Marie en Dan: OK, nieuw plan!

He Pete,

We zijn er nog tot zondagmiddag.
Vanavond gaan we lekker eten in South Perth en op stap in the city.

Veel plezier met Australia Day! :eat:

Marie

Wow, alweer bijna voorbij dus .. alvast een goede reis terug dan (en marie ook ;-) ;-)). En we spreken wel wat af wanneer jullie weer (!) hier zijn !!

Even updaten................

Denk je alles gehad te hebben, kan het nog gekker.
Ze hebben Dan zijn baanaanbod in moeten trekken ivm de crisis.
Dus dat was schrikken, een paar weken terug zijn we nog in het bedrijf geweest en toen leek er niks aan de hand.
Wel hebben ze beloofd meteen te bellen als de boel weer aantrekt. :wink:

Het huis waar we in zitten te huren is verkocht! Fijn voor de eigenaar maar balen voor ons.
We zitten er net 3 maanden in. Hard op zoek naar wat anders dus.
Ongelooflijk dat makelaars er dan nog een slaatje uit willen slaan als je een ander gezin wil helpen wat met 2 huizen zit en daardoor ook in de problemen komen. Ratten zijn 't. :x

Met het visum schiet het niet op, voor juli word er niet eens naar gekeken en daarna mondjesmaat.
Dat word huren voor minimaal 1 jaar dus, anders moeten we nog 3x verhuizen. :cry:

Al met al een grote puinhoop! Maar goed aan de andere kant, in Perth is geen baan te vinden op dit moment, sowieso geen goede tijd om te gaan.

Alleen al die emoties....................WAAAAAAAAAAAAAH!!!  :lol: :-( :? :| :shock: :lol:

Oei oei ziet er frustreerd uit Marie en Dan.Ik kan me jullie gevoel goed voorstellen. Zwaar irritant.
Jullie gaan dus nog wel een Mundial festival meemaken  :wink:

Maar zonder gein, heel veel geduld en "beterschap" gewenst van ons.
( Zo kan het in Oz ook gaan, met het huren, dat je van de ene op andere dag je huis uit moet omdat ze het kunnen verkopen.Ik wist niet dat je dat in NL ook kon treffen. )

Groetjes Ingrid en Rimko

Dat is inderdaad even slecht nieuws. We gaan voor jullie duimen dat het snel allemaal goed komt.

Sacha

Het ziet er wel naar uit ja, dat is dan al 1 lichtpuntje!  :up:

Jullie ook?

Hoi Marie en Dan,

Je vertelde op mijn topic dat jullie ook de mogelijkheid hadden om naar Canberra te gaan. Op een Skilled Sponsored ook, of iets anders? Denk goed over de mogelijkheden na, wie weet is het een optie. Zoals gezegd voor ons ook een aanpassing van de plannen (en wat voor een), maar wel de beste optie voor ons.

Succes  :up:

[quote author=Marie en Dan link=topic=8138.msg134327#msg134327 date=1236890384]

Het ziet er wel naar uit ja, dat is dan al 1 lichtpuntje!  :up:

Jullie ook?
[/quote]

Tuurlijk, het leukste festival van Nederland gaan we niet missen! Komen we jullie misschien wel weer tegen.

Ik zelf zou denk ik ook gaan voor een sponsored visum, want langer als 2 jaar wachten ,dat zou ik echt frustrerend vinden. Eerst is het toch overal wennen, en dat het dan ACT zou worden ach, 2 jaar zijn zo voorbij! Maar van de andere kant, volgens mij is het overal mooi in Oz. En als Dijnnas er ook zit wordt het er vast wel leuk  :wink:

Het leukste festival van NL en ik ken het niet? Zegt overigens meer over mij dan het festival maar dat was vast duidelijk.
Ik ben gek op bevrijdingsfestivals.

Ja Marie en Dan, gaan voor die Skilled Sponsored!

