Leuke, gekke, rare of juist goede dingen in Australie

- de public toilets
- de drive through bottle shops
- de easy verkeersregels
- de GALLIANO SAMBUCA (superlekker, nergens in Nederland te krijgen..!!)
- de verschillende dips, sundried tomatoes mmmm
- Cadbury Chocolate!
- Fish 'n Chips aan het strand
- de grappige verkeersborden (let op voor overstekende voetgangers; die 2 voetjes, hihi)
- de Barbie, de Tinnie
- de manier waarop de parkeerwachter je tijd bijhoudt bij een 1 hour parking (krijtstreepje op je voorband!)

Verder nog: Aussie Rules Football, het klimaat, de natuur, de mentaliteit van de mensen, de slang woorden en uitdrukkingen
waarschijnljik zijn al een aantal dingen genoemd in het topic; heb het niet helemaal terug gelezen..
 
Nare dingen: die rot bindi in de lawn (vooral in het voorjaar). Als ik er met m'n blote voeten doorheen loop....  #@$!!&*!@
 
Wat bedoel je Syl? Dat we dagelijks een paar emmers uit de publieke WC's kunnen halen? :-D
 
:grin: :grin: :grin: that's it....  Nee dat van dat gerecyclde water stond even los van het publieke toiletten verhaal....in dit geval :grin:

Groetjes
Syl
 
Alhoewel het niet lang meer zal duren dat het 1 met het ander in verband zal staan.

Ik hoorde trouwens laatst de minister van hoe-heet-het, waterzaken, zeggen dat het gigantisch zou helpen als mensen hun douche tot 4 minuten zouden beperken. Tja, het moest er een keer van komen, dat ons "persoonlijke" waterverbruik aan de orde zou komen.

Ben benieuwd wat level 5 gaat inhouden.
 
@ Henk: wat zijn bindi?
- zullen wel geen afgevallen stipjes bij Hindoe-vrouwen of rondlopende dochters van Steve Irwin zijn ?? :smile:

groetjes,
An
 
@ Henk: wat zijn bindi?

Groen onkruid in het gras. Een klein plantje wat een "bloem" ontwikkeld met allemaal, hele venijnige stekeltjes. En aangezien ik meestentijds op blote voeten loop is dat zeeeeer onaangenaam als je door het gras loopt. Ik spuit er wel tegen maar krijg ze niet allemaal weg op tijd. Vooral in het voorjaar is het eelt nog niet zo gehard ('s winter heb ik wat nl. vaker schoenen aan).  Ook onze hond heeft het er niet op..... die wil ook niet bepaalde delen van het gras op waar veel bindi zit.....
 
[quote author=-+henk+- link=topic=3275.msg83042#msg83042 date=1172925403]
@ Henk: wat zijn bindi?

Groen onkruid in het gras. Een klein plantje wat een "bloem" ontwikkeld met allemaal, hele venijnige stekeltjes. En aangezien ik meestentijds op blote voeten loop is dat zeeeeer onaangenaam als je door het gras loopt. Ik spuit er wel tegen maar krijg ze niet allemaal weg op tijd. Vooral in het voorjaar is het eelt nog niet zo gehard ('s winter heb ik wat nl. vaker schoenen aan).  Ook onze hond heeft het er niet op..... die wil ook niet bepaalde delen van het gras op waar veel bindi zit.....
[/quote]

Weer iets nieuws wat ik niet wist. Een mens is nooit te oud om bij te leren!
Komt dit in heel Australië voor?

Even totaal iets anders, heb ooit in een documentaire van David Attenborough iets gezien van een aardworm in South Australia die tot 1,5m kon worden. Je zou ze niet levend kunnen zien omdat ze meteen sterven als je ze uit de grond haalt maar je hoort wel de 'klotsende' geluiden als ze door hun met water gevulde gangen kruipen.
Heeft iemand dit ooit al eens meegemaakt?
 
[quote author=-+henk+- link=topic=3275.msg83042#msg83042 date=1172925403]
@ Henk: wat zijn bindi?

Een klein plantje wat een "bloem" ontwikkeld met allemaal, hele venijnige stekeltjes.
[/quote]

Ah, een soort distel ofzo?
 
