Merry-go-round to & in OZ

Dat 'hoeven' wij ook niet. Maar we willen het wel ;)
Ik heb in 2007 mijn 2 cats van Australia naar de UK genomen...the moment dat ik , ( eigenlijk dat ze mij weer zagen) ze weer terug zag op Heathrow zal ik nooit vergeten. Bij het horen van mijn stem en het noemen van hun namen zag ik de oogjes oplichten , ze waren zooooooooo blij en hebben me de eerste maanden constant gevolgd van kamer naar keuken naar slaapkamer naar kamer etc. Ik zou iedereen die dieren heeft willen aanraden om ze mee te nemen, kost wel wat maar het geeft je zo'n goed gevoel.
 
Ik heb in 2007 mijn 2 cats van Australia naar de UK genomen...the moment dat ik , ( eigenlijk dat ze mij weer zagen) ze weer terug zag op Heathrow zal ik nooit vergeten. Bij het horen van mijn stem en het noemen van hun namen zag ik de oogjes oplichten , ze waren zooooooooo blij en hebben me de eerste maanden constant gevolgd van kamer naar keuken naar slaapkamer naar kamer etc. Ik zou iedereen die dieren heeft willen aanraden om ze mee te nemen, kost wel wat maar het geeft je zo'n goed gevoel.

Dat is fijn om te horen!! Ik vraag me altijd af hoe het zou zijn en of ze ons intens gaan haten (of 2 jaar korter leven van de stress :p) omdat we ze dit aandoen :confused:
Vooral omdat we ze de 2,5 maand ervoor ook niet gaan zien:(
 
Dat is fijn om te horen!! Ik vraag me altijd af hoe het zou zijn en of ze ons intens gaan haten (of 2 jaar korter leven van de stress :p) omdat we ze dit aandoen :confused:
Vooral omdat we ze de 2,5 maand ervoor ook niet gaan zien:(
Ik had ze allebei in een 'cattery' zitten voor ongeveer 4wkn voordat ze naar de UK vlogen. Ze waren ze sterk vermagerd, waarschijnlijk hebben ze me enorm gemist (ik hun ook). Zoals al geschreven, zodra ze mijn stem hoorden en ze mij zagen (zal het nooit vergeten) zag ik de oogjes oplichten (het was net als in een 'cartoon').
Helaas heb ik ze beide 4 jaar later (within 6 mnd van elkaar) moeten laten inslapen (mast cell tumor), ze waren pas 10 jaar. Heb ze beide laten cremeren
in Frankrijk (daar woonde ik toen). Inmiddels woon ik weer in Australia maar kon door omstandigheden de urnen niet meenemen, die staan nog bij een vriendin.
Volgend jaar vlieg ik terug en dan haal ik ze op, zodat ze weer 'thuis' zijn.
Ze zullen best wel 'stress' hebben die 2,5 maanden, maar ze zullen zo blij zijn als ze jullie weer zien, ze gaan je zeker niet haten maar ik denk dat ze je
meer gaan 'vertrouwen' als ze je weerzien omdat ze dan 'weten' dat je ze niet in de steek hebt gelaten.
Of ze door dit alles 2 jaar korter leven.... ik heb geen idee, hoop het niet.
 
Ik had ze allebei in een 'cattery' zitten voor ongeveer 4wkn voordat ze naar de UK vlogen. Ze waren ze sterk vermagerd, waarschijnlijk hebben ze me enorm gemist (ik hun ook). Zoals al geschreven, zodra ze mijn stem hoorden en ze mij zagen (zal het nooit vergeten) zag ik de oogjes oplichten (het was net als in een 'cartoon').
Helaas heb ik ze beide 4 jaar later (within 6 mnd van elkaar) moeten laten inslapen (mast cell tumor), ze waren pas 10 jaar. Heb ze beide laten cremeren
in Frankrijk (daar woonde ik toen). Inmiddels woon ik weer in Australia maar kon door omstandigheden de urnen niet meenemen, die staan nog bij een vriendin.
Volgend jaar vlieg ik terug en dan haal ik ze op, zodat ze weer 'thuis' zijn.
Ze zullen best wel 'stress' hebben die 2,5 maanden, maar ze zullen zo blij zijn als ze jullie weer zien, ze gaan je zeker niet haten maar ik denk dat ze je
meer gaan 'vertrouwen' als ze je weerzien omdat ze dan 'weten' dat je ze niet in de steek hebt gelaten.
Of ze door dit alles 2 jaar korter leven.... ik heb geen idee, hoop het niet.

