Lela, Rudy en kids in Adelaide... JA JA JA JA JA!!!

Hi Lela,

De aanhouder wint, scheelt toch mooi weer 9,5 maand. Gewoon volhouden dan komt het allemaal wel goed. Succes.

Erna

Thanks Erna,

Doen we ook zeker, en laten we eerlijk zijn, we wisten dat het niet altijd even makkelijk zou gaan....

Groetjes,
Lela

Nou Lela, het zit je niet mee tot nu toe. Maar je bent een doorzetter dus je komt er wel.
Laat je niet kisten!

Heel veel succes  :up:

Groetjes van Jolanda  :wink:

Hoi Lela,

Tjonge zeg.. het is een heel geduw en getrek. Ik weet (uit ervaring ;-) ) dat de RPL al een verhaal is wat niet in je koude kleren gaat zitten. En dan ook nog deze problemen erbij.. Gelukkig dat je het hebt kunnen beperken tot nog maar 2,5 maand.
Mijn RPL is toendertijd half december goedgekeurd. De aanvraag bij Dima is toen 3 februari de deur uitgegaan. In juni hadden we het verzoek om de VOG, medicals en sponsoring binnen. Uiteindelijk in september het visum (maar had eerder kunnen zijn als er geen struikelblokken waren geweest met de sponsoring). Dus volgend jaar om deze tijd hier kunnen zijn klinkt zeer aannemelijk voor jullie.

Peter

Hallo Lela,

Wat jammer, ze zijn echt mierenn**kers bij de ASC!!!!  Ongelooflijk dat ze maar 38upw tellen!  Hier in NL is 40upw normaal, dus dat ze die uren niet meenemen is niet eerlijk.  Ze zou denken dat het om de totale uren ervaring zou gaan en niet de doorlooptijd.

Goed dat je de moed niet opgeeft  :up:  En veel succes met je spreadsheet!

Groetjes,
Susan

@ Jolanda: Dank je, het gaat ook zeker lukken (alleen iets later dan geplanned :))

@ PerthPete: Nou inderdaad, en ik maar bang zijn dat ze de RPL niet goed zouden keuren... pfff blijkt dat uiteindelijk het struikelblok helemaal niet te zijn!! Het is wel weer goed om jullie timeline nog even te lezen, dat geeft de burger weer moed, gewoon het idee alleen al dat we daar volgend jaar om deze tijd kunnen zijn.... geweldig!!! En ach... 2,5 maand of 16 maanden, dat scheelt nogal wat, dus dat is weer heel goed nieuws.

@ Susan... tja, ik dacht ook even het gouden idee te hebben, maar helaas nog 2,5 maand wachten! Het idee erachter is dat ze inderdaad wèl vinden dat je een langere tijd werkervaring (dus doorlooptijd) moet hebben om de werkervaring op te doen en niet in een korte tijd heleboel uren claimen... Tja en de moed opgeven? No way, het is nu even balen, maar straks lachen we erom!

Groetjes,
Lela

Hi Lela, goede instelling heb je.
Het is nu balen maar doorzetters winnen altijd.

:up:

Hmm. Lela,

Zie nu pas dat je in een vergelijkbare situatie zit als ik. Ook ik had gezien mijn opleiding 6 jaar werkervaring nodig. Heb een 2-jarige opleiding in de IT gedaan, dus ik hoef gelukkig geen RPL te doen. Ben per 1 september 2000 gaan werken en heb dus: JIPPIE, eind vorige maand genoeg werkervaring. Ben dus ook alweer bezig geweest met het verkrijgen van referentiebrieven e.d.

Zijn er nog addertjes onder het gras te verwachten bij jou waardoor het weer mis zou kunnen gaan?

Thanks AJ!! Nou en of, uiteindelijk wonen ook wij in Australie :up:

Hi Mark, nou, na 2x een slechte uitslag zou ik zo zeggen dat de 3e goed moet zijn (iets met een ezel of iets met scheepsrecht :)). En nee ik verwacht eigenlijk niet echt meer rare dingen, zou zo niet weten wat, alle gegevens kloppen, zijn aanwezig ik moet straks alleen "even" nieuwe recente referenties krijgen (ivm de datum van de referentiebrief), maar ik voorzie zo een, twee, drie geen rare dingen....

En bij jou, gaat het goed met alle zaken verzamelen?

Ben weer aan de gang gegaan. Moet zelf nog 1 brief schrijven die door mijn collega wordt ondertekend. Die zal ik van het weekend eens gaan maken. Heb nog telefonisch contact gehad met mijn 1e werkgever, maar door een prive-situatie bij hem thuis was hij er nog niet aan toegekomen. Hij heeft mij gevraagd wanneer ik het nodig heb. Heb toen aangegeven dat ik graag het tegen eind september/begin oktober zou willen opsturen. Hopen of het lukt....

