Lela, Rudy en kids in Adelaide... JA JA JA JA JA!!!

Helaas Wilbert, bij een toeristenvisum hoort een vlucht Australie weer uit...  :oops:

Mooi wel hoor, ik heb toevallig net nog Singapore aan de lijn gehad en het gebeurt dus regelmatig dat er mensen bij de incheck balie staan met een one way ticket en die komen dus mooi de vlucht niet op!! Don't panic yet er zijn nog mogelijkheden...

Ik heb net een mail gehad van de ambassade waarin de visa afdeling stelt dat je Australie in kan komen met een one way ticket, wacht ik post hier de inhoud wel:

Your information is correct. Should you be asked as to why you do not have
a return flight booked, you should be able to give an explanation. As you
will await the outcome of your visa application
in Australia and as you will leave Australia in order for the visa to be
granted (and pick it up in New Zealand), you do have a reason for not
having purchased a return ticket.

In any case, you should be able to demonstrate that you have sufficient
funds to purchase a return ticket.

Dus ik dacht, mooi zo, geregeld, maar nee hoor, de meneer die ik vanmiddag bij Singapore sprak die was er nog niet zo zeker van en heeft mij het nummer gegeven van het "passagier acceptatie" kantoor op Schiphol, zodat ik kan bellen met de mensen die daar echt over beslissen op het moment dat je bij de gate staat. Die kan ik pas morgen weer bellen, dus ik hou jullie op de hoogte.

Als laatste optie zou je ook nog een ticket Australie - ... (= dichtstbijzijnde buitenland) kunnen kopen, maar dan wel de goedkoopste mogelijkheid, zodat je bij check-in in Nederland in ieder geval een ticket kunt laten zien waarmee je Australie weer uit gaat...

Aan de andere kant, wij zijn niet de eersten (en zeker niet de laatsten) die zonder visum op een one way ticket het land binnengaan toch?

Ik hou jullie op de hoogte!!

Oke, dat klinkt al wat beter!
Er zijn ons inderdaad  vast al wat mensen voor gegaan op deze manier. Dus er moet een mogelijkheid zijn.

En een ticket boeken naar bijvoorbeeld Nieuw Zeeland moeten we toch ook sowieso nog.
Dus als je die nou (voor vertrek in september) boekt voor half december. (en dan gelijk dat visum ook maar even ophalen :up:) Dan heb je twee vliegen in 1 klap. Want tot half december mogen we dan blijven op een toeristenvisum!

Het zal je maar gebeuren zeg, sta je met je hele familie op schiphol, tranendal en alles er op en eraan. Ga je gewoon weer mee terug.  Moet er even niet aan denken.

Fijn dat je er zo goed mee bezig bent Lela! Ik lift maar even mee met jouw informatie.  :wink:

p.s. paniek aanvalletje is weer onder controle! :grin: :lol: :p

Beetje maf... De DIAC zegt dus dat het kan en mag blijkbaar, maar die meneer bij SA zegt dat hij het zo net nog niet weet... Stel dat je iemand anders aan de lijn krijgt die je verhaal geloofd en zegt dat het wel kan? Dan is het toch maar net hoe die persoon z'n pet staat?

Ben benieuwd hoe dit bij andere maatschappijen zit.

Anne, nog een tip over dat toeristenvisum, je hebt het nu waarschijnlijk over een ETA, maar het is makkelijker om een E676 te nemen, die is nl. 3 of 6 maanden geldig, hoef je hem ook niet te knijpen als het allemaal wat langer duurt...
http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/676/apply-online.htm  (Met dank aan Bart & Nancy overigens :up: )

Ik ga er nog wel vanuit dat we zo ongeveer in november ons visum krijgen, maar wanneer is natuurlijk de grote vraag, dus op voorhand een ticket kopen is ook weer zo een gok...

Meid, geen probleem, moet het toch uitzoeken, dus des te meer mensen er wat aan hebben, des te beter!

Ja, ik zag het ook al gebeuren... "Nou daaaag" en "Goede reis" "Snik ende snif" om vervolgens totaal verbouwereerd bij de douane te worden geweigerd  :grin: . Nee, lijkt me geen goed idee hoor!

Goed zo! En voor de volgende paniekaanval:  * adem in * adem uit * adem in * adem uit *  :lol:

Ik wacht ook nog even af wat andere mensen gedaan hebben... Henriette? Bart & Nancy? Lin en Sander?

Ik denk wel dat ze het menen bij SA hoor, ik heb vandaag 2 verschillende mensen gesproken en die vertelden mij allebei hetzelfde...

Van Sander en Linda weet ik dat ze op een retourticket zijn binnengekomen. Maar Linda gaf mij zelf de tip dat zij dat ook eigenlijk hadden moeten doen.

Ik denk dat ik gewoon maar eens probeer Malaysian Airlines te bellen en kijken hoe zij er over denken.

