Nou, inmiddels hebben we ook ADSL sinds een week. De hele aanvraag heeft iets meer dan 3 weken geduurd. De provider kon geen signaal op de telefoonlijn vinden. Dus, ze raadden me aan om een telefoon aan te sluiten en als er een signaal zou zijn, om dan een bepaald nummer te bellen die informatie over het laatst gebelde nummer vanaf die lijn kon laten zien. Echter, na een $20 telefoon van de Kmart aangeschaft te hebben (gebruik al jaren geen vaste lijn meer voor telefonie en deze telefoon ligt dus ook al weer nutteloos in de la) was er dus wel een signaal, maar niet de standaard beltoon, maar een "in-bezet" toon. Doorgegeven aan de provider, maar die bleven bij hoog en laag volhouden dat er geen signaal was. Dus toen er een Telstra contractor-technician aan te pas kwam na ongeveer 2 weken, wist hij het "probleem" op te lossen. Het bleek een "other than Telstra" lijn te zijn, dus bijv. Optus of TPG....Als het al wel een Telstra was geweest waren de aansluitkosten $59, nu moest ik ff $299 aftikken.
Er ligt nog geen kabel aansluiting naar dit huis en aangezien onze suburb straks HFC NBN krijgt zullen we voor NBN denk ik weer iets met aansluiting moeten doen, maar dit zal dan door de eigenaar worden vergoed (heeft hij al aangegeven). Ten tijde van de ADSL aanvraag zou NBN beschikbaar zijn vanaf ongeveer Juli - September 2017. Maar enkele dagen geleden heeft NBN Co het adressenbestand geupdate en nu blijkt NBN al beschikbaar te zijn in onze suburb rond April - Juni 2017. Dus helaas heb ik veel kosten gemaakt voor het aanvragen van ADSL, maar we hebben het dagelijks nodig, voor wanneer we beiden ook nog vanuit huis werken. Elke keer je mobiele prepaid data opwaarderen is ook niet goedkoop....
Na een aantal adressen gecontroleerd te hebben in zowel Brisbane als Melbourne lijkt het er wel op dat de oplevertermijn wel naar voren is opgeschoven. Als ze deze belofte nakomen, lijkt het er wel op dat iedereen eerder NBN zou kunnen hebben....