Heb jij na de eerste afwijzing, bij de tweede aanvraag ook de afwijzigingsbrief van de 1e keer bijgevoegd? Zodat ze al kunnen zien dat bijv. de werkervaring wel goed was, maar alleen niet genoeg was. Dan hoeven ze in principe niet meer alle brieven door te worstelen, maar kunnen ze in hun eigen afwijzingsbrief al zien dat de werkervaring wel goed was.

Ik wil er ook nog een brief bijdoen waarin ik precies uitreken hoeveel maanden werkervaring ik nu per bedrijf heb opgedaan. Want, het is dan wel automatisering, bij elke berekening hebben ze wel een paar maanden laten schieten. En dat kan ik me met 6 jaar en 1 maand werkervaring niet veroorloven....

Ja, wat een werk evengoed nog dat verzamelen van alle stukken.

Ik ben in beroep gegaan tegen de eerste uitslag en dat loopt allemaal via ons emigratieburo (net als de originele aanvraag overigens), dus ik hoefde van mijn kant alleen het bezwaarformulier te tekenen en de nieuwe bewijzen van werkervaring op te sturen en Rob regelde de rest, ik weet eigenlijk niet heel zeker wat er allemaal mee is gegaan. Zelfs met de negatieve uitslag op het beroep, ben ik nog steeds heel blij dat we steun van Rob krijgen, want ik geloof niet dat ik alleen zover was gekomen. De regels waarop de ACS de werkervaring berekend zijn nog niet echt duidelijk voor mij, want elke keer als ik probeer na te rekenen waarop ik de eerste keer werd afgewezen, kom ik op een andere termijn uit... Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om hun berekening na te doen!

Ik heb net even op de site van de ACS gekeken en daar staat hetvolgende:

Applicants that have previously applied for Skills Assessment do not need to provide all documents again.

In all cases, you will need to provide:

A new application form
Appropriate payment
Copy of previous assessment letter
Current identification
Additional documentation (not applicable for re-assessment)
Please note that in spite of qualifications or experience previously being assessed as suitable, the ACS reserves the right to refute the previous decision or request further details relevant to this credentials.

Dus ja, ik ga er vanuit dat je je afwijzing ook moet meesturen....

Het lijkt me niet verkeerd om er een verklarende brief bij te doen om aan te tonen hoe je aan je berekening bent gekomen, maar het zou me niet verbazen als ze toch hun eigen manier van rekenen hebben...

Stond er destijds in jouw afwijzing wanneer je weer een assessment zou mogen laten doen of heb je dit zelf uitgerekend?

Het is allemaal niet zo schitterend met de ACS, werkervaring enz..
Zelf ben ik er gelijk de eerste keer doorheen gekomen, met voldoende werkervaring. Het lijkt er echter op dat ze stukje bij beetje strenger gaan worden, en ook met het nakijken. Aan de andere kant echter, je moet maar zo denken. Zolang je nog niet te oud wordt om genoeg punten bij elkaar te krijgen dan komt het goed. De enige niet zo vervelende afwijzing die ikzelf heb gehad is van de staat Victoria die mij niet wilden sponsoren. En waar ga ik per 2 november wonen....................
Krom hé?

Tja, het kan er bij mij ook nog niet echt in dat 32 uur per week werken niet genoeg zou zijn.... laten we wel wezen, iedereen weet dat je nooit precies 32 uur werkt, maar altijd meer (of ben ik nou de enige sukkel die dat doet ;-)). Nee maar zonder gein, de ACS maakt het niet makkelijk allemaal hoor! Nou ja, even wachten nog en dan in december weer de hele dekselse boel opsturen...

Grappig, hoe komt het zo dat je nu toch in Victoria gaat wonen?

Hoi Lela,

Ik ga natuurlijk weer hartstikke mijn best doen met
het duimen voor je en denk aan je.

Ik zal in ieder geval een flinke dosis positieve
energie naar je instralen (BEAM me UP Scotty  :lol: ).

Nee hoor, zonder gein, veel succes!!

groetjes Miranda  :)

[quote author=Lela link=topic=4630.msg71084#msg71084 date=1158261181]
Applicants that have previously applied for Skills Assessment do not need to provide all documents again.

In all cases, you will need to provide:

A new application form
Appropriate payment
Copy of previous assessment letter
Current identification
Additional documentation (not applicable for re-assessment)
Please note that in spite of qualifications or experience previously being assessed as suitable, the ACS reserves the right to refute the previous decision or request further details relevant to this credentials.

