Mark & Karine in Sydney

Thanks! Ondertussen zijn onze vliegtickets geboekt en hebben we er al een afscheidsborrel met vrienden op zitten. 2e kerstdag vliegen we om 22:00 's avonds met Emirates en zijn we 23 uren later in our new hometown, Sydney!
 
Hi guys!

Even een update!

-Apostille stempels en legalisatie diploma binnen! Tripje op en neer naar mijn voormalige studentenstad. Heerlijk dat het in de pocket is. Wellicht overbodig, maar better be safe than sorry! Wel duurder dan verwacht. Per document 25 euro, en het bleken 3 documenten ipv 1 te zijn. Ach ja;-)
-Verzekeringen opgezegd
-Gisteren waren onze nieuwe huurders met een fles bubbels op bezoek. Ze zijn ontzettend blij met 'ons' huis!
-Laatste werkdagen van ons beiden geregeld. 18 dec is de laatste dag!
-Verhuisdagen bekend en superstevige verhuisdozen voor de zeecontainer gefixt.
-Dit weekend start met inpakken
-Eerste afscheidsborrel met vrienden zit erop. Was echt tooop! En (prettig) emo:'). Nog 2 te gaan!
-Verkoop van meubels via Marktplaats gaat voorspoedig. Kastjes, tafels, kasten, een stoel.. Het gaat als warme broodjes. Ons huis loopt langzaam 'leeg'
-Reageren op huizen in Sydney.We zoeken in een best breed gebied, zoals Glebe, Chippendale, Surry Hills, Darling Hurst, Woolmoloo(zoiets;-)) en meer. Onze eisen zijn niet zo hoog. Gemeubileerd en bij voorkeur geen studio.

Maar echt, wat een lekker gevoel dat alles dan nu dan echt gepland en geregeld is. Dat geeft zoveel meer rust dan de onzekere periode tijdens de visum aanvraag. Heerlijk! Fijne avond!
 
Hi guys,

Bb60mrYIQAAvXox.jpg

We zitten in de laatste voorbereidingsfase voor ons avontuur. Na 2 dgn verhuizen is ons huis leeg. Vandaag paar dozen bij de verhuizer afgeleverd, tv, music dock en een schilderij.

Verder alles in de opslag. Nu zit ik op onze geimproviseerde bedbank rode wijntjes te drinken, haha. Maarrr er is meer nieuws..

WE HEBBEN EEN HUIS!!

Nouja, een bevriende makelaar houdt een huis voor ons vast. Zodra we in Sydney zijn gaan we kijken en hoogstwaarschijnlijk nemen. Het ziet er tot nu toe goed uit! Na wat twijfel over de buurt (veiligheid, bereikbaarheid, etc) hebben we de aanbetaling gedaan (weekje huur). It's Newtown! Het lijkt ons superleuk (en veilig!) om daar een jaartje te wonen! Lekker hip, veel cafeetjes en restaurantjes! En echt een superleuk loft!

Een korte update, maar nu hebben jullie weer idee waar wij mee bezig zijn! Vaker updates? Volg mij op Twitter! https://twitter.com/yellowsconeblog
 
Last edited:
Fijn om te horen dat er een plekje is dat op jullie wacht! Goede reis straks! Alles komt lekker dichtbij nu... spannend!!
 
Veel plezier in Oz, Loekie! Fijn vooruitzicht dat je waarschijnlijk al een huis hebt. Hoop voor jullie dat het inderdaad klikt met het huis!
 
Wat goed dat jullie een huis hebben! Ik ken Newtown zelf niet, maar ik heb wel een aantal keer gehoord dat het daar leuk is! Veel geluk met jullie huis en jullie eerste dagen in Aussie!
 
Last edited:
Hi iedereen! Happy new year! Weer even een korte update van ons.

Wij dachten dat we een paar uur bezig zouden zijn op de luchthaven met baggege, douane, etc. Uit zo'n airbus a380 stromen 450/500 man! En we hebben regelmatig border security gekeken dus we waren op het ergste voorbereid;-) maar dat bleek onwijs mee te vallen. Sterker nog, het ging supersnel! Nadat we geland waren in Sydney stonden we binnen een uur weer buiten de luchthaven. Anderhalf uur later zaten we op onze hotelkamer. Lovely!

We zitten nu aantal dagen in Sydney. Aan het ritme zijn we zo langzamerhand gewend. De eerste 2 dagen behoorlijk jetlag gehad. We zijn 's ochtends om 07:00 aangekomen en toen gelijk, vol adrenaline, de stad in gedoken en onze nieuwe buurt Newtown bekeken. Het voelde gelijk goed aan! Dag later ons app. bekeken en we loved it! Het is heerlijk licht, er zijn inbouwkasten, 10 min van Aldi en Woolworths, leuke en complete keuken, opbergruimte, eigen parkeerplek in de garage onder het gebouw, buzzing en funky buurt, een supersunny balkon en binnen ons budget. Kortom: perfect place to start! Vrijdag tekenen wij het contract en krijgen we de sleutel. Mark start maandag met zijn baan en wij zitten in een hotel tot 11 januari wat ons tijd geeft om ons nieuwe appartement rustig in te richten voordat we erin gaan! Dat voelt echt als een luxe positie. Ik heb onwijs veel zin om ons nieuwe appartement in te gaan richten. We gaan dit weekend naar de Ikea en we hebben op Kings Street al leuke vintage shops gezien voor de inrichting.

In de afgelopen dagen hebben we een Aussie bankrekening geopend. Mark's werkgever is partner met ANZ en daar hebben we onze rekening geopend. De bankdame was onwijs vriendelijk en legde ons alles goed uit. Als kind ging ik vroeger weleens met mijn ouders mee naar de Rabobank. Er werd altijd veel aandacht aan de relatie met de klant besteed. Dit gevoel kreeg ik weer terug toen we bij ANZ zaten! Anderhalf uur later waren wij een Australische bankrekening rijker.