Klopt Mundial festival is in Tilburg.
Is echt heel leuk. Het is vooral multi-culti en erg gezellig, zeker als het zoals best vaak, goed weer is.Veel Afrikaanse optredens, dus wat reggea muziek en veel lekker buitenlandse eettentjes.Ik heb nog niet gekeken of er al een programma bekend is.

@ Gwen , Dat moet jij toch weten als ras- Tilbo!  :up:

@ Dijnnas , Er word hier flink getwijfeld. Maar volgens de banensites is er ook daar geen werk te vinden voor ons. Dan is drukker van magazines, slechte business nu. En ik ben Free- Lance interieur Styliste, nog slechtere business nu........ :|

@ Ingrid en Rimko , Het programma is nog niet helemaal duidelijk. Maar de rotie staat al te pruttelen!
Er komt een nieuwe theater-tent en een kindercircus.
Ohja, en de bierkar is ook alweer besteld! :wink: :wink:

[quote author=Marie en Dan link=topic=8138.msg134528#msg134528 date=1237146137]
[/quote]

Hihi, ik wist niet dat festival mundial zo bekend was door het land  :shock:.. vandaar mijn vraag  :grin:

@ Dijnnas , Er word hier flink getwijfeld. Maar volgens de banensites is er ook daar geen werk te vinden voor ons. Dan is drukker van magazines, slechte business nu. En ik ben Free- Lance interieur Styliste, nog slechtere business nu........ :|
[/quote]

Wat gek dat er geen banen te vinden zijn in jullie sector. Je zou toch denken dat wanneer je nu nog in aanmerking komt voor een State Sponsored dat er ook banen beschikbaar zijn. Zal wel te simpel gedacht zijn van me.

Wat gek dat er geen banen te vinden zijn in jullie sector. Je zou toch denken dat wanneer je nu nog in aanmerking komt voor een State Sponsored dat er ook banen beschikbaar zijn. Zal wel te simpel gedacht zijn van me.
[/quote]

Dat dacht ik ook, maar als je op de lijst staat voor state sponsored moet je evengoed nog aantonen dat je ook aan t werk kunt in je vakgebied. :-(
De drukkerswereld is nu niet op zijn best. Helaas.
Wel berichten gezien vandaag dat ze verwachten dat het op t eind van het jaar weer gaat aantrekken.
Duimen maar.......... :up:

[quote author=Gwen link=topic=8138.msg134535#msg134535 date=1237149752]
[/quote]

Hihi, ik wist niet dat festival mundial zo bekend was door het land  :shock:.. vandaar mijn vraag  :grin:
[/quote]

Wij komen ook uit Tilburg....

Maar hoe Ingrid en Rimko hier verzeild zijn geraakt........... :? :? :?

[quote author=Marie en Dan link=topic=8138.msg134611#msg134611 date=1237234597]

[/quote]

Dat dacht ik ook, maar als je op de lijst staat voor state sponsored moet je evengoed nog aantonen dat je ook aan t werk kunt in je vakgebied. :-(
De drukkerswereld is nu niet op zijn best. Helaas.
Wel berichten gezien vandaag dat ze verwachten dat het op t eind van het jaar weer gaat aantrekken.
Duimen maar.......... :up:
[/quote]

Wij hebben niets hoeven aantonen, maar wel moeten motiveren waarom wij juist naar et ACT toe wilden en waarom wij dachten dat we daar een baan zouden krijgen. Is dus iets makkelijker denk ik.

Ik duim voor jullie, komt vast goed  :up:

[quote author=Gwen link=topic=8138.msg134614#msg134614 date=1237235011]
Hihi jaa ben benieuwd!
[/quote]

Haha nou zo spannend is dat niet hoor. Wij komen ook uit de buurt, n.l Eindhoven.
En zoveel festivals zijn er niet in Brabant, dus dan weet je nog al gauw wat er te doen valt.
Maar zou Mundial niet bekend zijn in de rest van NL? Het is toch behoorlijk groot, en leuk, en goedkoop etc etc.
Dus niet missen Dijnnas! Is op 20 en 21 juni.

Gwen, Marie en Dan, komen jullie niet naar de Australie fair?

Back