Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Annemiek

XPdite Sponsor
Vandaag precies 3 weken geleden hebben ook wij besloten dat we gaan. Na lang aandringen van Mark en (voor hem) eindelijk toegeven van mij  :wink:  :lol: zijn we, wat mij betreft, in het grootste avontuur ooit beland.
Natuurlijk begin je met informatie zoeken. En daar werkt dit forum ook zo goed voor! Iedereen hier is behulpzaam! We weten nu niet alleen veel meer over de hele procedure en waar je van alles moet zoeken, maar ik weet zelfs al een heleboel meer over het land zelf. Samen met de reisgids ben ik echt al een eindje  :wink:

Mark gaat voor een Skilled Visum en ik kan meeliften. Gisteren heeft Mark zijn nieuwe paspoort binnengekregen. Zijn oude paspoort is tot ergens eind dit jaar of begin volgend jaar geldig. Hij vond het makkelijker om dan nu een nieuwe aan te vragen, want dan kan het visum straks in het nieuwe paspoort.
Ik heb nu kopien gemaakt van de beide paspoorten en vandaag gaat de aanvraag voor de IELTS de deur uit. Als het meezit kunnen we die op 12 maart doen. Ik hoef nu de test nog niet te doen, maar als ik wil werken in Oz moet ik em uiteindelijk ook doen. Net zo makkelijk om dat hier dan te doen, want dan is dat ook maar gedaan  :roll:

:cool:
 
Spannend he! Ik heb een tijdje moeten wennen aan het feit dat het Australie ging worden, ik kom al jaren in Canada en ben altijd van mening geweest dat we daarnaartoe zouden gaan! Maar uiteindelijk is het toch Australie geworden en nu ben ik heel blij met de keuze! Gister hebben wij dan het gesprek met San's baas gehad en dat heeft heel positief uitgepakt, dus ook voor ons wordt het nu allemaal heel echt!!! Wij hebben onze paspoorten inmiddels ook al gekopieerd en laten certificeren en trouwakte enz. Vanaf volgende week hebben we hele concrete antwoorden en kunnen we aan de slag. Wij gaan eigenlijk op dezelfde manier als jullie. Ik lift ook met San mee. Hij moet dus ook de IELT test doen. Mijn vader heeft vorig jaar de test in Australie gedaan en die stelde helemaal niets voor. Ik durf te wedden dat hij daar ook geen 350 euro kost! Dus ik ga denk ik daar maar voor de engelse test!  :wink:

Hoe voeg ik eigenlijk een fotootje in kun jij me dat vertellen?
 
350 euro is in NL voor 2 personen he... Hij zal daar zeker goedkoper zijn, maar ik doe het liever in NL. Dan heb ik dat tenminste maar gehad. Voor zover ik weet valt het ook hier wel mee...
 
Hoi Annemiek

Kan je mij vertellen waar je de IELTS test aangevraagd heb  :think: , want ik zag dat ze 2 plaatsen in NL hebben Amsterdam en Utrecht! Ik denk zelf Utrecht, maar als Amsterdam ook kan is toch een stuk dichterbij voor ons.

Groetjes Sander
 
Hey Sander.

Wij hebben het aangevraagd in Utrecht, omdat dat voor ons ook weer dichterbij is. In Utrecht zijn ze pas deze maand begonnen en omdat het dan waars. nog niet zo bekend is, zal het met de aanmeldingen wel meevallen...wij hebben ons opgegeven voor 12 maart en op de website kun je dus zien wanneer het examen al vol zit

En ik zag alleen dat 19 februari vol zit..dus lijkt me mooi dat ik dan 12 maart ga (dan wordt ik wel verplicht om de 11e naar de emigratiebeurs te gaan :p)
 
Hé Mark

Dus Amsterdam kan ook he, ik wacht nog effe volgende week af als mijn andere baas weer terug is.Dan is het voor mij zeker of de deal rond is.Zodra ik dit weet vraag ik ook de ielts aan, dan heb ik het maar gehad. Nou aangezien jullie nu toch de 11 naar de emigratiebeurs kunnen we tegen de tijd wel wat afspreken daar.

Groetjes Sander  :up:
 
Ja, lijkt me prima....we zijn toch allebei ongeveer even ver met de aanvraag dus kunnen we vergelijkbare informatie opvragen (kunnen we ons gezamenlijk er doorheen slepen)
 
Ja lijkt me een goed plan, want nu ik echt actief bezig ben zijn er af en toe al momenten dat je je afvraagt waar je in beland ben  :-D ,dus ervaringen uitwissellen lijkt me een goed plan.  :humble:

:later:  Sander
 
Ik ben er niet eens zo actief mee bezig als Mark en dat vraag ik me soms zelf wel eens af M5!!!  :lol: :roll:
Geeft nix... Alleen maar leuk! En een vrije dag om naar de emigratiebeurs te gaan is ook niet verkeerd. Ik heb er gelukkig heel veel  :wink:
 
Ik alleen weer wat minder ...... (vrije dagen dan, maar zeker net zo veel zin om te gaan) :p
 
Zoals het er nu naar uit ziet gaan we toch niet echt op zomervakantie i.v.m. Oz. Bruiloft in Wales en daar plakken we gewoon een paar daagjes aan vast. Toch Maluka?
 