Mark

Jemig Lela, wat moet jij een engelengeduld hebben zeg.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte en duim dat het goed komt  :up:

Groetjes,
Jolanda

Ik snap de haast niet zo...waarom wacht je niet gewoon tot je het visum hebt en ga dan rondreizen!
Scheelt weer wat paniekaanvallen  :lol:

Greenbrown...omdat sommige mensen hier niet pas net een paar maanden mee bezig zijn en dan het visum al krijgen. Sommigen zijn al meedere jaren bezig en die kunnen dan ook niet wachten om eerder te gaan. Je kan het zien als: "Paniekaanval", je kunt het ook zien als een stressmomentje, of zelfs wel als "spannend" dat alles niet in een keer wil lukken. Maar je wordt er wel creatief van, want de meest "vreemde" mogelijke oplossingen dwarrelen rond in je hoofd....

Ik snap dat je graag zsm naar Australie wil, hoe lang iemand ook bezig is met een visum. Maar...

Ik zou gewoon uitkijken wat je doet, de Australische douane (en die van Singapore) staan toch niet echt bekend om hun gedoogmentaliteit. Dat heb ik verschillende keren mogen meemaken  :x

Dus de DIAC, SA, ambassade kunnen er van zeggen wat ze willen, als je daar staat met je kinderen hangt het toch af van de plaatselijke officer on duty of je op het vliegtuig mag of niet. Ik zou die stress niet willen, that's all I'm saying  :evil:

Succes verder!  :up:

@ Greenbrown, Ik snap wat je zegt, maar de omstandigheden zijn zo, dat het niet echt handig is om hier het visum af te wachten, maar uit in mijn eerdere post blijkt dat er toch wel verschillende mogelijkheden zijn... Als je een ticket hebt Australie weer uit, maar het niet uit dat je met een enkele reis vanuit Nederland Australie binnenkomt. Ik kan vanmiddag Singapore bellen en dan hoor ik weer wat meer, ik hou jullie op de hoogte.

@ Jolanda... tis echt niet niet normaal he, maar we komen er wel!

@ Mark: Precies!! Kan het niet beter zeggen  :up:

Groetjes,
Lela

Op vliegwinkel.nl is nu een actie met SA. Een retourticket Amsterdam - Melbourne 1057 euro retour incl. tax en Amsterdam - Sydney 1066 euro retour incl tax.
Zou wat kunnen zijn voor mensen met hetzelfde probleem die toevallig op een van deze steden vliegen. Is denk ik wel goedkoper dan een enkeltje naar Oz en een enkeltje naar NZ. Geen idee trouwens wat binnenlandse vluchten kosten in Oz, anders valt dat misschien ook te regelen vanaf Melbourne of Sydney.

Het nadeel is dat wij nog niet weten of we nou op Sydney of Brisbane vliegen.

Deze retour tickets zijn maar een euro of 200 duurder dan de enkeltjes die ik nu gezien heb, dus valt best mee.

Hoi
De reden voor ons om toch alvast weg te gaan, ook al hebben we het visum nog niet, is dat we na twee jaar overal mee bezig te zijn geweest. (skills assesment voor fysio's kost nogal wat tijd en vooral veel geduld en energie) de behoefte hebben om een datum te hebben waarop we kunnen vertrekken.
Omdat de rest van het traject nogal lang duurt hebben we daarom een ticket geboekt voor september.
Misschien niet het meest verstandige maar na al dat wachten , studeren en examens doen is het voor ons nu gewoon tijd om te gaan.

Iedereen heeft z'n eigen motieven om of in NL te wachten op het visum of er alvast vooruit te gaan reizen. Voor ons is dit een weloverwogen keuze geweest. Maar ik snap dat dat soms wat onlogisch lijkt als je er toch al zo lang mee bezig bent, maar misschien wel juist daarom! (snapt iemand het nog??!!)

Paniekaanval, stressmoment, hartslagverhogende gebeurtenis.....geef het maar een naam! Ik ben er in elk geval goed in!

Groetjes
Anne

@ annemiek, nou, wij betalen 527,86 euro pp inclusief tax etc, dus de bedragen die jij nu noemt zijn zowat het dubbele... scheelt nogal hoor, en zeker met zijn vieren! Het is gewoon zwaar irritant dat de ambassade geen probleem maakt, maar dat SA er een probleem van maakt... Ben nu aan het zoeken naar hele goedkope tickets die Australie weer uit gaan, maakt niet uit waar naar toe :)

Anne... Snap je helemaal!!! We willen gewoon op vakantie!!!! Hebben we nu echt verdiend en ja, dat we daarna niet van plan zijn om terug te komen... klein detail toch?  :up:

Zeg maar wat hoor, ivm een goedkoop ticket. Kun je in NL een binnenlands ticket regelen naar Darwin en daarna naar Bali vliegen. Hier gaan veel Australiers naar toe omdat het zo goedkoop is. Denk maar wat mee.
Volgens mij zijn de vleigtickets vanuit NL goedkoper dan vanuit Australie.
Hopelijk gaan jullie plannen wel door en ik snap het helemaal dat je nu ook echt wil gaan.

Groetjes Jojo. :up:

Volgens mij is een ticket van Brisbane naar NZ met virgin blue ook niet zo duur.
Alle dubbele verzendingen komt volgens mij van vanochtend ik had ook problemen met verzenden.
Succes met vinden van goedkope ticket in ieder geval. |En die wel verdiende vakantie komt er wel!

