jaar wachten op een lijstje is ook erg frustrerend en nu weer het wachten op de SS van VIC duurt ook al 2 maanden en misschien hebben we antwoord voor het eind van de maand. Dan zijn we die 9 maanden extra ook kwijt.

Voor ons is heeft het langer wachten wel de doorslag gegeven, dat wilde we niet. We zijn eind 2008 begonnen en willen nu onderhand wel weg.

Suc6 met de keuze en natuurlijk nog gefeliciteerd met de RPL velen hebben er nog trauma's van.

Groetjes
Yvonne
 
Gefeliciteerd! Als je weet welke staat je naar toe zou willen zou je van die staat SS kunnen vragen enzo eerder aan een visum komen en in de staat zijn waar je toch zou willen vestigen.

Sucess met de keuze.. Betty
 
Bedankt voor jullie adviezen :)!!

We zijn toch gegaan voor een 175. Het was anders een SS voor WA geworden, en daar is niks mis mee, maar uiteindelijk leek het ons verstandiger om voor een independent visum te gaan omdat je dan wat flexibeler bent.

Hij is vandaag ingediend!! :lol: :lol: :lol: B)


Het lange wachten is dus begonnen! Volgens de website duurt het 18-24 maanden, weet iemand of dat dat realistisch is?? Maar waarschijnlijk valt er niet veel over te zeggen denk ik.

Het is wel even wennen, na een half jaar van veel geregel en gepuzzel, om nu ineens niks meer te kunnen/hoeven doen :up:.
Misschien moesten we maar eens wat tijd gaan steken in het opknappen van het huis :evil:.
 
Gefeliciteerd, jullie hebben de juiste beslissing genomen :) Niets weegt op tegen de vrijheid van een 175. Voor de komende tijd proberen om ergens anders je aandacht op te richten: huis verkoop klaar maken, spullen uitzoeken en genieten van wat Nederland te bieden heeft. Het komt goed, ook al duurt het soms lang :cool:
 
:) ik snap wat je bedoelt. Denk ik.

We hebben een lijstje gemaakt van wat we hier in Europa nog willen doen voor we gaan verhuizen. En die zijn we nu aan het aflopen :cool:.
Zo zijn we gisteren met de kinderen naar de Winterefteling geweest. Echt een heeeeeeeerlijke dag gehad, kunnen we weer een tijd op vooruit :).

Overigens is WA nog steeds een goede optie ;-)....
 
Bij ons duurde het 9 maanden voor we het visum eindelijk konden indienen, jullie hebben de boel in 4 maanden al bij het DIAC!
Je kan ons nog verslaan. :up:
 
Geweldig!

Nu zit er inderdaad niks meer op dan wachten... Wij hebben onze 175 eind 2009 ingediend, deze in maart 2010 naar 176 omgezet en daar staat op dit moment zo'n 12 maanden voor. Zodra ze alle prioriteit 2 aanvragen hebben afgehandeld gaan ze aan priority 3 beginnen. Je weet nooit hoe lang sit zal duren of mischien wel kort? Er staat inderdaad nu zo'n 18 mand tot 2 jaar gemeld. Intussen lekker hier zijn, huisje opknappen, genieten met vrienden en familie... :up:

:smile: Betty
 
net nu we ons erbij neergelegd hadden bij het lange wachten, en dat het ergens 2013 zou worden, lijkt het erop dat het DIAC ook een inhaalslag aan het maken is in onze categorie 3. De nieuwe reële optie (volgens de berichten) is al september van dit jaar!!!! Da's ff andere koek :) :).
Nouja, we hebben het nog niet en het kan uiteraard weer helemaal anders lopen, maar nu zijn we wel even blij :).
 
Jaha, das dan toch even schrikken dat het mischien niet meer zolang zal duren!!! Achteraf gezien zijn wij eigenlijk vanaf indienen tot en met visum grant nog geen 1,5 jaar bezig geweest! Dus net toen wij ons erbij neer hadden gelegd kwam daar opeens een CO. Volgens mij kan het nog wel eens heel erg snel gaan voor jullie! Fingers crossed, wij duimen mee.... :up: :up: :up:
 
Back
Top