Lela, Rudy en kids in Adelaide... JA JA JA JA JA!!!

Gelukkig was het bij ons nog niet zo'n ontzettend stress geval, omdat we nog geen tickets hoeven te boeken, maar het is wel fijn om op voorhand al te weten dat je gewoon wat bewijs op moet sturen dat je gaat emigreren en dat er dan verder niets aan de hand is :)

Gelukkig ,Lela eind goed al goed zullen we maar zeggen en weer een zorg minder.

@Peter en @Henriette volgens mij klopt dat Tiger air altijd handig te weten voor mensen die hun stempel in hun paspoort moeten halen vanuit Perth :eek:fftopic:

Erna

Hoi Lela

Wat een opluchting dat je met genoeg informatie van DIAC gewoon kunt inchecken bij SA!
Nu kun je weer onbezorgd verder met inpakken en opruimen enzo :grin: :wink:

Tiger air is inderdaad wel goedkoop maar vliegt niet vanaf Brisbane of Sydney...nog niet, er zijn wel plannen om dat te gaan doen maar op dit moment helaas nog niet.
Maar als je vanaf Perth of Darwin gaat is het geen probleem.

Als het ons lukt om een visum voor langer dan 3 maanden te krijgen, (dat lukt vast wel maar ik zie nog even op tegen weer meer papierwerk!!!) dan gaan we gewoon eerst naar Perth reizen en dan vanaf daar naar Singapore.....klinkt dat nou niet heel decadent?? Wat een vrijheid WHOEHAAAA :up:

Lekker he?! Ben ook inderdaad ontzettend opgelucht  :up: We gaan inderdaad weer verder met inpakken en uitzoeken JOEHOE!!!

Maarre, wat is het probleem met een visum langer dan 3 maanden krijgen? Je gaat me toch niet vertellen dat dat ook weer problemen op gaat leveren? Wat ik ervan gezien heb, is dat allemaal niet zo shocking toch?

Ik mis even een stukje hoor éérst Perth en dan Singapore? Huh?!  :think:

Later!
Lela

Hoi Lela
We blijven maar posten....!!!! Heb je ook een vrije dag ofzo! :lol:
Tiger air vliegt alleen vanaf Darwin en Perth. Aangezien wij er ook nog vanuit gaan dat het visum ergens in december klaar is en we dan nog niet aan die kant van Aus zijn beland is het voor ons niet echt een optie. Daarnaast vliegen ze vooral op azie en als je dus daarmee wilt vliegen kun je je visum ook in Singapore ophalen. Vooralsnog gaan wij waarschijnlijk naar Nieuw Zeeland voor het visum, even een welverdiende vakantie tussen het reizen door! :grin:
(qua kosten is het niet heel veel goedkoper dan naar N-Z heb ik ontdekt maar misschien komt er ngo wel een leuke actie ofzo)

Over het visum langer dan 3 maanden, waarschijnlijk is dat helemaal geen probleem hoor! Ik ben alleen even heel erg zat van het uitzoeken van visa, benodigdheden die je moet opsturen en al dat soort gedoe. maar volgens mij moet je zo'n visum zonder al te veel problemen kunnen krijgen. Ikzelf ga ws. een WHV aanvragen, maar fred kan dat niet meer dus voor hem zijn we aan het kijken naar een visum.
Geen stress!!!!!

Drie maanden is voldoende toch....omdat je in afwachting bent van je definitieve visum kom je toch in aanmerking voor een bridging visum waarbij de rechten hetzelfde zijn als het voorgaande visum (dus een toeristenvisum of een whv)...Bij een whv zul je daar waars. niet veel last van hebben omdat de whv al 1 jaar geldig is. Een toeristenvisum echter kan dan met een bridging visum worden verlengd....

Maarre, wat is het probleem met een visum langer dan 3 maanden krijgen? Je gaat me toch niet vertellen dat dat ook weer problemen op gaat leveren?

Tja je verwacht het niet.....maar hier zitten helemaal geen haken en ogen aan hoor!
Bij een aanvraag voor een toeristen visum langer dan 3 maand kun je voor de optie 6 maand of 1 jaar gaan. Er zitten helemaal geen voorwaarden aan alleen je moet over voldoende geld beschikken om je zelf en je gezin in die periode te onderhouden. Grofweg komt het neer dat je p.p per maand $1000 te besteden moet hebben en hiervan bewijs hebben.

(dat lukt vast wel maar ik zie nog even op tegen weer meer papierwerk!!!)
Kop op, dit laatste beetje moet nu toch een ei-tje zijn! En anders neem je toch zo'n 3 maanden visum, even elektronisch invullen en klaar is kees, binnen een week je visum.

Succes Chantal

Ha Anne, was het maar zo, was gewoon op mijn werk vandaar de "radiostilte" in de middag  :up:.

Oh ik snap um!! Reizen is inderdaad zwaar  :grin:

Voor de zekerheid wil ik graag een visum dat langer dan 3 maanden geldig is, zodat ik me helemaal geen zorgen hoef te maken over het wel of niet verlengen.. Stel je voor dat het onverhoopt toch wat langer duurt dan hoef ik nergens aan te denken... Kost inderdaad wel wat meer dan een ETA, maar what the heck, het kost toch allemaal al genoeg!

