Leuke, gekke, rare of juist goede dingen in Australie

klopt, maar hier in Nederland kennen ze het principe van de JB in de kroeg niet, in Oz hoef je het maar bij elk willekeurige pub te bestellen en... hoppaa!! :grin:
 
Hee Mariekske, ik ken caramel likeur niet. Wel butterscotch van De Kuyper. Is dat hetzelfde? Want dat is alsof er een engeltje op je tong piest... :)
 
yep, dat is em ! kon even niet op officiele naam komen! Mmmmmmmmmmmmmmmm.....

ps wat OOK nog leuk/gek/raar is van Australie; toen ik in Glenelg (Adelaide) naar de bottleshop ging hing er bij de schappen ook PARACETAMOL. Whahahahahahahahahah!!! Of dat nou gek of dom is, kweet het niet, in ieder geval wel erg grappig!
 
amaroela, komt uit zuid afrika en dat is ook z'n soort drankje, canamel koffie achtig, heel lekker!!!! is dat er in Oz zover jullie weten?
 
Yeah, cowboy smoothies, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :grin:. Dat is een heerlijk koffiedrankje vind ik.

Erna
 
[quote author=mariekske link=topic=3275.msg83428#msg83428 date=1173200151]
ps wat OOK nog leuk/gek/raar is van Australie; toen ik in Glenelg (Adelaide) naar de bottleshop ging hing er bij de schappen ook PARACETAMOL. Whahahahahahahahahah!!! Of dat nou gek of dom is, kweet het niet, in ieder geval wel erg grappig!
[/quote]

Dat heet 'anticipating'... :-D
 
[quote author=-+henk+- link=topic=3275.msg83460#msg83460 date=1173234995]
"a hair of the dog" helpt ook - eveneens verkrijgbaar bij de the Bottleshop.  :p
[/quote]

Is die dan al zo vroeg open??  :grin: :grin: :grin:
:dizzy:
 
[quote author=-+henk+- link=topic=3275.msg83460#msg83460 date=1173234995]
"a hair of the dog" helpt ook - eveneens verkrijgbaar bij de the Bottleshop.  :p
[/quote]

Hair of the dog.....is dat niet dat je dan hetzelfde drinkt als waarvan je de kater kreeg?

Of is het echt een speciaal alcoholisch  :lol: anti kater drankje  :grin:
 
Hair of the dog.....is dat niet dat je dan hetzelfde drinkt als waarvan je de kater kreeg?

Ja, helemaal gelijk!. De volledige uitdrukking is "a hair of the dog that bit you"

en 
Is die dan al zo vroeg open??
Nee, bij ons in de buurt pas na half tien, maar dat is dan net als die paracetamol: je moet wel vooruitdenken .... :smile:
 
En als je dan gaat zoeken naar waar het het gezegde "hair of the dog" vandaan komt, en hoe oud het al is, kom je hele leuke dingen tegen.
Kijk maar bij "Wikipedia".
 
Ja Rene, dat klopt!

Ben sowieso ook een sucker voor het aussie accent en de uitdukkingen, vindt het helemaal geweldig, die slang words & phrases!
 
Wat mij opviel was de zon. Die draait niet over het zuiden maar over het noorden.
...en dan de sterren ,ook die staan anders let maar op.
Groet Marga
 
Die sterren staan allemaal op zijn kop ja.

Vorige week ben ik even gaan toeren in mijn eigen omgeving. Ja, mijn moeder is op bezoek en dan huur je even een auto. Is er iemand die het is opgevallen dat je in Australie in een restaurant altijd vooruit moet betalen en alleen kan bestellen aan de bar bij de kassa?

Absoluut niet vreemd, ze zullen hier ook "eetpiraten" hebben maar het valt wel op als je hier voor het eerst in een restaurant gaat zitten.
 
Is er iemand die het is opgevallen dat je in Australie in een restaurant altijd vooruit moet betalen en alleen kan bestellen aan de bar bij de kassa?

Dat is bij "pub food" en clubs inderdaad de gewoonte. Je krijgt dan zo'n bordje mee met een nummer er op en dan komen ze het eten brengen.... of zelfs moet je het halen als je naam of nummer wordt omgeroepen. Maar er zijn ook echt wel veel restaurants waar je gewoon besteld, bediend wordt en achteraf betaald.  Het is wel meer dan in NL een gewoonte om - wanneer je bent uitgegeten - aan de kassa te gaan betalen i.p.v. de rekening af te wachten. En dan natuurlijk de BYO (juist weer niet in pubs en clubs) - je eigen fles wijn mee i.p.v. vanaf de wijn list bestellen. Aanvankelijk vonden we dat heel genant als europeanen, maar het went gauw en scheelt een hoop geld.
 
Ja Hawk, dat vooruit betalen geldt zeker niet voor de betere restaurants. 't Is precies zoals Henk zegt. En ga je in een pub eten, dan geldt er weer geen BYO. Beide praktijken zijn heel normaal. En eet je in zo'n pub, en je krijgt weer dorst, dan koop je aan de bar weer extra drinken.
In de regio waar ik woon, zou ik zeggen dat er meer vooruitbetalings toko's zijn in de verdere suburbs, en minder in de city.
 
Het meest rare en / of gekke in australie is nog steeds dat men aan de verkeerde kant van de weg rijdt. Op zich heb ik daar niet zo'n last van, maar als ik de weg moet oversteken als voetganger word ik negen van de tien keer terug op de stoep getrokken door Mark omdat ik weer bijna onder een auto lig. Ik kan er niet aan wennen, hopelijk komt het nog ooit. Laatst in Dubbo ging ik het weer eens alleen proberen op een t-splitsing en het ging weer fout, te on overzichtelijk. Ben hard terug gerend met als gevolg dat iedereen in de auto aan het lachen was. Ja, zo haal je de buitenlanders er ook wel uit.

Groetjes Jojo.
 
Verkeerde kant van de weg :grin: Niet andere kant van de weg?
Na 8 jaar stap ik nog wel eens aan de verkeerde kant van de auto in!
En pas reed ik van Woorabinda (2 hrs west van Rockhampton) naar Rockhampton en mijn collega zat naast me en ze keek me al een poosje aan en ik vroeg wat er aan de hand was en toen vroeg ze waarom ik al 5 minuten aan de rechterkant aan het rijden was!!!! Oops. Gelukkig kwam er niet zo'n road train aan :grin:
 
Je kan de 'andersrijdenden' er ook uit halen door de manier waarop ze een u-turn maken. Als je rechts rijden gewoon bent, draai je tegenklokwijzerzin; de linksen doen het net andersom. Mijn man, een Brit, draait hier in België dikwijls klokwijzerzin, bijna een 8 dus. Zit er blijkbaar diep in dat automatisme...

groetjes,
An
 
Back
Top