@4np:
hier een paar sites over bindi:

http://www.angelfire.com/mn/fieldnats/june042.htm
http://www.burkesbackyard.com.au/2004/archives/2004/in_the_garden3/gardening_tips,_books,_techniques_and_tools/war_on_weeds

groetjes,
An, ondertussen bindi-expert :smile:
 
De verschillen heb ik ff door genomen en met het meeste kan ik me wel vinden, het is toch een ander land met andere gewoontes. Links op de stoep lopen en rijden aan de linker kant dat weten jullie allemaal wel, wat ik hier niet heb gelezen, vraag me nu echt af of niemand is opgevallen. Dat in NL de gootsteen of je badkuip, de draaikol rechts om loopt en in Oz links om. En heb me laten vertellen dat een boomerang in NL rechts om draai maar in Oz links waar ik niks van geloof, heb met de structuur van de boomerang te maken, volgens mij!!!!!! en niet met de aantrekings kracht van de aarde te maken.
Nu wel ff een vraag hoe zit het eigenlijk met de nieuwe maan oude maan eerste kwartier en laatste kwartier, dus de stand van de maan ten opzichte van de aarde en de zon, hier draai dat hele zooite naar rechts dus eerst nieuwe maan dan eerste kwartier , volle maan en laatste kwartier, id dat in Oz ook zo of draait dat anders om, dit is niet van levensbelang natuurlijk maar vroeg het me ff af, wie het weet mag het zeggen.
 
Theoretisch zou het bad hier linksom moeten leeglopen.... :smile: In de praktijk blijkt het echter (net als op het noordelijk halfrond) de ene keer links om en de andere keer rechtsom te zijn. Vorm van het bad, initiele beweging die de kolk veroorzaakt enz. zijn net zo belangrijk als de externe invloeden. Jaren geleden heb ik dit al eens uitgeprobeerd toen ik op vakantie was in NL na een discussie met een vriendje die hoogleraar praktische natuurkunde was. Tien keer een volle wasbak in laten leeglopen zowel in NL als in Oz. Het blijkt dat de verhouding ongeveer 1/3 - 2/3 ligt, waarvan de 2/3 in de te verwachten richting.

Overigens: het weer (windrichting in relatie tot hoge en lage druk gebieden) houdt zich uiteraard wel aan de "omgekeerde" situatie.

Maar... de zon komt gewoon in het oosten op en gaat in het westen onder - alleen rond 12 uur 's middags staat ie in het noorden. De maand doet het niet anders.....

Dat op de links op de stoep lopen.... je haalt op die manier gelijk de touristen er uit....heel opvallend!
 
die stomme toeristen lopen tegen iedereen aan, begrijp ik!
Oke dat van dat bad is dus eigenlijk niet waar. je zou verwachten dat dat wel het geval is, toch? En de stand van de maan ten opzichte van de zon en de aarde spreekt eigenlijk een beetje voor zich, heb namelijk net me vaarbewijs 1 en 2 gehaald en daar leer je dat. zo doende de vraag. weer iets wijzer geworden.
 
En ook de sterrenhemel is verschillend, dacht ik, logisch gezien, in Europa kijk je naar het noorden, in Australië  zuidelijk.
Geen kleine beer te zien daar he? Of wel?
Correct me if I'm wrong...
 
de kleine beer, weet ik nog uit militaire dienst heb je een paar keer per jaar, heb te maken met de stand van de aarde, maar je kan hem zien. Grote beer is altijd te zien bij onbewolkt weer. volgens mij kan je de noordpoolster niet zien in Oz, kan alleen vanaf het noodelijkhalfrond, als ik het goed zeg!
 
nee die hebben we niet gevonden, wel veel andere tekens...veel meer sterren dan hier! oa. southern cross...mmm, krijg meteen weer heimwee naar een swag...onder die prachtige sterrenhemel.......
 
Ja fantastisch is die he, de Southern Cross!

Trouwens de uitzicht op de "Milky Way" vanuit the spa met een glass champie in mijn handen tijdens nieuwjaar was ook SUPER!
 
Wat ik leuk vind om te zien is een 'horizontaal halve maan', dát is er in N'land niet :)
 
EN WHAT ABOUT THE COCK SUCKING COWBOY?!!! mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..........

(eh... voor diegenen die dit niet weten: dit is caramel likeur (de kuyper) aangevuld met Baileys). Proberen, is echt super lekker! Eerst een laagje caramel likeur en dan heeeeeeeeeeeel langzaam de baileys er bovenop schenken. Dan in 1 teug opdrinken! HMMMMMM!!! :shock:
 
Nou eerlijk is eerlijk; hier in Nederland mis ik de JaegerBomb (shotglas jaegermeister in een longdrinkglas half gevuld met Redbull) eigenlijk ook wel !!

En de Cockusucking Cowboy is idd Great!
 
Back
Top