Long way down..Almost there..:)

Stop maar met duimen!!
3 mei heeft zogezegd een bezorger van TNT expess aan de deur gestaan en heeft ook zogezegd een briefje door de bus gedaan dat het pakketje op het postkantoor zou liggen....yeah wright!! Nu heeft het 7 dagen op het postkantoor gelegen en is het automatisch terug gestuurd naar Parijs
angry.gif
angry.gif
angry.gif
!!!!!!!!!!!!!!Wat een stelletje Kl##tviolen zeg!!!!!onvoorstelbaar!

Dit is nu al de zoveelste keer dat zo ons huis niet kunnen vinden en gewoon de pakketten naar het postkantoor sturen zonder een briefje door de bus te doen!!

Gelijk ambassade gebeld en die zeggen dat ze contact op zullen nemen zodra het paspoort aankomt.......Dat word weer lekker krap met het opsturen van de TRA, we willen 24 mei op vakantie en voor we gaan de TRA op de bus hebben gedaan!

Ga gelijk een klacht sturen naar het hoofdkantoor van TNT...wil op zijn minst mijn 30 euro vergoed hebben voor het opsturen vanuit Parijs!
angry.gif
 
Jeetje Steven, super balen zeg! Fijn dat het niet kwijt is maar hier word je toch helemaal gek van!

Hoop dat het snel weer jou kant op komt. En vanaf dat moment iedere dag even vragen bij het Postkantoor???

Succes!
Annemarie
 
:thumbd: Geeezzzzzz... ARRRRRGHHHHHHHHHHH!!!

Look on the bright side... paspoort is terecht, nu snel weer deze kant op en de TRA richting Oz! Goodluck!!!

:) Betty
 
wen er maar alvast aan, toen wij onze papieren naar Rob stuurde hadden we bijna hetzelfde, gelukkig is Rob op tijd gaan bellen en hebben ze de papieren zelf opgehaald in het distributie centrum. Rob vertelde dat dit in Oz geen uitzondering was.

Veel suc6 en hopelijk nu wel snel je paspoort binnen
Yvonne
 
Tja, we zijn er nog niet ...Moeten nu weer wachten op bericht uit Parijs dat mijn paspoort daar ligt.....en dan word het weer opgestuurd....voor ik dat paspoort heb zijn we ook wel weer een week of 2 verder ben ik bang. Ben in staat om in de auto te stappen en zelf het paspoort op te halen in Parijs.
 
Ik wilde inderdaad net opperen: waarom neem je niet een dag vrij, stapt 's ochtends in de auto, 's avonds ben je weer thuis met je paspoort. En als je geen zin hebt het stuk te rijden in 1 dag: de Thalys gaat ook super!

Succes,
Annemarie
 
Dat is ook wel zo..maar dat betekent dat ik 100,- moet betalen voor een dag heen en weer rijden..terwijl ik ook al 30 euro heb betaald voor een courier!
Maandag eerst bellen of ze het paspoort alweer in Parijs hebben..en misschien spring ik alsnog in de auto hoor...aaarrrggg..is gewoon echt balen dit!!!
angry.gif
 
Binnen de EU voldoet een i.d. als een rijbewijs ook...
Maar heb hem nodig om gecertificeerde copien mee te sturen voor de TRA.
En die wil ik voor ik op vakantie ga opsturen.....en dan hopelijk goed nieuws als we thuis komen na alle ellende
smiley.gif
 
Dat had ik ook al gedacht: Ga vrijdagochtend heen en knoop er nog een leuk weekend aan vast. :up:

Kan ik me helemaal in vinden na al die ellende met jou paspoort zou ik geen risico meer willen nemen, en zou de kosten er voor lief bij nemen :lol:

En er zijn ergere dingen dan in Parijs te moeten verblijven.

Cheers Mate
 
Binnen de EU voldoet een i.d. als een rijbewijs ook...
Hi Steven, is dat zo? Ik dacht alleen een officiële ID kaart, niet een rijbewijs. Prima hoor, als je gelijk hebt maar ik zou het wel nog navragen (tenzij er je er natuurlijk helemaal zeker van bent....).