Bedankt voor je bericht, shit dat ze ziek zijn geworden :(
Onze katten gaan 2,5 maand naar m'n ouders. Een cattery was een last resort voor ons, ik heb - misschien onterecht - geen vertrouwen in dat soort mensen. We hebben ze al een paar keer meegenomen naar m'n ouders dus ze kennen het daar wel een beetje en we hebben de kennels ook al een tijdje in huis staan, dus dat herkennen ze wel als hun plekje. Het zal allemaal wel goedkomen. Het zal moeten ;)
 
Zoals sommige van jullie weten is het als IT-er de laatste jaren moeilijker en moeilijker geworden om in Canberra aan de bak te komen. Door steeds meer risico mijdend gedrag en een ' wij willen ook bij het geheime genootschap horen' wens wordt tegenwoordig door elk governmental agency en voor elke IT baan een security vetting gevraagd. Iets wat in Nederland ook niet ongebruikelijk is.... mits je echt direct betrokken bent bij Defensie of ander zeer gevoelig materiaal (gevoelig als in: staatsveiligheid. Niet de mogelijkheid om iemand zijn bankrekeningnummer te kunnen zien of zo)

Nu is het al redelijk belachelijk dat je als 'simpele' project manager al een security clearance moet hebben voor een eenvoudig IT infrastructuur project maar de laatste jaren wordt ook de wet gebroken omtrent het gelijkheidsbeginsel.

Op de site van de Australische overheid staat duidelijk dat sollicitanten op hun merits beoordeeld moeten worden en dat het al dan niet al hebben van een bestaande security clearance niet een competentie op zich is. Het al dan niet hebben van zo'n clearance mag dus niet mee doen in de beoordeling van de sollicitant. (De clearance kun zelf NIET eens aanvragen. Alleen een government employer/sponsor kan dit doen)

Nu ik de markt daar al even in de gaten hou was me al opgevallen dat job advertenties van recruiters gewoon openlijk neerzetten dat het hebben van een security clearance mandatory is... Wat dus in tegenspraak is met het gelijkheidsbeginsel wat de overheid zelf voorschrijft. Het is nu meer mensen opgevallen en er ontstaat rumoer over. Hopelijk wordt er binnenkort eens serieus gekeken naar
a) waarvoor je nu eigenlijk wel en niet een security clearance voor nodig hebt. En b) het gelijkheidsbeginsel gehanteerd gaat worden.

Alleen a) gaat mij helpen trouwens. Want als niet-citizens kun je sowieso geen security clearance krijgen.... :(

Ben al aan het kijken of een carrière switch niet een goed idee is. 44 jaar oud. Mooi moment om nog eens iets compleet anders te gaan doen :D (koala physio klinkt nog steeds aantrekkelijk :p)
 
Last edited:
Zoals sommige van jullie weten is het als IT-er de laatste jaren moeilijker en moeilijker geworden om in Canberra aan de bak te komen. Door steeds meer risico mijdend gedrag en een ' wij willen ook bij het geheime genootschap horen' wens wordt tegenwoordig door elk governmental agency en voor elke IT baan een security vetting gevraagd. Iets wat in Nederland ook niet ongebruikelijk is.... mits je echt direct betrokken bent bij Defensie of ander zeer gevoelig materiaal (gevoelig als in: staatsveiligheid. Niet de mogelijkheid om iemand zijn bankrekeningnummer te kunnen zien of zo)

Nu is het al redelijk belachelijk dat je als 'simpele' project manager al een security clearance moet hebben voor een eenvoudig IT infrastructuur project maar de laatste jaren wordt ook de wet gebroken omtrent het gelijkheidsbeginsel.

Op de site van de Australische overheid staat duidelijk dat sollicitanten op hun merits beoordeeld moeten worden en dat het al dan niet al hebben van een bestaande security clearance niet een competentie op zich is. Het al dan niet hebben van zo'n clearance mag dus niet mee doen in de beoordeling van de sollicitant. (De clearance kun zelf NIET eens aanvragen. Alleen een government employer/sponsor kan dit doen)

Nu ik de markt daar al even in de gaten hou was me al opgevallen dat job advertenties van recruiters gewoon openlijk neerzetten dat het hebben van een security clearance mandatory is... Wat dus in tegenspraak is met het gelijkheidsbeginsel wat de overheid zelf voorschrijft. Het is nu meer mensen opgevallen en er ontstaat rumoer over. Hopelijk wordt er binnenkort eens serieus gekeken naar
a) waarvoor je nu eigenlijk wel en niet een security clearance voor nodig hebt. En b) het gelijkheidsbeginsel gehanteerd gaat worden.

Alleen a) gaat mij helpen trouwens. Want als niet-citizens kun je sowieso geen security clearance krijgen.... :(

Ben al aan het kijken of een carrière switch niet een goed idee is. 44 jaar oud. Mooi moment om nog eens iets compleet anders te gaan doen :D (koala physio klinkt nog steeds aantrekkelijk :p)

Uphill battle... het lijkt me er voor een ervaren IT'er genoeg werk is, maar dat je net in een markt vol overheid zit te vissen. Ik zie dat bijvoorbeeld een Oracle, Capgemini en Microsoft kantoren hebben in Canberra. Of hebben leveranciers van de overheid clearance nodig? IT'er is ook nogal een ruim begrip natuurlijk, dus misschien passen deze bedrijven totaal niet bij je, maar Microsoft heeft bijvoorbeeld 19 vacatures in Canberra open staan en Oracle 14.

