Lela, Rudy en kids in Adelaide... JA JA JA JA JA!!!

Hi allemaal,

@ Bart, heb je een p-emmetje gestuurd, die rose klinkt erg aantrekkelijk ;-)!!

@ Mireille, dank je wel voor de steun, zoals het nu voelt lijkt het of we er nooit komen, maar ook dit zal wel goed komen :)

@ Thanks Jojo, het is af en toe gewoon lekker om de stoom af te blazen!

@ Faatje, klopt, maar onze emigratieagent laat de DIAC weten wanneer wij in Australie zijn, zodoende krijgen we dan een pre-grant letter zodat we het land weer uitkunnen om naar Nieuw Zeeland te gaan en daar het visum op te halen, maar bedankt voor het meedenken!

@ Anne, je hebt het helemaal goed begrepen, maar begrijpen doe ik het ook niet, zeker omdat je zoals hierboven kunt lezen Bart helemaal geen probleem had... We moeten toevallig toch woensdag naar de notaris, dus wie weet kan het allemaal in een bups door, maar het is allemaal wel weer gezeur hoor! Medicals liggen als het goed is al in Adelaide (doorgestuurd vanuit Sidney) dus kom maar op met dat visum  :grin:

@ Annemiek, ha, ze stonden juist in onze paspoorten, maar we hebben juist voor de emigratie eigen paspoorten aangevraagd voor de kids. Bv. in geval van dat er iets aan de hand is, en een van ons moet op reis met ze...

@ Erna, je hebt gelijk, maar op dit moment kan ik niet wachten totdat het zover is...

Pffff... wat een dag weer..  :oops:

Zo ben even bijgelezen. Ze maken het inderdaad wel moeilijk zeg... Maar hopelijk is dit het laatste gedoe wat je tegen komt... Succes in ieder geval :up:

nou...ben ook weer up to date....balen zeg. Wat een gedoe allemaal. Ik snap dat je er niet helemaal goed van wordt.
Na ja, kop op..komt allemaal wel weer goed!! Balen van de centen, maar je zit in je campertje voor je t weet!

Nou he he, we mogen alle 4 op vakantie hoor! Je moet wel een beetje eigenwijs zijn, maar ik denk dat de rose van Bart wonderen heeft gedaan  :up:

Afijn, voor de mensen die ook met kleine kids met eigen paspoort op reis gaan: Als je online een E676 aan gaat vragen, negeer dan gewoon de instructies die worden gegeven bij de vraag over je travel party en als je dan aangeeft dat je met "family unit members" reist staat er namelijk iets van "Vul hier in met wie je reist, maar ... exclude any accompanying children". Nadat je de naam ingeeft, moet je ook aangeven wat jouw relatie is tot die persoon en tot mijn verbazing kon ik hier ook kiezen voor "child". Dus ik heb gewoon bij alle 4 de aanvragen alle namen van alle personen die meereizen ingegeven en dus ook de namen van de kids en daarbij aangegeven dat ze onze kinderen zijn.

Binnen 2 dagen hadden Rudy en ik onze visagrant en voor de kinderen kregen we een mailtje terug dat ze daar (in Hobart) een geboorteakte nodig hadden. Dit mocht of het origineel zijn, of een gecertificeerde kopie. Nu moesten we toch vandaag naar de notaris, dus ik dacht om dan maar meteen de boel mee te nemen en de notaris te vragen om dit te certificeren. Maar toen las ik verder en bleek dat je het document ook mocht scannen en electronisch versturen! Tja... we hadden nog de originele uittreksels uit het geboorteregister liggen van de kinderen, deze meteen maar ingescand en electronisch aan de aanvraag gehangen... En wat denk je... de volgende dag ook een visa grant voor de kinderen! En niks gecertificeerde kopietjes oid, gewoon ingescande originelen... Tsss... toch makkelijker dan ik dacht...

Het rare is, dat wanneer we de raad van de goedbedoelende dame uit Berlijn hadden gevolgd, wij een ongelooflijke stapel papieren hadden moeten opsturen, maar ook de paspoorten! En nu hebben alle 4 een leuk nummertje waarmee we in Australie op vakantie mogen..

Blijft raar, dat je precies het tegenovergestelde moet doen van wat ze vragen... Maar goed, hurdle weer genomen en we gaan al bijna op vakantie  :grin:

Groetjes,
Lela

:up: Eind goed al goed!

Eerst maar eens lekker van de welverdiende vakantie genieten en dan komt dat visum ook wel in orde.

Groetjes Chantal

Thanks guys!!!

Nu met een gerust hart de laatste zaken hier afhandelen en dan..  :plane:

He Mick... gefeliciteerd!! Goed nieuws over de IELTS  :up: :up:

Groetjes,
Lela

Hi Lela,

Sterkte met de laatste loodjes, en dan heerlijk weg.
Wat zullen jullie een diepe zucht geven als je eindelijk in dat vliegtuig zit.
Het is jullie gegunt  :up:

Groetjes,
Jolanda  :up:

Hey Lela

Gefeliciteerd! Toch nog alles goed gekomen! :happysun: :happysun:

Maar vreemd blijft het wel natuurlijk.

Hebben ze jullie ook nog gevraagd om een reisschema en wat je van plan bent om te gaan doen in Australie? Ik heb daar nu net een mail over gekregen (wij hebben ook een E676 aangevraagd op jou advies!!!Thanx nogmaals!).

Nog een paar weekjes en dan is het echt zover!
Hoe gaat het met inpakken?
Koffie drinken in Brisbane staat wat ij betreft nog steeds :up: :up:

Groetjes
Anne

hoi lela
heb er even snel doorheen gelezen maar ben de draad helemaal kwijt maar ik hoop
dat alles snel in orde is en dat je lekker kunt :beach: :beach:met elkaar in de zon.
heel veel succes en groetjes auktje en diderick

Woohoowww!! Gefeliciteerd!!
En het is al bijna zover. :sunny: Heerlijk joh.

Bedankt...we zijn ook blij met behalen van IELTS...de papieren zijn vandaag per DHL naar Aussie gegaan en moeten maandag in Sydney zijn  :up: Kan ook voor ons t wachten eindelijk beginnen...

Groetjes!!!

Hoi,

Ik hou al een hele tijd een schuin oog op dat slakje van jou, voor mijn gevoel wel een raceslak, wat gaat die snel zeg :wink:

Nog even en dan zijn jullie er al :up:

groetjes wilbert

Nou ja, valt wel mee, tis maar een touristvisa :-(, het echte visum is er nog lang niet, maar ik vind hem wel leuk hoor, race-slak  :up:

Maarre inderdaad, nog 7 weken...

Oehoe Anne, bijna vergeten te antwoorden, maar zeker dat we een bakkie doen hoor!!!  :up:

Jolanda, zeker weten en als ik zie wat er nog gedaan moet worden... pfffff (ik bedoel uitzoeken, weggooien etc)

Groetjes,
Lela

Hahaha, ja precies.
Daarom vliegen die laatste weken zo voorbij.

De laatste 2 weken bij ons waren heel chaotisch,
huis leeghalen, iedereen gedag zeggen pfffff.

Heel veel succes verder  :up:

Back