Mark & Karine in Sydney

Wat fijn dat jullie zo hebben kunnen genieten van jullie eerste dagen in Sydney en het vuurwerk, wat inderdaad onwijs gaaf is! Het appartement ziet er ook leuk uit! Niets mis mee. Succes voor Mark op zijn eerste dag in zijn nieuwe baan!
 
Dank iedereen!


Inmiddels wonen we in Newtown. In een schattig loft! Superblij mee. Alles druppelt langzamerhand binnen, bank, matras, wasmachine. Enorm fijn! Verder heb ik een slopende avond achter de rug gehad. The first time I dat ik een kakkerlak tegen het lijf liep op ons eigen schone, frisse en mooie balkonnetje. YEK!!! Ik heb staan huilen als een klein kind. Ik vond het gewoon ZO, ZO smerig. Dat is 2 dagen geleden en now I just don't care. Ik hoor ook van iedereen dat ze hier gewoon zijn, dus het is wat het is. De afgelopen dagen ze ook niet meer gezien trouwens (we hebben gesprayd met anti kakkerlak spray), dus jeej!

Vraagje: kan je in Aussie torrents downloaden? In NL is het is natuurlijk strafbaar, maar het wordt een soort van gedoogd. Weet iemand of dat hier ook zo is? Thanks!
 
Last edited:
Kakkerlak op je balkon? Bij mijn zoontje vloog er afgelopen zaterdag tijdens zijn avondeten buiten een enorme kakkerlak zo groot als m'n pink, op zijn blote bastje... Hij schrok zich rot maar at even erna gelukkig gewoon weer verder :)

En downloaden is in Nl gewoon legaal.
 
"...Het zonder enig commercieel oogmerk voor eigen privé gebruik downloaden van illegaal aanbod van muziek, film en boeken is in Nederland door de wetgever toegestaan. N.b. voor software en games is dit NIET toegestaan..."
 
Mooi topic, ik volg je op Twitter nu ook!:)

Even een gratis tipje van mij om je nog beter thuis te voelen: ga op een teamsport :) Ik kwam in Januari aan, in Februari me meteen ingeschreven bij Lane Cove FC, en dat werkt echt geweldig op je gevoel om je eigen thuis te voelen!

O en de kakkerlakken? Grote bus Mortein kopen, dan heb je de eerste paar weken/maanden geen last meer!:)
 
Hi iedereen.

Ik dacht laat ik maar weer eens een update doen. Voor mij is dit forum altijd heel handig geweest, ook om me o.a. te orienteren op het land en de stad. Vandaar dat ik nog graag een paar belevenissen met jullie wil delen.

We zitten hier nu 1,5 maand en het voelt allemaal heel goed. Qua gevoel heb ik niet het idee dat we ver weg zitten, wat natuurlijk een prettig gevoel is. De Engelse taal en internationale producten voelen heel vertrouwd. We hebben de afgelopen maand ons huis verder ingericht (vintage kast, IKEA bank, 2e hands gave spullen gevonden!), ik heb gesolliciteerd en we hebben veel nieuwe mensen ontmoet. Onlangs zijn we ook naar een Meetup borrel geweest, erg leuk.

Solliciteren gaat hier behoorlijk soepel. Ik heb een Communicatie bachelor op zak en ben op zoek gegaan naar zowel fulltime starters functies als part-time rollen. Van een nieuwe vriendin hoorde ik dat je vooral moet 'stalken' en aan follow-ups moet doen. Stalken klinkt wat overdreven, maar het werpt echt zijn vruchten af om na een paar dagen te checken wat de status van je sollicitatie is. Ondertussen heb ik een handjevol recruiters gesproken en goeie tips gekregen voor mijn CV. Ik ben aangenomen bij een leuk bedrijf:D Eerst had ik het idee dat ik hier misschien in een koffieshop of kledingzaakje wou gaan werken (tijdelijk) maar dat idee sprak me toch niet meer zo aan toen ik eenmaal hier was. Je kunt hier wel makkelijk terecht in kledingzaakjes, restaurantjes of koffietentjes. Zo kreeg ik afgelopen zaterdag ter plekke een baantje aangeboden in een kledingzaakje. Heel gaaf!

Lekker laten zien aan ze waar we wonen en 'echt' te delen wat we mee maken. In april gaan we zelf een reisje maken naar de Gold Coast en in december gaan we lekker met zomervakantie. Waar naar toe? Ik kan nu nog niet kiezen. Fiji, Bali, Thailand!? We zien wel.

In alle eerlijkheid kan ik nu zeggen dat ik Nederland niet per se mis, maar wel Europa. Sinds ik hier ben gaan wonen voel ik me steeds meer een Europeaan (dat gevoel dat ik NL echt niet). Australiers praten romantiserend over Europa en zorgt ervoor dat ik altijd kippenvel krijg. Madrid, Barcelona, Parijs, Amsterdam, London, et cetera. Wij weten zeker dat we over een paar jaar terug willen naar Europa, maar voor nu zitten we hier helemaal goed en gaan we lekker door met genieten van dit schitterende land!
 
Last edited:
Hoi Loeki! Ik heb je verhaal gelezen en omdat mijn vriend en ik - een soort van- in dezelfde situatie zitten, ben ik benieuwd hoe het jullie na deze posts is afgegaan. Zijn jullie er nog? Was het zoals verwacht? Heb je tips om als Nederlander in een grote stad te solliciteren (ik heb zelf event / marketing achtergrond dus komt redelijk overeen denk ik)?
Groet Nadia
 
Hoi Loeki! Ik heb je verhaal gelezen en omdat mijn vriend en ik - een soort van- in dezelfde situatie zitten, ben ik benieuwd hoe het jullie na deze posts is afgegaan. Zijn jullie er nog? Was het zoals verwacht? Heb je tips om als Nederlander in een grote stad te solliciteren (ik heb zelf event / marketing achtergrond dus komt redelijk overeen denk ik)?
Groet Nadia
HI Nadia,
Loekie is al sinds 2014 niet meer actief op het forum. Het is het handigst als je je voorstelt in het draadje 'even voorstellen' en daar concrete vragen stelt. Dan is er vast wel iemand anders die reageert. We horen graag over je emigratieplannen. Succes!
 
Back
Top