Ja lekker weer dan!!! Dachten wij alles even voor elkaar te hebben:

- Aanvraag ligt bij de DIAC
- Ticket geboekt
- Camper gehuurd

Hoera?! Nou mooi niet hoor!! Wat is er met de DIAC, zelfs als je als toerist naar binnen wilt maken ze je het leven zuur  :angry1:

Het zit zo; Onze kindjes (4 en 6 jaar) hebben een eigen paspoort. So what zul je denken. Nou als je dus een tourist visa aanvraagt "ziet" het systeem dat ze nog geen 18 jaar zijn (slim hoor  :smile:). Wel, volgens het systeem moet voor ieder kind onder de 18 een "consent form" worden getekend, omdat ze (lees DIAC) er vanuit gaan dat het minderjarige kind waarschijnlijk:

- alleen reist
- met maar een parent of legal guardian reist

Maar in dit geval gaan papa en mama gewoon mee!!! Nou willen jullie natuurlijk vast wel weten waarom ik dan zo lichtelijk geirriteerd ben (ha, understatement of the year!!), zo erg is zo'n consent formpje toch niet?! Ha, oh nee? Weet je wat er allemaal bij gestuurd moet worden:

1. een gecertificeerde kopie van de het paspoort van de kids
2. een gecertificeerde kopie van de het paspoort van de ouder die niet mee gaat (is er dus niet!!!)
3. een gecertificeerd kopie van het geboortebewijs van de kids
5. dan het formulier zelf, welke in bijzijn (!!!) van 2 legal witnesses (= notaris = ping ping) ingevuld en getekend moet worden!!!

Echt waar, het stoom komt uit mijn oren, ik wil "gewoon" op vakantie en het kost &%$#@@@ een kapitaal aan stomme formuliertjes!!!!!

En het absolute idiote van het hele verhaal is dat je dan uiteindelijk al die gecertificeerd formuliertjes electronisch op mag sturen!!!!!!!! Nee dat heeft zin!!!!

:bangingdoor: Bah bah bah bah bah, ik baal echt nu!!! :loudcry:

:bangcomputer: :cloud: :depressed: :devil:​

Zo... dat was even wat frustratie enzo... Anyway, ik snap best dat dit te maken heeft met het voorkomen van kinderontvoeringen etc, maar dit gaat echt way en way too far!!!

Fijn dat ik even kon stomen hier  :up:

Groetjes,
Lela

Hi Lela

Als het elektronisch kan , heb je geen kopien gemaakt van toen je alles op stuurde anders kan je die toch sturen, of is dit een rare gedachte. Gaat trouwens wel heel erg ver wat ze willen.
Succes.

Groetjes Erna

Hi Erna,

Heb wel originelen, maar geen kopietjes van de gecertificeerde kopietjes... :-(. Volgens mij zijn ze gewoon helemaal over de top bezig en zijn wij daar nu de dupe van...

Groetjes,
Lela

Zonde zeg, weer ping ping :-(
Straks ben je alles vergeten als je lekker in je camper door Australie tuft.
Op naar de notaris ,misschien kan je naar dezelfde gaan en doet hij het voor een vrienden prijsje.

Groetjes Erna

Je zou je bijna afvragen of het niet handiger was geweest om de kids op je paspoort te laten zetten. Is misschien goedkoper? Maar ja... als je alles van te voren wist....

Wat een gezeik allemaal weer zeg. Je wilt inderdaad gewoon op vakantie en dan dit allemaal...

Sjonge jonge jonge wat zijn het toch ook een lastpakken af en toe bij de DIAC.

Ik kan me voorstellen dat het stoom aan alle kanten uit je komt.
Dus als ik het goed begrijp heb je hoe dan ook moelijkheden als je met kinderen met een eigen paspoort een visum wilt aanvragen....????Wat is dat nou voor onzin?? Maar misschien snap ik het ook wel weer allemaal niet goed. :blond:

Neem er vanavond een borrel op, probeer de notaris lief aan te kijken of een taart meenemen. (heeft ervoor gezorgd dat wij nog niets hebben betaald voor certificeren en dergelijke)  :up:

Hebben jullie de medicals al gedaan inmiddels?

Kop op!!!! Ook dit komt wel weer goed!!

Anne

Hoi Lela,
Als ik het goed begrijp gaan jullie naar australie terwijl jullle visum is aangevraagd. Wij kregen dit bericht van onze emigratie agente.

"Must be outside Australian when the visa is granted.
You will all need to be outside Australia when this visa is granted. This visa is cancelled if any applicant is in Australia when the visa is granted."
Groetjes Faatje

Gooi het eruit Lela, ik begrijp dat er stoom uit je oren komt.
Om moedeloos van te worden. Kop op he.

Succes met de laatste loodjes Jojo  :up:

Lieve Lela,

Ik heb de indruk dat het er tegenwoordig nogal absurd en paranoia aan toe gaat, ik ken als de beste het stoomgevoel... :angry1:

Als je een Notaris hebt die redelijk wil zijn, doet ie het misschien gratis, ik wens het je toch.

Doet goed hé effe brullen, gelukkig dat dit forum bestaat....

MAAK JE GEEN ZORGEN, DIT KOMT NOG WEL IN DE SJAKOSCH, BINNEN EEN TIJDJE LACH JE ER NOG WEL MEE HOOR !!!color]

Binnenkort ben je in Australië, wat ben ik (gezond) jaloers op jou...

Liefs, Mireille

Hi Lela,

Ik kan me hier helemaal niets bij voorstellen.
Wij zijn begin dit jaar ook in Oz geweest en Boris heeft zijn eigen paspoort (was verplicht voor de USA).
Niets van dit alles meegemaakt.
Onze visa zijn geregeld door Masters of Down Under, die voor ons ook de vliegtickets en het vervoer geregeld hebben.
Misschien kan een reisburo op een andere manier de toeristenvisa aanvragen.
Ik zou eens met een reisburo bellen (waar je de camper bij gehuurd hebt?)

En als dat niets op levert, komen jullie van het weekend maar even langs.
We hebben hier nog een paar flessen Australische Rose staan, om je zorgen bij te vergeten.

Bart

Back