Het is ook gewoon onhandig om op afstand een baan proberen te regelen. M'n huidige werkgever heeft al maanden niks in Melbourne wat voor mij zou kunnen, dus ik accepteer inmiddels een beetje dat ik daar niet meteen een baan heb. Was misschien ook wat naïef om dat te denken. Voor nu heb ik voor mezelf besloten deze maand af te wachten. Als ik daar ben en er is nog geen concreet iets bij m'n huidige werkgever, dan ga ik daar gewoon in hardcore sollicitatie mode. Dan kun je ook meteen langs gaan, in plaats van dat je zo'n onhandig verhaal moet vertellen over dat je er over een paar weken pas bent.

Succes!
 
Yep, het gaat daar (Melbz, Canberra) gewoon weer de weg zoeken en vinden worden. Wat betreft de IT toko's in Canberra. Yep, die zijn er genoeg en er is ook best werk. Maar ook die vragen allemaal een Security Clearance. Anders kunnen ze je niet inzetten bij hun potentiële klanten. Ach, we gaan het meemaken als we voet aan de grond hebben. Zag dat ze ook nog Motor Posties zochten. Heel de dag met een Honda-tje rondscheuren. Mooie carrière move :p
 
Yep, het gaat daar (Melbz, Canberra) gewoon weer de weg zoeken en vinden worden. Wat betreft de IT toko's in Canberra. Yep, die zijn er genoeg en er is ook best werk. Maar ook die vragen allemaal een Security Clearance. Anders kunnen ze je niet inzetten bij hun potentiële klanten. Ach, we gaan het meemaken als we voet aan de grond hebben. Zag dat ze ook nog Motor Posties zochten. Heel de dag met een Honda-tje rondscheuren. Mooie carrière move :p

Klinkt als een carrière move die ik ook wel doen wil ;)
 
Wel graag op een SuperDuke dan of zo :D

Heel de dag met een Honda-tje rondscheuren.

Helaas!

222573-postie-file.jpg
 
Zo Hazeleger is net de deur uit (nee nog niet met container maar voor de offerte) en verder hadden we gewoon twee recruiters uit Canberra in de LinkedIn mailbox met beide de vraag of ik ze even wilde bellen voor een IT job waar GEEN security clearance voor nodig is :D Zegt niet alles zo'n verzoek tot bellen natuurlijk maar op zijn minst fijn voor het ego dat mensen naar je CV kijken en de moeite nemen om je te contacten. Dat ga ik dus ook maar eens doen (ze contacten) Even nadenken wat ik allemaal wil vragen en welke vragen ik van hen kan verwachten en dan maandag OZ tijd maar eens bellen :up:
 
Ah, dat is nog eens een fijn bericht. Heb je nu al doelgericht gesolliciteerd op een vacature of een open sollicitatie de deur uit gedaan? Vergeet niet dat het hier inmiddels daylight saving is. Dus tijdelijk 9 uur verschil met Nederland.
 
Yep, altijd leuk @Red dust . En nee, ik heb hier niet zelf op gesolliciteerd en heb verder ook nog niet gericht gesolliciteerd omdat ik tot nu toe allemaal jobs zag MET security clearance.

Nu klopte men bij mij aan op basis van mijn LinkedIn profiel, dus men vondt mij ipv ik hen. Gewoon een heel net profiel denk ik zo ;) Nagekeken door de beste editor die ik kon vinden in ten westen van Sydney/in de Blue Mountains :p

Ter info: Reuzehandig hulpje om een intercontinental meeting te plannen:
http://www.timeanddate.com/worldclock/meetingtime.html?day=10&month=10&year=2016&p1=338&p2=57&iv=0

Ter info 2: En voor jou als mede-Mac gebruiker is dit een leuke app, ook met meeting planner! (je kunt met het schuifje onderin de tijd verslepen) https://itunes.apple.com/nl/app/clocks/id414554506?l=en&mt=12
 
Last edited:
Ik dacht dat je al een baan had daarzo, maar blijkbaar niet.
Succes met zoeken.
Je leeftijd zal hopelijk nog niet direct een probleem vormen hoop ik.
Burgers flippen kan altijd nog;)
 
Zo twee belletjes en wat mails verder. Now we wait (some time but not too long of course!) :p

Ben benieuwd hoe en wat dit gaat brengen. Recruiters hebben niet de beste naam in OZ zeg maar. Maar wie weet tref ik een paar goede? Voordeel is (wellicht) dat zij mij benaderden in plaats van andersom.

Los van wat er uit voorkomt.... (zou wel heel toevallig maar heel gaaf zijn als het eerste contact tot iets leidt) ...is het ook wel leuk/spannend/terrifying als je plots echt concreet een eventuele startdatum zit te bespreken. Shit's getting real :eek::D
 
Back
Top