Leuke, gekke, rare of juist goede dingen in Australie

Wat is daar nu weer mis mee?

Wat zijn rain checks? De vraag is al gesteld maar niemand die het weet?
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=3275.msg71821#msg71821 date=1159105368]
Can I get a rain check on that? = Kan ik dat van je tegoed houden?
[/quote]

Volgens mijn woordenboek is het raincheck, 1 woord dus. De vertaling is een nieuw kaartje, voor later gebruik gegeven aan bezoekers van een verregende wedstrijd.

AHA!
 
Rain check (in een foldertje van een winkel) betekend dat je het product alsnog buiten de "aanbiedings periode" voor dezelfde prijs mag hebben. (Als het product uit verkocht blijkt te zijn binnen de aanbiedings periode.

Groetjes
Syl
 
En wat betreft die stoplichten? Hoe zit dat als je  :bike: aan het fietsen bent. Ik weet bijna zeker dat als ik  :police: geen smeris zie, dat ik al vaart begin te maken als het stoplicht van rood op Oranje gaat (uiteraard wel lettend op eventueel ander verkeer). Fietsers kunnen ze toch lekker niet pakken met een flitser, nanananana Lekker puh!
 
NIet met de flitser nee... Wel heel goed kijken als je een of andere opvallende (fel rood of oranje) dikke Commodore S of SS ziet. Kan een undercover zijn met video en ingebouwde zwaailichten ;-)
Perthpete
 
[quote author=hawk link=topic=3275.msg71904#msg71904 date=1159205382]
als het stoplicht van rood op Oranje gaat [/quote]

van Rood op oranje????? is het niet van oranje en dan pas rood..

Of is dit in Australia anders???....

Of was het nu van blauw naar geel of van pa.....eeuuhhh what the he$$

Jack :evil:
 
Dat pappa zijn zoon "mate" noemt. En de rest van de kids ook.. :p

Bah, ik mis het, zo spoedig mogelijk terug!
 
Dit is een leuk draadje, had het nog niet gevonden!

Mijn bijdrage:
-het 'no thongs'-sign aan de inkom van clubs, bedoelend op teenslippers maar héél grappig voor Britten (een thong is een string bij de Britten)
-de eerste indruk van Australië in de luchthaven: de tot de knieën opgetrokken kousen onder een bermuda van het douane-personeel en dan ook verder in Australië te bewonderen bij de bus- en taxichauffeurs

groetjes,
An
 
Ik vind het dus gek dat je hier als je je gaat verloven en trouwen je zowel de verlovingsring als de trouwring aan dezelfde vinger zijnde de linkerringvinger draagt ! Getver ! Erg lelijk!

En alleen de aanstaande bruid krijgt en draagt een verlovingsring, de aanstaande bruidegom krijgt en draagt dus niks!  :shock:

En men weet mij ook te vertellen dat de waarde van de verlovingsring dient minimaal 5 keer het weeksalaris van de man te bedragen dus een ring vanaf $ 2500.00  :shocking: is hier heeel normaal!

Jeetje !  :lol:

Ingrid  :cool:
 
* ik wist dat vrouwen ook wel "sheila" worden genoemd. of chick, of his misses....maar laatst hoorde ik er toch 1:I met a nice bird.......... :shock:
* als je iemand belt, persoonlijk of prive, altijd eerst hallo-sabien speaking- how are ya- fine thanks- yourself en dan pas verder kunt gaan met waarvoor je eigenlijk belt...vooral lastig met werk want ik bel niet voor een social talk maar met een reden....
* op de snelweg staat op de vluchtstrook een fietser geschilderd..no way dat ik daar op mijn fietsje ga....
* bij wegopbrekingen ipv een tijdelijk stoplicht een mannetje met STOP-SLOW bord lolliepop (was dat al gezegd...?)
* 1 keer kussen (ipv 3 keer) als je gedag zegt, blijft nog steeds raar
* "shaved" ham
* poromoten drive safe-keep left, en dan in de stad de helft van de tijd de linkse baan ineens linksaf MOET slaan. Of je rijdt links en er staan op bepaalde tijden auto's geparkeerd op de linker baan....ga dan rechts rijden, maar vaak geen voorsorteervak dus staan ze rechts ook ineens midden op de weg stil..ben dus constant aan het sla-lommen
* dat ze hier in de kroegen meerdere lager bieren op tap hebben. ga je in nederland naar de kroeg, wie wil wat: bier, cola, rode wijn...prima. Je bestelt een biertje, je bent in een Heineken kroeg dus krijg je een Heineken. Of Dommelsch, afhankelijk dus welke brouwerij in de kroeg zit. Hier vergeet ik het nog steeds wel eens. Wat wil je drinken vragen ze mij? A beer please......duh.......Tooheys, Coopers, Carlton, VB, what?!!!!!
 
