Ja, wat een werk evengoed nog dat verzamelen van alle stukken.
Ik ben in beroep gegaan tegen de eerste uitslag en dat loopt allemaal via ons emigratieburo (net als de originele aanvraag overigens), dus ik hoefde van mijn kant alleen het bezwaarformulier te tekenen en de nieuwe bewijzen van werkervaring op te sturen en Rob regelde de rest, ik weet eigenlijk niet heel zeker wat er allemaal mee is gegaan. Zelfs met de negatieve uitslag op het beroep, ben ik nog steeds heel blij dat we steun van Rob krijgen, want ik geloof niet dat ik alleen zover was gekomen. De regels waarop de ACS de werkervaring berekend zijn nog niet echt duidelijk voor mij, want elke keer als ik probeer na te rekenen waarop ik de eerste keer werd afgewezen, kom ik op een andere termijn uit... Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om hun berekening na te doen!
Ik heb net even op de site van de ACS gekeken en daar staat hetvolgende:
Applicants that have previously applied for Skills Assessment do not need to provide all documents again.
In all cases, you will need to provide:
A new application form
Appropriate payment
Copy of previous assessment letter
Current identification
Additional documentation (not applicable for re-assessment)
Please note that in spite of qualifications or experience previously being assessed as suitable, the ACS reserves the right to refute the previous decision or request further details relevant to this credentials.
Dus ja, ik ga er vanuit dat je je afwijzing ook moet meesturen....
Het lijkt me niet verkeerd om er een verklarende brief bij te doen om aan te tonen hoe je aan je berekening bent gekomen, maar het zou me niet verbazen als ze toch hun eigen manier van rekenen hebben...
Stond er destijds in jouw afwijzing wanneer je weer een assessment zou mogen laten doen of heb je dit zelf uitgerekend?