We verbazen ons enorm over het feit dat je je niet bij een gemeenten oid hoeft in te schrijven. Het voelt heel 'kaal' omdat niet te doen. In Nederland ben ik een paar keer verhuist en het is zo'n vaste prik om je dan bij een nieuwe gemeente in te schrijven. Vandaag/morgen gaan we ons tax file number aanvragen.

We vinden de stad echt fantastisch. We hebben een aantal buurten verkend (Darling Harbour, Newtown, Glebe, Chatswood) en toeristische attracties (Opera House, Harbour Bridge, Botanic Gardens, Fish Market). Sowieso heb ik telkens het gevoel van 'bevoorrecht' te zijn om hier te mogen wonen. De mensen zijn vriendelijk, sfeer is prettig, temperatuur aangenaam en het eten heerlijk.

Gisteren hebben wij vanaf Milsons Point de vuurwerkshow bekeken. 1 woord: kippenvel! Wat is dat onwijs gaaf zeg.

We hebben dagelijks contact via whatsapp en skype met familie en vrienden in NL. Supergaaf om ons avontuur met hen te kunnen delen. Er worden driftig appjes met foto's, video's en geluidsfragmenten verstuurd. We denken aan ze en genieten met volle teugen van ons avontuur hier! Tot zover onze update. Tot next time! Voor iedereen die bezig is met zijn emirgatie: succes!!
BcpIisFCYAECRea.jpg

Bc2fSnbCAAA9E7q.jpg:large
 
Last edited:
Wat een geweldig verhaal, heel erg fijn dat alles zo snel en goed gaat met en bij jullie..
(ik had het nog niet gelezen..drukke tijden..)
Hi iedereen! Happy new year! Weer even een korte update van ons.

Wij dachten dat we een paar uur bezig zouden zijn op de luchthaven met baggege, douane, etc. Uit zo'n airbus a380 stromen 450/500 man! En we hebben regelmatig border security gekeken dus we waren op het ergste voorbereid;-) maar dat bleek onwijs mee te vallen. Sterker nog, het ging supersnel! Nadat we geland waren in Sydney stonden we binnen een uur weer buiten de luchthaven. Anderhalf uur later zaten we op onze hotelkamer. Lovely!

We zitten nu aantal dagen in Sydney. Aan het ritme zijn we zo langzamerhand gewend. De eerste 2 dagen behoorlijk jetlag gehad. We zijn 's ochtends om 07:00 aangekomen en toen gelijk, vol adrenaline, de stad in gedoken en onze nieuwe buurt Newtown bekeken. Het voelde gelijk goed aan! Dag later ons app. bekeken en we loved it! Het is heerlijk licht, er zijn inbouwkasten, 10 min van Aldi en Woolworths, leuke en complete keuken, opbergruimte, eigen parkeerplek in de garage onder het gebouw, buzzing en funky buurt, een supersunny balkon en binnen ons budget. Kortom: perfect place to start! Vrijdag tekenen wij het contract en krijgen we de sleutel. Mark start maandag met zijn baan en wij zitten in een hotel tot 11 januari wat ons tijd geeft om ons nieuwe appartement rustig in te richten voordat we erin gaan! Dat voelt echt als een luxe positie. Ik heb onwijs veel zin om ons nieuwe appartement in te gaan richten. We gaan dit weekend naar de Ikea en we hebben op Kings Street al leuke vintage shops gezien voor de inrichting.

In de afgelopen dagen hebben we een Aussie bankrekening geopend. Mark's werkgever is partner met ANZ en daar hebben we onze rekening geopend. De bankdame was onwijs vriendelijk en legde ons alles goed uit. Als kind ging ik vroeger weleens met mijn ouders mee naar de Rabobank. Er werd altijd veel aandacht aan de relatie met de klant besteed. Dit gevoel kreeg ik weer terug toen we bij ANZ zaten! Anderhalf uur later waren wij een Australische bankrekening rijker.

We verbazen ons enorm over het feit dat je je niet bij een gemeenten oid hoeft in te schrijven. Het voelt heel 'kaal' omdat niet te doen. In Nederland ben ik een paar keer verhuist en het is zo'n vaste prik om je dan bij een nieuwe gemeente in te schrijven. Vandaag/morgen gaan we ons tax file number aanvragen.

We vinden de stad echt fantastisch. We hebben een aantal buurten verkend (Darling Harbour, Newtown, Glebe, Chatswood) en toeristische attracties (Opera House, Harbour Bridge, Botanic Gardens, Fish Market). Sowieso heb ik telkens het gevoel van 'bevoorrecht' te zijn om hier te mogen wonen. De mensen zijn vriendelijk, sfeer is prettig, temperatuur aangenaam en het eten heerlijk.

Gisteren hebben wij vanaf Milsons Point de vuurwerkshow bekeken. 1 woord: kippenvel! Wat is dat onwijs gaaf zeg.

We hebben dagelijks contact via whatsapp en skype met familie en vrienden in NL. Supergaaf om ons avontuur met hen te kunnen delen. Er worden driftig appjes met foto's, video's en geluidsfragmenten verstuurd. We denken aan ze en genieten met volle teugen van ons avontuur hier! Tot zover onze update. Tot next time! Voor iedereen die bezig is met zijn emirgatie: succes!!
BcpIisFCYAECRea.jpg

15860652.jpg
12895388.jpg
Bc2fSnbCAAA9E7q.jpg:large

Een huis en leuke buurt , wat heerlijk.....
Het vuurwerk was amazing...en ja kippevel.
 
Back
Top