Nou... inmiddels liggen de diploma's van Mark bij de vertaalster en kunnen ze, met een beetje geluk, volgende week ergens op de bus. Het ligt er geloof ik alleen nog aan wanneer Mark de brief van een van zijn ex-werkgevers terug krijgt. (Die van Blue Point had je toch nog niet terug he?) Dan moeten we de skills assessment afwachten... wachten wachten wachten...  :lol:

Vrijdag aanstaande de Emigratiebeurs en de dag erna naar Utrecht voor de IELTS.
 
Klopt, ik moet nog van 1 oud-werkgever de referentiebrief krijgen. En van de vertaalster dan nog een aantal documenten....
Hopelijk kan dan idd volgende week de Skills Assessment aanvraag op de bus!
 
He Mark
Ook nog steeds aan het wachten ,ik ook  :angry1: .Ik wacht nog op 1 van de 3 diploma's ,nou blijkt dat ze een schijnbaar giga verbouwing hebben op die school, en dat het archief(langer als 10 jaar terug) tot en met juli op slot zit  :angry1: . Alles ligt klaar om op te sturen ,maar ik moet nog steeds wachten  :cry: . Gelukkig is mijn baas voorzitter van het bestuur van die school en hoef ik misschien niet tot julie te wachten maar ik heb nu al in de gaten dat het waarschijnelijk niet deze week gaat worden. Afwachten maar!

Groetjes Sander  :up:
 
Gisteren is de makelaar langs geweest om te kijken hoeveel de flat waard zou zijn. Komt er op neer dat we, als we dat bedrag er echt voor krijgen, met een aardig dikke portemonnee richting Australie vertrekken! Mark werd er helemaal vrolijk van!  :-D
Het schijnt namelijk de trent te zijn om geen tijd meer vrij te willen maken voor het verbouwen van je huis. Mensen betalen blijkbaar liever 10.000 euro meer voor een huis waar ze zo in kunnen. Als het je smaak is, hoef je inderdaad aan Marks flat ook niets meer te doen! De makelaar overspoelde Mark met "schitterend" "prachtig" en "geweldig"    :happy: :happy:
 
He Annemiek

Gefeliciteerd  :balloons: erg goed nieuws. En een app is ook zo verkocht, dus geen blok aan je been.

Groetjes Sander  :up:
 
Top!! Geweldig nieuws en wat een lekker gevoel om met genoeg geld die kant op te gaan!!
Ik duim mee voor een snelle verkoop!!  :clap2:
 
Gisteren de IELTS gehad en we hebben er een goed gevoel over. Eerst een half uur luisteren, daarna een uur lezen en als derde een uur schrijven. Tussen de testen door kon e wel even naar de wc. 's Middags waren de gesprekken, maar dat duurde en dat duurde maar..... Rond 13.00 waren we klaar met schrijven en pas om 14.30 kon Mark. Een uur later ik pas... De thee uit het koffie-automaat was smerig, dus als je nog moet en je gaat naar Utrecht... neem je eigen drinken mee!  :wink:

Daarna zijn we eerst door gereden naar Zwanenburg. Een aantal vrienden van ons deden mee aan een scoutingactiviteit en daar gingen we even kijken. Van Zwanenburg zijn we doorgereden naar Hoorn. We hebben gegeten en gelogeerd bij M5 en Lin en dat was erg gezellig!  :up:
 
precies 10 dagen na de IELTS hebben we de uitslag binnen gekregen. Nooit gedacht dat ik het zo goed had gemaakt. Had even zitten kijken naar de verklaring van Band 1 t/m Band 9. Ik dacht zelf dat ik ergens tussen band 4 en band 5 zou vallen, maar dat is dus band 7 geworden!
(Good user: Has operational command of the ;anguage, though with occasional inaccurasies, inappropiacies and misunderstandings in some situations. Generally handles complex language well and understands detailed reasoning)

Ik had voor alle 4 de onderdelen minimaal een 4.5 moeten hebben en dat is dus een 8 voor luisteren, een 6.5 voor lezen, een 6 voor schrijven en een 7 voor spreken geworden!
Mark had voor alle onderdelen een 6 nodig en heeft overal een 7 voor gehaald!
Gisteren bij thuiskomst dus very happy!  :lol:

:happysun: :happy:

Zijn nu gewoon weer een stapje dichterbij  :lol:
 
Back
Top