Merry-go-round to & in OZ

Aha. Duidelijk. Thanks @blck_bnny

We hebben nu contact met VCK. Die voelde goed op de emigratie beurs (Zoo logistics ook toen ;) )
VCK was nu ook telefonisch weer erg goed en correct. Dus daar gaan we het vliegen mee doen. Maar verder doen we nu meer in eigen hand dus.
 
Ook mijn 21 jaar oude lievelings poes die echt te oud en astmatisch is voor de grote oversteek heeft een plekje gereserveerd gekregen bij mijn moeder (mocht ze nog leven tegen die tijd)

Ik neem aan dat je hier de poes bedoelt, niet je moeder ;-) Maar wel een geruststellend gevoel om een fijn te huis te hebben gevonden voor konijnen en poes.
En VCK is goed! Ik heb destijds een paar bedrijven gebeld met dezelfde vragen en alleen VCK had alle antwoorden direct paraat. Dat gaf voor ons de doorslag.
 
Ik neem aan dat je hier de poes bedoelt, niet je moeder ;-)

:p:D Yep. Ik ga er vanuit dat beide nog leven tzt maar van bij de poes zet ik dan het grootste vraagteken :p

En ook bij ons wisten we na één belletje eigenlijk alles wat we moesten weten incl. goed gevoel. Bij Zoo Logistics zullen ze ook echt je kat of hond niet kwijtraken hoor. Maar wij zijn nogal van duidelijk en punctueel (ja dat wordt wat in OZ....:rolleyes:)
 
OK... ik moest 1200 dollar betalen voor 3
Katten. Dus 400 per kat. Nu krijg ik 240 terug.

Dus zou het 320 per kat zijn. Wat was het bij jullie @blck_bnny ?
 
Bij ons was het geloof ik 720 dollar voor 2 katten, er is in elk geval 483 euro afgeschreven van de creditcard... Dus opzich kan dat wel kloppen. Je betaald zoiezo een vast bedrag voor de eerste en dan zijn alle volgende dieren goedkoper.

Edit: ik vond een foto op mijn telefoon van de afschrift:
Online permit application: 120 dollar
Cat (first cat in consignment): 360 dollar
Cat (other than the first cat in consignment): 240 dollar
totaal: 720 dollar

dus elke extra kat zou 240 dollar moeten zijn
 
Het was een start tarief van 500 en een beetje dollar voor de eerste kat en de tweede was ongeveer 250 dollar. Staffelkorting. Er is inderdaad 483 euro afgeschreven.
 
ik denk dat ik het al weet. Ik heb de katten 3x 'apart' opgegeven als ik zo naar jouw opgave kijk. Dus heb dan 3x het start tarief betaald gok ik even snel. Vriendelijk dat ze zelf mijn fout herstellen :D Maar kijk het vanavond even na :)
 
Ah vandaar! ;) Dan zal dat het zijn denk ik. Heb jij al de quarantaine aangevraagd? Ik heb nog steeds niets gehoord...

Yep, quarantaine aangevraagd (gisteren) Op de site stond 7 dagen dacht ik. Maar ik reken dus op een aantal dagen na jou OK :)

Wellicht kunnen ze niet zover vooruit plannen (2017) Een veelgehoord probleem in OZ :p
 
Owww dan zitten we nog goed, had over de 7 dagen heen gelezen.

Ter info :)

To make a tentative booking at a post entry quarantine facility you need a valid import permit.

Within 5 working days you will receive email confirmation of your tentative booking and an invoice that covers the set fee for quarantine accommodation.

You must pay this invoice in full to finalise and confirm your booking.

Approval to your airline to uplift will only be granted to animals with a confirmed booking.
A second invoice for variable expenses incurred during the quarantine stay will be provided to you via email before the animal’s release.
The second invoice must be paid prior to the release of your animal/s.
Invoices for quarantine fees
You will receive two invoices for the cost of your cat and/or dog’s stay in a quarantine facility.
The first (set fee) invoice includes:

standard veterinary inspection of the animal and health certification
document assessment
an airline document charge
the daily rate for quarantine accommodation.
These fees are the set minimum charges that can be calculated for your animal/s quarantine period.

The second (variable expenses) invoice includes:

parasite treatment (if required)
additional days in quarantine
any other third party expenses incurred during the quarantine period.
This second invoice must be paid in full prior to release of your animal/s from the quarantine facility.

If circumstances change during the quarantine period, refunds or additional invoices can be issued to clients if applicable but will take time to process.

Payment of invoices
Payment is accepted by cash, EFTPOS, Visa, MasterCard or American Express. Payment by bank cheque must be received at least 14 working days before collecting your animal/s.

No personal cheques will be accepted. Cash and cheques are not accepted at the facilities and must be paid at the regional offices.

Fees and charges
The following tables provide guidance on the fees and charges you will have to pay when your cat and/or dog spends time in the department’s quarantine facility.

Further to the fees and charges listed below, there may be other costs associated with:

import clearance
parasite treatment
veterinary care
other services provided for your animal/s while in quarantine.
These additional fees will appear on the second or final invoice.

All invoices must be paid in full before your animal/s can be released from quarantine.

Further fees and charges can be located in the department’s charging guidelines.

See the Australian Post Entry Quarantine Facilities webpage for information on booking quarantine accommodation and arranging transport for your cat(s).
 
Back
Top