Hi iedereen.
Ik dacht laat ik maar weer eens een update doen. Voor mij is dit forum altijd heel handig geweest, ook om me o.a. te orienteren op het land en de stad. Vandaar dat ik nog graag een paar belevenissen met jullie wil delen.
We zitten hier nu 1,5 maand en het voelt allemaal heel goed. Qua gevoel heb ik niet het idee dat we ver weg zitten, wat natuurlijk een prettig gevoel is. De Engelse taal en internationale producten voelen heel vertrouwd. We hebben de afgelopen maand ons huis verder ingericht (vintage kast, IKEA bank, 2e hands gave spullen gevonden!), ik heb gesolliciteerd en we hebben veel nieuwe mensen ontmoet. Onlangs zijn we ook naar een Meetup borrel geweest, erg leuk.
Solliciteren gaat hier behoorlijk soepel. Ik heb een Communicatie bachelor op zak en ben op zoek gegaan naar zowel fulltime starters functies als part-time rollen. Van een nieuwe vriendin hoorde ik dat je vooral moet 'stalken' en aan follow-ups moet doen. Stalken klinkt wat overdreven, maar het werpt echt zijn vruchten af om na een paar dagen te checken wat de status van je sollicitatie is. Ondertussen heb ik een handjevol recruiters gesproken en goeie tips gekregen voor mijn CV. Ik ben aangenomen bij een leuk bedrijf
Eerst had ik het idee dat ik hier misschien in een koffieshop of kledingzaakje wou gaan werken (tijdelijk) maar dat idee sprak me toch niet meer zo aan toen ik eenmaal hier was. Je kunt hier wel makkelijk terecht in kledingzaakjes, restaurantjes of koffietentjes. Zo kreeg ik afgelopen zaterdag ter plekke een baantje aangeboden in een kledingzaakje. Heel gaaf!
Lekker laten zien aan ze waar we wonen en 'echt' te delen wat we mee maken. In april gaan we zelf een reisje maken naar de Gold Coast en in december gaan we lekker met zomervakantie. Waar naar toe? Ik kan nu nog niet kiezen. Fiji, Bali, Thailand!? We zien wel.
In alle eerlijkheid kan ik nu zeggen dat ik Nederland niet per se mis, maar wel Europa. Sinds ik hier ben gaan wonen voel ik me steeds meer een Europeaan (dat gevoel dat ik NL echt niet). Australiers praten romantiserend over Europa en zorgt ervoor dat ik altijd kippenvel krijg. Madrid, Barcelona, Parijs, Amsterdam, London, et cetera. Wij weten zeker dat we over een paar jaar terug willen naar Europa, maar voor nu zitten we hier helemaal goed en gaan we lekker door met genieten van dit schitterende land!