Ja lekker weer dan!!! Dachten wij alles even voor elkaar te hebben:
- Aanvraag ligt bij de DIAC
- Ticket geboekt
- Camper gehuurd
Hoera?! Nou mooi niet hoor!! Wat is er met de DIAC, zelfs als je als toerist naar binnen wilt maken ze je het leven zuur :angry1:
Het zit zo; Onze kindjes (4 en 6 jaar) hebben een eigen paspoort. So what zul je denken. Nou als je dus een tourist visa aanvraagt "ziet" het systeem dat ze nog geen 18 jaar zijn (slim hoor :smile
. Wel, volgens het systeem moet voor ieder kind onder de 18 een "consent form" worden getekend, omdat ze (lees DIAC) er vanuit gaan dat het minderjarige kind waarschijnlijk:
- alleen reist
- met maar een parent of legal guardian reist
Maar in dit geval gaan papa en mama gewoon mee!!! Nou willen jullie natuurlijk vast wel weten waarom ik dan zo lichtelijk geirriteerd ben (ha, understatement of the year!!), zo erg is zo'n consent formpje toch niet?! Ha, oh nee? Weet je wat er allemaal bij gestuurd moet worden:
1. een gecertificeerde kopie van de het paspoort van de kids
2. een gecertificeerde kopie van de het paspoort van de ouder die niet mee gaat (is er dus niet!!!)
3. een gecertificeerd kopie van het geboortebewijs van de kids
5. dan het formulier zelf, welke in bijzijn (!!!) van 2 legal witnesses (= notaris = ping ping) ingevuld en getekend moet worden!!!
Echt waar, het stoom komt uit mijn oren, ik wil "gewoon" op vakantie en het kost &%$#@@@ een kapitaal aan stomme formuliertjes!!!!!
En het absolute idiote van het hele verhaal is dat je dan uiteindelijk al die gecertificeerd formuliertjes electronisch op mag sturen!!!!!!!! Nee dat heeft zin!!!!
:bangingdoor: Bah bah bah bah bah, ik baal echt nu!!! :loudcry:
:bangcomputer: :cloud: :depressed: :devil:
Zo... dat was even wat frustratie enzo... Anyway, ik snap best dat dit te maken heeft met het voorkomen van kinderontvoeringen etc, maar dit gaat echt way en way too far!!!
Fijn dat ik even kon stomen hier
Groetjes,
Lela