Luuk & Nina naar Melboure.. IELTS opnieuw niet gehaald.

Ja ja ja Jack.. :p

Alleen is het wel in het CBD dat bedrijf. Wel een nadeel. Reistijden, huizenprijzen. Maargoed.

Nou.. toen kwam de postbode.

Ik moest op General 4,5-en halen. Ik heb voor luisteren een 8,0, voor lezen een 7,0, voor schrijven een 6,5 en voor speaking een 7,5. Ik heb het dus ruim gehaald..

Alleen mijn arme vriendinnetje niet..  :oops: :cry:

Die moest op Academic 7'ens halen. Voor luisteren een 6,5, voor lezen een 7,0, voor schrijven een 6,0 en voor speaking een 8,0.  De arme schat. Luisteren vond ze nog zo goed gaan.. en schrijven had ze ook een goed gevoel over.

Nouja.

Ach, jammer!!!  :cry: Gelukkig hoeft ze niet meer zo lang te wachten om weer nieuwe test te doen.. Goed oefenen! Go Nina, go Nina!!!  :up: Volgende keer red je het!

Vervelend om te horen Luuk.
Maar altijd weer een goede reden om je meisje te troosten :shock:

Wanneer gaat ze weer op?.
Ik zal dan een kaarsje branden dat helpt altijd voor goed succes, ook op die afstand, misschien zelfs nog beter.

Cheers,

Jack :evil:

Sjee das wel balen ja!
Ik ben zo blij dat wij het op general niveau moeten doen, want je leest het wel vaak he, dat het academic zo moeilijk is.
Nou succes met de vlg ronde!

Ingrid  :cool:

Hee ja ik hoorde het straks aan de telefoon inderdaad...
Balen hoor!
Maar Nina en ik hebben al afgesproken dat we de volgende keer gewoon samen gaan (als ik het niet haal haha want ik ben net klaar en zit nu weer in spanning...)

Groetjes Bregje

Balen maar op naar de volgende keer. Er is 1 voordeel Nina weet nu wat er komt dus zenuwen zijn niet meer nodig. Even thuis wat luister en schrijfoefeningen doen en dan komt alles in orde.

Gr. Chantal

p.s. het aantal woorden bij de schrijfopdracht is heel belangrijk heb je te weinig dan kost dat snel veel punten, schrijffouten kosten aanzienlijk minder punten.

jeetje wat lees ik nou. dat is even balen zeg. nou goed met haar oefenen he. en veel succes voor de volgende keer.

[quote author=tweety link=topic=7979.msg116133#msg116133 date=1208022529]
p.s. het aantal woorden bij de schrijfopdracht is heel belangrijk heb je te weinig dan kost dat snel veel punten, schrijffouten kosten aanzienlijk minder punten.
[/quote]

Weet je dat wel zeker? Mijn vriendin had bij de Academic "writing" beide onderdelen niet af. Ze schat dat ze circa 75 % van de schrijfopdracht afhad, en ze kwam nog lang niet het vereiste aantal woorden. (zowel dus de essay als het diagram niet af), en toch had ze een 7.

Voor ons gevoel telt juist de kwaliteit (schrijffouten) meer wordt gerekend dan de kwantiteit (aantal woorden).

groet

Dat ik wel wat ik begreeep bij de general test, misschien is dit bij de academic anders. Maar het benodigde aantal woorden schrijven is iets wat in elk geval makkelijk en snel te verbeteren is, m.a.w. daar hoef je niet voor te oefenen.

Ze had ruim voldoende woorden, bij beide schrijf onderdelen.

Tja, het is even zonde, maar goed, je weet nu wat er gaat komen, hoe het werkt, én waar je op moet verbeteren!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niet heb geoefend van te voren..  :p

[quote author=Luuk link=topic=7979.msg116201#msg116201 date=1208088702]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niet heb geoefend van te voren..  :p[/quote]

Schrijf dat nou niet, als Nina dit leest  :whip:

[quote author=Jack link=topic=7979.msg116251#msg116251 date=1208158589]
Ik wist het wel dat Luuk erg goed is :up:

Jack :evil:
[/quote]

Haha, dankje Jack. In dit geval was het meer dat Nina een veel moeilijkere test heeft moeten maken.

We kunnen pas over 2 maanden weer in Nederland, eventueel in Belgie 2 weken eerder. Balen.

ZO LANG???
Wowwww... ik had eigenlijk gehoopt dat het toch wel sneller nog zou kunnen...
Hmmm dan hoop ik helemaal dat ik het gehaald heb!!
Jullie hebben toch ook wel in Utrecht gekeken neem ik aan he?

Nog [glow=red,2,300]gefeliciteerd[/glow] Luuk.
Balen van Nina zeg, en dan kan ze pas over 2 maanden weer terecht! In utrecht zal het wel niet sneller zijn........Duitsland? Net over de grens misschien?

Mariette

Duitsland is wel erg ver, Brussel is 2 weken eerder.. dan maar gewoon weer in Amsterdam.

Hopelijk loopt ons visum nu niet heel veel vertraging op..  :|

He Luuk en Nina, dat is even een tegenvaller.
Maar niet getreurd, als je eenmaal hier bent denk je er niet meer aan.

Dankjewel Wilsil en Marjet! Opbeurende woorden zijn altijd fijn.

Vind het zo rot voor Nina.. moet ze wéér leren.. wéér moeilijk doen. En schrijven is het moeilijkst te leren / controleren.

Sjeemig!! dat had ik echt niet verwacht eigenlijk.
Wat ROT. 

Veel sterkte met opnieuw oefenen. Er zijn heel veel oefen sites op Internet, maar dat wist je waarschijnlijk al...

Back