Long way down..Almost there..:)

Fokko gaat waarschijnlijk de 20ste ook, we wachten nog op een bevestiging.
Ikzelf heb al een bevestiging voor de 8e. ;-)
 
Fokko gaat waarschijnlijk de 20ste ook, we wachten nog op een bevestiging.
Ikzelf heb al een bevestiging voor de 8e.
wink.gif


In Utrecht?
En doen jullie de GT?
 
Wij willlen maandag de aanvraag insturen voor de 20ste...hoop dat het nog lukt!!

En misschien tot daar dan
smiley.gif
 
Hi Steven, je kunt zelf aangeven waar je de resultaten naartoe wilt hebben, bijvoorbeeld 1 naar jezelf en 1 naar jouw visumbureau (zo hebben wij het gedaan).

Succes!
Annemarie
 
e
Hi Steven, je kunt zelf aangeven waar je de resultaten naartoe wilt hebben, bijvoorbeeld 1 naar jezelf en 1 naar jouw visumbureau (zo hebben wij het gedaan).

Succes!
Annemarie


En als je nu geen bureau hebt?
Ik heb ook van iemand gehoord dat 1 resultaat naar de diac kan/moet sturen. Word het wel geaccepteerd als je een resultaat zelf meestuurd met je visum aanvraag?

Groet,Steven
 
Hoi Steven,
bij mij ook zonder bureau. Ik heb op mijn aanvraagformulier voor de test aangegeven dat ik het resultaat naar het DIAC wou en ook eentje naar het ANMC (mijn skills beoordelingsorgaan, dat was trouwens zo gevraagd door het ANMC) en eentje naar mezelf. (Er worden hiervoor geen extra kosten in rekening gebracht.)
Op mijn uiteindelijke visumaanvraag moest ik gewoon aanvinken of ik een Engelse test gedaan had (met uiteraard tegemoetkoming aan het vereiste niveau van Engels) en het TRFNumber (Test Report Form Number) vermelden. Dat was het.

Veel succes!!
Angeline.
 
Mag je 'm zelf niet naar het DIAC opsturen? Stel je voor dat je bijv. niet de beoogde resultaten haalt..
 
'k Vind niet zo direct een mededeling van het DIAC dat het rechtstreeks moet opgestuurd worden, maar ook niet dat je het niet zelf mag naar ze opsturen... 'k Denk dat het alletwee goed is dan; of redeneer ik nu te simpel?
Wat betreft het opsturen van het resultaat naar het ANMC (beoordelingsorgaan skills voor vroedvrouwen en verpleegkudigen) was het wel vereist het resultaat rechtstreeks van het testcentrum naar daar te laten opsturen. Maar ik veronderstel dat daar verschillen opzitten per instantie.

@Alie: Ik had voor mijn eerste keer IELTS een half puntje tekort voor schrijven en dat resultaat is dus ook doorgestuurd naar DIAC en ANMC. Beide instanties vermelden duidelijk dat je meerdere keren een test mag afleggen; zolang je het vereiste resultaat maar haalt in 1 zitting én het resultaat niet ouder dan 2 jaar is, lijkt het geen probleem te zijn.

Angeline
 
Mag je 'm zelf niet naar het DIAC opsturen? Stel je voor dat je bijv. niet de beoogde resultaten haalt..
Ja hoor, dat mag je zelf doen, hebben wij ook gedaan omdat we de test ruim een half jaar voor de aanvraag hebben gedaan. Als het maar een kleurenscan van het origineel is, is het prima.

Groet,
Annemarie
 
@Alie: Ik had voor mijn eerste keer IELTS een half puntje tekort voor schrijven en dat resultaat is dus ook doorgestuurd naar DIAC en ANMC. Beide instanties vermelden duidelijk dat je meerdere keren een test mag afleggen; zolang je het vereiste resultaat maar haalt in 1 zitting én het resultaat niet ouder dan 2 jaar is, lijkt het geen probleem te zijn.