Groet,
Annemarie
 
Binnen de EU voldoet een i.d. als een rijbewijs ook...
Hi Steven, is dat zo? Ik dacht alleen een officiële ID kaart, niet een rijbewijs. Prima hoor, als je gelijk hebt maar ik zou het wel nog navragen (tenzij er je er natuurlijk helemaal zeker van bent....).

Groet,
Annemarie

Lijkt mij dat het niet kan.. hieronder even wat dingen die ik van internet heb geplukt:

Verblijfsstatus en nationaliteit: geen identificatie met rijbewijs
Het rijbewijs is een algemeen erkend identiteitsbewijs, maar in situaties waarin gegevens over verblijfsstatus en nationaliteit belangrijk zijn, kunt u zich er niet mee identificeren. Op het rijbewijs staat hier namelijk niets over.

1. Vraag
Is een rijbewijs een geldig identiteitsbewijs als iemand door de politie wordt aangehouden? Waarom?

2. Vraag
Volstaat, bij controles op het werk, door bijvoorbeeld de Arbeidsinspectie of de FIOD, een Nederlands rijbewijs als identiteitsbewijs? Waarom?

1 en 2. Antwoord
Bij de invoering van de Wet op de uitgebreide identificatieplicht (Kamerstukken II, vergaderjaar 2003-2004, 29 218, nrs. 1-2) is het rijbewijs erkend als algemeen identiteitsbewijs. Gelet echter op het feit dat op het rijbewijs geen nationaliteit staat vermeld, kan het rijbewijs niet in alle gevallen als identiteitsbewijs worden geaccepteerd. Evenmin valt uit het rijbewijs de verblijfsrechtelijke positie van betrokkene af te leiden. Voor die situaties waarvoor behalve de identiteit ook de nationaliteit alsmede de verblijfsrechtelijke positie van belang is, kan het rijbewijs niet worden geaccepteerd. In die gevallen zal ofwel een Nederlands reisdocument of een vreemdelingendocument moeten worden getoond. Zo zal bij eerste indiensttreding of toeleiding naar een arbeidsplaats bij een werkgever een rijbewijs niet voldoende zijn, maar bij controle door de Arbeidsinspectie op de werkvloer wel.
 
Een rijbewijs is heel goed door een Europeaan te gebruiken wanneer hij/zij reist binnen de EEG landen. Op dat moment is er alleen de vraag of jij jezelf kan ligitimeren, ofwel: kan jij aantonen wie jij zegt dat je bent. Een paspoort of ID kaart is nodig om te kunnen bepalen wat je verblijfsstatus is en is dus alleen nodig wanneer je wilt werken. Dus niet voor vakantie. Jij kan dus prima in europa op vakantie met een rijbewijs.

Sacha (10 jaar werk op een uitzendbureau en daar bijna dagelijks geconfronteerd met die vraag...)
 
@ Annemarie en Alie, bedankt voor het meedenken
afro.gif


@ Sacha, bedankt voor de mededeling!

Moet en wil hem toch hebben voor we op vakantie gaan...en heb hem nodig voor de TRA.
Morgen bellen naar Ambassade of paspoort in Parijs is aangekomen en dan kijken wat we gaan doen.
Hebben een klacht van 4 kantjes gestuurd naar TNT Express, even kijken of hun nog op korte termijn iets kunnen betekenen voor ons
evil.gif

In uiterste geval, toch op en neer naar Parijs.
 
Kleine update,

TNT express heeft dus contact gezocht met ambassade in Parijs...kunnen geen contact krijgen.
Heb het nu wel zover dat ik in ieder geval 1x een zending vergoed krijg.

Nu hebben we vanmiddag een gemiste oproep gehad van de ambassade(SHIT), gelijk teruggebeld na een half uur...DICHT!
Nu nemen ze morgen contact met mij op...en hoop dat ze het met spoed op kunnen sturen op kosten van TNT!!

Heb gezegd dat ik dringend dat paspoort moet hebben voor emigratie doeleinden
grin.gif


Hoop dat we dat paspoort snel hebben voor we op vakantie gaan en dat die TRA op de bus is!

Donderdag moet Wendy eerst voor haar IELTS in Utrecht!
 
Back
Top