Mark & Karine in Sydney

Is die letter die je nodig hebt niet gewoon je polisblad?? Dat is toch bewijs dat je een zorgverzekering hebt..
 
We hebben gelukkig op 26 oktober in Duitsland in Keulen een plek gevonden en betaald en de betaling is ook al ontvangen. Wat een opluchting. Mark moet de IELTS test doen voor de 457 visum. We hadden hier niet op gerekend en onze visum agente had dit in eerste instantie ook niet bij ons aangegeven.

Fijn dat het nog gelukt is! De test is best wel te doen, maar ik had wel krap tijd. In elk geval geen tijd om de vragen van het leesgedeelte of de tekst van het schrijfgedeelte nog eens door te nemen. Net als de luistertest. Niet moeilijk, maar je moet wel geconcentreerd blijven. Al met al best wel een intensieve dag. Heel veel succes!
 
Is die letter die je nodig hebt niet gewoon je polisblad?? Dat is toch bewijs dat je een zorgverzekering hebt..
Dank voor het meedenken, maar het blijkt dat we een Australische verzekering moeten afsluiten zoals BUPA of IMAN.

@Janneke61 Dank voor je tips. Mark heeft twee weken om voor te bereiden. En omdat het zo'n intensieve dag is overnacht hij eerst in een hotelletje in Keulen. En dan te bedenken dat het Britisch instituut waar je de IELTS in Nederland kan doen bij ons in A'dam om de hoek zit. Ik moet er van lachen en huilen tegelijk :p
Maarja, in Duitsland kan de test drie weken eerder dus we hebben het ervoor over. We blijven wel in spanning zitten of we on time het visum hebben of dat Marks startdatum van zijn nieuwe job uitgesteld moet worden. Hoelang duurde het, na het indienen (lodgen geloof ik?) bij jullie voordat jullie (457) visum (granted?) kregen?
 
Spannende vooruitzichten :)
Ielts is idd even aanpoten kwa tijd!

Bij welk bedrijf werkt Mark dadelijk in Sydney?
 
Spannende vooruitzichten :)
Ielts is idd even aanpoten kwa tijd!

Bij welk bedrijf werkt Mark dadelijk in Sydney?
Mark werkt voor een internationale recruitment organisatie.

Even een korte update van ons! Mark heeft vorige week de IELTS test gedaan. We wachten op de uitslag, die komt rond 8 november. We hebben Waaijenberg als verhuizer gekozen. We vonden zijn aanpak erg prettig (persoonlijk gesprek) en de anderen hebben of niks laten horen, alleen een mailtje gestuurd met info of telefonisch contact opgenomen. Qua prijs vonden we Waaijenberg ook prima (in vergelijking met de andere offertes die we kregen). We verschepen ook niet zoveel en hij gaf ons een mooie prijs! Top dus.

We zijn niet zo tevreden over onze visumagente. In eerste instantie bleek dat we de uitslag van IELTS online konden aanleveren voor het lodgen van onze documenten. Nu horen we deze week van de visumagente dat dit toch waarschijnlijk ontoereikend is. Echt een beetje vervelend, want we denken steeds zekerheid te hebben en dan blijkt dat toch niet zo te zijn! De uitslag van de test moet hardcopy aangeleverd worden en ingescand worden. Iemand hier ervaring mee? Let me know.

In het beste scenario verwachten gaan we na kerst en voor oud en nieuw vertrekken. In het slechtste scenario moeten we 3 maanden op ons visum wachten vanaf midden november. Geen ramp hoor, maar dan starten we laten in Aussie. Die onzekerheid vind ik soms vervelend maar ik merk dat we er goed mee om gaan. Het levert veel extra regelwerk op, zo is ons huis bijvoorbeeld per 1 jan 2014 verhuurt (wat dan in the worst case scenario dus ook niet meer kan).

Bij T-Mobile te horen gekregen dat ik mijn huidige abbo (tot oktober 2014) niet kan aanpassen of veranderen. Dat betekent dat ik straks in Aussie elke maand (tien maanden lang waarschijnlijk) betaal (nog een fors bedrag ook) voor een waardeloos telefoon abonnement. En het abonnement afkopen vinden we te duur (650 euro ofzo). Iemand anders hier nog tips voor, of tegenaan gelopen?

Fijn weekend, en groetjes!
 
De uitslag van de test moet hardcopy aangeleverd worden en ingescand worden.

Voor de visumaanvraag is het volgens mij voldoende om een scan te maken van het origineel. Maar wat ik begrijp is dat sommige instanties die skills assessments beoordelen in het systeem van de IELTS kunnen inloggen en genoeg hebben aan het nummer wat staat op je resultaten papiertje... ze kunnen dan zelf de score bekijken, maar je zou toch zeggen dat het DIAC hier ook in kan! Dus dan hebben ze aan een nummer genoeg en al helemaal aan een scan van het document.