Angeline

Kan je dan nu wel een visumaanvraag doen voordat je de vereiste resultaten van je IELTS test gehaald hebt? Of begrijp ik dat verkeerd?

:mellow:
Marika
 
Marika

neen hoor, daar is helemaal niets veranderd, je moet nog steeds het vereiste aantal punten behaald hebben om je aanvraag te kunnen doen. Hier gaat het eigenlijk om het aanvraagformulier voor de Ielts. Daarop kan je aanduiden of je wil dat de resultaten ook nog naar andere instanties gestuurd worden. Als je een skills assessment moet doen bvb waarbij ze eerst willen weten of je engels voldoende is (voor verpleegkunde bvb) dan moet je die instantie daarbij schrijven. Voor onze skills assessment hadden we dat niet nodig, dus wij hebben op dat papier ingevuld dat het enkel naar ons moet gestuurd worden (en blij toe, want Jeroen heeft het uiteindelijk 3x moeten doen...).

Als je uiteindelijk alle documenten bij elkaar hebt om je visumaanvraag te doen, dan scan je het originele papier met je IELTS-uitslag op in en voeg je het toe aan je aanvraag.
 
Even een snelle vraag tussendoor.........

Hoe snel krijg je de uitslag van je Ielts te horen?

We zitten nog steeds op mijn Engelse paspoort te wachten die uit Parijs moet komen voor het certificeren van de documenten ....shit shit shit!!
angry.gif


Je geduld word wel op de proef gesteld zo.
 
Je krijgt bij de test een nummer, handig om dat mee naar huis te nemen (ligt op je bureautje). In de info staat welke website je op kunt en dan kun je via je nummer jouw uitslag opvragen, 13 dagen nadat je de test hebt gedaan. Ik heb stiekem een dag eerder gekeken en toen stond het er 's avonds ook al op... :wink:

Succes,
Annemarie

PS Ik begrijp net dat dit niet voor Utrecht geldt, wij hebben het in Amsterdam wel zo gedaan.
 
Als je de test doet in Utrecht dan krijg je de uitslag uitsluitend via de post.
J heeft 6 maart de test gedaan en 20 maart heeft hij de uitslag per post ontvangen. :smile:
 
Thanks Denise, ik dacht het al maar elk sprankje hoop doet leven... :up:

Zijn er eigenlijk ook geruchten over veranderingen ( verbeteringen liefst :rolleyes: ) m.b.t. de IELTS na de 30e of in de loop van dit jaar?

Sorry trouwens Steven, zit ik een beetje in jouw LaStaVaZa allerlei vragen te stellen :oops:

:)
Marika
 
Thanks Denise, ik dacht het al maar elk sprankje hoop doet leven...
afro.gif


Zijn er eigenlijk ook geruchten over veranderingen ( verbeteringen liefst
rolleyes.gif
) m.b.t. de IELTS na de 30e of in de loop van dit jaar?

Sorry trouwens Steven, zit ik een beetje in jouw LaStaVaZa allerlei vragen te stellen
embarassed.gif


smiley.gif

Marika


euuhhhh???? tja..
evil.gif
evil.gif



Zijn er eigenlijk ook geruchten over veranderingen ( verbeteringen liefst
rolleyes.gif
) m.b.t. de IELTS na de 30e of in de loop van dit jaar?

dizzie.gif
Nee toch??
dizzie.gif


Ielts is een algemene vaardigheids test voor de engelse taal...daar zal niks aan veranderen...hooguit aan de punten indeling voor een visum aanvraag..maar ook daar is nog niks over bekend..
 
AAAAARRRRGGGGHHHH!! Waar blijft mijn paspoort nou??
angry.gif
angry.gif
angry.gif


We zitten op mijn paspoort te wachten die uit Parijs moet komen.....konden niet mijn oude paspoort gebruiken voor de TRA omdat hij verloopt over 1,5 maand! En moesten op het laatste moment mijn paspoort vernieuwen.....

Hoop dat hij vandaag in de bus ligt, kunnen we maandag documenten certificeren en alles op de bus doen
smiley.gif
 
Back
Top