Stond er destijds in jouw afwijzing wanneer je weer een assessment zou mogen laten doen of heb je dit zelf uitgerekend?
[/quote]

Dank je voor bovenstaande informatie. In die brief moet ik ook goed gaan uitleggen dat destijds mijn vorige werkgevers een fout hebben gemaakt (eigenlijk ik) met het aangeven van : gewerkt van .... t/m ....)

En ik heb snel de afwijzigingsbrief er nog weer even bijgezocht. En daar kan ik niets vinden van een datum wanneer ik eventueel weer zou kunnen beginnen. Ik heb voor mezelf uitgerekend dat als ik per 1 september 2000 aan het werk ben gegaan, ik op 31 augustus 2006 6 jaar werkervaring heb, als ik in die periode nog geen maand werkloos ben geweest (dat is ook zo)....Dus voor mijn gevoel zit ik nu aan de veilige kant, echter als de ACS aparte rekenmethodes gaat hanteren (misschien trekken ze een gemiddeld aantal vakantiedagen er wel weer vanaf?) zit ik nog steeds wel kiele kiele. Ik wil alleen dit jaar weer verder, want volgend jaar (- 2 dagen :lol: ) wordt ik 30 en krijg dan minder punten voor mijn leeftijd....

AAAAARGHHHHH, wat frustrerend!! Bij ons hebben ze helemaal geen melding gemaakt van (en wij ook niet) het aantal uren/week. Niet ter sprake gekomen.... wel hebben ze volgens mij alleen naar de referentiebrieven gekeken en is de RPL beoordeeld op gewicht... Enorm pak, en je maakt mij niet wijs dat ze dat bestudeerd hebben. Gelukkig is Hans er doorheen gekomen, maar van de 20 jaar heeft ie maar 7 jaar acknowledged gekregen....hakken over de sloot blijkt nu maar weer.... Anyway, good luck met knokken!

Kathleen

ps. en gefeliciteerd nog!

Hi Maluka, sorry... beetje late reactie  :oops:. Ja het blijft koffiedik kijken bij die mensen van de ACS... het is inderdaad wel een beetje flauw dat ze niet gewoon een datum geven waarop je het opnieuw kunt proberen! Om te voorkomen dat we straks weer gedoe krijgen over bv. een week tekort werkervaring (je weet het maar nooit met de ACS), sturen wij pas in december de bups weer op naar Sidney en dan maar weer hopen en duimen... Ik zou als ik jou was ook zeker wat extra tijd erbij nemen om te voorkomen dat ze straks weer roepen dat je niet genoeg ervaring hebt!

@ Kathleen: Dat heb je goed gezegd!Maar ik sta helemaal te kijken van het feit dat ze er bij jullie helemaal niet naar hebben gevraagd... en jullie hebben dat ook niet in de referentiebrieven vermeld? Iets van full-time werkzaam ofzo? Ja, de RPL is bij mij ook zonder mankeren goedgekeurd, dus 50% score :) Haha, inderdaad, het lijkt me stug dat ze iedere RPL lezen, het zijn nogal een boekwerken en ook niet de meest gezellige kost om te lezen! Nou ja, het is al bijna december (zei ze optimistisch) en het zal allemaal wel loslopen! We hebben wel het huis verkocht ondertussen, heeft bijna een jaar te koop gestaan, maar het is dan nu toch verkocht. We hoeven er gelukkig niet a la minute uit, dus kunnen we op ons gemakkie nog een huurhuis zoeken....

Groetjes,
Lela

Tja, ik had eigenlijk het liefste het spul natuurlijk op 1 september verstuurd. Inmiddels zijn we alweer een maand verder en ik heb van 1 oud-werkgever nog steeds geen brief ontvangen. Hem wel gemaild en gebeld, maar na 2e keer mailen nog geen reactie. Wellicht toch maar een keer bellen. Verder moet ik de laatste brief nog even fine-tunen en dan kan die ook naar mijn collega....

Wellicht gaat tie dan toch per begin november op de bus. Wellicht dat de 2 maanden extra goed genoeg zijn?

Gut, zou het eigenlijk niet meer weten... zal misschien wel in hebben gestaan dat 't full time was. Met recht, het is zo december.... nog even (zei deze ook dapper en positief....)
Vind dit wel een rare periode, zo tussen alles in. Alles staat hier op pauze, en daar is het nog lang niet aan de gang.

Hoe dan ook, laat de ACS een poepie ruiken!

Kath

:eek:fftopic:sorry Lela :eek:fftopic:

Hi Kathleen,

Viel me ineens op, hebben jullie maar vierenhalve maand over je aanvraag gedaan, of hebben jullie medicals en VOG's gefrontload?

Mariette

Back