wat ik mooi vind:

Dat ze NSW (verbeter mij als ik het fout heb) 3 keer een bord aan de kant hebben staan dat er een snelheidscamera aan de kant staat en er dan ook altijd bij het 3e bord een camera staat. :up:

Wie zich dan nog laat flitsen....... tsss.......
 
Dat ze NSW (verbeter mij als ik het fout heb) 3 keer een bord aan de kant hebben staan dat er een snelheidscamera aan de kant staat en er dan ook altijd bij het 3e bord een camera staat

Nee hoor, dat heb je niet fout.  En toch laten mensen zich nog flitsen........  :lol:

Er staan er diverse - bijv. op de Freeway van Sydney naar Newcastle  een tweetal (met name tussen Brooklyn en Gosford).  Verder als je vanuit het noorden (via Pennant Hills Rd) richting Paramatta gaat eerst een bij Carlingford vlak voorbij het winkel centrum en dan nog een vlak voor je de stad binnenkomt.

Verder - en dan slechts een enkele keer aangekondigd en nog niet erg duidelijk ook - in de Eastern Distributor/Sydney Harbour Tunnel. (80km/h) - da's een gemene!
 
-dat je zelfs vaak in de steden of dicht in de buurt ervan kakatoes, rainbowlorikeets en andere prachtige vogels ziet
-dat je op de boardwalk van een national park het pad OM een boom heen geplaatst ziet of zelfs een groot gat hebben gecreerd om de boom door te laten groeien
-dat je gratis (haha, nederlander) bij je maaltijd om water kunt vragen en ze er vaal zelf een citroentje bijpleuren haha. Zijn wij niet gewend, moeten altijd duur betalen voor een stom flesje spa. Water is water! Maar das weer een ander onderwerp...
-dat wanneer je met pech langs de weg staat er daadwerkelijk mensen stoppen om je te helpen
enz enz :shock:
 
[quote author=Aussielover link=topic=3275.msg82738#msg82738 date=1172797774]
En men weet mij ook te vertellen dat de waarde van de verlovingsring dient minimaal 5 keer het weeksalaris van de man te bedragen dus een ring vanaf $ 2500.00  :shocking: is hier heeel normaal!
[/quote]

hmm 500 dollar in de week? Ik vrees dat je de verkeerde vent aan de haak hebt geslagen. :evil: :evil:

- grappig vindt ik dat de aussie verzot is op zijn schuurtje. De gemiddelde aussie heeft toch wel 2 of 3 sheds.
 
Ik moet die ook nog 's checken, van die ring. Never van gehoord, en de mijne zit er zwaar overheen... haha. Overigens is het niet meer of minder dan een kwestie van smaak, of dat lelijk of mooi is. Bij mij staat het toevallig mooi. Zo. En als Steve een verlovingsring had gewild, nou, dan hadden we dat gewoon gedaan. 't Ligt er ook maar aan hoeveel je je van de 'regels' aantrekt, toch?!

Gemiddeld 2 of 3 sheds?? Ligt er misschien aan waar je woont....?

Hee Mariekske, met dat water ligt het ook nog niet zo straight. Ik vraag altijd of hun kraanwater gefilterd is - als ik 'still water' wil. Want ik heb de pest aan chlorinated water bij een fijne maaltijd, trouwens, sowieso al. Dan betaal ik liever voor dat 'flesje Spa'. Zo zie je maar weer, ieder z'n ehh.. hoe heet dat ook al weer... dinges!

:)
 
hey ireenuh, tis inderdaad net wat je zelf wil... Hier in ierland waar ik nu woon is het water echt super goor, maar... ben er al aan gewend nu. Heb altijd geroepen dat ik niet voor water wil betalen zolang het veilig is. (ben en blijf toch altijd een goeiekoopuh nederlander, hihi) :p
 
Over water gesproken, recycled water.....(hot topic down under op het moment maar dat even terzijde) Er is hier grote keus aan gratis!!! (redelijk tot schone) openbare toiletten.

Groetjes
Syl
 
Back
Top