Erna

Hoi
Ik heb al even gespeurd naar goedkope tickets, het kost ongeveer 400 euro per persoom om naar Auckland te vliegen begin december.(ik ga nog even uit van een 3 maanden toeristen visum) Ik heb ook nog even naar een visum gespeurd waarop je langer kan blijven dan 3 maanden. Het lijkt wel een goede optie te zijn. Hebben jullie al zo'n visum aangevraagd Lela??

Het moet lukken om een enkele reis Australie te boeken en alvast een ticket te hebben naar Nieuw zeeland?
SA kan daar toch geen problemen mee hebben, er is dan immers een ticket Aus weer uit en die boete kan hun dan niet meer gegeven worden, lijkt mij, maar ik ben ook maar  :blond:
Die round the world tickets werken toch ook op een doorreis principe? (al is dat natuurlijk al wel van te voren vastgelegd, en heb je een ticket weet terug naar NL)

Virgin blue is niet de goedkoopste zoals ik het nu kan vinden. December is natuurlijk ook hoogseizoen!

We hebben dit weekend ons hoofd echt gebroken op hoe dit dan toch allemaal moet, het mooist is natuurlijk dat het visum nog even voor half september klaar is!!!!! (ik weet het, niet reeel, maar je kan altijd blijven dromen toch?) :roll:

Ik ga ook maar eens bellen met SA. Misschien als we een briefje o.i.d. kunnen krijgen van DIAC dat het dan wel kan?
Doet alleen SA zo moeilijk of is het bij alle maatschappijen hetzelfde? Weet iemand dat? Niet dat omboeken een optie is, maar ik ben gewoon benieuwd!

Hi

Had een poosje terug gelezen dat je voor 250 dollar van Perth naar Singapore kan vliegen, weet helaas niet meer welke maatshappij. Misschien weet iemand anders het nog.

Groetjes Erna

HO allemaal, van waar die paniek? Er is namelijk NIETS aan de hand!

Ik heb het namelijk zelf gedaan!
Als volgt:

Enkele reis met Singapore Airlines geboekt.
ETA elektronisch aangevraagd (piece of cake, mocht je direct al weten dat je langer dan 3 maanden nodig hebt ga dan voor 6 maanden toeristenvisum).(niet via Singapore Airlines, want dat geeft alleen maar verwarring, gewoon zelf via internet)
Voor een x bedrag (50 euro?) 10 kilo extra bijgekocht.
Een briefje gefaxt naar Singapore airlines dat ik een emigrant ben, met de eerste pagina (geloof ik) van de acknowledgement email. Is hartstikke duidelijk een officieel document van de immigratiedienst.

Met als resultaat ZERO problemen en 40 kg bagage toegestaan!

Bij aankomst in Australie: ik werd hartelijk welkom geheten en YES dit was absolutely the way to go! Dit zeiden ze nadat ik had uitgelegd waarom ik op ETA binnenkwam, maar dat ik eigenlijk gewoon emigreerde, maar in afwachting was van mijn visum. Het enige wat eruit kwam was: WELCOME TO YOUR NEW HOME!
(misschien hielp het dat ik in tranen was van vermoeidheid en emotie, ha ha)

Dus lieve mensen, het is gewoon een heel goed idee om hier (Australie) je visum af te wachten en ondertussen gewoon lekker rond te kijken.
Koop NIET je ticket naar New Zealand, want je weet gewoon nog helemaal niet wanneer je je visum moet ophalen!

Het is echt geen gestress waard (ook al deed ik dat ook), dat heb ik achteraf ervaren.

Veel plezier en goede reis!

Henriette

ps. was het Tiger airways die de voordelige Singapore-Perth vlucht aanbood?

Lieve allemaal bedankt voor het meedenken!! Hahaha Aukje, zo was het niet bedoeld hoor  :up:

Henriette BEDANKT!!! Ben een stuk opgeluchter  :up:  :up: Pffff ik kneep hem wel even hoor!!

Ik heb net zelf Singapore Airlines gebeld (afdeling op Schiphol) en er werd mij inderdaad bevestigd dat het geen probleem is omdat we gaan emigreren. Het was vroeger inderdaad zo dat ze met een enkele reis nog wel eens mensen niet mee mochten nemen, maar tegenwoordig is een retour alleen nog maar "highly recommended" en aangezien we natuurlijk alle papieren mee hebben is er niks aan de hand! Ik ga zometeen per email naar Singapore Airlines de bevestiging van de Ambassade sturen en de acknowledgement van de DIAC. Maar in principe zal Singapore Airlines je niet weigeren met een one-way ticket. Dus als wij inchecken heb ik de volgende zaken mee:

bevestigingsmail van de ambassade
acknowledgement van de DIAC
aanvraag bij de DIAC
bankstatement

En bij de mail die ik nu naar Singapore Airlines ga sturen zit de acknowledgement van DIAC en de mail van de ambassade...

Dus Anne en Annemiek don't panic, geen probleem dus!

Pfff wat een opluchting!!!!

Groetjes,
Lela

Back