Maluka & Annemiek -> Alweer een jaar in Australië!

Optus doet 12 maand contracten, maar je kan ook maandelijks doen; je betaald dan wel iets extra voor de flexibiliteit en je zal wellicht voor de modem/router moeten betalen.

Die "up to" marketing is omdat NBN de snelheid niet garandeerd. De providers kunnen nu eenmaal niet meer garanderen dan wat NBN aanbiedt.
 
Elke provider, in elk land ter wereld zegt "up to". Gewoon een legal dingetje.
Voor FTTP hoef je trouwens geen modem te hebben. Het NBN CO kastje heeft een ethernet uit wat in principe hetzelfde doet als een modem. Kun je rechtstreeks in een computer of router prikken. Bespaart je weer wat centjes. Je mag ook onze Optus router hebben, die zit ongebruikt in de doos stof te happen want ik mocht hem niet terug geven.
 
Elke provider, in elk land ter wereld zegt "up to". Gewoon een legal dingetje.
Voor FTTP hoef je trouwens geen modem te hebben. Het NBN CO kastje heeft een ethernet uit wat in principe hetzelfde doet als een modem. Kun je rechtstreeks in een computer of router prikken. Bespaart je weer wat centjes. Je mag ook onze Optus router hebben, die zit ongebruikt in de doos stof te happen want ik mocht hem niet terug geven.
Als je telefoon van je provider wilt gebruiken dan heb je wel een modem nodig.
 
Zeau dan. Ik ben weer een urban development/civil drafter. Afgelopen maandag ben ik begonnen met recruiters bellen, op woensdag hoorde ik dat ik een interview heb (dat was vandaag) en ik ben aangenomen!

In Brisbane ben ik gestopt met zoeken, want het was te frustrerend om steeds maar bot te vangen en niet eens meer een gesprek te krijgen. Toen heb ik dus m'n eigen bedrijfje opgezet in handgemaakte (door mij) baby en toddler kleding. Dat bedrijfje loopt als een trein en is superleuk. Dat zal ik dus ook nog blijven doen.

Geweldig begin van het weekend nietwaar? Ik zei op woensdag al tegen Mark dat we op vrijdag uit eten zouden gaan als ik die baan zou hebben. We gaan nu dus naar de Griek ;)
 
Skymesh zegt dus niet: "up to".....maar goed we zullen zien. In Bulleen wordt straks HFC NBN aangeboden (hybrid fibre-coaxial)..... ideaal: nee, maar waarschijnlijk wel een hogere snelheid dan ADSL. Nu betaal ik al jaren $29.95 per maand voor een telefoonlijn en kan er dus zo een telefoon aanhangen ware het niet dat ik de meeste mensen bel met FaceTime of WhatsApp. Geen belang bij een vaste telefoon die alleen maar gebruikt wordt door tele-marketeers die proberen geld van mij te krijgen.

@Thijsvr weet niet of je aanbod van de Optus modem voor mij/ons was bedoeld, maar mocht ik tzt nog een cable modem nodig hebben, dan houd ik me graag aanbevolen :)

Pfffff zit vol van het Griekse eten. Die in Heidelberg is een aanrader (en keto-vriendelijk. Tenminste the "mixed grill platter" die wij hadden wel :D
 
Skymesh zegt dus niet: "up to".....maar goed we zullen zien. In Bulleen wordt straks HFC NBN aangeboden (hybrid fibre-coaxial)..... ideaal: nee, maar waarschijnlijk wel een hogere snelheid dan ADSL. Nu betaal ik al jaren $29.95 per maand voor een telefoonlijn en kan er dus zo een telefoon aanhangen ware het niet dat ik de meeste mensen bel met FaceTime of WhatsApp. Geen belang bij een vaste telefoon die alleen maar gebruikt wordt door tele-marketeers die proberen geld van mij te krijgen.

@Thijsvr weet niet of je aanbod van de Optus modem voor mij/ons was bedoeld, maar mocht ik tzt nog een cable modem nodig hebben, dan houd ik me graag aanbevolen :)

Pfffff zit vol van het Griekse eten. Die in Heidelberg is een aanrader (en keto-vriendelijk. Tenminste the "mixed grill platter" die wij hadden wel :D

Gefeliciteerd met de baan. Ben jaloers ;)
Dat van de Optus router was inderdaad voor jullie bedoeld. Het is geen echte modem als in dat je je telefoon kabel of coax erin prikt. NBN FTTP heeft 1 ethernet poort op het kastje zitten en die sluit je aan op de modem die werkt als switch en draadloze router. Je kunt er ook je telefoon op aansluiten. Maar hij is sowieso gratis af te halen, mocht je het willen proberen :)
 
Op het werk hebben we ook FTTP. Daar gaat de UNI-D1 naar een gateway/firewall. Op dit moment heeft dit huis alleen een telefoonlijn. Een kabel is nooit aangesloten aangezien de ouders van de eigenaar, die hier vroeger in woonden, geen belang had bij kabel TV of internet. Nu met HFC verwacht ik dat ze een coax kabel naar het huis toe leggen en zal dus ook iets van een kabelmodem/router nodig hebben. Ik ga me er wel verder in verdiepen zodra het beschikbaar is.

Bedankt voor je aanbod. Really appreciated.
 
Back
Top