Wel heel begrijpelijk dat jullie zo balen van die onzekerheid. Een foutje kan gebeuren, maar het lijkt nu al een paar keer te zijn gebeurd dat ze steken laat vallen. Heel vervelend!

Bij T-Mobile te horen gekregen dat ik mijn huidige abbo (tot oktober 2014) niet kan aanpassen of veranderen. Dat betekent dat ik straks in Aussie elke maand (tien maanden lang waarschijnlijk) betaal (nog een fors bedrag ook) voor een waardeloos telefoon abonnement. En het abonnement afkopen vinden we te duur (650 euro ofzo). Iemand anders hier nog tips voor, of tegenaan gelopen?

Fijn weekend, en groetjes!

Is er iemand in je omgeving die je abonnement kan/wil overnemen? Weet het anders ook niet.
 
Ik weet je niet je een abonnement kan overnemen maar zowel op marktplaats zetten? Als iemand de helft oid voor je betaalt scheelt t toch weer.
 
Bij T-Mobile te horen gekregen dat ik mijn huidige abbo (tot oktober 2014) niet kan aanpassen of veranderen. Dat betekent dat ik straks in Aussie elke maand (tien maanden lang waarschijnlijk) betaal (nog een fors bedrag ook) voor een waardeloos telefoon abonnement. En het abonnement afkopen vinden we te duur (650 euro ofzo). Iemand anders hier nog tips voor, of tegenaan gelopen?
Ik heb precies hetzelfde bij Hi..
Je kunt er weinig aan doen, behalve iemand zoeken die misschien je abbo over wil nemen. Dit kost meestal rond de 50 euro overzet kosten.

Een abbo afkopen is gewoon precies hetzelfde bedrag als wanneer je maandelijks betaald.. Alleen betaal je het dan in 1x en ben je er vanaf... Maar is precies hetzelfde bedrag.
 
Dank voor het meedenken, maar het blijkt dat we een Australische verzekering moeten afsluiten zoals BUPA of IMAN.

@Janneke61 Dank voor je tips. Mark heeft twee weken om voor te bereiden. En omdat het zo'n intensieve dag is overnacht hij eerst in een hotelletje in Keulen. En dan te bedenken dat het Britisch instituut waar je de IELTS in Nederland kan doen bij ons in A'dam om de hoek zit. Ik moet er van lachen en huilen tegelijk :p
Maarja, in Duitsland kan de test drie weken eerder dus we hebben het ervoor over. We blijven wel in spanning zitten of we on time het visum hebben of dat Marks startdatum van zijn nieuwe job uitgesteld moet worden. Hoelang duurde het, na het indienen (lodgen geloof ik?) bij jullie voordat jullie (457) visum (granted?) kregen?
Ik zie nu pas dat ik nog niet had geantwoord. Ik moest het ook nog even bij mijn man navragen, want ik wist niet meer precies hoe lang het bij ons duurde voordat het 457 visum toegekend was. Wij hadden begin maart alles ingestuurd en op 5 mei was ons visum binnen, dus ongeveer twee maanden. Het zal er bij jullie om hangen of het visum op tijd binnen is. Spannend! Ik zal helpen duimen!
 
Ons visum is granted!!! Veel eerderder dan we zelf hadden gedacht (of durven dromen!!). Voelt zo onwerkelijk!! Ondanks het krappe tijdspad hebben we het gewoon gefixt, op tijd en over een maandje dan zijn we in Sydney!!

Volgende stappen zijn tickets boeken, hotel voor eerste weken regelen, apostille stempeles (iemand hier ervaring mee?) regelen voor op HBO bachelor diploma, verhuisdozen langzaam aan inpakken, referenties regelen voor baan in aussie, en nog paar dingetjes die ik nu even vergeet. Nu eerst even genieten van feit dat visum écht écht écht, jaja, ECHT binnen is!

Dank voor jullie support!

Ons 457 visum was uiteindelijk na het lodgen binnen 10 dagen granted! Heeft onze visum agente toch zeker goed gedaan;)
 
Last edited:
He Loekie,
Gefeliciteerd met je snelle visum. Lekker vooruitzicht om al zo snel de Australische zon op te zoeken, wordt wel flinke overgang qua weer. Over de diploma's: Als je in Ned woont: google even op diploma's certificeren buitenland, dan kom je op de site van de rijksoverheid waar het precies staat beschreven. je moet via DigiD eerst een uittreksel van het diploma downloaden van Mijn DUO. Daarmee en meet diploma naar DUO in Groningen en dan door naar de Rechtbank in Groningen voor een apostillestempel. Toevallig ben ik daar ook mee aan de slag, maar moest wel eerst een nieuwe DigiD aanvragen. Ook simpel, maar kost wel weer een paar dagen.
 
Back
Top